De Herberg van oom Lammert en tante Klaasje

Meer informatie over restaurant De Herberg van oom Lammert en tante Klaasje

Duur
Janny W.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
In de herfstvakantie gaan wij altijd op de woensdag naar Workum ze hebben daar dan de visafslag geleidt door Doede. Ook deze keer kopen we vis lekkere roodbaars. Daarna gaan we vis eten bij Oom Lammert en tante Klaasje,....We bestellen een visgerecht, met aardappeltjes maar mijn man wil graag friet. Als het gebracht wordt zijn er alleen frieten bij...en ik dan?
Sorry mevrouw we brengen het. Maar als het dan toch gebracht wordt is het eten al op...jammer. En over de kwaliteit zwijgen we maar..alleen de verse salade en friet is lekker. Wij komen hier niet weer eten.
Diemennoord .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Op doorreis na een bezoek aan het Jopi Huismanmuseum, logeren we in De Herberg van oom Lammert en tante Klaasje. De entourage van het restaurant lijkt ons niet echt geweldig en we oriënteren ons op een eetgelegenheid in de buurt. Tot....... we de gerechten voorbij zien komen die gasten bestellen. Wat ziet dat er allemaal mooi uit! Voor nog geen 25 euro kunnen we een drie-gangenmenu samenstellen van de kaart. Een goede keus, want wat hebben we heerlijk gegeten, de carpaccio, de soep, het zalmgerecht en het overheerlijke bosbessentoetje..... Onovertroffen!
Het was geweldig en een zeer groot compliment voor de kok.
Mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
In eerste instantie kon ik het restaurant De Wijnberg niet op de site van Iens vinden. Keek toen op de oude naam “Oom Lammert en Tante Klaasje” en ja hoor...
Vrienden van ons zaten op een camping daar in de buurt en mijn man en ik kwamen daar 2 dagen even buurten. Zij nodigden ons uit in dit restaurant. Wel wat onzeker, omdat ze mij een kritische gast vinden :) . Bij het afrekenen, zei mijn vriendin: “Mijn vriendin is heel kritisch en ze vond het eten heerlijk. Dat wil dus heel wat zeggen.” Uitbater was dan ook in zijn nopjes. Bediening zeer vriendelijk. Onze vrienden en mijn man namen een schnitzel en een mixed grill. Allebei lekker mals. Ik nam kabeljauw omwikkeld met spek (?, eerlijk gezegd weet ik het niet meer waarmee) geserveerd met olijven en zongedroogde tomaten. Verrassende combinatie. Ik vond het heerlijk. Lekkere bijgerechten. Dessert: Griekse yoghurt / bosvruchten. Ook prima. Leuke avond gehad.
Marisja B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Na een fietstocht hier op het terras beland voor een bakje koffie met appelgebak. Zag er allemaal fantastisch uit. Koffie was prima te drinken, appelgebak daarentegen... Zodra we het vorkje erin zetten liep het water eruit, na dit vermeld te hebben aan het bedienend personeel was de reactie 'tja, zou kunnen eet zelf nooit appelgebak'. En daar konden we het mee doen. Scoort bij ons dus slecht op eten en service.
Beste mevrouw,

Wij geven u in het geheel gelijk over uw recensie. De appeltaart die wij die dag hadden was ook slecht en zeker waterig. Wij kregen van andere tafels hier ook klachten over en zijn toen weer over gestapt op onze vertrouwde appeltaart. Over de oplossing van de bediening zijn wij ook niet te spreken en gaan dit aanpakken. Mocht u volgende keer in de buurt zijn, dan krijgt u de koffie en ander stukje appeltaart van ons aangeboden.

Reactie van proever:

