De Herberg

Overschiese Kleiweg 591 3045 LJ Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant De Herberg

Franse taferelen

In dit gezellige huiskamerrestaurant geniet je van het goede leven. De rustiek omgeving van een oude herberg, de gastvrije mensen en het verrukkelijke eten. Je waant je voor heel even in het zonnige Zuid-Frankrijk.

Meer informatie over restaurant De Herberg

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:30

Cosmas F.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Persoonlijke benadering, goed eten en decor in stijl (inderdaad gedateerd maar het heeft wel iets).
Ik ben hier op een zaterdagavond geweest. Ontvangst is persoonlijk. Er wordt gevraagd of je wat aan de bar wilt drinken. De serveerster is vol interesse en verteld leuke weetjes over het restaurant. Het lijkt alsof de tijd er heeft stil gestaan. maar alles is netjes en schoon. Dat maakt het iets bijzonders wat mij aan vroeger doet denken en eigenlijk de avond nog meer sfeer geeft. Eenmaal aan tafel krijgen wij brood met boter en spek. Dit laatste smaakt heerlijk. De kok begroet ons. Er is eerder al uitleg gegeven over de specialiteiten van die avond (niet alles staat op de kaart en niet alles op de kaart is er). Er is genoeg lekkers. Ik ging voor de coquilles en zeewolf. Beide heerlijk en met genoeg patat, maar ook leuke groentes erbij. Als toetje speculaasijs. Deze was opvallend leuk gedecoreerd en was fantastisch. Er waren een aantal groepen, maar dit maakte het niet rumoerig. De prijs vind ik betaalbaar, zeker voor deze uitgebreide avond.
Wim A.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Prima gegeten. Fijn dat je hier ongevraagd gratis karaf water krijgt. Ook ongevraagd en zonder te berekenen stokbrood met o.a. ouderwets heerlijke kaantjes in reuzel, roomboter en knoflookmayonaise. Als hoofdgerecht karbonade van het Livar varken: lekker dik, niet doorgebakken, niet rauw en heerlijk sappig. Heel aardig is ook de sympathieke bediening.
Voor fijnproever die hier verderop z'n recensie geeft: als het naar hond ruikt waarom gaat u er dan eten? Eten middelmatig en te veel, wat een gezeur. U gaat niet meer? Daar zullen de eigenaren blij mee zijn.
Ericford2 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Vriendelijke eigenaren met hart voor de zaak en klanten. Gedateerd interieur maar dat maakt het ook weer zo uniek.
Het eten was heerlijk en goed verzorgd, prijs-kwaliteit is goed. Ondanks dat er een foutje was gemaakt bij het opnemen van de bestelling is alles goed gekomen. Veel service in de vorm van gratis brood met een fles water (waarvoor je bij andere restaurants vaak nog flink moet betalen).
De eigenaresse herkende één van ons die daar bijna 2 jaar geleden een keer heeft gegeten, ze hebben dus een ijzersterk geheugen ondanks de leeftijd. Chapeau!
Privb .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Gister hier gegeten met mijn man na veel (zeer) positieve recensies te hebben gelezen. Wij delen deze mening duidelijk niet.

Aankleding was (zoals verwacht) gedateerd, maar daar bovenop stonk het naar huisdier en werd er gerookt aan de bar. Eten was middelmatig en veel te veel. De bediening had iets aandoenlijks; langzaam, onhandig en soms zelfs een beetje lomp.

