De Herberg van Smallingerland

Muldersplein 2 9221 SP Rottevalle Nederland Kaart
31-512342064

Over het restaurant De Herberg van Smallingerland

De Herberg van Smallingerland in Rottevalle wordt sinds 1995 gerund door Freddy Bult en Aukje Westerhof. Hun warme gevoel voor gastvrijheid in combinatie met de uitstekende keuken, zorgen voor een fijne avond uit. De eigentijdse Nederlandse keuken is geheel in de stijl van de Herberg met een vleugje nostalgie. Het restaurant koestert de Nederlandse keuken en wil dat graag met iedereen delen. Hiervoor worden authentieke Nederlandse gerechten gebruikt, met geraffineerd gebruik van groenten en ingrediënten. Deze zijn tevens vaak seizoensgebonden. Bij De Herberg van Smallingerland kun je altijd terecht voor een lekkere maaltijd. Dus ben je eens in de buurt? Kom dan gezellig langs!

Meer informatie over restaurant De Herberg van Smallingerland

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag gesloten m.u.v. de eerste zondag v.d. maand

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
Uitmuntend
9,4
9,1

Jouw recensie over het restaurant De Herberg van Smallingerland

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Hier een 5 gangen 'heerlijk' menu gegeten voor een zeer vriendelijke prijs. Na onze ervaring van vorig jaar zijn we hier speciaal voor omgereden en werden niet teleurgesteld. Jammer dat het zo rustig is in het restaurant, je gunt de exploitant beter. Naast het prima eten ook erg goed geadviseerd over de wijn per glas. Ook al is het 5 gangen, de porties zouden wel ietsje ruimer mogen zijn. Restaurant is michelinster waardig.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
uitstekend op 'niveau' gegeten. Aanrader. Wat een handelingen voor al die gangen. Top. Wachttijd was op eigen verzoek 'kort', dat is prima verlopen.
A V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijk gegeten.De gerechten waren ware kustwerken, maar ook heel lekker. De wijnen van het wijnarrangement pasten er perfect bij, vooral de dessertwijn was een smaakverlenging van het dessert zelf. De bediening was vriendelijk en gastvrij. Een perfecte avond gehad.
tinus B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Kerstmenu gerechten waren erg lekker (top)
De bediening mag iets meer met een glimlach rond lopen , het uitserveren van de gerechten is prima .
roeliew .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk genoten van mooie culinaire gerechten. Een adres om naar terug te keren. Goed bereikbaar voor een zakelijke afspraak
Diana L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk genoten van een fantastisch 6-gangen Sinterklaas menu. De verschillende gangen waren goed op elkaar afgestemd in portie-grootte, zodat je niet te snel vol was. Enkele hoogtepunten waren: de paling met grapefruitmousse, de perfect gegaarde varkensschouder met biersaus en het oogstrelende dessert opgediend als een Mondriaan-kunstwerk. De gastvrouwen waren vriendelijk en deskundig. De prijs-kwaliteit verhouding voor dit menu was meer dan uitstekend; 2 heerlijke amuses, brood/boter/olijfolie en 6 perfecte gangen voor 48 euro pp. Zeker voor herhaling vatbaar!
jw.troost .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Het is weer thuiskomen als je een tijdje niet hebt gegeten. Warme ontvangst met gepaste belangstelling voor de gasten, Iedere keer weer nieuwe verassingen. Je kunt er dus zeer veelvuldig ten zonder dat je weer hetzelfde krijgt.
Geert B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
wij hebben genoten van het eten.
Een ware smaakbeleving !
Bediening is vriendelijk en attent.
Zeker voor herhaling vatbaar !
Germaine V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
De Herberg van Smallingerland in Rottevalle bij Drachten, je moet het even weten, maar dan krijg je ook wat! Wat verstaan die mensen hun vak! Deze zaak is ongekend goed qua niveau en kreeg echt volledig terecht onlangs drie T's van Ton de Zeeuw als recensie in de Telegraaf. Wij zijn gegaan voor 5 gangen met bijpassend wijnarrangement. Creatief en verrassend. Het was in een woord 'TOP'.
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Via Groupon genoten van een achtgangen diner met overnachting. Smaak en kwaliteit van het diner erg goed! Geldt ook voor de rode Carmenere huiswijn, die redelijk geprijsd is (fles €24,00). De inrichting en sfeer van de herberg is idyllisch. Bediening uitermate vriendelijk. Ook onze overnachting in het verrassende gastenverblijf Teades Plak, gelegen achter het restaurant, is ons goed bevallen. Ontbijt was uitgebreid en goed verzorgd. Al met al een bijzondere ervaring!
C G.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Prima eten, hoge kwaliteit en op een bijzonder creatieve wijze bereid en opgediend. Prijzen van de dranken echter erg hoog. Bijpassende wijn €7,- , het welkomstdrankje (wel bijzonder) €7,10 en de koffie met (super lekkere huisgemaakte bonbons) €5,50 en een likeurtje maar liefst €8,-.
De gastvrouw is vrij koeltjes en informeert niet hoe de gerechten gesmaakt hebben, de andere dame in de bediening deed dat wel en gaf goede uitleg bij de dranken en gerechten.
Eric P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Eten was met Kerst, dus aangepast menu. Ik had wel graag gehoord wat je met wat had kunnen/moeten combineren. bv. De chocolade met amandelmelk en grapefruitijs was met 2, dus logisch, maar het hoofdgerecht bestond uit 7 onderdeeltjes en niet alles paste bij elkaar. Maar overall, een zeer goede aanrader, ook voor een romantisch avondje met een goede prijs.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Dit was een diner van het hoogste niveau. Met een professionele bediening die oplettend was, vriendelijk en niet opdringerig. Het eten heeft de kwaliteit die hoort bij dat van een restaurant met een Michelin ster. De prijs is daar in overeenstemming mee. Alles vers, verrassend en er wordt moleculair gekookt. Wij kozen voor het zes gangen menu. Er kwamen meerdere amuses, heerlijke wijnen die prachtig passen bij de gerechten. Een van ons zei: "Dit is overdonderend lekker".
Toch twee kanttekeningen: de witte wijnen vonden wij aan de koude kant en de vis vonden wij net iets te zout.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Zo een kwaliteit zou je niet verwachten in Smallingerland.Verrassende gerechten en prima smaken in een fraaie tuin op een zomerse avond maakten een feestje van ons diner.Enige opmerking is dat er een klassieke winstopslag op de wijnen zit waardoor de goedkoopste flessen al snel 35 euro kosten, jammer!Verder raadselachtig dat dit restaurant geen michelinster heeft.
wjbzeyl .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij waren met 3 personen. Bediening was zeer vriendelijk. Amuses waren heerlijk. Hoofdgerecht ( tong) was te zout en taai; na protest direct andere vis gekregen.
De rekening bleek de volgende dag niet te kloppen: 1 voorgerecht teveel gerekend. Na telefonische reclame werd ons telefoonnummer gevraagd; nooit meer iets gehoord. Wij komen hier niet meer terug.
Marit W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Het was ons vierde bezoek aan De Herberg en ook deze keer was het weer goed en gezellig. Wij hebben ons laten verrassen door de keuken met een 5-gangendiner. De gerechten en combinaties van ingrediënten zijn qua smaak altijd verrassend en plaatjes om te zien. Er werden ook goede wijnen bij geserveerd waarvan we ook een paar flessen hebben meegenomen.

