De Herberg van Smallingerland

Muldersplein 2 9221 SP Rottevalle Nederland Kaart
31-512342064

Over restaurant De Herberg van Smallingerland

Een culinair monument

In het idyllische Friese dorpje Rottevalle ligt dit restaurant waar de chef zich een meester in verfijnde smaken toont. De kaart heeft een klassieke basis maar de bereidingen en combinaties zijn erg origineel. Ook leuk, deze Herberg stamt helemaal uit 1791. Een bijzondere plek dus!

Meer informatie over restaurant De Herberg van Smallingerland

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Dit was een diner van het hoogste niveau. Met een professionele bediening die oplettend was, vriendelijk en niet opdringerig. Het eten heeft de kwaliteit die hoort bij dat van een restaurant met een Michelin ster. De prijs is daar in overeenstemming mee. Alles vers, verrassend en er wordt moleculair gekookt. Wij kozen voor het zes gangen menu. Er kwamen meerdere amuses, heerlijke wijnen die prachtig passen bij de gerechten. Een van ons zei: "Dit is overdonderend lekker".
Toch twee kanttekeningen: de witte wijnen vonden wij aan de koude kant en de vis vonden wij net iets te zout.
Booby T.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Zo een kwaliteit zou je niet verwachten in Smallingerland.Verrassende gerechten en prima smaken in een fraaie tuin op een zomerse avond maakten een feestje van ons diner.Enige opmerking is dat er een klassieke winstopslag op de wijnen zit waardoor de goedkoopste flessen al snel 35 euro kosten, jammer!Verder raadselachtig dat dit restaurant geen michelinster heeft.
Wjbzeyl .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij waren met 3 personen. Bediening was zeer vriendelijk. Amuses waren heerlijk. Hoofdgerecht ( tong) was te zout en taai; na protest direct andere vis gekregen.
De rekening bleek de volgende dag niet te kloppen: 1 voorgerecht teveel gerekend. Na telefonische reclame werd ons telefoonnummer gevraagd; nooit meer iets gehoord. Wij komen hier niet meer terug.
Marit W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Het was ons vierde bezoek aan De Herberg en ook deze keer was het weer goed en gezellig. Wij hebben ons laten verrassen door de keuken met een 5-gangendiner. De gerechten en combinaties van ingrediënten zijn qua smaak altijd verrassend en plaatjes om te zien. Er werden ook goede wijnen bij geserveerd waarvan we ook een paar flessen hebben meegenomen.

