De Hemel op Aarde

Oostzeedijk Beneden 205 3061 VT Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant De Hemel op Aarde

Hemelse hapjes

De ongedwongen Zuid-Europese sfeer in restaurant De Hemel op Aarde maakt het beste in je los. De Mediterrane kaart is een smakelijke en verse combinatie van zonnige tapas uit Griekenland, de Balkan, Spanje en Frankrijk. Of je hier nu komt voor een lunch, borrel of diner, de chef weet je altijd te verrassen. Iedere dag presenteert hij een nieuwe special, dit wil je niet missen!

Meer informatie over restaurant De Hemel op Aarde

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:30 - 00:00

Maurits A.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een fantastische avond hebben wij hier gehad!
Wij hadden vooraf gebeld om te reserveren, maar alles bleek reeds gereserveerd te zijn. Er was wel plaats aan de bar, waar wij dan ook gezeten hebben. Het vriendelijke personeel bediende ons zeer goed en was niet opdringerig. Zonder het te hoeven vragen wordt er een glaasje water geserveerd. De gerechtjes zijn werkelijk fenomenaal, goede porties, lekkere sauzen en perfecte bereiding. De eendenborst op een bedje van kweeperen stak er met kop en schouders bovenuit! Wij gaan hier zeker terug komen.
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad.
Even 5 minuten aan de bar gewacht op een tafeltje want reserveren is niet mogelijk (aan de bar kan je ook prima eten). Keurige uitleg van de kaart gekregen. Porties ruim zodat je goed kan delen en met 3/4 hapjes p.p. wel vol zit. En niet onbelangrijk het was allemaal heel erg lekekr!!! Nadat ik 1x om een glaasje water vroeg bij mijn wijntje bleven ze keurig water bijschenken.
Er was 1 onervaren jongen die continue met gerechten bij de verkeerde tafel stond en het kaasplankje en vleesplankje van een briefje moest voorlezen. Dit ging zo vaak mis, denk dat hij iets meer begeleiding nodig had. Het is dat we ver weg wonen maar anders zou ik hier zeker veel vaker komen.
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten! Personeel is meer dan vriendelijk en erg behulpzaam. Het eten is hier ook heerlijk, de gerechten werden ook snel geserveerd! Een echte aanrader!
AlexG .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Ik woon om de hoek en heb hier zo vaak gegeten. Toch verveelt het nooit, heerlijke tapas en fijn dat de lekkerste gerechten gewoon al jaren op de kaart blijven (garnalen in knoflook, lamskotelet, dadels in spek , souvlaki... ) aangevuld met een wisselend seizoenskaartje waar we laatst lekker mosselen hebben gegeten. Wijnen zijn ook heerlijk. Het is altijd druk maar de gastheer verzint altijd wel een manier om je een plekje aan te bieden. Het terras is de afgelopen tijd uitgebreid (voor zover daar ruimte voor was ) en gezelliger gemaakt, leuk dat je op een frisse avond toch buiten kan zitten. Ik ga binnenkort verhuizen maar ik zal zeker terugkomen voor de Hemel.
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Op zomerse avond neergeplofd op de buitenbank. Een lekker gevarieerde tapaskaart, wat het kiezen lastig maakt. Het was redelijk druk, maar de gerechten zijn zeker het wachten waard 3 a 4 gerechtjes p.p. is voldoend om een gaatje voor de lekkere creme brulee over te houden. Is het of wordt het wat kouder er zijn terrasheaters. Dus prima restaurant voor een lekker happie.
Ewoud B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Al tijden een van de betere 'taps-tentjes' in Rotterdam. Mooie uitgebreide kaart met koude, warme, vis en vlees tapas. En dan ook nog een kaart ernaast met speciale week- of dag tapas. Hier sprong gelijk de ceviche in het oog. Verder een heerlijke mix van kaas, worst, vis en vlees tapas gegeten. Tijdens het opdienen volgde er zelfs nog wat uitleg van de zeer vriendelijke en zeer attente bediening. Ik begrijp dat het alles te maken heeft met de locatie, maar zeker tijdens een warme zondagavond mag het terras iets luxueuzer.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Hier al vaak wezen eten en zo ook gisteren....we hadden het geluk dat het prachtig weer was en we buiten konden zitten op het terras. De bediening is er altijd uiterst vriendelijk en behulpzaam en de gerechten op de kaart zijn, netals de wisselende gerechten buiten de kaart stuk voor stuk smaakvol. Het is altijd moeilijk kiezen tussen alle favorieten..... de gehaktballetjes, dadels met spek, kippedijen, patatas brava enz enz. Mijn absolute favoriete toetje (ben geen toetjes mens) is de Hemelse Modder....een aanrader voor de liefhebbers van choco mouse....bestel erbij een Pedro Ximinez en je avond kan niet meer stuk!
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Op donderdag 30-7 gegeten bij tapasrestaurant "de hemel op aarde" .
Wij troffen een zeer drukbezette zaak. Hemel op Aarde is al jaren geliefd en bekend.
De Tapas, die wij bestelden ware prima,, goed warm en heerlijk van smaak.
Doordat de gerechtjes niet groot zijn en de prijs niet hoog is ben je geneigd flink te bestellen. De rkening was daardoor stevig, maar je kan bestellen zoveel je wilt, dus bepaal je zelf hoeveel je uitgeeft.
Wij zullen zekernog eens teruggaan naar "de hemel op aarde".
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Net heerlijk gegeten bij de hemel op aarde. Super vriendelijke, attente en oplettende bediening +vragen om tempo van serveren etc) Eten erg lekker, vooral het plateau met vershcille de koude tapas om mee te starten(menu van dechef luxe)was goed! Lekkere bijpassende wijnen met een mooi verhaal. Ook de vis en vlees rondes vielen goed in de smaak.
AntonFerdinand .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Een van de betere tapas buiten Spanje waar ik geweest ben. Het was erg druk, maar je kon ook aan de bar eten en werd erg vriendelijk geholpen. Wel was het even puzzelen met het menu met mijn partner. Gelukkig kwam het uiteindelijk allemaal prima in orde en hebben we heerlijk gegeten.
Manon G.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Lekkere tapas met goede prijs-kwaliteit verhouding. Vers en fris, geen 'vette' tapashapjes zoals je ook wel eens kunt hebben. Kaart ook voor vegetarische vriendin ruim voldoende keus. Aantal keer hier gegeten en kwaliteit is constant, bediening is vriendelijk. Niet kunnen reserveren in het weekend maakt het soms wat spannend :)
Scorpio00 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Vanavond gegeten bij de hemel op aarde. Leuke bediening maar wat viel het eten tegen.... Wij hadden een menu van de chef de luxe. We waren met vier personen maar hadden het idee dat dit menu voor 2 personen was. We gaan graag uit eten masar dit was erg simpel en karig. Misschien dat we te veel verwachten van een menu de luxe. Simpele kippenstukjes, albondigas. Alles 1 stuk per persoon. Patatas bravas een klein schaaltje voor 4 personen. Wij zullen hier niet meer terug komen.
Bedankt voor uw mooie compliment en cijfer 8 over onze bediening! En wat jammer dat u ons eten een cijfer 4 geeft. Ik dacht dat u had aangegeven dat de hapjes heerlijk waren (eten) aan ons bedienend personeel, maar te weinig (service). Echter hebben wij nog nooit met het menu meegemaakt dat dit te als te weinig werd ervaren, vaak genoeg of zelfs iets te veel. Bij constatering is er door bedienend personeel direct aangeboden om het menu uit te breiden met hapjes, omdat wij graag iedereen tevreden de deur uit laten gaan, maar dat wilde u niet.
Dan hebben wij alles gedaan om u een geweldige avond te bezorgen, maar u misschien ons de kans niet gegeven!

