De Herberg

Erg duur
Erg lang
Wilmavanangeren .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
lunch, twee personen 13-09-2016.
Hier kunnen ze van de simpelste gehaktbal, besteld met brood, die met friet geserveerd werd, nog een drama maken.
Keiharde, droge lauwe oneetbare stuiterbal,
Om ons heen werden regelmatig handen opgestoken, mogen wij nog iets te drinken bestellen ?
De bediening reageerde onbeschoft, kom eraan hoor.
Niet beleefd: Ben zo bij U, mevrouw.
nee op een arrogant toontje van, doe jij eens even rustig aan.
Detail, ik zou mayo bij m'n bal krijgen, was fritessaus.
Ook werd er niet afgeruimd en geïnformeerd of alles naar wens was.
Nooit weer.
Christiaan F.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Op een mooi plekje aan de haven van Elburg lekker gegeten.
Bediening vriendelijk maar soms duurde het wat lang voor zaken geregeld waren.

Feestmenu was zeker een aanrader, 3 gangen voor de prijs van 1.
Ericchalla .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Na een dagje vrij reizen met de NS, zoeken we altijd een gezellig restaurant. We hadden een prachtige wandeling gemaakt van14 km van Nunspeet naar Elburg. Bij de Herberg konden we nog net terecht voor 4 personen en we kozen voor het feest menu 2016 voor 20,16 euro pp.
De voorgerechten, 2x uiensoep en 2x carpaccio smaakten prima. Ook de hoofdgerechten, vleesspies, varkenshaas en 2x zalm werden smaakvol gepresenteerd en waren ook zeer smakelijk.
De nagerechten, 2x ijs en 2x uitgebreide koffie waren een goede afsluiting.
Al met al een prima diner voor een heel goede prijs en geserveerd door vriendelijk en attent personeel
Renée V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Midweekje Elburg en met 9 personen gegeten bij de Herberg. In een woord: vreselijk.
De kip was rauw evenals de varkenshaas, de biefstuk zat vol met pezen en spieren.
De service was overigens wel oké.
Het restaurant staat vol beeldjes en nep plantjes die bedolven zijn met stof, erg onsmakelijk.

Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gezellig gegeten bij De Herberg, mooie locatie aan de haven van de historische vestingstad en vissersplaats Elburg. Uitzicht op de botters. De Herberg was afgeladen, en dat is vaak een goed teken. Het eten is voor een herberg als deze goed. Lekkere carpaccio. Had het dunner gekund? Waarschijnlijk wel maar we zitten niet in een sterrenrestaurant maar in een gezellige herberg met attente bediening. Als hoofdgerecht een forse varkenshaas, heerlijk mals gebakken met een lekkere pepersaus. Sla en paprika had er voor mij niet op gehoeven, hou het simpel. Scheelt een hoop werk. Lekkere gebakken aardappeltjes en groente erbij. De combinatie van locatie, inrichting (gezellig bruin), goed eten en vriendelijke bediening maken dit een prima plek om gezellig met vrienden te eten.
Didi B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Mijn favoriete restaurant in het mooie Elburg. Locatie is prachtig: aan de haven. Het is een klein sfeervol restaurant. De hoofdreden om er te komen is het zalige eten. Varkenshaas Kolenboer is zo ontzettend lekker. Of als voorgerecht allerlei soorten vis. De porties zijn erg ruim, het vlees is van topkwaliteit, veelal biologisch en er wordt ruim voorzien in heerlijke bijgerechtjes. Verzekerd van goed eten daar.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Heerlijke lunch op een tropische dag. Een goed overdekt terras, de bediening was vlot en vriendelijk. We kozen voor een stokbroodje "de Herberg" en voor een salade met 3 soorten gerookte vis. Het stokbroodje was overvloedig gevuld en meer dan een volledige maaltijd. De salade was een verrassing: paling, zalm en gerookte botervis. vooral de laatste vis was heerlijk, zo mals en grote porties.
De borden waren met zorg opgemaakt. Deze kwaliteit voor deze prijs op een prachtige locatie; mijn complimenten!
Marie-Louise J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Vanavond hier super gegeten. We hadden het verrassingsmenu een 3 gangenmenu voor een top prijs. Eten was heerlijk en goed verzorgd. Deze actie is alleen deze maand juni nog geldig. Personeel ontzettend vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug als we weer in de buurt zijn. Dank jullie wel voor een leuke avond. Met vriendelijke groet, Dames Janssen en Dames Verhaegh uit Venlo
Avesant .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
De menu's zijn uitstekend en echt overdadig ! Een echte aanrader.
Binnen is het niet zo aantrekkelijk, buiten is het bij een beetje redelijk weer uitstekend toeven en eten met het uitzicht op de haven.
Je moet geen Radler bestellen want daar rekent men echt woekerprijzen voor, dus gewoon een biertje dat heel redelijk qua prijs is.
De bediening is goed, wij komen er vaker, alhoewel deze keer wel heel erg traag en zo druk was het toch ook niet.
Sander J.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Lang wachten tussen voor- en hoofdgerecht. 3 kwartier. Mensen die later kwamen hadden hun eten al op. Na er wat van te zeggen kregen we direct ons eten. Ik had zalm uit de oven die niet echt warm meer was. Als excuus een drankje van de zaak gehad met de mededeling dat ze het hoofdgerecht binnen 10 minuten na afruimen van het voorgerecht serveren en dat dit nu ook gewoon het geval was. Uiteindelijk begon het ook nog eens te stormen en belandden we door het lange wachten ook nog eens in een onweersbui waardoor de roet uit de asbakken letterlijk in het eten waaide. Slechte ervaring.. Niet voor herhaling vatbaar.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Ruim een jaar geleden waren we positiever over deze zaak. De uiensoep zag er aantrekkelijk uit, maar smaakte vlak. Zeker geen voldoende. De gebakken schol was tot prut warm gemaakt. Ik verdenk deze zaak ervan dat schol voorgebakken is en in de magnetron opgewarmd wordt. Aan niets bleek dat deze schol recent een koekenpan o.i.d. had gezien. En de bediening? Ze wekken de indruk van aardige bijklussende studenten.
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Gisteren geluncht bij de herberg in Elburg. We hadden gebakken mosselen en die waren erg lekker. De bediening was vriendelijk en het terras zag er netjes uit. Voor herhaling vatbaar.
Anne-Wil96 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Hoewel de locatie en het restaurant en terras er erg leuk uitzien, was het personeel echt onaardig tegen ons, de taart kwam uit een vieze koelkast en uit een gebaksdoos die er uit zag alsof die er pas vanaf vanmorgen stond. En het appelgebak werd met -niet net schoon gewassen- handen op een gebaksbordje gezet, erg onfris. Daarnaast kreeg ik versuikerde honing bij mijn verse muntthee en toen ik nieuwe vroeg kreeg ik tot twee keer toe opnieuw versuikerde honing. Erg jammer, want ze kunnen er veel meer uit halen.
Eten46 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Vanavond hier gegeten als echte Haagse.
Mijn dochter en ik hebben het nieuwjaarsmenu genomen.Uiensoep en gebakken schol en een heerlijke dame blanche.Mijn dochter had een carpaccio en een stoofpotje.Vlotte en gezellige bediening.Wij komen hier graag terug in de zomer,om van het fantastische terras te zitten aan het water.Tot dan!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
We hebben het havenmenu gegeten. Drie gangen voor €20 p.p. Was heel lekker. Grote porties met veel groenten in aparte schaaltjes. Gezellige sfeer en prettige bediening. Prima prijs/kwaliteit. Minpunt was dat we elkaar moeilijk konden verstaan door de drukte en het lage plafond in combinatie met de grote ronde tafel waaraan wij met z'n vieren zaten. Komen zeker terug.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Met 5 personen broodje hamburger en gehaktballetjes besteld. De balletjes gingen gelijk retour naar de keuken. De serveerster versprak zich en zei dat ze uit de magnetron kwamen. De hamburgers leken meer op verbrande sjoelschijven en de sla was week. Kortom de moeite niet waard om dit hier te eten. Voor de rest altijd goede ervaringen met het eten.
NikkiBrink .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Vorige week een heerlijke lunch gehad bij restaurant de Herberg. Hebben heerlijk op het terras kunnen zitten en dit beviel ons erg goed. Salade de rookton is zeker aan te raden en de rest van mijn gezelschap was ook zeer tevreden over het eten. Vlotte en vriendelijke bediening ondanks dat het terras tot aan de nok toe vol zat. Komen zeker nog een keer terug!!
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Gisteren hier geluncht!
De bediening ronduit slecht!
De jongedame die ons bediende had er dus duidelijk geen zin in!
Tot overmaat van ramp zag ik bij de afrekening dat mijn baquette rosbief (zeer pover belegd) € 8,45 kostte.
Ik vond dit prijs/kwaliteit verhouding beneden de maat
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2013
Met bootje vrijwel naast "De Herberg" afgemeerd. De tong en schol waren prima klaargemaakt en met vier groentes opgediend. Je kan hier alleen maar positief over zijn. Bediening is weinig over op te merken, maar had ook niets extra's. Gemiddeld dus. Op verzoek werd muziek direct wat zachter gezet. Een prima stek voor een verzorgde maaltijd.