Wij zullen hier niet nog een keer naartoe gaan...
Xander T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Super gegeten hier. We hebben een verassing menu genomen en heerlijk genoten.
Het eten was heerlijk. Echte appelmoes, stukje vlees, vis lekkere aardappeltjes en meer.
De bediening was zeer gastvrij, hier kunnen een hoop horeca zaken nog wat van leren.
De kok was ook erg gezellig.
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Thema avond: "Wild"
Sfeer aangepast aan het thema.
Mooi 5 gangen menu waarbij de keuze voor wild of vis werd gegeven.
Eerst een proeverij van diverse soorten paté
De paddestoelen bouillon was excellent.
De hertenbiefstuk geweldig bereid Heerlijke najaarsgroenten in diverse variaties vergezeld van aardappelgratin, friet en gebakken aardappels.
Een verbazingwekkend assortiment mooie kazen!
De bijpassende wijnen gaven een mooie toevoeging aan een fijne avond en niet zuinig geschonken.
Echte gastvrije herberg naar authentieke traditie door een bevlogen familie.
Wat een genot dit nog te mogen meemaken
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Hier afgelopen zondag voor de tweede keer in zes weken gegeten, met man en schoonmoeder.
Dit is echt een uniek restaurant. Verscholen in een oud pandje aan de Overschiese Kleiweg met een interieur dat doet denken aan een huiskamer uit grootmoeders tijd. En met een allervriendelijkst ouder echtpaar als eigenaren.

Wij hadden alle drie gebakken zwezerik vooraf; echt heerlijk. Als hoofdgerecht had ik tournedos, mijn man Iberisch varken en schoonmama confit de canard. De tournedos was niet de meest malse die ik ooit heb gegeten, maar het was wel een goed stuk vlees. En de saus erbij was erg lekker. De eend smaakte ook uitstekend. Maar het klapstuk was toch wel het Iberisch varken. Ik ben zelf niet zo varkensvleesachtig, maar oh wat had ik achteraf spijt dat ik niet ook het varken had genomen. Heerlijk zacht, sappig en smaakvol.

Je komt niet bij De Herberg voor een zesgangendiner met kunstig opgemaakte borden of om te zien en gezien te worden, maar voor kwalitatief goed eten in ruime porties en met een prima prijs-kwaliteitverhouding. Echt een aanrader!
Denis_Degeling .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Samen met mijn vriendin, schoonouders en zusje en ouders heb ik hier heerlijk gegeten. De ambiance is buitengewoon sfeervol. Prettig en vertrouwd heb ik samen met mijn geliefden een heerlijke avond gehad. Zowel de service als het eten was bovengemiddeld. Ik kijk ernaar uit om restaurant 'De Herberg' weer te mogen bezoeken.
Faith2you .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
hoe zitten we erbij
De herberg is een beetje gedateerd, sleets zelf, maar je kijkt je ogen uit. En het is er brandschoon.

de bediening
Mevrouw staat in de bediening, hij staat in de keuken. Vaste gasten worden bij (voor)naam aangesproken en de drankjes zonder vragen ingeschonken. Aan persoonlijke aandacht geen gebrek.

het eten
We gaan alleen voor een hoofdgerecht. De zeebaars is super vers, de kalfsentrecote prachtig gebraden. Het groentegarnituur bestaat uit verse spinazie, sperziebonen en gebakkenaardappels met appelcompote. Goed glas wijn. En spontaan kraanwater op tafel.
Onverwachte aanrader.
Eric Z.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Werkelijk heerlijk gegeten. Gastheer en gastvrouw waren zeer vriendelijk en niets is hen teveel. We hebben gezellig op het buitenplaatsje gegeten. Het 'verrassings' voorafje was heerlijk en alles supervers. Porties ruim voldoende, maar helaas door het uitgebreide voorafje was er geen ruimte meer voor een nagerecht. Komen hier graag nog eens terug.
Fredroos .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Gisterenavond ter gelegenheid van onze 41ste trouwdag hier gegeten. De laatste keer dat wij hier hebben gegeten was op 7 augustus 1969. Overigens was dit restaurant van andere eigenaren.

Zoals hiervoor al uitvoerig door anderen is beschreven is de sfeer, de gastvrijheid en de kookkunst uitstekend. Kortom, veel liefde voor het vak en dat merk je. Een heerlijke avond uit eten.
Wij hebben als voorgerecht de Neptunus schotel genomen: heerlijke paling, Hollandse garnalen en prima gerookte zalm met een eigen gemaakte (zoals alles) saus.
Als hoofdgerecht een zalige Chateaubriand Stroganoff. Een prima Rioja erbij gedronken.

Wij komen zeker terug.

