De Hef

Stieltjesplein 2 3071 JT Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant De Hef

Eten bij de bruggen

Bij het restaurant van Martin en Saskia Vaandrager zie je de mooiste monumenten. Eet rustig en geniet van het mooie Rotterdamse uitzicht. Aanschouw drie monumentale bruggen. De oude Hef, de herkenbare Erasmusbrug en indrukwekkende Koninginnebrug.

Meer informatie over restaurant De Hef

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 23:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hebben erg lekker gegeten. Vooral de Caesarsalade met parelhoen en de kalfswang sprongen eruit. Omdat het druk was begonnen we het eten aan de bar, waar het rumoerig en te licht is, maar we kregen gelukkig na de eerste gang een tafel. De bediening is prima, maar wel een beetje te aanwezig, bijvoorbeeld met het bijschenken van de wijn.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gezellig restaurant, wel erg gehorig. Direct heerlijk,vers brood met een zalige basilicum boter. Daarna, zowel voor, tussen en hoofdgerecht voortreffelijk, mooie smaken, prachtig opgediend, sukade om te zuigen, zo zacht en mijn Dorade perfect gegaard, heerlijk. Na het dessert (snikkerstaartje), koffie met een huisgemaakte limoncello en dat alles voor een wel zeer schappelijke prijs! Een aanrader!
Harry O.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Vanavond gegeten met vrienden. Wij hadden als voorgerecht de steak tartaar. Deze was erg lekker een mooi portie als voorgerecht. Begeleid met een zeer luchtige en smakelijke hollandaise saus. Daarna had ik een koude soep met tomaat. Dit was werkelijk zeer smaakvol een mooi pallet van diverse tomaat gegarneerd met eetbare bloemen . . Daarna hadden wij de parelhoen weer een voltreffer. Mooi bereid en op het bord meer lekkernijen. Het dessert de citroentaart was fris en meer de bij bijbehorende vruchtjes en chocola en waardevolle afsluiter. De bediening zeer vriendelijk en attent. Chapeau! Wij komen graag terug.
Enveekaa .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vooraf gekozen voor Gamba's met avocado, heerlijk gerecht, prima portie om de avond mee te starten. Als tussengerecht Risotto met bieten, een heerlijke onverwachte combinatie, voor mij althans! Als hoofdgerecht de Parelhoen met mais, een klassieker, prima bereid, ik heb mijn boord net niet afgelikt! Als nagerecht een meloen met vers sorbet ijs, ook dit was weer genieten.
JannekeB81 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Afgelopen week voor de tweede keer bij De Hef gegeten. Het eten is boven gemiddeld en de wijnen goed betaalbaar. Je kunt er een 4 gangen menu eten voor 35 euro, wat je zelf kunt samenstellen. Gedurende avond kregen we warme broodjes met basilicumboter die verder niet in rekening werden gebracht. Alleen al voor de gamba’s komen we terug, aanrader!
M. D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met 3 personen gegeten. Een persoon kon niet veel eten en op verzoek werden de gangen voor die persoon aangepast. Prima. Het voorgerecht van haring met rogge en bietenmousse was een heerlijke combinatie. Een topper. Ook de procureur met aardpeer en knolselderij sprong eruit. De Ierse tournedos met mini champignons, spekjes en eigen jus was botermals! Ook het overige was heel smakelijk. De tafel alwaar we zaten was eigenlijk een tweepersoons tafel en dus wat krap. Het tempo waarin de gangen werden geserveerd vonden we wel te hoog, maar daar hebben we niets over gezegd om ons moverende redenen. Het was er gezellig en voor een herhaling vatbaar.
