De Heideroos

Harderwijkerweg 28 6961 GE Eerbeek Nederland Kaart

Over het restaurant De Heideroos

Het sfeervolle restaurant en partycentrum De Heideroos ligt aan een unieke locatie op de Veluwe, aan de rand van het prachtige natuurgebied De Imbos en De Posbank in Eerbeek.

Het klassieke en sfeervol ingerichte restaurant biedt 80 zitplaatsen en een gezellige bar waaraan je een aperitief kunt drinken voordat je aan tafel gaat. De uitgebreide à la carte kaart is gebaseerd op de Nederlands/Franse keuken. Tevens wordt deze uitgebreid met gerechten van elk seizoen zoals asperges, mosselen en wildspecialiteiten. Ook staan er diverse vegetarische gerechten op de menukaart en is er een aparte glutenvrije menukaart.

Uiteraard kun je hier tot 17.00uur voor een heerlijke lunch, pannenkoeken en plate-gerechten terecht. ‘s Zomers kun je lekker genieten op het prachtige zonneterras en dineren op de veranda onder de sterren bij De Heideroos in Eerbeek.

Meer informatie over restaurant De Heideroos

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant De Heideroos

Nico S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Gezellig en eten prima, zo door gaan en tot de volgende keer.
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Goed eten, vriendelijke bediening. Aandacht voor de gast.
Hilko S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Kan wat moderner...
Jacqueline N.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
klantgerichte vriendelijke bediening.

de koffie werd wat vroeger geserveerd dan het ijs, ( beide als dessert bedoeld. ) Maar koud geworden koffie is ook niet te serveren, dus ik begrijp het wel!
Marijke F.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Aan De Heideroos heeft het absoluut niet gelegen. Wel aan Iens die een lokkertje had van 50% korting waar De Heideroos niet van op de hoogte was en het vreemd vond dat Iens een belofte heeft gedaan die zij niet waar konden maken. Wij hebben van Iens een vieze smaak in de mond gekregen en zullen voortaan zelf gaan reserveren.
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Geheel was naar de zin
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
We hadden 5-gangen "wandel". Aan te raden, zeer veel waar voor je geld!
Ferry H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Heerlijke avond met een gezellige sfeer fijne bediening en super lekker eten !!!
Brigitte V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Tijdens onze zoektocht naar een restaurant in eerbeek kwamen we al snel bij de Heijderoos. We werden super hartelijk ontvangen door het leuke personeel die echt hart voor de zaak hebben. Geweldig! Daarnaast was het eten ook super en kregen we zelfs gratis een broodmaand en amuse, wat leuk! Het is een gezellig restaurant maar de inrichting is wel erg verouderd en toe aan een nieuwe twist.
Joan B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Eten kwam snel, bediening zeer vriendelijk, voortreffelijk gegeten, prijs ook nog eens heel goed. Wat wil je nog meer
Arnold O.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Ruimschoots voldoende en zeer smakelijk zeker de moeite waard om terug te gaan
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
We hebben prima gegeten bij de Heideroos. We wilden graag wild eten en de (aparte) wildkaart was zeer uitgebreid! De kwaliteit was prima en de bediening zeer vriendelijk. Kortom zeker aan te bevelen als je in de buurt van Eerbeek bent.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Lekker eten en attente bediening,komen we zeker weer terug
Han V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Wij zijn hier twee keer in dezelfde week gaan eten omdat de eerste keer al erg beviel.
Zowel vlees als vis gerechten zijn zeer goed bevallen, overzichtelijke kaart, lekker eten en goede porties voor een redelijke prijs.
Het personeel verdient een extra pluim. Wij zijn met zijn tweeën niet bij de ingang of WC's gezet. Ook meerder mensen alleen aan een tafel zien eten die net zo gastvrij behandeld werden als de rest van de klanten in de zaak.
Kirsten J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Vanavond hebben we erg goed gegeten bij De Heideroos. Als voorgerecht een 3-luik, 3 kleine voorgerechtjes van de kaart. Als hoofdgerecht de ontmoeting van vis, heerlijke combinatie van diverse vissoorten. Bij het hoofdgerecht hoorden nog lekkere gebakken aardappeltjes, warme groente en als verrassing een heerlijk op smaak gemaakte appelcompote. Wat meteen opviel bij binnenkomst is de leuk ingerichte kinderspeelkamer; maar zelfs op de menukaart is er rekening gehouden met kinderen. De kids hebben zich enorm vermaakt, waardoor wij ook. Kortom een aanrader voor jonge gezinnen!!
T. V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een weekendje "Veluwe", dat vraagt om een etentje. Na een beetje rondgekeken te hebben op internet, kwamen we op de website van dit restaurant. Wat we zagen was voor ons aansprekend en de menukaart was 'grappig' en trok qua gerechten onze aandacht. Een reservering was gauw gemaakt.
Op de avond zelf werden wij zeer vriendelijk ontvangen en rap naar onze tafel begeleid. Een drankje werd besteld.
Tot onze grote verrassing werd er een soort van amuse geserveerd, met de melding dat die van het huis was. Een rolletje ham gevuld met een kaas. Oei ... ik ben allergisch voor kaas. Dat was geen probleem, er werd iets anders gehaald. Ik kreeg een toastje met een heerlijke roompaté gekruid met bieslook. Een geweldig zachte paté, ik zou daar best wel meer van willen.
De kaart was bekeken en een keuze was gemaakt. De bediening hield het allemaal goed, doch vrijwel onopvallend, in de gaten.
---------
De voorgerechten:

* Op z'n Hollands. Een spinazie-gorgonzolasoep met en croutons. Volgens mijn tafeldame een heerlijk romige soep, goed van smaak en structuur.
* Kip met reep en ring: Een overheerlijke kippensoep. Goed gevuld met preiringen en gerookte kip. Een overheerlijke smaak.
Bij de soep werd een bol brood geserveerd met een tweetal smeersels. En geen verborgen kosten later op de bon. Echt een pluspunt.
--------
De hoofdgerechten:

* Daar is hij weer: Een gebakken kalfslever met ui, spek en gebakken appelschijven. Deze lever was perfect gebakken. Heerlijk sappig en goed op smaak. De ui, spek en appelschijven pasten er zeer goed bij en verrijkten de smaken van het gerecht. Het geheel werd afgemaakt met een saus van calvados, welk het gerecht nog beter tot zijn recht liet komen.
* Een ontmoeting van vlees:
Drie soorten vlees, gegrild speenvarkenskotelet, maiskipfilet en biefstuk. Varken en kip waren goed gegaard en sappig. Hierbij werden rosevalaardappeltjes, pepersaus en kruidenboter gevoegd. De biefstuk ... voor mij de perfecte biefstuk. Verbeterpunt voor de bediening: Er is mij niet gevraagd hoe ik de biefstuk wilde hebben.
Bij de hoofdgerechten werd nog gebakken aardappel, groenten, rauwkost en een heerlijke compote geserveerd.
--------
De nagerechten:

* Italiaantje:
Een pannacotta met amandelbiscuit en kersengelei. Hierbij nog witte chocolade roomijs en verse slagroom. Een lekker gerecht, alleen de pannacotta was wat vlak van smaak.
* Met passie gemaakt
Mango-passievrucht macaron gevuld met roomijs, hierbij ook verse slagroom geserveerd.
Alleen al toen ik het op de kaart las zat ik me al te verlekkeren. Dit moest gewoon een heerlijk nagerecht zijn. En dat bleek inderdaad het geval. Een heerlijk zachte macaron, goed van smaak. De vanilleroomijs paste er goed bij. Een canelle slagroom ernaast. Het blaadje munt had van mij weggelaten mogen worden. Een redelijk sterke smaak die de macaron zou overheersen. De munt heb ik dan ook netjes laten liggen.
=======
Bij voor- en hoofdgerecht werd rode huiswijn gedronken. Een heerlijke wijn, zacht op de tong en een lichte pit in de keel. Goed van smaak en zeker passend bij de gerechten.