De service was als altijd weer vriendelijk en enthousiast.
Al met al een heerlijke avond, we komen dus ook zeker weer.
Inge R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
De amuse was al geweldig! En ook de rest van het vier gangen diner waren top. Nieuwe en verrassende gerechten op de kaart. We laten ons graag verrassen met een chef's diner. Het dessert met rabarbercrème, knypertjes en frambozenijs was een waardige afsluiter. Voor herhaling vatbaar.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gekozen voor het 3gangen Herbergmenu.
Eerst werden we verrast met een amuse van warm witlofschuim op een bolletje van groente ijs, even later gevolgd door een mousse van zuurkool met een bijpassende schuim. Leuk om de amuses achter elkaar opgediend te krijgen.
Het voorgerecht is een cannelloni van rammenas gevuld met kabeljauw geserveerd met een krokante kruidenring, een oogstrelend geheel.
Het hoofdgerecht is rundvlees met een kreeftensaus , daarbij worden frietjes van waldbeantjes geserveerd, die ik overheerlijk vind. Wel misten we een kleine salade bij dit hoofdgerecht.
Als dessert kozen we voor het kaasplankje, 5 soorten kaas met diverse stroopjes en een plakje noten/vijgenbrood.
De bediening was zeer vriendelijk en bij het verlaten ontvingen we een trommel met wat noga voor bij de koffie voor de volgende dag. Een heel leuk gebaar.
fobo1942 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het diner was uitstekend, er werd overal uitleg bij gegeven wat het was, de ingrediënten die er in zitten enz. enz.
De smaak en de ambiance waren perfect.
In mijn beleving niet geschikt voor iemand met stevige trek. Dan moet je naar de overkant van de straat.
Toch zeer exclusief.
gsolle .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Alles was lekker ,de uitleg wat geserveerd werd was uitstekend ,maar zo uitgebreid dat je het niet allemaal kon onthouden.Tip geef de klant alles mee op papier zodat je thuis of aan vrienden kunt vertellen wat zo lekker was.