Ferry T.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Vanuit de regen een warm ontvangst! Begonnen met champagne om de avond te starten! Zelf lekkere gerechtjes gekozen en we gaan genieten van vier gangen. De gerechten waren stuk voor stuk lekker en mooi opgemaakt. Mooie combinaties en verfijnde smaken. Menu nog uitgebreid met een selectie van de Nederlandse kazen was helemaal top! Kort samengevat leuk klein en gezellig restaurantje op een mooie plek in Rotterdam. Goede service met lekker eten voor een schappelijke prijs kom zeker nog een keer terug! Hebben een mooie avond genoten
Bdk66 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Heerlijk gegeten. Mooi menu (zeker de gamba's proberen!!) met bijpassende wijnen. Vriendelijke bediening.
Ook kaasplank is top!
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Vorige week hebben we eindelijk weer eens bij De Hef kunnen eten! Helaas al geen plek meer aan de bar!
Twee keer eerder geprobeerd, maar je moet echt reserveren!!!
We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw, die onze jassen netjes weg hing, en vroeg wat we wilden drinken.
Daarbij werd direct een heerlijk ovenvers zuurdesem broodje geserveerd met basilicum boter en konden we op ons gemak de menukaart bestuderen om onze keuze te maken.
We kozen als voorgerecht de terrine van rookvlees, eendenlever en runderstoofvlees met appel en Falafel met geitenkaas en avocado.
Beide gerechten zagen er fantastisch uit en zo smaakte het ook!!
( natuurlijk nog zo’n heerlijk broodje erbij!)
Als tussen gerecht kozen we voor de asperge soep en de Black tiger Gamba’s .
De soep, iets opgeschuimd, smaakte volgens mijn partner voortreffelijk !!
De gamba’s waren ook heerlijk, en de bosui in sliertjes, heel apart!
Voor het hoofdgerecht koos ik de gekonfijte eendenbout met paksoi en sesam,
Een heerlijk knapperig korstje erop en zo gaar dat het van het botje afvalt, zonder dat het te droog is!!
Mijn partner koos (natuurlijk )de asperges op klassieke wijze bereid. Ze waren TOP, ook de ham erbij was erg lekker van smaak.
De gastvrouw kwam nog een keer vragen of alles naar wens was en schonk onze glazen nog een keer vol. ( we dronken de rode huiswijn, een heerlijke wijn voor een goed prijs.)
Na het hoofdgerecht …een warm vochtig doekje ; Wat heerlijk verfrissend is dat!
Dan nog het toetje ( we twijfelden even, we waren eigenlijk al helemaal voldaan) witte chocolade taart met vloeibare vulling en chocolade ijs en
vanille taartje met aardbeien en roomijs van amandel.
Vooral dat laatste zag er heel mooi uit, met verse Hollandse aardbeien, een soort schuimpjes en een plat schijfje , waarbij ik aan een zuurstok moest denken wat smaak betreft……heel apart en lekker.
Nog gezellig even na getafeld, onder het genot van een kopje thee en koffie….
(Ook nog weer met een zelfgemaakte lekkernij erbij)
We hadden weer een heerlijke avond.
Je voelt je hier echt welkom, de kok maakt prachtige gerechten,
de bediening is attent en vlot, en ik verbaas me erover dat ze bij iedereen weten wat er besteld is. Dat maak je wel eens anders mee!!
Nog iets, de zon…die scheen zo mooi die avond, het licht ervan weerkaatste op het doek, waarmee de Hef momenteel ingepakt is, waardoor we een ware lichtshow te zien kregen!
Heel apart!