Fred Roos
KorrieenHenk .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Een bijzondere plaats om te eten. Vroeger was dit een boerderij en van 1958 tot 1963 heb ik daar gewoond. Dus eten de woonkamer en een drankje aan de bar in mijn ouders slaapkamer. Reden om hier een keer te gaan eten als je Rotterdam bezoekt. Na een biertje aan de bar en de jeugdherinneringen met de eigenaar en een oud buurjongen aan tafel. Zowel mijn vrouw als ik begonnen met Carpaccio die uitstekend smaakte. Daarna heb ik Tournedos Bordelaise besteld en mijn vrouw Stoverij op Belgische wijze. De tournedos was verrukkelijk boterzacht. Ook het stoofpotje smaakte voortreffelijk. De salade was fris en gemaakt van verse produkten. De groente, spinazie in ontbijtspek, smaakte goed evenals de aardappels en patat. De stoofpeertjes vond mijn vrouw verrukkelijk. De bediening persoonlijk met aandacht voor de aanwezige gasten. Helaas is de afstand Groningen - Rotterdam wat ver om hier regelmatig te gaan eten.
Rogier A.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Gisteravond hebben wij hier gegeten. De Herberg is een leuk klein restaurantje. Het heeft zowel van buiten als van binnen een wat bourgondische uitstraling. Mooi gedekte tafels en kunst aan de muur. Bij binnenkomst werden wij al heel hartelijk onthaald door de gastvrouw en later ook door eigenaar Paul Engels. Hele vriendelijke mensen met hart voor de zaak. Wij bestelden een mooie fles wijn en onze voorgerechten, mijn vrouw nam Carpaccio en ik een visschotel met paling, Hollandse garnalen en gerookte zalm. Wij kregen ook versgebakken stokbrood met knoflookmayonaise, boter en reuzel met spekjes. Het stokbrood met de smeersels en een fles water stond niet op de rekening, dit bleek service van de zaak. Als hoofdgerecht had mijn vrouw een tournedos stroganoff en ik nam de kalfszwezerik, deze kom je in niet veel restaurants tegen maar hier wordt hij nog volop verkocht. Dit alles was geweldig en zeker voor herhaling vatbaar. Wellicht de volgende keer met mooi weer. De Herberg beschikt namelijk ook over een heel sfeervol terras. Bedankt Paul!
Peanutt .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Wij zijn voor moederdag hier met 4 personen te gast gesweest via de IENS dinner dagen.
Bij aankomst hadden we zo onze twijfels.. het pand was behalve dat het er uit zag als een gewoon "oud" woonhuis, erg klein voor wat in onze beleving een restaurant is. Twijfelend liepen wij het pad op richting de voordeur. "is dit het echt?" "zullen we terug gaan? " "het huisnummer klopt" ... De deur voorzichtig geopend en onze eerste reactie was: "wauw..." Wij troffen een (zeer klein) authentiek frans restaurantje aan. Mooi (chique) gedekte tafels, de schilderijen, aankleding en (licht vervallen) wanden... en alles ademde een rustieke sfeer uit. De liefde voor de zaak straalde ervan af. Ik zeg er wel gelijk bij.. het was erg klein (7 tafeltjes) .. dit is geen zaak om "anoniem" te eten..

Direct bij binnen komst werden wij opgevangen door een zeer aardige en betrokken gastheer (en gastvrouw) die ons onze tafel wees. Al snel verscheen er een schaaltje met biologische kruidenboter, aioli, en reuzel(was voor mij nieuw, maar heerlijk) met e mededeling dat het brood werd afgebakken.. Nog volledig in de ban van de verassing die we hadden aangetroffen waren we blijkbaar al door het brood heen en er werd direct een nieuw setje brood en smeersels neergezet. Dit hadden we nog niet eerder meegemaakt. (brood, smeersels en alle andere extratjes die die avond zijn geserveerd werden overigens NIET in rekening gebracht...hun idee van service en gastvrijheid) De rest van de avond zijn we op ons wenken bediend met een aandacht die we lang niet gezien hebben, Nog voordat we het konden uitspreken wist de bediening (kennelijk de dochter van onze gast heer en vrouw) al wat we wilde hebben.

