De Herbivoor

31-619701739

Meer informatie over restaurant De Herbivoor

Ellen R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Op aanbevelen van de vriendelijke eigenaar namen we de spelt wraps met miniburgers. Perfect klaargemaakt, luchtige wraps, mooie miniburgertjes en als bijlage een zoete plak watermeloen. Lekker en gezond. Je proeft gewoon dat alles super vers is. Heel goede prijs- kwaliteitsverhouding. Decor is ook origineel, niet erg op gelet omdat we buiten zaten. Hier komen we zeker nog eens terug!
Proeversutgrunn .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Van de week heerlijk geluncht met een linzensoep en overheerlijk brood bij de herbivoor. Ze koken hier vegetarisch (veganistisch?), biologisch en alles wat ter plekke voor je klaargemaakt in de kleine, open keuken. Vriendelijk personeel met aandacht voor de klant.

Leuk, welkom, gezellig decor voor kleine gezelschappen.

Alleen de prijs vonden we wat hoog voor de porties.
Eteninassen .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Gisteren hier geluncht, super! Alles vers gemaakt terwijl je toekijkt en
wat een smaken! Ik wist niet dat veganistisch zo lekker kon zijn.
En de koffie...Helemaal top! Tot snel!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Het was heerlijk eten en een leuke plek om te zitten. Aardig personeel. Enige puntje is dat het te weinig eten is voor de lunch. Ik had meer verwacht voor de prijs. We gingen niet met een voldaan gevoel weer naar buiten. Plantaardig eten is minder calorierijk dan dierlijk eten. Ik miste de koolhydraten voor een vol gevoel. Dit is jammer want het kan mensen afschrikken om meer plantaardig te eten!
Marjetroling .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Ik at er een geweldig lekkere Syrische rode linzensoep met degelijk (hou ik van) zuurdesembrood. Ik dronk er een heerlijk Berlijn's Rabarber frisje bij. Alles biologisch en vegetarisch. Super betrokken vriendelijke bediening. Rustig decor, mooie kommen en schalen. Leuke gerechten op de kaart. En heel vriendelijke prijzen.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Hier wezen lunchen! Geweldige koffie en prima menu! Prijzen zijn wel iets hoger dan gewend maar totaal geen probleem mee wat betreft deze tent!

Goede service, mooi decor. Ik ga er zeker nog eens dineren in de avond!
Mieke N.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
een aanwinst voor Groningen, hele mooie,rustige uitstraling en een vakkundige bediening !
Heerlijk vers eten in prachtige keramiek-schalen geserveerd, zoals salades met allerlei groenten
en vers brood. Echt een aanrader !
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Onlangs is restaurant De Herbivoor geopend aan het Ged. Zuiderdiep. De Herbivoor is een veganistisch restaurant. Daar had ik een geitenwollenbeeld bij, maar dat is volledig onterecht. Het is een prachtig origineel ingericht restaurant, waar je je niet snel zal vervelen. De decoratie is een lust voor het oog. Prachtige houten tafels, hand gevouwen lampjes en handgemaakte schalen die gebruikt worden om het eten in te serveren, maar ook ter decoratie aan de wand hangen. De bereiding van de slow koffie is ook leuk om naar te kijken.
De service is gezellig en de mensen kunnen en willen je graag vertellen over de oorsprong van de gerechten, waar de ingrediënten vandaan komen en ze praten enthousiast over hun mooie bedrijf, heel aanstekelijk!
Veganistisch eten is normaal niet iets waar ik voor zou gaan, maar het terrasje was zo aantrekkelijk dat we wel naar binnen moesten om te kijken. We hebben er een heerlijke maaltijdsoep gegeten met zelfgebakken zuurdesembrood, een schaal met rauwkost en houmous, zoals ik hem nog nooit had geproefd. En een lekkere slow koffie na. Oh ja, daarna hebben we nog een relaxthee geproefd, gemaakt van een mengsel van verse en gedroogde kruiden. Heerlijk!
Als niet- veganist/vegetariër zal ik er zeker nog weer komen!
Indyhammingh .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Op het Zuiderdiep gelegen, tegenover de Pathé zag ik plots een opvallend nieuw plekje: De Herbivoor. Qua decor is het opvallend dat de eigenaren hebben gekozen voor zoveel mogelijk hout. De tafels en banken zijn allemaal van hout, waarbij je de vorm van de boom nog terugziet om zo een "natuurgevoel" te geven vond ik zelf. Dit valt ook helemaal in het thema, namelijk veganistisch en biologisch.

Ze hebben een kaart bestaande uit alleen maar veganistische gerechten en hoewel dit normaliter niet per se mijn ding is besloot ik het toch te proberen. Vooraf nam ik een pompoensoep en daarna nog een burger gemaakt van mung bonen. De pompoensoep was erg smakelijk, maar wat echt verrassend was, was de burger. Dit had ik nog nooit eerder gehad, maar het is echt een aanrader!

Hier hebben ze blijkbaar "slow coffee" liet ik mij vertellen, dus ik besloot dit te proberen. Op de bar staan allerlei filters waarbij de koffie vers gezet wordt. De koffie had niet de donkere kleur zoals ik normaal gewend ben, maar de smaak was erg goed.

Al met al zeker een aanrader voor de persoon die een keer iets anders wil proberen!