De Herberg

Hoogeveenseweg 27 7931 TD Fluitenberg Nederland Kaart

Over restaurant De Herberg

Een chique verrassing

Dit mooie vrijstaande pand ziet eruit als een herberg. Maar hier geen stapelbedden, alleen strak gedekte tafels waarop de ene na de andere verrassing op verschijnt. De chef stelt het verrassingsmenu of lazy tasting menu met veel oog voor detail en creativiteit voor je samen. Met kroonluchters, wijnkoelers en schilderijen van Marion Nap aan de muren doet deze plek chic aan. Als het zonnig is geniet je op het weelderige terras!

Meer informatie over restaurant De Herberg

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag Gesloten

Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Een heerlijke avond gehad in restaurant De Herberg. Vanaf begin tot het eind in de watten gelegd door de gastvrouw en de hele avond verrast met heerlijke gerechten uit de keuken. De heilbot met kreeft en de parelhoen met een geweldige jus waren de toppers van de avond. Maar ook het dessert van aardbeien met sambalijs was verrassend lekker. Dit alles met lekkere bijpassende wijn geserveerd. Heel positief verrast en we zijn blij dat er een plekje was voor ons in deze herberg. Een aanrader en als we dichter in de buurt zouden wonen, zouden we hier vaker langskomen.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wat een leuk en goed restaurant in dit... Het stond al een tijdje op ons lijstje, maar gisteren was het dan zo ver. Op deze zaterdagavond hadden we alle aandacht voor ons. Van het moment dat we aankwamen tot we weg gingen werden we helemaal in de watten gelegd. Vriendelijke bediening met kennis van zaken.

Ons vier gangen verrassingsmenu was echt heerlijk en bestond uit mooie gerechten. Kalf met Hollandse asperges, Schelvis met gestoomde Hollandse garnalen... lekker. Dit met de bijpassende wijnen die zeer goed bij de gangen pasten, zorgden er voor dat we meer dan verrast werden door het hoge niveau van de keuken. Wat een ontdekking.

