De Heren van De Rechter

Zaterdag 10:00 - 02:00
7,2
J V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een gezellig terras, waar je je beter kunt beperken tot een drankje in plaats van iets te eten.
Mijn vrouw had een "salade rauwe ham". De rauwe ham zag er niet fris uit en was zo taai dat je het niet weg kon kauwen. Ze heeft het dus laten staan. Hierover een opmerking gemaakt bij het restaurant. De ober kwam kijken en zijn reactie was: zo ziet rauwe ham er altijd uit en dat het taai was kwam door de structuur van rauwe ham. Met andere woorden: niet over zeuren.
Zelf had ik "roodbaarsfilet". Wat moet ik daar over zeggen. Zowel de vis als het groentegarnituur op het bord was volkomen smaakloos. Dus onze conclusie was. Een leuk terras om iets te drinken, maar meer ook niet.
Omdat het restaurant wilde dat we toch tevreden weggingen werd er 10% van de rekening afgetrokken (€3,97). Een belachelijke geste.
Dirk M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Tijdens vakantie op de Markt in Steenwijk tegen dit restaurant aanlopen. Leuke locatie, en we konden lekker op het grote terras zitten.

Het eten was prima verzorgd. Grote porties en lekker! Biertje had op deze warme zomerdag íets kouder gemogen.

Al met al heel tevreden. Blij dat we dit restaurant ontdekt hebben.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Personeel is zeer vriendelijk en snel. Ik heb meerdere keren bij de Rechter gegeten altijd erg fijn gehad! Diner iets minder goede kwaliteit dan bijvoorbeeld lunch of koffie met gebak. Beetje luidruchtig in de avond maar zeker niet ongezellig, het teras is in de zomer ook zeker aan te raden!
David B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Tijdens een weekje weg met vrienden hier 'toevallig' terechtgekomen. Een van de weinige restaurants dat in de week van Oud en Nieuw geopend was. Zeker geen spijt van gekregen. Ter gelegenheid van Sylvesteravond speelde er een bandje en was de kaart aangevuld met enkele smakelijke ogende gerechten. Gevestigd in een mooi pand in het centrum van Steenwijk, gezellig ingericht met voldoende ruimte tussen de tafels. Het driegangenmenu biedt waar voor je geld; voor € 30 kies je drie gerechten van de kaart. Begonnen met rundertartaar met een gamba en wat garnituurtjes. Prima van smaak en netjes gepresenteerd. Als hoofdgerecht eendenborst. Mooie cuisson en met een lekkere kruidkoekjus. Toe een bavarois-achtig 'taartje' van banaan met een gezouten pindacrunch. Ook alweer heel geslaagd. De wijnen van het huis Salentein bevielen eveneens uitstekend. Leuk adresje!
Raberreih .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Was vrij druk, beetje pub-sfeer.
Gezellige, maar rumoerige ambiance. Tafeltje plakte een beetje...
Goede leuke kaart, vegetarisch voldoende.
Eten was netjes, heerlijk broodplankje, maar van de spare-ribs had ik meer verwacht (huisgemarineerd.....)
Voor gezellig een hapje eten ideaal, voor rustig sjiek uit eten minder geschikt.
LauriB .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij De Heren. Het wildkroketje was mooi aangekleed en met deze entourage erg smaakvol. De spareribs precies zoals je graag spareribd eet, en het toetje: hmmmm, lekerrr! Vriendelijke bediening en wat een mooi pand! We waren hopeloos verdwaald op zoek naar een restaurant in Giethoorn, uiteindelijk dan maar op zoek in Steenwijk. Geen spijt van, integendeel!!
Dos-gastronomos .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Vanwege de hoge temperatuur besloten we op het terras te eten en het decor was in dit geval gewoon het plein waar we zaten. De soep die we als voorgerecht gekozen hadden was zeker niet slecht maar was qua temperatuur wel wat minnetjes. De mixed grill voldeed aan de verwachting maar de gekookte mosselen waren aan de kleine kant en de hoeveelheid was min of meer navenant, ze smaakten echter zoals ze waren, klein maar fijn. Ook het nagerecht , ijs met rode vruchten, liet zich smaken.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Wij hebben met 5 personen heerlijk gegeten bij De Heren van de Rechter! De gerechten zagen er allemaal mooi uit en waren goed van smaak. Alleen één nagerecht (witte chocoladetaart) viel iets tegen, omdat deze niet echt naar witte chocolade smaakte. Verder is er naar onze mening echter weinig aan te merken op het eten, zeker voor de prijs die je er voor betaald. Ook de bediening is zeer vriendelijk en de aankleding van het restaurant is modieus en doet sfeervol aan. Kortom: wat ons betreft een aanrader!
Adriaantuk .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Fantastische volledig verzorgde feestavond gehad in de bovenzaal bij de Heren van de Rechter. Een heerlijk koud- en warm buffet, super bediening, geweldige sfeer in een hele mooie enthourage hebben samen met dj Eric voor een onvergetelijke avond gezorgd.
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Heerlijk gegeten bij de Heren van de Rechter in Steenwijk.
Liever hier dan in het drukke Giethoorn: aanrader voor de toeristen daar.
Heerlijk drie gangen menu, vlotte en praatgrage bediening, leuke ambiance! Goede prijs/kwaliteit verhouding!
Komen we weer in de omgeving dan graag hier voor het diner!
LianneM .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Gisterenavond hebben we met onze vrienden top gegeten! De locatie en de aankleding van het restaurant zijn prachtig. Bij binnenkomst werden we vriendelijk welkom geheten, aangezien het erg druk was en we niet hadden gereserveerd hebben we even aan de bar onder het genot van een drankje gewacht (op onverwacht goed zittende barkrukken). Redelijk snel daarna was er een tafeltje voor ons beschikbaar. De gerechten waren smakelijk en mooi opgemaakt, vooral de geitenkaas creme brulee en de kip met zalm zijn favoriet!
Bedankt voor de leuke avond.