De Herbergh van Flielant

Meer informatie over restaurant De Herbergh van Flielant

Jouw recensie over het restaurant De Herbergh van Flielant

Bart V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Hier met een familiegroep van 10 personen gegeten. Vriendelijke ontvangst, prettige ambiance. Gerechten: voorgerecht bietensalade was lekker. Hoofdgerecht kalfssukade, boterzacht gestoofd, plezierig gekruid. Ook de mosselen in wijn zowel als die in bier waren erg lekker, ik heb dat ook wel eens anders meegemaakt in andere restaurants. Dat een mandje brood met kruidenboter, dat vrijwel in ieder zichzelf respecterend restaurant als gratis appetizer wordt geserveerd, hier 4.95 moet kosten was een wel beetje een afknapper. Maar zeker voor herhaling vatbaar.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Prettig toeven hier... Met vrienden gedineerd. Ieder nam wat anders; niemand had klachten. Zelf nam ik de escargots (altijd lekker worstelen!) en de in zijn geheel geroosterde zeewolf, die vorig jaar ook al op de kaart stonden. En terecht, want "If it ain't broke, don't fix it!" De bietensalade met geitenkaas en het taartje spinazie werden door de vegetariër in ons gezelschap van harte aanbevolen. Het enige, dat overbleef waren wat bijgerechten. Zoals stukjes spinazietaart die ietwat overbodig waren voor de persoon die een variant hierop ook al als hoofdgerecht had. Verder geen klachten. Lekker ruim opgezet. Degelijke herbergsfeer en doortastende, prettige bediening. Ga zo door!
D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Heerlijk gegeten. Bietensalade met geitenkaas en aspergesoep vooraf. Als hoofdgerecht de asperges met zalm. De asperges waren heerlijk. Als dessert de cheesecake met cranberries en sinaasappelsorbetijs. Prima sfeer en gezellige bediening. Wij komen er graag nog een keer.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Onze nieuwe favoriet op dit eiland... Niet eens voor het rustige en ruime interieur. Ook niet voor de vriendelijke en adequate bediening. Vooral voor de met vakmanschap bereide klassieke kaart met lokale en regionale ingrediënten. De voorgerechten waren nog wat exotisch: de één een bonbon van Noorse zalm met wakamé en wasabi-sojasaus, de ander wijngaardslakken. De hoofdgerechten kwamen al van dichterbij: heerlijke kalfssukade en een niet minder voortreffelijke hele, gegrillde zeebaars. Het gedeelde dessert kwam van het eiland: cheesecake met Vlielandse cranberrycompote en sinaasappelsorbet. Met name de zeebaars was reden om terug te keren. Op het terras aan het wad is het ook prima toeven.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Mosselen, sliptong en bot waren prima, van de toetjes vonden we de warme stilton wat heftig, de cheesecake prima, de dame blanche echt slecht - vies ijs met grote ijskristallen, en vieze onduidelijke kruimels erdoor, slappe meteen inzakkende slagroom. Alles wel behoorlijk aan de prijs met een efficiente en snelle bediening, niet opvallend vriendelijk, in een onopvallend interieur.
Els T.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Heerlijk rust en vriendelijke bediening. Klassieke kaart die goed wordt uitgevoerd. Heerlijke cocqilles botermalse tournedos met bloedworst. Prima kost hier.
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Bijna vol maar rustig restaurant met vlotte bediening die weten wat ze serveren en schenken. Smaakvolle voor- en hoofdgerechten alles met vis erg lekker gegeten en mooie bijpassende wijn. Hier komen we zeker terug!
Tip, een andere plafond doet wonderen.
MagMoo .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Ik maak het niet vaak mee.. een restaurant waar het personeel ongeïnteresseerd, bijna onbeschoft en onprofessioneel te werk gaat.
Na 15 minuten is nog niemand langs geweest en bij navraag krijg je een bits antwoord. Er loopt een meisje hard en een serveerster staat te kreunen en steunen achter de bar. Ook die is zeer onvriendelijk.
De witte wijn wordt op tafel gezet zonder koeling, zelfs na 2 verzoeken wordt geen kaars aangestoken, het vlees is taai en met zenen, het gerecht fantasieloos en met vettige aardappeltjes. De sfeer is er niet, koud en ongezellig en dat alles voor een forse prijs.
Kortom ronduit slecht. een plek om niet weder te komen.
heleneingrid .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Gisteravond geweest na 5 jaar afwezigheid. Waarschijnlijk een andere kok want het was ronduit slecht. Wij klagen nooit maar dit was uitzonderlijk droevig. Van escargot tot friet, smakeloos of aangebrand. De bediening was uitstekend, zij konden het echter niet goedmaken. Heel jammer want het was zo goed.
Timoer F.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Hier met zijn vieren heerlijk gegeten. Vis, vlees, vegetarisch, het was allemaal even lekker en duidelijk met heel veel zorg klaargemaakt. De harderfilet met zeewiersalade is een absolute aanrader! Twee in het gezelschap hadden een heerlijk nagerecht, waaronder een sublieme cheesecake. De bediening was zeer attent, sympathiek en snel. Kortom een hele dikke pluim voor dit restaurant!
Nino M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Dit restaurant was vaker bezocht door een van onze tafelgenoten en tot nu toe altijd tot volle tevredenheid. Vanavond was echter een grote teleurstelling. Na binnenkomst duurde het zeker 20 minuten voordat we iets te drinken konden bestellen. We kregen de wijnkaart en serveerster liep direct weer weg. Duurde daarna ook erg lang voordat het voorgerecht werd geserveerd, wat allemaal niet erg was geweest als de bediening zich vriendelijk had opgesteld. Een van de serveersters was echter dusdanig onvriendelijk dat we ons ongemakkelijk voelden om haar uberhaupt nog wat te vragen. Toen we vroegen om wat extra mayonaise wist deze dame ons te vertellen dat dat niet goed voor ons was en kennelijk was zij zo met onze gezondheid begaan dat we de mayonaise daadwerkelijk niet kregen. Toen wij bij het afrekenen lieten weten dat we ons onwelkom voelden, werd daar uiterst onprofessioneel op gereageerd. De serveerster in kwestie begreep de kritiek niet want "we hadden alles toch gekregen en we konden toch zien dat ze het druk had". De avond werd door haar afgesloten met de woorden: nou dan tot nooit meer ziens.
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wanneer je voor dit restaurant staat heb je geen idee dat het binnen geheel anders is. Mooi design interieur, mooie stoelen en keurig en smaakvol ingericht. Zeer gastvrij personeel. Een hele goede kaart met bijbehorend wijn advies. De gerechten zijn uitstekend van smaak en origineel gemaakt. De desserts zijn mooi opgemaakt en zelfs de koffie krijgt de nodige aandacht. Qua maaltijd, ambiance en bediening top. Zeker een aanrader.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Een prettige omgeving, vriendelijke en vakkundige bediening en een uitstekende keuken... wat wil een mens nog meer ?
Voor ons was het ruim voldoende om er gedurende de week die we op Vlieland doorbrachten vier keer te gaan eten.
Quintin W.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Prima no-nonsens restaurant. Hoofdgerechten en garnituren worden los geserveerd. Kaart is vrij klassiek (zoals veel restaurants op Vlieland een klassieke kaart hebben). Porties zijn groot. Alles goed op smaak. Bediening aardig, behulpzaam en vlot, ook als het bezoek per ongeluk een glas breekt.
Maaike P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We hebben heel fijn gezeten op het mooie terras. De bediening is vriendelijk en oplettend. Het eten was prima maar simpel en wel wat te prijzig voor wat je kreeg.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Klassiek restaurant waar je gastvrij wordt ontvangen en best goed kunt eten. De harder die wij kozen was erg lekker. Maar voor culinaire verrassingen moet je elders zijn. De prijzen zijn pittig. De sfeer is wat burgerlijk. Bij goed weer kun je wel lekker buiten eten in de tuin.
R B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Een van de weinige Vlielandse restaurants met een goede prijs-kwaliteit-verhouding. Voorgerechten (tomatensoep en escargots) waren dik in orde, de hoofdgerechten (lamsrack en varkenshaas) echt top.