Bedankt voor de leuke reactie. Zijn hier nu op vakantie, maar komen zeker nog een keer langs voor een kop koffie en lekker stuk appeltaart.
Carry B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Onverwachts neergestreken tijdens het wandelen door Workum. Er was een evenement gaande (elfstedenfietstocht) en de stempelpost was vlak voor de Herberg. Heel druk dus, toch konden wij terecht voor het diner. Prima bediening, goede prijs-kwaliteit verhouding. Sliptong was heerlijk, bijgerechten ook goed en smakelijk. Groenten met een bite, dus niet doorgekookt. Wij hebben geen dessert genomen, koffie was wel lekker met een vers roomboter koekje.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Met mijn dochter gegeten en asperges gegeten.
Aardige en prettige bediening.
Prijs kwaliteit verhouding was prima in orde.
Boerbert .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij oom lammert en tante klaasje
we hebben veel goede berichten gehoord maar toch moet je dat zelf ondervinden en dat hebben we gedaan het was geweldig.
de bediening was geweldig gewoon top!
eten super vooral de sliptongen mijn vrouw had de lamscurry die was verrukkelijk echt een aanrader en zeker om vaker terug te komen.
Dirkeetmetiens .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Schitterende locatie met veel verschillende zitmogelijkheden, zowel binnen als buiten. In Workum, één van Friesland's mooiste plaatsjes. Geen overdreven uitgebreide menukaart, maar meer dan voldoende keuze in vlees, vis en vegetarisch. Heel fijn dat er ook halve porties beschikbaar zijn voor de kleinere eters! Eten prima van kwaliteit. Varkenshaas met roomsaus. De extra groente was rabarber. De kaneel was net te proeven, dus uitstekend klaargemaakt en gezond. Enkele tips: attentie voor aardappeltjes die te lang in het vet hebben gelegen en op sperzieboontjes die uitgedroogd tussen de goede zitten. De roomsaus had van mij met iets pittiger spek klaargemaakt mogen worden. Beslist een aanrader.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Wat overdreven recensies hier onder wat ons betreft en zeker geen 10 waard. Wat verdacht zelfs, want de kaart is zeer beperkt (5 voorgerechten, maar 3 daarvan zijn salade variaties), ook hoofdgerechten niet echt spannend te noemen (schnitzel...). Een gewoon huis en tuin restaurant met een heel aardige bediening, prachtige locatie aan de markt in mooi Workum en redelijke gerechten. Beslist niet meer.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Afgaande op de goede oordelen op Iens togen wij naar de herberg van oom Lammert en tante Klaasje. Een mooie zomeravond dus op het drukke terras een plaatsje gevonden. Workum is een leuk stadje dat in de toeristenmaanden zich mag verheugen op een groot aantal bezoekers. De Merk bood dan ook een levendig uitzicht.

Over het gebodene zijn wij niet enthousiast. We werden vriendelijk bediend, maar waren niet onder de indruk van de kwaliteit van de maaltijd. De vegetarische keuze “Groenten op Turkse wijze met yoghurt en groene pepers” was een verzameling groenten van het seizoen, waar met de nodige fantasie een Turkse smaak aan te ontdekken viel.

De “Araz Zambesic” viel mogelijkerwijs nog minder mee; aangekondigd op de menukaart als een rijk gevulde stoofpot bleek dit gerecht vooral te bestaan uit een dikke saus met een zetmeelproduct (mogelijk aardappelen?) waarin aangekondigde ingrediënten slechts met moeite waren op te sporen. Wij vonden het (te) veel geld voor het gebodene.

Ondanks het aardige uitzicht voor ons geen reden om nog een dessert te bestellen.
Wil N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2014
Dit restaurant in het sfeervolle centrum van Workum is een absolute aanrader.
Wij bestelden slibtong. De tongetjes waren perfect bereid. Het garnituur was vers en smaakvol.
Met een glas (goed gevuld) witte wijn er bij zaten we werkelijk te smullen.
De bediening is zeer attent, maar niet opdringerig.
Als we weer in de buurt komen gaan we zeker "op herhaling".
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
met kerst gegeten hier!
mega lekker en spotgoedkoop!
Hulde!
Erg gezellig. Restaurant was helemaal vol.
Aansluitend overnacht in de herberg..... en s morgens een heerlijk ontbijt verzorgd door eigenaar Brian!
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Dit weekend geluncht en 2 x een driegangen diner genoten! Super eten. Mooie presentatie. Alles lekker vers en zeer goed bereid. Prima service. Verrassende gerechten op de kaart. Een echte aanrader. Prijzen niet te duur. Je kunt de hoofdgerechten op de kaart zowel als hoofd- als voorgerecht krijgen. Kleinere porties. En natuurlijk goedkoper. Leuk concept.

Bediening is super! Ondanks dat hele restaurant vol zat werd alles perfect bereid en uitgeserveerd.

Ruime keuze aan soorten wijn. Voor ieder wat wils. De eigenaar is een echte wijnkenner.

Komen zeker snel terug!