3x10
Bekal .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Gisteravond weer eens bij de Hef gegeten. Was hier al meerdere malen geweest en iedere keer blijft het goed! Aangegeven dat wij op tijd weg moesten ivm het theater en dit was allemaal geen probleem. De gerechten waren perfect gespreid over het tijdsbestek dat wij hadden en hebben dus gewoon relaxed zitten eten. Iedere keer nadat de lege borden weggehaald werden al gezegd dat het smaakte, maar nog even een extra compliment over het tussengerecht, procureur precies goed gegaard en lekker van smaak, mooie gladde knolcrème en krokante aardappelkaantjes met de schuimige saus erbij was super! Oh ja, en ook een leuke verassing dat ze niet alles (qua garnituren etc) op de menu kaart vermelden, maar aan tafel even vertellen wat het precies allemaal is. Nogmaals, ga zo door! (en ik blijf doorgaan met het aanraden van dit restaurant aan iedereen!) Bedankt!
Ncdvries .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Klein zaakje waar je erg dicht op elkaar gepropt zit. Het menu bestaat uit 4 gangen met bij elke gang meerdere keuzes, niet heel spannende gerechten maar alles erg smaakvol en een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Voor 4 gangen betaal je slechts 35,-, de porties zijn niet erg groot maar het (lekkere) brood wordt continue aangevuld en na 4 gangen ga je zeker goed gevuld naar huis. Bediening correct en vriendelijk maar aangezien de dame alleen was wel wat weinig aandacht. Gelukkig liep de kok mee met de gerechten. Zeker een leuke zaak als je lekker wilt eten voor een vriendelijke prijs.
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Hier diverse malen gegeten. Eten werkelijk fantastisch. Concept met een wisselend 4-gangen keuze menu bijzonder geschikt en erg smakelijk. Prijs/kwaliteit niveau erg hoog. Service in orde, evenals het decor. Echter maar een bepaald aantal zitplaatsen beschikbaar. Reserveren aanbevolen.
Conny K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Eten is erg lekker, geen grote porties, wij wilde geen 4 gangen diner maar 2 en dan vindt ik de prijs niet in verhouding 29,50 dat hadden ze even moeten zeggen dat het maar 5,50 euro scheelt, daar je ook nog appart betaald voor een schaaltje friet a 3,75.
Glas wijn 4,00 aan de hoge kant,, cappuccino 3,00
Eten was heerlijk en de bediening vriendelijk.
De rekening vonden wij erg onoverzichtelijk ivm met rare btw verdeling???
Tammie1980 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Hier heb je echt het gevoel dat je heerlijk verwend wordt. Vanaf het ontvangst door het personeel, de cava of champagne als start, de te lekkere gerechten, goed wijnarrangement met korte uitleg en de fijne bediening. Voor iedereen die er echt even uit wil zijn een aanrader. Mooi klein en gezellug restauant!
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Leuke knusse zaak. We kregen een warm ontvangst en een tafeltje aan het raam. Het eten is geweldig en de bediening ontzettend aardig en kundig. Bij het wijnarrangement wisten ze bij elke wijn een mooi verhaal te vertellen in ook nog eens begrijpelijke taal. Erg leuk!! Het lijkt misschien of de porties wat aan de kleine kant zijn maar als je een 4 gangendiner met een wijnarrangement boekt zit je echt wel vol aan het einde van de avond. Bestel gewoon extra een portie frit met heerlijke truffel mayonaise en de verse broodjes worden continue aangevuld op tafel. Je komt echt niks te kort. Wij komen zeker een keer terug! :-)
Margie M.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Via vrienden hier gekomen, een gezellig intiem restaurant met een redelijke prijs waar je waarvoor je geld krijgt. Een heerlijke steaktartaar, garnalen met een hele lichte curry (sereh) saus, Ierse entrecote met overheerlijke zelfgemaakte frietjes en truffelmayonaise. Kaas om het af te maken, koffie met een soort soesje toe en dat voor 35 euro geweldig. Plus een paar supplementen.
Fth .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
We waren hier voor de tweede keer maar nu niet samen maar met 2 vrienden. We hebben alle vier het 4-gangen diner genomen. Thuis hadden we op de website gekeken en daar stonden gamba's als hoofdgerecht. Ze hadden echter net de menukaart gewijzigd en daar stonden geen gamba's meer op. Even gevraagd of ze er misschien toch nog hadden en ja we kregen de gamba's! Super
NewYorkfan .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Afgelopen weekend weer eens bij De Hef gegeten en het was in een woord weer voortreffelijk. Vlotte, vriendelijke en attente bediening in een gezellige ambiance, niet te groot. En dan de gerechten, deze zijn zeer smaakvol en worden kunstig opgemaakt geserveerd. Je merkt dat hier wordt met passie en liefde voor het vak gekookt wordt! Voor dit niveau zijn de prijzen zeker niet te hoog. Tel daarbij de redelijke prijzen voor de wijnen, dan heb je een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Kortom, zeer aan te bevelen en hier komen we graag weer eens terug.
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Twee keer kort na elkaar bij De Hef gegeten, beide keren zeer goed. Het 4-gangen menu van EU 35 biedt voldoende keus en variatie : fazant op zuurkool, gepocheerde tong, kalfs stoofvlees, allemaal erg smakevol en prachtig opgemaakt. Attente bediening met kennis van zaken (wijnen !). Denk niet dat je voor deze prijs in Rotterdam een betere kwaliteit/service kan vinden.
Steranijs .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
De Hef is een klein gezellig restaurant met vriendelijke mensen waar je, als het druk is, ook aan de bar kunt eten. Het 4-gangen keuze menu zag er veelbelovend uit maar voorafje hummus met groenten en fazant met zuurkool lagen verloren op de grote borden. Dat gold ook voor de hoofdgerechten; tournedos en kalfsstoof en voor het dessert. Gelukkig was er brood. De porties zijn echt te klein. Ik miste de smaaksensatie, het was allemaal een beetje vlak. Jammer. Inclusief de matige wijnen was de rekening €130.- Conclusie; leuk restaurant maar prijs/kwaliteit is niet in verhouding.