Redenen genoeg om hier zeker terug te komen in deze fijne ambiance.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Aangenaam verrast bij De Herberg! De recensies waren niet heel actueel dus we wisten niet precies wat te verwachten. Het begon echter geweldig met een vijftal amuses, waarvan de snert in een glaasje toch wel een hele smakelijke was. Dit beloofde veel goeds voor het vijf gangen verrassingsmenu. Op speciaal verzoek zijn we begonnen met oesters. Ze waren wel klein maar de smaak was prima. Als tussengerecht kregen we tartaar van zalm en een "surf en turf" van tarbot met rendang. Deze laatste op een bedje van Chinese kool was de topper van de avond. Erg lekker! Het hoofdgerecht was eend welke ook prima was. Als afsluiting, wederom op verzoek, een kaasplankje. Voor ons was dit wat tegenvallend. Het plankje lag veel te vol (6 soorten) en had van ons met apartere kazen mogen zijn. De bediening, aandacht en wijnadviezen waren prima. De inrichting vonden we wat kaal en het interieur is wat gedateerd. Het gaat ons echter om het eten en de bediening dus we komen hier zeker nog terug.
CulinaryS .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wij waren culinair verrast middels een vijf gangen verrassingsmenu uit de keuken van Herco, waar mer groot oog voor detail, kleine kunstwerkjes het restaurant ingaan. Deze werden begeleidt door de bijpassende wijnen van Cynthia. Ook de vele extra amuses en aperitief hapjes waren geweldig. Top avond!
Mevrouw66 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
De amuse beloofde een fantastische avond te worden, maar het vier gangen diner zonder a la carte was zeer matig. Maar de wijnen waren wel goed. De toiletten waren in een condities die absoluut niet past bij een restaurant dat is aangesloten bij Relais Restaurants. De vloerbedekking in het restaurant zou op zijn minst een stevige schoonmaakbeurt kunnen gebruiken. Hoe dit restaurant door de keuring van Relais Restaurants 2015 is gekomen is ons een raadsel. Jammer.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Wat een geweldige keuken! Heerlijk om hier te komen. Nadeel is dat het soms even kan duren voor je culinaire plezier begint maar nadat de eerste amuses op tafel verschijnen is het een feestje om hier een avond door te brengen. Met de prettige bediening van Cynthia is dit een fijn adres om te genieten van de goede dingen des levens.
Erik W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
We hebben hier een top avond gehad. Een prima 6 gangen verrassingsmenu met heerlijke amuses met bijpassende wijnen. Een prima bediening. Een gezellige atmosfeer.
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
We kozen voor het 6 gangen verrassingsmenu. De verschillende gerechten waren mooi op gemaakt en professioneel bereid, maar niet zo heel origineel en miste wat creativiteit.
De toelichting op de gerechten van de bediening was prima, ook de wijnkeuze van de gastvrouw bij de gerechten was zeer goed. Vooral de dessertwijn was erg bijzonder. De gastvrouw had deze avond kennissen als gasten in het restaurant, waarvoor veel meer aandacht was dan de overige gasten. Na enige tijd werd dit wat storend.
Het restaurant is zeer gezellig en informeel ingericht met ronde tafels die ruim opgezet zijn, waardoor je aan tafel veel privacy hebt. De rokersruimte bij de entree doet wat afbreuk aan de binnenkomst en daarmee de eerste indruk.
Vrijlandt .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
De gastvrije ontvangst en super bediening pasten helemaal bij de heerlijke amuses en gerechten. We hebben genoten van de warme sfeer en al dat vakmanschap. We komen hier graag terug!
Delavei .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
We werden vriendelijk ontvangen. Het borrelhapje en de amuses waren heerlijk. Het voorgerecht smakelijk en het hoofdgerecht verrukkelijk. Maar het dessert was hemels. Ook de bijpassende wijnen waren prima. Het had alleen allemaal wel iets meer gemogen. Nu kregen we het idee: voor de helft van de prijs eten is ook de helft minder op het bord.
Als we voor dit diner de volle 100% hadden moeten betalen dan waren de porties veel te klein. Mocht het zo zijn dat voor de helft betalen ook betekent voor de helft eten dan graag dit op de aanbieding vermelden. Het wijnarrangement is in verhouding wel erg kostbaar maar dit terzijde de wijnen waren verrukkelijk en pasten precies bij de gerechten. Maar waarom moeten we ook hier weer voor het water betalen? Het water in Drenthe is prima te drinken.
Ton44444 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Hier een "IENS" diner genoten. Het was echt fantastisch, wat een smaken er langs komen. En dan nog die heerlijke bijpassende wijnen, de zeer attente bediening. Je voelt je echt een avondje uit! Zeker voor herhaling vatbaar.
Hans N.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Wat een beleving, wat een passie, wat een kwaliteit. De Herberg in het altijd gezellige Fluitenberg is.een parel die gekoesterd moet worden. Alles klopt. Perfect 5 gangen diner voor twee. Mooi opgemaakte gerechten die smaakten zoals ze eruit zagen. Fantastisch dus. Heerlijke wijnen. Maken het genot compleet. Bedankt voor de heerlijke avond!,
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Hier zijn mijn vrouw en ik 14-09-2013 GEZELLIG WEZEN ETEN,
Eigenlijk was het de bedoeling om het op de 15-09 te gaan doen.
Maar op de Zondag is dit Restaurant gesloten.
Wij hebben een grandioze avond gehad,, de sfeer de aandacht. en het eten was voortreffelijk.
Wij hebben gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu..nou dat was het dan ook.. wat er ook op tafel werd gezet. de uitleg.. van wat het was,
Het zag er meer dan heerlijk uit.. en de smaak voortreffelijk.
Wij willen dan ook via deze weg de gehele Brigade, en de bediening bedanken voor deze avond,
Het was grandioos en een top avond..
Groeten van
Anneke en Rene Kievit... Akersloot.
Jackelien S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
In November hier gegeten via de Groupon deal.
Als ik eraan terug denk loopt het water me weer in de mond.
Heerlijke gerechten, heerlijke wijnen (met BOB arrangement). Ook gastvrouw Cynthia was erg vriendelijk. Heerlijke avond gehad en hopelijk komen we hier snel weer.
Yasmin V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
In november via Groupon van een 6 gangen verrassingsmenu genoten. Het was een heerlijk diner met een prettige gastvrouw en heer en bediening en heerlijke wijnen.
Een aanrader, ook zonder Groupon actie.
Bert P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Vriendelijke gastvrouw en mooi gedekte tafels. We kregen geen kaart uitgereikt voor de lunch, maar een lunch menu suggestie, zonder prijs vermelding. Twee amuses, een oester, wel erg dominant van smaak en een uitgedroogd plakje rookvlees. Hoofdgerecht, klein stukje vis op de huid gebakken met een saus die niet vers gemaakt was. Het dessert was rommelig een allergaartje, ijs, chocolade, fruit. Koffie, met een bonbonnetje, %u20AC 6,75. Goede koffie, maar geen bonbons, een lollie met toffe met chocolade, kletskoekje, met allerhande smaken, pepermunt, chocolade, marsmellow, glaasje met roodfruit en een arnhems meisje. Totale prijs, was onvoldoende in verhouding. Weinig gasten, maar toch vaak wachten, gastvrouw uit het zicht.
Noggeenster .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2012
Grote huiskamer met goede akoestiek en ruimte tussen de 14 ronde tafels. Stoelen zaten heerlijk. Sfeer was keurig, correct, vriendelijk, professioneel. Amuses zorgvuldig. Voorgerecht zalmtartaar, gemarineerde zalm, oester en citroensorbetijs. Hoofdgerecht perfecte malse runderlende met paprika. Nagerecht hollandsfruitschaaltje. Ook nog een extra gerechtje tussendoor. Dit in het kader van de Restaurantweek. Ze doen allemaal erg hun best, dat merk je aan alles, en toch.. Meer de nadruk op het visuele dan de smaak. Net teveel diversiteit op de borden zodat een echte smaaksensatie uitblijft. Mag wel wat spannender en wat gewaagder.
Jo73 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
we hebben ons laten verrassen. we kregen 6 gangen en ook nog een aantal amuses vooraf met daarbij de heerlijkste wijnen. absoluut een aanrader.