Conclusie:
Een culinaire ervaring die de moeite van het herhalen waard is. We waren blij verrast met de gerechten, maar vooral ook met de zeer vriendelijke en vrolijke dame die ons bediende. De medewerkers zeer alert. Gerechten lieten niet lang op zich wachten en dat terwijl er twee redelijk grote groepen aanwezig waren. Tussen de gerechten zat precies genoeg tijd.
Ik moet er ongeveer 45 minuten voor rijden, maar ik ga hier zeker nog eens eten.
Harry Z.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Na bijna een jaar niet te zijn geweest door tegenvallende kwaliteit van het eten, vandaag toch de gok maar eens gewaagd en samen met mijn vrouw en tante gereserveerd. En nu kan ik met een gerust hart zeggen dat het bijzonder goed is. Wat een verschil! Bij navraag blijkt er een nieuwe kok aan het roer te staan en dat proef je. De bediening is vlot en correct. De wachttijden voordat het eten doorkomt zijn niet te lang maar er is tijd genoeg tussen de verschillende gerechten. Ik had een ossenhaas spies met stroganoff saus en die was heerlijk. Vooral de saus sprong er uit! Het bord was mooi opgemaakt en een lust voor het oog. De bijgerechten zoals de rauwkostsalade, rabarbercompote en de gebakken aardappeltjes waren ook perfect op smaak. Als afsluiting een heerlijke Panna Cotta, wederom mooi gepresenteerd en heerlijk.
Zeker een aanrader hier eens heen te gaan. Wij gaan zeker binnenkort weer en hopen dat men deze kwaliteit zeker handhaaft.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Zeker niet de eerste keer dat wij hier gegeten hebben, maar de Wildavond was wel heel bijzonder. Je moet weken van te voren reserveren en dat zegt ook wel iets. Het buffet was meer dan overdadig. Zelfs op het eind van de avond werden de schalen met vlees- en visgerechten nog aangevuld. Heel veel desserts. De Valkenier presenteerde zijn roofvolgels tot aan de tafels. Het optreden van de Jachthoornblazers was ook een fantastische interruptie, waarbij het jonge meiske, de dochter van de restauranteigenaar, een extra vermelding verdient.
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen zaterdag met onze vrienden uit Eerbeek hier gegeten.
Elk jaar in onze vakantie komen we hier eten, voorgerecht de drieluik, de geit met noot en ham plankje. Zag er geweldig uit en smaakte ook perfect, het hoofdgerecht , het vistrio , spare ribs en pruttelpotje. Smaakte geweldig en voor de kleine man die erbij was kregen we kabouter pannenkoekjes . Kortom een geslaagde avond, super eten, vriendelijke en attente bediening
SophieRehberg .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Tijdens het verblijf in het vakantiepark met 5 mensen hier gegeten. Reserveren ging zeer gemakkelijk en er werd goed rekening gehouden met de persoon in de rolstoel. De bediening was duidelijk onervaren en er ontbrak leiding. Het duurde 15min voordat er een drankje besteld kon worden en na het bestellen duurde het 45min voordat het voorgerecht aan tafel kwam. Verschillende leden van de bediening vroegen na dranken terwijl deze al lang waren besteld en het was duidelijk te zien dat er geen systeem was en gasten lang moest wachten. Er zaten geen 30 mensen - men zou aan mogen nemen dat het met 5 man personeel dan wel te doen is. Voorgerecht was super & erg smaakvol. Het hoofdgerecht klonk op de kaart erg innovatief maar blek helaas echt niet goed. De zalm was zeer lekker maar de bijbehorende saus was slecht bereid en vol met klontjes. De zwarte lintpasta was smakeloos. De crème brulle was duidelijk niet vers en het vleugje citroen was niet te herkennen. Wij hebben aangegeven dat de zalm door 3 personen niet lekker was en hebben 1 kop koffie gekregen. Niet in proportie. Erg jammer - een van de weinige plekken in Eerbeek en met een prachtige binnenruimte echt heel veel potentie. De meiden deden erg hun best, maar zonder einig plan of leiding was het helaas geen goede avond.
Onze excuses voor het rommelige verloop van uw avond.
U heeft gelijk dat het deze avond aan voldoende leiding ontbrak. De reden hiervoor was dat bijna het gehele automatiseringssysteem (kassa, printers naar de keuken, pinapparaat, koffieapparaat) kapot was gegaan door de blikseminslag de nacht daarvoor. Dit was ondanks vele onderhoudsmonteuren van verschillende bedrijven pas om 20.30 uur opgelost. Daardoor waren zowel de eigenaar als de chefbediening volledig bezig om dit systeem draaiende te krijgen en is het leiding geven die avond niet volledig gelukt. Wat betreft uw opmerking over de zalm betreuren wij het dat dit niet eerder tijdens de maaltijd is aangegeven bij de bediening maar dat dit pas na afloop is gemeld. Wij nemen uw opmerkingen mee onze interne evaluatie en zullen daar lering uit trekken. Nogmaals ons excuus. Marcel Gardenbroek, eigenaar De Heideroos.