Het eten:
Wij hebben gebruik gemaakt van het 3 gangen menu via IENS dinner dagen.
We kregen de keuze tussen vooraf: carpachio of lauw warme paling met asperge en ei, en als hoofd gerecht een duo van witvis, of een (ik geloof varkenshaas?).
2 van ons zijn volledig voor vis gegaan en de 2 anderen volledig voor vlees.

De carpachio was goed gerijpt en zeer op smaak met een heerlijke topping en dressing, de paling en asperges was ook heerlijk. Bij de laatste hebben ze er bewust voor gekozen de smaken van de paling en de asperges onaangetast te laten. De kwaliteit hiervan was dusdanig dat je het met een saus te niet had gedaan.

Bij de hoofdgerechten was de gaaring en de smaak uitstekend, de textuur van de vis (die griet moet je er echt inhouden) en de gaaring van het vlees was uitmuntend. En het werd compleet gemaakt met overheerlijke sauzen en groene groentes.
Hiernaast kregen wij geserveerd: ieder een apart bordje salade, een schaaltje gebakken aardappeltjes, appelcompote en frites.
Wat mijn vader direct opviel was de zorg en aandacht die aan elk onderdeel was besteed. Zelfs in de door velen als onbelangrijk bestempelde "side salad" was zelfs de tomaat ontdaan van zijn velletje! De gebakken aardappeltjes waren heerlijk op smaak, de groentes perfect gegaard, de frites droogkrokant, etc.. Zelden hebben wij meegemaakt dat de "side dishes" dezelfde liefde en aandacht kregen als het vlees of de vis. Het toetje bestond uit verse aardbeitjes, vanille ijs, slagroom en shocolade shafings.. Klassiek simpel en heerlijk.
Het geheel hebben we afgesloten met een goede bak koffie (met een flinke schaal stroopwafeltjes)

Naast het heerlijke eten hebben wij de hele avond mogen genieten van een enorme gastvrijheid, hier en daar een vriendelijk praatje en (toen ze merkte dat we dat wel prettig vonden) enorm boeiende en verrassende anekdotes.

Wij hebben een heerlijke avond gehad en willen deze familie bedanken voor de gastvrijheid en een onvergetelijk avondje uit. U zult ons zeker terug zien.