De bijgerechten waren ook uitstekend en de toetjes ook. Enige minpunt dat ik zou kunnen noemen is de wat formele uitstraling en sfeer van het restaurant.
Boskoper .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Afgelopen Mei even een lang weekend op Vlieland geweest,\.
Heerlijk uitgewaaid en 2 keer heerlijk gegeten bij de Herbergh.
Beide avonden wijngaardslakken genomen en gesmuld! Zo lekker vindt je ze bijna nergens.
De Rioja was gewoon zoals hij hoort te zijn, een pittige zachte afdronk.
Als wij nog eens op Vlieland zijn komen wij zeker nog eens!
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
We logeerden een paar dagen in dit hotel en de eerste avond besloten we daar ook te eten. Dat bleek een goede keuze. We namen allebei de mousaka en die smaakte prima. Bij de mousaka kregen we ook nog verse spinazie, sla en gebakken aardappeltjes.
De tweede avond nog een keer daar gegeten. Een van ons nam het varkenshaasje en de ander de Zeewolf. Wederom sla er bij, maar een andere dan de avond daarvoor. Beide gerechten smaakten voortreffelijk.
Beide avonden waren de meeste tafeltjes bezet, een goed teken. Om ons heen hoorde ik mensen allemaal zeer positief op de maaltijden reageren.
Als we volgend jaar weer naar Vlieland gaan, dan weten we al waar we gaan eten.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Ook een leuk restaurant in de Dorpsstraat, per ongeluk naar binnen gelopen en heerlijk gegeten.
Het restaurant ziet er mooi uit. Er is ruimte (tafels gelukkig niet te dicht op elkaar), de bediening is zeer prettig en attent. En (daar gaat het natuurlijk om) het eten is erg lekker. Zelden zo een lekker gebakken camembert gegeten met bijgerechten. Ik kom graag terug