De Heren van De Rechter

Markt 72 8331 HK Steenwijk Nederland Kaart

Over het restaurant De Heren van De Rechter

Stap binnen bij De Heren van de Rechter, de huiskamer van Steenwijk. Achter de deuren van het authentieke voormalige gerechtsgebouw, vind je een sfeervol Grand Café waar je van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, geniet van prachtige gerechten.

Waan je met schitterende elementen en gigantische ramen in een klassieke en eigentijdse sfeer. Of je nu even wilt ontspannen met een heerlijk kopje koffie, je trek tijdens de lunch wilt stillen of uitgebreid wilt dineren. Alles is mogelijk!

Diverse vis-, vlees- en vegetarische gerechten sieren de menukaart. Verrassende en uitdagende smaakcombinaties die je geproefd moet hebben! Start je diner met de gerookte rib-eye met paprikachutney, gepofte cherrytomaat, broodkrokant, oude kaas-crème, rosevalchips en stroganoffmayonaise. Gevolgd door een gebakken roodbaarsfilet met venkelrisotto, maïscrème, gefrituurde gamba en een schaaldierensaus. Verrassend lekker!

Schuif aan en laat je verrassen door de smaakvolle en unieke gerechten van De Heren van de Rechter in Steenwijk.

Meer informatie over restaurant De Heren van De Rechter

Maandag t/m Woensdag 10:00 - 23:00
Donderdag 10:00 - 00:00
Vrijdag 10:00 - 01:00
Zaterdag 10:00 - 02:00

Jouw recensie over het restaurant De Heren van De Rechter

Ringo D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Leuke verassing voor mijn verjaardag bij de burger! Zoals altijd uitstekend gegeten en goede service uiteraard! Er was voor 10 man gereserveerd, maar het werd uiteindelijk iets meer.. Hier was snel een oplossing voor, zoals ik gewend ben bij jullie! Bedankt!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Gezellige sfeer en prima gegeten. Niet sterk dat een (goedkopere) soep niet binnen een menu opgenomen kan worden. Niet flexibel (garnalen bij een gerecht waren niet gewenst en werden toch geserveerd). De garnalen vangen kon ook niet want alles was volgens de ober reeds voorverpakt in zakjes (??? )
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Bij de high tea werd het eten op tafel gezet zonder even een toelichting welke sandwiches we kregen.

Na de high tea willen we nog een wijntje bestellen, wat niet van harte lijkt te gaan. Ook wordt de tafel niet afgeruimd, waardoor we tussen de vieze kopjes, bordjes en schalen van de high tea zitten. Dit vinden we minpunten van een leuke high tea.
Sonja K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Gezellige omgeving,eten was erg goed en leuke bediening
G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Puntzakken met frites waren nagenoeg koud. Na 2e keer aanvulling wel warme frites. Bij het dessert werd i.p.v. een dubbele espresso een verkeerd dessert gebracht. Dit werd hersteld, maar op de rekening stond het verkeerde dessert(duurdere) i.p.v. de espresso. Verder was de rekening zeer onoverzichtelijk. Bediening was zeer vriendelijk.
T.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
medewerker wist niet dat ik gereserveerd had, ontdekte toen dat er een kaartje op een tafel stond. dus kwam goed. Maaltijden voor de lunch waren goed en we waren heel tevreden.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Het was vandaag mooi weer dus dat werd buiten eten. Er waren genoeg andere mensen dus het was gezellig druk. Het personeel was vriendelijk.
Beide personen kozen de kaasfondue met groenten en brood. We kregen ieder een schaaltje met de kaas zonder een rechaud, wat op zich wel kan als de kaas goed heet is, maar dat was ie niet echt. Wel warm waardoor de kaas vrij vlot dik(ker) werd. Het brood wat er bij werd geserveerd was heel stevig en enigszins plakkerig, niet onze favoriet, de groenten waren verder oké (maar daar kan ook weinig aan verkeerd). We vonden de € 18,95 p.p. uiteindelijk wel rijkelijk betaald.
We zagen verder geen passend dessert op de kaart, dus dat maar gelaten.
Het is twijfelachtig of we hier nog eens terug zullen keren.
Miriam W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
We hebben heerlijk gegeten. De bediening was echt top. Je zit ook goed bij de heren van de rechter .
Een echte aanrader????
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Mogelijk hebben we het de kok lastig gemaakt door het 3 gangen menu tijdens lunchtijd te willen maar het kon dus zou het ook goed moeten kunnen. Helaas. Het ene voorgerecht (americain filet van zalm) had weinig smaak en het andere (rillette en paté van eend) was nog te koud. Het hoofdgerecht met sukade was heerlijk. Maar het dessert met een soort mangosaus erbij was blijkbaar bij het opwarmen gaan mousseren en smaakte vies hetgeen de ober (ongeveer 18) deed opmerken: Smaken verschillen. Volgende keer tijdens lunchtijd bij de heren van de Rechter toch maar brood met kroket.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Heerlijk eten en drinken en prima bediening
Sandra P.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
De arrogantie van het bedienend personeel was beneden alle peil. Vier drankjes bestellen, er drie krijgen en daarna 4 keer moeten vragen waar het vierde drankje bleef. En het denigrerende gedrag, zowel verbaal als nonverbaal, van het personeel heeft ons doen besluiten het etablissement te verlaten. Nooit meer!
B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Ik eet vegetarisch en vind dat de keuze beperkt is. Bij de hoofdgerechten was geen keus. We hebben wel een gezellige avond gehad.
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Goed eten voor dito prijs!
Martine K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Heerlijk gegeten, vlotte service ondanks dat het druk was en gezellig terras. Top!
J.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Was erg gezellig en goed,alleen weinig groenten en een zakje friet voor 4 personen
Je kunt het natuurlijk bij vragen ,maar dan is iedereen al bijna klaar vind dit een min puntje.

Vriendelijke gr. Micheline Jutte
A.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
prettig restaurant om te gaan met kleine kinderen, een relaxte sfeer, goed eten, kinderen worden meteen bezig gehouden met een tekening. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Leslie K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Heerlijk gegeten goede vriendelijke bediening. Niet opdringerig :). Snelle bediening en een prettige omgeving.
Er mogen wat minder gekookte aardappeltjes bij het gerecht.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Mooie locatie, ook voor buiten dineren. Vriendelijke, klantgerichte service. Heel goed eten. Terecht een geliefde plek in Steenwijkerland!
Annemari F.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Heerlijk gegeten buiten op het terras. Ondanks dat het heel druk was, vlotte bediening. Goede uitleg kaart. Voor herhaling vatbaar.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Er was niet door bediening gevraagd hoe ik ossenhaaspuntjes wilden hebben. Werden heel rood/rauw geserveerd. Op mijn verzoek opnieuw gebakken. Waren toen goed. Kreeg netjes een drankje aangeboden als excuus.