TL:DR -- Als je wil zien of gezien wil worden is dit niet de plek voor je avond uit, Dit geld er ook voor als je graag anoniem wilt blijven en in de masssa wil wegzakken.
Maar als je weer eens het gevoel wilt hebben dat je echt welkom bent, en in goed gezelschap en een warme sfeer lekker wilt eten dan moet je dit zeker eens proberen. Ik zou dit restaurant zonder twijfel aanraden!
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Heb Eer intiem met mijn gezelschap in het verlengde van de huiskamer van mijn oma gegeten.
Zo authentiek.
De ware Franse keuken
Beurre café de Paris
Tafelbereiding.
Aandacht alsof je thuis bent.
Ja een wat ouderwetse ambiance die doet denken aan mn grootmoeder, maar zo enorm vertrouwd.
De kaart is volledig gericht op de keuken die Escoffier zich zou wensen.
Authentiek en prima vertaald.
Buiten de kaart ook heel leuke gerechten die je als liefhebber van de Franse keuken zou wensen.
Warme en familiair bediening alsof je na een lange tijd thuiskomt.
Wat een openbaring!
Verrassende wijnen tegen een vriendelijke prijs.
Echt een geweldige ervaring die we graag vaker willen hebben.
Oprecht hopen wij dat het inmiddels oudere restaurateursstel nog wat jaren doorgaan en dit concept willen overdragen aan mogelijke opvolgers.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Gisteren hier geweest. Een stukje Rotterdam wat ik niet goed ken, een restaurant wat er al sinds 1990 zit en ik ook niet ken... alle reden voor een verrassingsmenu. We kregen 3 oesters met kaas en wilde spinazie, een wel heel eenvoudig bietensoepje, een spoom (bevroren jus d'orange ?) , een stukje (prima) kalfshaas met een portsaus, zuurkool met spekjes en patat en een klein beetje salade en bruine appelmoes en een dame blanche. Daarbij wat wijn gedronken. De inrichting past prima bij het pand uit 1880 maar 't is bijna onmogelijk het vaasje met bloemen niet om te stoten omdat de stoelen niet echt kunnen worden aangeschoven. De eigenares i heel vriendelijk.
Mijn belangrijkste bezwaar is eigenlijk de te hoge prijs ( 60 Euro pp is te veel hiervoor) en het volstrekte gebrek aan samenhang. De bereiding als zodanig, behalve vande spoom, was niet verkeerd
Hammetjes .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Met 6 familieleden vandaag 12 oktober 2014 voor de eerste keer dit restaurant bezocht. Van jong tot oud enthousiast over de aankleding, sfeer, bediening en de zeer smaakvolle gerechten die bij veel restaurants van de kaart zijn verdwenen. De stroganoff aan tafel vervaardigd heerlijk en super mals, door 4 van ons gegeten. Als nagerecht hebben ook weer 4 man gekozen voor de crêpes, ook hiervoor alle lof. Naast de kok zijn de gastvrouw en gastheer aangenaam gezelschap. Een aanrader.
Eelco V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Voor de tweede keer dit jaar in 'De Herberg' gegeten. Verrassende locatie, omgeving waar je geen restaurant zou vinden. Bijzonder vriendelijk welkom. Vriend had menu uitgezocht. De gerechten zijn met zorg - vers - gekozen. Heer lijk mals vlees. Misschien date er even voor moet omrijden, maar Jetix de moeite waard!
9999999 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
We hadden het adres van "De Herberg" gevonden op het internet, bij de restaurants die dicht bij het Rotterdam Airport Hotel liggen, waar we voor het Hemelvaartweekend logeerden. Er stonden geen auto's voor de deur en we dachten dat het restaurant gesloten was. Tot onze verrassing was de deur los en kregen we een hartelijk ontvangst. De eerste indruk was overweldigend: links een bar, genre "bruine kroeg" en rechts een klein restaurantje dat uit een antiek sprookjesboek is geplukt, een filmdecor zonder weerga, met prachtig gedekte tafels met linnen servieten, antieke tafels en stoelen en in leder gebonden menukaarten (enkel de twee posters achteraan de muur storen een beetje). Het eten was buiten verwachting lekker: garnaalkroketten die beter smaken dan aan de Belgische kust, een garnaalcocktail met kraakverse garnalen en als hoofdgerecht een volledige lamscarré voor twee, rosé gebakken, perfect gekruid en overvloedig vergezeld van groenten (asperges, witloof in hespenrolletjes, aardappeltjes, frieten...). Een klassieke keuken in een decor dat ons deed dromen van de zondagnamiddagen bij onze grootmoeder, lang geleden in haar boerderijtje in Daknam. De patroon had tijd te over om te komen vertellen over de tijd die hij vroeger in België doorbracht en over de Nederlandse en Belgische kookkunsten. Onze eerste reactie bij het buitenkomen was: "Dit was niet echt, dit vergeten we nooit meer". Nu, dagen later, zijn we hier nog altijd niet over uitgepraat en we hopen te kunnen terugkomen wanneer wij nog eens Rotterdam en omgeving bezoeken. Chris en William, Lokeren, België.
Louw D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Afgelopen dinsdag gedineerd in de Herberg. Wij werden uiterst vriendelijk ontvangen met de vraag of wij misschien eerst even aan de bar wilden gaan zitten NU dat wilden wij wel en onder het genoegen van een heerlijk wit wijntje en een amuse van krabsalade even kennis gemaakt met de uitbater en zijn vrouw. Wat een liefde voor het vak stralen deze mensen uit. Een verademing. Het restaurant is sfeervol ingericht en de tafels mooi ingedekt. Als voorgerecht namen wij Langoste staart met hollandaise saus en mijn vrouw Gambas ajillo. Hoofdgerecht was Lamscoteletten en een heerlijke Kalfshaas. Dit alles perfect gepresenteerd. Dit is een restaurant waar wij snel weer terug zullen keren.