De Heideroos

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Tom V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een weekendje "Veluwe", dat vraagt om een etentje. Na een beetje rondgekeken te hebben op internet, kwamen we op de website van dit restaurant. Wat we zagen was voor ons aansprekend en de menukaart was 'grappig' en trok qua gerechten onze aandacht. Een reservering was gauw gemaakt.
Op de avond zelf werden wij zeer vriendelijk ontvangen en rap naar onze tafel begeleid. Een drankje werd besteld.
Tot onze grote verrassing werd er een soort van amuse geserveerd, met de melding dat die van het huis was. Een rolletje ham gevuld met een kaas. Oei ... ik ben allergisch voor kaas. Dat was geen probleem, er werd iets anders gehaald. Ik kreeg een toastje met een heerlijke roompaté gekruid met bieslook. Een geweldig zachte paté, ik zou daar best wel meer van willen.
De kaart was bekeken en een keuze was gemaakt. De bediening hield het allemaal goed, doch vrijwel onopvallend, in de gaten.
---------
De voorgerechten:

* Op z'n Hollands. Een spinazie-gorgonzolasoep met en croutons. Volgens mijn tafeldame een heerlijk romige soep, goed van smaak en structuur.
* Kip met reep en ring: Een overheerlijke kippensoep. Goed gevuld met preiringen en gerookte kip. Een overheerlijke smaak.
Bij de soep werd een bol brood geserveerd met een tweetal smeersels. En geen verborgen kosten later op de bon. Echt een pluspunt.
--------
De hoofdgerechten:

* Daar is hij weer: Een gebakken kalfslever met ui, spek en gebakken appelschijven. Deze lever was perfect gebakken. Heerlijk sappig en goed op smaak. De ui, spek en appelschijven pasten er zeer goed bij en verrijkten de smaken van het gerecht. Het geheel werd afgemaakt met een saus van calvados, welk het gerecht nog beter tot zijn recht liet komen.
* Een ontmoeting van vlees:
Drie soorten vlees, gegrild speenvarkenskotelet, maiskipfilet en biefstuk. Varken en kip waren goed gegaard en sappig. Hierbij werden rosevalaardappeltjes, pepersaus en kruidenboter gevoegd. De biefstuk ... voor mij de perfecte biefstuk. Verbeterpunt voor de bediening: Er is mij niet gevraagd hoe ik de biefstuk wilde hebben.
Bij de hoofdgerechten werd nog gebakken aardappel, groenten, rauwkost en een heerlijke compote geserveerd.
--------
De nagerechten:

* Italiaantje:
Een pannacotta met amandelbiscuit en kersengelei. Hierbij nog witte chocolade roomijs en verse slagroom. Een lekker gerecht, alleen de pannacotta was wat vlak van smaak.
* Met passie gemaakt
Mango-passievrucht macaron gevuld met roomijs, hierbij ook verse slagroom geserveerd.
Alleen al toen ik het op de kaart las zat ik me al te verlekkeren. Dit moest gewoon een heerlijk nagerecht zijn. En dat bleek inderdaad het geval. Een heerlijk zachte macaron, goed van smaak. De vanilleroomijs paste er goed bij. Een canelle slagroom ernaast. Het blaadje munt had van mij weggelaten mogen worden. Een redelijk sterke smaak die de macaron zou overheersen. De munt heb ik dan ook netjes laten liggen.
=======
Bij voor- en hoofdgerecht werd rode huiswijn gedronken. Een heerlijke wijn, zacht op de tong en een lichte pit in de keel. Goed van smaak en zeker passend bij de gerechten.