Voor alsnog wensen wij u nog veel plezierige culinaire ervaringen toe in Rotterdam.

Bananenbar .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Eerste pinksterdag om half 7 aan de bar met z'n tweeën gegeten, leuke tent om te zien. Er werd ons vlot een kaart gepresenteerd en drinken geserveerd, hierbij werd aangeboden om alvast te beginnen met een mandje brood maar dat hebben we nooit gekregen. Deze stond overigens wel op de rekening. We hebben 4 tapas besteld, patatas bravas vielen enorm tegen, calamaris was echt enorm rubberig, champignons waren redelijk smakeloos, en de griekse balletjes konden ook wel wat extra smaak gebruiken, tomatensaus een beetje laf. Volgende keer een andere tapasbar. We gingen toch wel af op de hoge cijfers in de recensies, maar dit is niet waargemaakt naar ons inzicht.
Dlcvb .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Bij aankomst (dinsdagavond!!) was er geen plaats. De bijzonder attente gastheer bood ons aan even buiten op het terras een drankje te doen en het menu door te nemen, als er een tafel vrij was zou hij ons dat melden. Het was lekker weer dus geen probleem en na een minuut of twintig konden we aan tafel. Ik vond het een heerlijk restaurant. We kozen voor het verrassingsmenu van de chef inclusief de wijnproeverij. Van tevoren werd gevraagd of er nog rekening gehouden moest worden met allergieën of smaakwensen en daar is ook rekening mee gehouden. Eten smaakvol en soms verrassend, bediening, informatief en correct, decor, hemels. Aanrader.
Hartstikke leuk om te horen en bedankt voor de leuke recensie en mooie cijfers!