De service was als altijd weer vriendelijk en enthousiast.
Al met al een heerlijke avond, we komen dus ook zeker weer.
Inge R.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
De amuse was al geweldig! En ook de rest van het vier gangen diner waren top. Nieuwe en verrassende gerechten op de kaart. We laten ons graag verrassen met een chef's diner. Het dessert met rabarbercrème, knypertjes en frambozenijs was een waardige afsluiter. Voor herhaling vatbaar.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gekozen voor het 3gangen Herbergmenu.
Eerst werden we verrast met een amuse van warm witlofschuim op een bolletje van groente ijs, even later gevolgd door een mousse van zuurkool met een bijpassende schuim. Leuk om de amuses achter elkaar opgediend te krijgen.
Het voorgerecht is een cannelloni van rammenas gevuld met kabeljauw geserveerd met een krokante kruidenring, een oogstrelend geheel.
Het hoofdgerecht is rundvlees met een kreeftensaus , daarbij worden frietjes van waldbeantjes geserveerd, die ik overheerlijk vind. Wel misten we een kleine salade bij dit hoofdgerecht.
Als dessert kozen we voor het kaasplankje, 5 soorten kaas met diverse stroopjes en een plakje noten/vijgenbrood.
De bediening was zeer vriendelijk en bij het verlaten ontvingen we een trommel met wat noga voor bij de koffie voor de volgende dag. Een heel leuk gebaar.
Fobo1942 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het diner was uitstekend, er werd overal uitleg bij gegeven wat het was, de ingrediënten die er in zitten enz. enz.
De smaak en de ambiance waren perfect.
In mijn beleving niet geschikt voor iemand met stevige trek. Dan moet je naar de overkant van de straat.
Toch zeer exclusief.
Gsolle .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Alles was lekker ,de uitleg wat geserveerd werd was uitstekend ,maar zo uitgebreid dat je het niet allemaal kon onthouden.Tip geef de klant alles mee op papier zodat je thuis of aan vrienden kunt vertellen wat zo lekker was.
R.vries922 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
eten was prima goede smaak , maar de hoeveelheid aardappelen/groente was aan de krappe kant verder was alles naar tevredenheid
ElseenMartin .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Leuk en gezellig restaurant. Heerlijk eten op een andere manier bereidt en met veel zorg op smaak gebracht. Het hoofdgerecht was helemaal super en het nagerecht was niet iets waar ik van hou. Mijn vriendin vond het wel lekker en zo zie je eten blijft een kwestie van smaak
R. O.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Ambiance was zeer aantrekkelijk. Goed ingericht.
De bediening viel op door enthousiasme en bedrevenheid.
Wat het AH menu betreft geen keuze maar zeer verzorgd. De kwaliteit goed echter de groenten ongaar zelfs niet beetgaar. Nagerecht: centrale sauce te wrang en overheersend.
Wijn: gemakkelijk. Koffie zeer compleet.
Zal hier met onze kinderen niet naar toegaan want dan krijgen ze te weinig.
Prijs voor dit menu aanvaardbaar.
Gerlavdbrug .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk gegeten, goede service, prima sfeer, mooie locatie. Mooie locatie om te blijven slapen. Zeker een aanrader om weer naar toe te gaan
Rjrschans .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Vriendelijke ontvangst en ontspannen sfeer. Inrichting passend bij pand. Verrassende combinatie/smaken van het eten. Aanrader. Mvg. R. Schans, Drachten.
Janhen .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het viel ons dit keer een beetje heel erg veel tegen. Weinig verse producten. Veel gepureerd, wat dan met een "duur woord " een zalf van .... werd genoemd. Misschien kwam het doordat we met korting aten (AH actie) ? Nou ja, dit was een misser, volgende keer beter!
De bediening en de entourage was zoals altijd prima.
Hdnauta .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Alles was lekker, maar de zuurkool soep was de grootste verrassing, minst van verwacht maar erg lekker. Verder alles prima voor elkaar.
Aveenendaal .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ontvangst prima. Voor dat wij goed en wel binnen waren stond er al iemand ons op te wachten. Eten zeer gevarieerd en heel smakelijk. Smaakjes die wij nog nooit eerder hebben gehad. Bediening prima. Verstand van zaken, zowel van de wijnen als van het eten. Wijnen waren ook bijzonder en heel lekker. Het enige minpuntje was dat bij het afrekenen (aan de bar) iets te lang heb moeten wachten omdat er niemand was.
Susannehoekstra .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Sfeervol en knus ingericht, bijzondere en lekkere smaken. Goede wijn! En hele fijne en gastvrije mensen. Echt een aanrader!
Han.roelofs .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Wij hebben heel erg lekker en gezellig gegeten en werden ook prima bediend.
Wat we niet zo leuk vonden was, dat men ons niet vertelde dat als je koffie bestelde dat vergezeld ging van heerlijke zoetigheden, die je later dan weer op de rekening terugvond. Wij vinden dat men moet vragen: wilt u alleen koffie of een koffie met lekkernijen!! Dan heb je zelf de keus!
Jan.anneke.ploeg .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Wij zijn goed ontvangen bij DE HERBERG van Smallingerland.
Het eten was anders dan wij gewend zijn. Maar wel lekker.
Het zijn allemaal kleine beetjes. Het is een exclusief restaurant. Maar de AH eters zaten dus wel allemaal apart in een ruimte wat wij niet gepast vonden. Konden een voorafje nemen maar moesten dat wel zelf betalen. Wij vonden dat stinkende duur n.l. € 11,00 p.p. Dit kon met elkaar op een opscheplepel.
Daarna een Knolselderijroomsoep, verder Friese Hoen met 2 spruitjes en een klein beetje rode biet en elk 3 frietjes van friese woudbonen, heel apart. Nagerecht was een klein bolletje ijs met room en limoen. Dit gerecht moest dus € 40,00 kosten. Wij vonden voor wat wij kregen dit veel te duur. Toen wij naar huis gingen konden wij eigenlijk niet zeggen of we voldaan waren. Het was nog net niet dat we bij de snackbar aan gingen.
Joopbuursma .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Bijna een boerderij museum.
Bediening vriendelijk en goed en voorkomend met uitleg van de gerechten.
Wil je bijzondere gerechten proeven kun je hier terecht.
Niet als je van fastfoodketens houdt.