Meer informatie over restaurant De Hemel

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg voordelig
Rebecca V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Gegeten in een bomvolle Hemel. De service was viendelijk en snel. Ook van het eten hebben we genoten. Veel gerechten zijn bereid met bier omdat hier de brouwerij in het gebouw zit. Genoten van de eendenbout geconfijt met donker bier, aangevuld met een grand cru bier. Een aanwinst voor de stad Nijmegen.
Rronder .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Geweldige tent. Volle bak, goed sfeertje en veel gegeten en gedronken. Erg gecharmeerd van de bediening, leuke jonge mensen met veel enthousiasme en veel kennis over de bieren.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We hebben hier een heerlijke avond gehad. Met een groepje van 8 personen op zaterdagavond kunnen eten (het acht gangen diner) op het terras. Geen enkele vraag was te veel en overal werd rekening mee gehouden. Enige tip is dat de extra frietjes wat sneller mogen komen. Verder echt genoten. Het personeel is makkelijk in de omgang en het eten goed voor de prijs
Claudy S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
we wilden lunchen, maar dat kwam er niet van. zodra we binnen kwamen wordt gevraagd wat we willen drinken, en lunchorder wordt opgenomen maar niet uitgeserveerd. na ongeveer 45 minuten doen we navraag, en wordt vermeld dat we het ieder moment kunnen verwachten. na nog een kwartier hebben we afgerekend, er kwam geen enkel excuus over de lippen van de serveerster, alleen dat ze "de order zal verwijderen uit het systeem". het was niet druk, het terras was leeg vanwege regen en er leek voldoende personeel te zijn. jammer hoor, zeker geen aanbeveling.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Super mooie plek en hierom kwamen we er ook met een grote groep van 30 man eten. We hadden natuurlijk ruim van te voren gerserveerd, maar toch hadden ze geen rekening mat ons gehouden ook. Ook zeiden ze later onder bezet te zijn, terwijl ze dit al 4 weken wisten. Eten was niet bijzonder en soms al koud als we het kregen. Bediening was bijzonder slecht. Het duurde erg lang en soms kwam wat we besteld hadden ook gewoon niet. Daarnaast was de leidinggevende hier ook bijzonder onaardig over. Bij elke vraag en klacht werden we afgewimpelt en hoorden we opnerkingen als ik vraag het toch niet voor niets of als jullie het besteld hebben zal het nog wel komen he.. Beetje jammer allemaal.
Beste Marieke,

Hartelijk dank dat je de tijd hebt genomen om je ervaring te delen. Allereerst onze excuses voor de gang van zaken. Ik zou graag wat meer te weten komen over de bewuste avond, ik zie namelijk op 23 juni alleen een groepsdiner van 21 personen in onze agenda. Was jullie diner wel op 23 juni of kan het ook een andere dag geweest zijn? Zou u contact met ons willen opnemen via info@restaurantdehemel.nl? Alvast bedankt, Selmar de Roo (Directeur De Hemel)
Karianne P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij zijn 17 juni jl getrouwd in de Hemel! Dat het een super mooie locatie is wisten we natuurlijk al maar wat hebben ze hun best gedaan om deze dag als droom dag voor ons te maken. Na de mooie ceremonie in een vd mooie zalen hebben we genoten van een heerlijke brunch. En gelukkig was het droog en hebben we smiddags heerlijk kunnen borrelen op het gezellige terras. En dat midden in Nijmegen. Wij hebben super leuke reacties gehad op deze locatie. De goede en sfeervolle ambiance en service van de Hemel heeft zeker er voor gezord dat het voor ons en onze gasten een super dag is geworden! Bedankt! Karianne en Pieter
Notenman .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Wij sluiten ons aan bij de rij die ook vreselijk lang op alles heeft moeten wachten. Dat wij wilden eten na wat gedronken te hebben, werd moeizaam duidelijk. Dat een aantal gerechten er niet meer waren, werd gezegd toen wij al hadden gekozen. Toen bijna twee uur wachten op het eten. Toen nog het een en ander weer vergeten. En het ergste is, dat het ze niets kan schelen. Misschien dat ze iets beter hun best doen als je onbeschoft bent. Maar ja, zo zitten wij niet in elkaar. Hopelijk verdwijnt deze keuken en bediening. Nijmegen en specaal deze locatie verdient een betere.