Bourgondier1982 .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Hoewel we een aantal jaren bijna om de hoek hebben gewoond, waren we nog nooit bij De Hemel op Aarde gaan eten! Hadden we dat toch maar gedaan!

De zaak is klein en heeft daardoor een warme en door de vele beeldjes 'gezellig rommelige' uitstraling! Bij binnenkomst sta je bijna in de keuken.

Het eten is bijzonder smaakvol. Wij hadden gekozen voor het drie-gangen menu van de chef. Een aanrader. Vooraf kregen we een plateau met diverse tapas; zeer smaakvol! Eindelijk weer een keer calamaris die niet op elastieken lijkt!! Het hoofdgerecht bestond ook uit een mix van tapas van vlees, groetentapas en patatas bravas. Wederom bijzonder smaakvol en in ruime porties.

De bediening was attent zonder opdringerig te zijn! Wij hebben genoten en komen hier binnenkort zeker weer terug.

Leuk dat jullie ons toch nog ontdekt hebben en jullie een fijne avond bij ons hebben gehad!
Bedankt voor jullie recensie en cijfers! Wij hopen jullie snel weer te mogen ontvangen:-)

2uiteters B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Wisselende kwaliteit van het eten. Heel lekker taartje van Hollandse garnalen en de Griekse gehaktballetjes bijv. en heel smakeloze garnalenkroketjes van een slechte fabriekskwaliteit en de aubergine uit de oven met een taaie schil.
Heerlijke wijnen , waarbij de vlotte bediening zorgde, dat je glas niet lang leeg bleef. Overigens werd met onze kritiek op de kroketjes( niet opgegeten) niets gedaan en de manager reageerde bij het afrekenen vrij nonchalant. Gratis kraanwater is dan weer een pluspint.
AGCM .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Omdat je niet kunt reserveren op zaterdag bij De Hemel op Aarde en wij met een groep van zes personen wilden komen eten moesten we meteen bij openingstijd aanwezig zijn, 17:30u.
Binnen een kwartier/20 minuten zat het dan ook al helemaal vol.
Het eten is er erg goed, het is er gezellig, service uitstekend want men ging speciaal voor mij een drankje halen bij de buren omdat zij het zelf niet in huis hadden en voor een vriendin werd speciaal een toetje gemaakt wat niet op het menu stond.
Super !!
VnOosterom .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Afgelopen zaterdag wilde wij dan eindelijk eten in het altijd drukke tapas restaurantje. Wij werden ontvangen door een gastheer bij binnenkomst en er werd ons verteld dat het voor nu helemaal vol zat. Er werd ons aangeboden om een telefoonnummer achter te laten en zodra er een plekje vrij kwam zouden wij gebeld worden, ondertussen konden wij een drankje doen bij de buurtjes. Na niet lang wachten werden wij gebeld en konden wij plaatsnemen aan tafel. Lekkere hapjes op de kaart en vooral de specialiteiten vielen ons goed in de smaak: coquilles en de eendenbout aanraders!!!! Veel keuze in wijn en bediening heeft er verstand van! Ondanks de onwijze drukte is de bediening erg vriendelijk en vlot. Tot een volgende keer!
Mademoisellee .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten, menu van de chef genomen. Bediening vroeg netjes tussendoor of alles naar wens was en of wij een pauze wilde.
Fijne avond gehad en genoten van het eten.
M R.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Een gezellige knusse en warme zaak. Je kan tot laat binnen komen, want de keuken is tot laat open op vrijdag. Helaas konden we niet reserveren. Dat doet het restaurant niet op vrijdag en zaterdag. Op zich is dat niet erg. Houd daar rekening mee. De sfeer en het eten is de moeite waard. We waren met zijn drie. We hebben ongeveer 15 porties besteld van diverse gerechten. Goede smaken. Hier kom ik terug!