Conclusie:
Een culinaire ervaring die de moeite van het herhalen waard is. We waren blij verrast met de gerechten, maar vooral ook met de zeer vriendelijke en vrolijke dame die ons bediende. De medewerkers zeer alert. Gerechten lieten niet lang op zich wachten en dat terwijl er twee redelijk grote groepen aanwezig waren. Tussen de gerechten zat precies genoeg tijd.
Ik moet er ongeveer 45 minuten voor rijden, maar ik ga hier zeker nog eens eten.
Harry Z.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Na bijna een jaar niet te zijn geweest door tegenvallende kwaliteit van het eten, vandaag toch de gok maar eens gewaagd en samen met mijn vrouw en tante gereserveerd. En nu kan ik met een gerust hart zeggen dat het bijzonder goed is. Wat een verschil! Bij navraag blijkt er een nieuwe kok aan het roer te staan en dat proef je. De bediening is vlot en correct. De wachttijden voordat het eten doorkomt zijn niet te lang maar er is tijd genoeg tussen de verschillende gerechten. Ik had een ossenhaas spies met stroganoff saus en die was heerlijk. Vooral de saus sprong er uit! Het bord was mooi opgemaakt en een lust voor het oog. De bijgerechten zoals de rauwkostsalade, rabarbercompote en de gebakken aardappeltjes waren ook perfect op smaak. Als afsluiting een heerlijke Panna Cotta, wederom mooi gepresenteerd en heerlijk.
Zeker een aanrader hier eens heen te gaan. Wij gaan zeker binnenkort weer en hopen dat men deze kwaliteit zeker handhaaft.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Zeker niet de eerste keer dat wij hier gegeten hebben, maar de Wildavond was wel heel bijzonder. Je moet weken van te voren reserveren en dat zegt ook wel iets. Het buffet was meer dan overdadig. Zelfs op het eind van de avond werden de schalen met vlees- en visgerechten nog aangevuld. Heel veel desserts. De Valkenier presenteerde zijn roofvolgels tot aan de tafels. Het optreden van de Jachthoornblazers was ook een fantastische interruptie, waarbij het jonge meiske, de dochter van de restauranteigenaar, een extra vermelding verdient.
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen zaterdag met onze vrienden uit Eerbeek hier gegeten.
Elk jaar in onze vakantie komen we hier eten, voorgerecht de drieluik, de geit met noot en ham plankje. Zag er geweldig uit en smaakte ook perfect, het hoofdgerecht , het vistrio , spare ribs en pruttelpotje. Smaakte geweldig en voor de kleine man die erbij was kregen we kabouter pannenkoekjes . Kortom een geslaagde avond, super eten, vriendelijke en attente bediening
SophieRehberg .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Tijdens het verblijf in het vakantiepark met 5 mensen hier gegeten. Reserveren ging zeer gemakkelijk en er werd goed rekening gehouden met de persoon in de rolstoel. De bediening was duidelijk onervaren en er ontbrak leiding. Het duurde 15min voordat er een drankje besteld kon worden en na het bestellen duurde het 45min voordat het voorgerecht aan tafel kwam. Verschillende leden van de bediening vroegen na dranken terwijl deze al lang waren besteld en het was duidelijk te zien dat er geen systeem was en gasten lang moest wachten. Er zaten geen 30 mensen - men zou aan mogen nemen dat het met 5 man personeel dan wel te doen is. Voorgerecht was super & erg smaakvol. Het hoofdgerecht klonk op de kaart erg innovatief maar blek helaas echt niet goed. De zalm was zeer lekker maar de bijbehorende saus was slecht bereid en vol met klontjes. De zwarte lintpasta was smakeloos. De crème brulle was duidelijk niet vers en het vleugje citroen was niet te herkennen. Wij hebben aangegeven dat de zalm door 3 personen niet lekker was en hebben 1 kop koffie gekregen. Niet in proportie. Erg jammer - een van de weinige plekken in Eerbeek en met een prachtige binnenruimte echt heel veel potentie. De meiden deden erg hun best, maar zonder einig plan of leiding was het helaas geen goede avond.
Onze excuses voor het rommelige verloop van uw avond.
U heeft gelijk dat het deze avond aan voldoende leiding ontbrak. De reden hiervoor was dat bijna het gehele automatiseringssysteem (kassa, printers naar de keuken, pinapparaat, koffieapparaat) kapot was gegaan door de blikseminslag de nacht daarvoor. Dit was ondanks vele onderhoudsmonteuren van verschillende bedrijven pas om 20.30 uur opgelost. Daardoor waren zowel de eigenaar als de chefbediening volledig bezig om dit systeem draaiende te krijgen en is het leiding geven die avond niet volledig gelukt. Wat betreft uw opmerking over de zalm betreuren wij het dat dit niet eerder tijdens de maaltijd is aangegeven bij de bediening maar dat dit pas na afloop is gemeld. Wij nemen uw opmerkingen mee onze interne evaluatie en zullen daar lering uit trekken. Nogmaals ons excuus. Marcel Gardenbroek, eigenaar De Heideroos.

Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Met pinkster bij De Heideroos gegeten met meerdere personen. Een gewaagde amuse vooraf (makreel, sterke smaak). Maar was prima. Vooraf een overheerlijke gevulde zalmrol . De vulling heerlijk, evenals de zalm. Als hoofdgerecht de kabeljauw. Mmm, dit gerecht kan soms flauw uitvallen, maar hij was heerlijk, met huid ook juist lekker. De crème brulde vond ik wel flauwtjes van smaak. Een tafelgenoot had aapergenenu. Het voorgerecht was wat overdadig (hoewel heerlijk van smaak), waardoor de eetlust voor het hoofdgerecht moest inboeten. De ham bij de asperges (klassieke bereiding) aan de naar onze smaak te dikke kant en de saus magertjes. In het geheel, heerlijk gegeten. Vriendelijke en alerte bediening. Aan te raden.
Joke444 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Het personeel ontving ons vriendelijk en was behulpzaam en correct. Wij hadden een kind van 6 jaar bij ons en hier gingen ze leuk mee om. Het eten was erg lekker en de hoeveelheid was goed. De zalm was zeer goed gebakken. Het restaurant is wat aan de prijzige kant, maar het eten voldoet aan de verwachting die je hiervan krijgt. Voor het kind dat mee was hadden ze aan het eind een verrassing, erg leuk.
Joke444 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Ilgerardo .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Het is niet druk bij De Heideroos. De bediening heeft dan ook alle tijd om ons uitstekend voor te lichten over de verschillende mogelijkheden. Hier geen onpersoonlijke bediening: we hebben te maken met een enthousiaste gastvrouw. Na onze voorkeuren te hebben beluisterd adviseert zij het vispotje. Een voltreffer! Ik proef zalm, kabeljauw, garnaaltjes en mosselen in een niet opdringerige lichte saus. Dit gaat vergezeld van gebakken aardappeltjes en prei: beide ook van uitstekende kwaliteit. Als alles op is krijgen we tot mijn verrassing nog een vispotje aangeboden. Een smakelijk ijsje met warme (bos?)bessen maakt het geheel af. Slechts één kleine aanmerking: de smakelijke amuse die ons vooraf werd aangeboden was iets te koud waardoor de smaak niet goed tot z'n recht kwam. Maar het heerlijke eten daarna maakte alles goed. Het restaurant is plezierig ingericht, grijs en toch niet somber. Met goede stoelen en een prima accoustiek . Het uitstekende eten en de attente bediening maken De Heideroos een echte aanrader met bovendien een zeer mild prijsje. Inclusief een biertje rekenen we €22.- pp af.
EdRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Wij wonen zelf in Eerbeek en gaan hier geregeld eten samen met de kinderen. Ze beschikken over een speciale speelkamer zodat de gasten ook rustig kunnen genieten van het eten. Wild is de specialiteit van dit restaurant en de gerechten die ik er tot nog toe heb geprobeerd waren allemaal lekker. Mijn vrouw heeft 1 keer de kabeljauw gegeten en deze was niet zo lekker, maar ja in een wild restaurant vis bestellen is mischien ook niet zo slim..
Ze zien ons hier in ieder geval terug!
01annelies .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wij hebben op een zaterdagavond bij de Heideroos gegeten. Een paddenstoelensoep en een ossenstaartsoep als vooraf. De paddenstoelensoep die uit verschillende soorten paddenstoelen en champignons zou bestaan was helaas alleen gegarneerd met normale champignons, smaak was wel prima. De ossenstaartsoep was lekker en de stukjes groenten erin een smaakvolle aanvulling.