FunkyHotChocolate .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Wij hebben op een hele zonnige middag de high tea genomen. Van tevoren geboekt en de bestelling was netjes doorgegeven.
Omdat het zulk mooi weer was zijn wij buiten op het prachtige terras gaan zitten. De tuin en het oude gebouw creëren al een hele bijzondere en knusse sfeer.
De bediening was heel netjes en heeft ons de korte procedure van de high tea uitgelegd. Hierna hebben wij wel een tijdje gewacht totdat het eten op tafel verscheen (+- ruim half uur) maar toen we zagen wat we voorgeschoteld kregen was dat het wachten waard. Heerlijke sandwiches en warme scones (met clotted cream en jam... alleen daarvoor komen we graag terug) en de zoetigheden waren super lekker. Allemaal vers en heerlijk van smaak!! Veel variëteit in de verschillende theesoorten en we konden kosteloos van alles wat bijbestellen mocht dat nodig zijn.
We zaten na afloop tonnetje rond en hebben niet eens alles opgekregen (helaas). Enige minpuntje is dat er bij de toiletten, alhoewel deze schoon waren, wel een riolering lucht hing wat iets minder smakelijk is.
Al met al wel een heerlijke high tea gehad. Ik kom niet uit de buurt van Nijmegen maar ik maak graag een extra ommetje om volgende keer hier weer te high tea'en.
Emanuel M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. De ambiance is uniek. Tussen de oude ketels met uitzicht over de Waal onder het genot van een heerlijke eigen gebrouwen biertje, ben je met recht in de Hemel. De bediening vertelt enthousiast over de diverse bieren en de proeverij is dan ook een aanrader. Hwt menu is eenvoudig maar smaakvol. Verdeeld over 8 gangen wordt er vlees en vis geserveerd. Het vlees wordt aan tafel direct van de spies geserveerd en is van prima kwaliteit. Wij konden maar één minpuntje bedenken en dat is de kleine porties van het dessert. De overheerlijke ananas in honing/kaneelsaus wordt ook vanaf de spies geserveerd maar dat was helaas een erg klein stukje. Wellicht dat de porties van alles wel iets royaler zouden mogen. Maar al met al een geweldige avond gehad en daarmee is de Hemel een echte aanrader.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Vreemd dat deze naam is gekozen, die doen ze namelijk geen eer aan.
Het personeel is traag, de biertjes van de proeverij laten steeds te lang op zich wachten. Nadat we er telkens om moeten vragen nemen ze de moeite ons het volgende biertje te brengen.
Omdat het ons makkelijk leek hier ook maar meteen te eten hebben we dat gedaan. Jammer, hadden we maar een andere keus gemaakt.
De borden zijn ijskoud waardoor de roodbaars koud is voordat hij wordt opgediend.
Twee van de zeven gerechten komen gewoon niet, totdat we vragen of ze misschien iets vergeten zijn?
Ik verheugde mij op een lekkere portie spare ribs. Het was een desillusie toen er een stukje ribbetjes op dat hele lange koude bord geserveerd werd. De ribbetjes bestonden uit enorm dikke botten met maar weinig vet/vlees.
Geen aanraden en ik kom hier nooit meer terug.
Jjj1983 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Na afloop van wereldlichtjesdag Nijmegen bieden wij de vrijwilligers een drankje aan, De Hemel sponsorde ons met heerlijke bitterballen en puntzakken friet. Er was een tafel gereserveerd en we werden warm ontvangen! Helemaal top Super bedankt.
Smaakthet ?.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Een sfeervol restaurant met gezellige drukte in voormalige Commanderie. Bediening was vlot en vriendelijk. Konden goed toelichting geven op de bierkaart bijvoorbeeld. Het idee van een (verrassings)menu met verschillende gangen met vlees en vis en indien gewenst vegetarisch, klonk leuk en goed. Helaas was het eten niet goed. De smaken waren over het algemeen te: te zoet, te zout, te saai. Zo hebben (zoete) maiskolven geen honing nodig! Worden samosa's die (te lang) in sojasaus liggen slap en zout. Is 2 keer een stukje visfilet met een citroenschijfje of 3 keer een stuk gegrild vlees zonder aankleding wat saai. Helaas, om die redenen geen aanrader.
Denise_19851 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
De hotspot van Nijmegen! Echt een must als je een keertje nijmegen bezoekt. Heerlijke biertjes van de lokale brouwerij en lekker eten. Het terras is echt geweldig!
Berlinda1986 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Wat een leuk plekje is de hemel. fantastische bieren met de mariken als mijn persoonlijke favoriet. Ik kom hier graag met ons vriendenclubje, lekker om te borrelen en vaak wat te eten erbij. Het is altijd gezellig druk. Het broodje zalm vind ik ook erg lekker.
Genieaal .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Geweldige ambiance en een leuke avond gehad. eerst begonnen in het cafetje met een hemelse bierproeverij waarbij verschillende biertjes werden geserveerd van de eigen brouwerij om te proeven. na het proeven gegeten in het restaurant waar we naast de brouwketels hebben gezeten. leuke formule met verschillende rondes met spiezen en een festijn aan eten.
CdeSwart .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Met een groep van 29 personen gegeten bij de Hemel. Gereserveerd om 19 uur en vooraf keuzes doorgegeven uit 3-gangenmenu.
Eerste drankje kwam nog snel, maar daarna bleven de tafels leeg. Pas om 20.00 uur kwam de soep met wat brood (zonder iets erop/erbij).
Daarna was het weer wachten.... Als we geluk hadden konden we nog een drankje bestellen.
Ik bestelde een droge witte wijn. Waarop de ober vroeg: Wilt u een Chardonnay?
Ja lekker! Vervolgens wordt er een chemie blanc ingeschonken. Op mijn opmerking dat dit toch geen chardonnay was kreeg ik als antwoord dat hij die nu beneden niet koel op voorraad had..
Overigens werd de wijn ongevraagd in mijn al eerder gebruikte glas geschonken waar een sauvignon blanc in had gezeten... Verder weer wachte, wachten...
Om 20.00 uur kwamen de eerste hoofdgerechten gelukkig. De biefstuk zag er best goed uit, maar was moeilijk te snijden met de messen zonder kartels. De vis die erna kwam zwom in de weinig bijzondere dillesaus. Maar de patat erbij was heerlijk. Het wachten was nu nog op de vegetarische lasagne. Die heeft waarschijnlijk al een tijdje in de keuken klaar gestaan, of tekort in de oven. In ieder geval was deze lauw of zelfs koud toen deze op tafel kwam. Een portie ging hierop terug naar de keuken en pas na 3x vragen en ruim een kwartier later kon ook deze persoon eindelijk beginnen. Toen hadden de anderen al besloten om de lasagne deels of helemaal te laten staan omdat deze niet lekker werd gevonden. Weinig smaak. Een ober deed zijn best om deze wanprestatie van de keuken nog te redden, maar langer wachten sprak niemand nog aan. Dus zij gingen ook maar aan de patat.
Nu maar hopen op een lekker Grand Dessert. Maar helaas ook dat duurde en duurde...
Uiteindelijk kwam het dessert om 21.15 uur na meerdere keren vragen en beloftes dat het snel zou komen.

Het Grand Dessert was goed, maar helaas voor de gast met noten-allergie voor een groot deel met noten. Dus voor haar maar een Petit Dessert.

Deze teleurstellende avond werd deels gecompenseerd door een drankje van de zaak en een korting op de rekening.

Tip voor de baas: stuur niet de helft van je personeel naar huis als er nog een groep komt en leer stagiaires lachen!