Als hoofdgerecht een 'Dubbelop' van malse hertenstoof en een verrukkelijke wildzwijn medaillon geserveerd met hete bliksem. Mijn partner had een rundvleesstoof en die was ook erg smakelijk. Helaas waren beide gerechten zonder garnering(bij de tafel ernaast zat het er wel op). De rode kool en aardappeltjes die werden mee geserveerd waren prima, de wortel was echter een slappe, smakeloze hap.

Geen toetje, we zaten vol van het voor- en hoofdgerecht. De cappuchino en verse muntthee waren prima.
Al met al een aanrader om voor een goede prijs, lekker uit eten te gaan. Veel keuze en een gezellige ambiance. Als wij er nog eens in de buurt zijn, komen we er zeker terug.
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Heerlijk gegeten met vrienden gisteren bij de heideroos , vooraf de proeverij.
5 verschillende gerechtjes, waaronder soep, carpaccio , zalm, ham met meloen en salade met kipfilet. Verschillende hoofdgerechten, zalm, spies, spareribs, parade v vlees. Kortom heerlijk eten, goede nette vriendelijke bediening.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Gedurende een midweek met fietsen in een prachtig gebied is een gereserveerde tafel in dit restaurant een heerlijk rustpunt. Prima bediening en het was erg druk. Daarom duurde het even voor wij aan de beurt waren, maar uiteindelijk waren de gerechten van goede kwaliteit. Na de amuse van garnaaltjes kwam een enorm bord met de bestelde hertencarpaccio. De smaak was wat flauw en het was een erg grote portie. De Kalfssukade was overheerlijk en smaakte voortreffelijk. Wat een heerlijk zacht vlees. Met een bijpassende wijn, een mooie cabernet sauvignon, gingen wij tevreden aan het dessert. Dit is een prima keuze en een foutje met het openen van de fles werd direct goedgemaakt met een gratis glaasje wijn. Een aanrader
Lucaster .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Vanmiddag een late lunch gegeten bij de Heideroos. Samen met mijn man
meerdere lunchgerechten van de kaart gegeten. Heerlijk! Carpaccio, salade met Parma ham en een salade met zalm. Voor onze dochter frietjes. Helaas was zij meer geïnteresseerd in de ontzettend leuke bediening en de fantastische speelkamer voor de kleintjes Hier komen we zeker terug!
Geert O.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2014
Heerlijk gegeten op het terras. Erg fijne en vriendelijke bediening. Ons beperkt ontwikkelde zoontje werd echt in de watten gelegd. Je voelt je hier meer dan welkom.
Dieren67 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Samen met mijn man het 3 gangen menu genomen. Vooraf kregen wij een zalige amuse. Het 3 gangen menu was zalig, porties waren precies goed. Hele vriendelijke en kundige bediening. Heel goed eten in een mooi restaurant en prachtige omgeving voor een lage prijs.
Stefanenmarja .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Wat hebben we lekker gegeten. Leuk en vriendelijk personeel.Mooie omgeving. Prijs kwaliteit is goed. Gezellig om er te zijn. een aanrader om er (nog) eens heen te gaan.
JeroenenTineke .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
We hebben hier vanavond erg goed gegeten. Ze gebruiken goede kwaliteit producten en hebben gevoel voor smaken. De gerechten van de aspergekaart zijn zeer aan te bevelen. De bediening is vlot en vriendelijk en de ambiance is prettig. Absoluut de moeite waard om naar toe te gaan!