Jammerdan .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Toffe ambiance, leuk personeel, lekker bier (in de Hemel is dus toch bier). Zelfs het eten is lekker. Deze toko is een dikke aanrader. Dankjewel Christiaan en baardmans, voor de goede zorgen, Helse Engels en alle uitleg. We hebben mixed grill gekozen, het vlees was van zeer hoge kwaliteit en perfect bereid. Als toetje crunchy chocolat, koffie en nog meer Helse Engelen. Al met al een hele leuke ervaring in een "niet doorsnee" restaurant wat aandoet als een eetcafé maar eigenlijk een brouwerij is .. eh.. ofzoiets.
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Met een groep hier wezen eten. Dit restaurant bevindt zich in het centrum en is gevestigd in een erg mooi groot pand. Er zijn verschillende zalen beschikbaar. Wij zitten in het achterste ruimte waar we zicht hebben op een grote biervat. We krijgen een 8 gangen menu, een charmante vrouw in de bediening legt dit goed uit. Als eerste brood met chilimayonaise en olijventapenade, lekker vers! Tweede gang was een courgettesoepje, ook erg smakelijk. Daarna ontvingen we friet en salades en zouden we achter elkaar vlees en vis krijgen. Onder andere garnalen, varken, kip, beef en pangasiusfilet kwamen voorbij. Erg goed bereid en mals! Ze komen ook met een enorme grillspies het vlees op je bord leggen. Jamner dat de tijden tussen de gangen best lang waren. Dit had als gevolg dat de frites ook koud werden en dat is toch zonde. Er mocht wel gratis friet aangevuld worden, maar je wist niet zo goed wanneer je weer een stuk vlees kreeg. En dat is toch het lekkerst om samen mee te eten. Na de hoofgerechten kregen we als laatste een stukje ananas. Ook erg lekker maar wel erg weinig. Een vriendin was allergisch voor ananas en kreeg een goed portie chocolade lava cakeje. Dat zag er toch wel beter uit qua hoeveelheid. Al met al wel erg goed gegeten! En ik kom ook graag terug om de lunch te proberen.
Jvdvogel .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Vanavond gegeten bij dit restaurant met 6 personen. De bediening had ons aangeraden om te beginnen met een proeverij van eigen bieren. Dat was leuk om te doen. We hebben luna, godelief, serafijn, helse engel, nieuw ligt en stout gehad. godelief vonden we het meest toegankelijke bier. Daarna hebben we gegeten en ook dit was een leuk. er worden gerechten geserveerd waarin wordt gewerkt met de eigen producten zoals een soep van de mosterd uit de brouwerij. het vlees van de spies vonden we ook erg lekker. De jongen in de bediening had als laatste advies om af te sluiten met een koffie van de hemel met bonbons en een likeur die ook hier werden gemaakt, het was een soort reis door de commanderie. aanrader.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
"Als je toch naar Nijmegen gaat moet je een bezoek brengen aan de lokale brouwerij De Hemel en je kunt er ook lekker eten", aldus een tip van 2 onbekende, toevallige gesprekspartners. Het bleek een gouden tip. Het bier smaakte lekker, maar de echte verrassing zat in het eten. Een grote frisse 'griekse/coleslaw' salade met een maiskolf in honing en frites als bijgerecht geserveerd met diverse soorten mayonaise. Vervolgens in volgorde: gegrilde (perzische) kippedij, gefileerde tong, gegrilde spaakham uit de varkensvoorpoot met paprika, pangasiusfilet gevuld met courgette in een dille roomsaus en gegrilde diamanthaas met bourgondische kruiden. Als nagerecht de gegrilde ananas en koffie. Elke hap was smaakvol en de bediening was vlot, jeugdig, enthousiast en nam de tijd voor de toelichting op het eten en desgevraagd de historie van De Hemel. De ambiance was die van een 'eetcafe', het eten van een restaurant. Een 'biertje met een snelle hap' werd uiteindelijk een drie uur durend genieten van een heerlijke maaltijd en een goede herinnering aan Nijmegen in de Commanderie van St. Jan.