De Heerlyckheid

• Pin , Visa card
  • Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Klaverbl I.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Ondanks onze reservering en het heerlijke weer kregen we een tafeltje binnen, zonder dat ons werd aangeboden (nog even) buiten plaats te nemen. Dat was jammer, want op het terras was nog plaats. Ook duurde het lang voordat we iets te drinken aangeboden kregen. Gasten die na ons waren gearriveerd, werden eerder bediend.
Maar toen we uiteindelijk onze drankjes en de menukaart hadden, ging het goed. We hadden een vriendelijke, jonge serveerster, die ons graag ter wille was.
We genoten van kabeljauwfilet, een heksenpotje met drie soorten vlees en veel groente, heerlijke kerrieaardappeltjes en frietjes. Leuk was het, dat je meerdere kleine nagerechtjes kon bestellen, elk voor nog geen drie euro. Bijvoorbeeld tiramisu, creme-brulée en limoencheesecake. Mijn vriend koos deze drie en ze smaakten goed. Ik koos voor het nagerecht van de chef, bestaande uit vijf kleine toetjes. De oreo-lolly (jawel, van het koekje) was boven verwachting lekker. De bessenmousse viel wat tegen, maar het ijs en de creme-brulée waren verrukkelijk.
De Heerlijckheid is een prima restaurant, waar we graag nog eens terugkomen.
Proostjes .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Top restaurant, heerlijk gegeten. Laatste keerde chateaubriand gekregen. Werkelijk waar top! Bediening is heel strak, en vriendelijk en service gericht. Probeer ook eens het suprise menu, je wordt hier namelijk nooit teleurgesteld.
Henk311 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Prima gegeten. Ze hebben naast het menu, een mooie wildkaart. De wildgerechten waren heel goed. Desserts waren verrassend, lekker. Jammer dat ze geen kaasplankje hadden ;-)
Catharina K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
De locatie is leuk. Ik denk dat dit een prima plek is om met mooi weer buiten te eten. En van binnen is het gezellig ingericht. Je begint goed met erg lekkere broodjes en smeerseltjes. Daarna had ik een carpaccio op sla met heel veel mierzoete yoghurt-mayonaisedressing. Niet mijn combinatie... Dat gold ook voor de vis, die prima was, maar ook op lintpasta lag die dreef in veel alweer zoete ketchapsaus. Echt niet lekker zo. Toen we allemaal al lang klaar waren met het hoofdgerecht werden er ineens nog bakjes met sla op tafel gezet. Die waren ze blijkbaar vergeten. Ik had ze dan maar in de keuken gelaten... De frietjes waren lekker. Het nagerecht was tiramisu, maar dat bleek een bakje gewone slagroom te zijn, met onderin een laagje koek met likeur. Kortom: het eten viel allemaal nogal tegen. De koffie met chocolaatjes was prima.
WuitG .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Na lange tijd weer gegeten bij De Heerlyckheid. Werden gastvrij ontvangen en gevraagd waar we wilden eten (binnen/buiten). In de tuin onder de druif heerlijk genoten van lekker eten.
Erg spontane en servicegerichte ober/kelner aan onze tafel! Dit was de vorige keer anders.
Voorgerechten (ik had de Carpaccio Milanese, mijn vrouw de trio van Tonijn) smaakten erg goed! Hoofdgerechten waren goed, voldoende qua porties en een lekkere salade. Hierbij gekozen voor trio uit de wei. De groente was hierbij verschillend gegaard. Ook het dessert smaakte lekker (ik heb de sorbet genomen). Decor binnen is smaakvol en gezellig. De tuin was gezellig en heeft een speeltuintje met trampoline (uit het zicht) maar de stoelen zaten wat minder lekker en wipten nogal door de ongelijke tegels, vandaar de 7 als cijfer. Ik had een amuse van het huis wel gewaardeerd als je je wilt onderscheiden, maar helaas werd dit niet gedaan. Verder een heerlycke avond gehad! ;)
Basman98 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Onze verwachtingen van deze bistro worden gevoed door de belofte van dagverse vis en asperges. De online menukaart wekt de indruk dat het meer om een restaurant, dan om een bistro gaat. Ook een enkel vegetarisch gerecht op de kaart veronderstelt, dat iedereen hier zou moeten kunnen eten. De sfeer van deze bistro is, ondanks het wat gedateerde interieur, prima voor een bistro. Het blijkt ook druk bezocht in het weekend. Onze telefonische reservering wordt monter, maar wat traag behandeld (de agenda ligt niet naast de telefoon).

Eenmaal aangeschoven worden onze verwachtingen niet echt waargemaakt. Gerechten worden veelal overgaar geserveerd. Een voorgerecht met twee hoofdingredienten komt onaf op tafel. Die gaat dus terug. De bedienster belooft een nieuw bord, maar de ontbrekende asperges worden -overgaar- alsnog toegevoegd.
Een van de hoofdgerechten -asperges op klassieke wijze- dat wordt opgediend, bevat inderdaad de klassieke ingredienten: ei, ham, aardappels en de asperges. De asperges blijken overgaar. Wat ons betreft moeten ze licht knapperig zijn. Ook het aantal laat te wensen over. Nootmuskaat erover strooien lijkt ook geen goed idee. Veel erger: de asperges lijken afgeknaagd. Dat doet de koningin van de groentes toch echt schade aan. Van verbijstering laten we het maar zo. De gekookte aardappels blijken ongaar. Dan eten we de gebakken aardappels maar van een tafelgenoot die wel goed zijn. De eieren, in tegenstelling zijn te lang gekookt en worden in kwarten geserveerd. 'Klassiek' zou zijn dat de eieren zacht zijn en als het ware vanzelf uiteenvallen. Is het zo moeilijk om een klassieker goed te bereiden?
Een tafelgenoot bestelde een vegetarische groentepasta. Misschien ligt aan de crisis liggen dat dit gerecht voor 70% wordt gevuld met uien, maar om over een groentepasta te spreken moet het gerecht toch echt over. Onbegrijpelijk ook dat er twee -wederom overgare- pastasoorten worden gebruikt. Zou een vegetarisch kookboek helpen voor een echt groentegerecht? Gelukkig wordt onze klacht hierover gecorrigeerd door de bediening. De desserts komen wel goed door onze smaaktest.

Misschien heeft de keuken wat overspannen ambities en is het een goed idee om de kaart wat te reduceren om Minder gerechten, maar Goed te serveren. Dat sluit dan ook beter aan bij de bistro formule.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Weer heerlijck gegeten hier. De carpaccio is verrukkelijk. Vriendelijke bediening en ook de eigenares is zeer vriendelijk.
Voor herhaling vatbaar. Wel reserveren, het is er altijd druk.
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Het is winters weer 7 december. Wij laten ons hier niet door weerhouden en rijden over bevroren wegen naar de Heerlijckheid. Als we de volle parkeerplaats oprijden zijn we blij dat we gereserveerd hebben, hoewel de drukt meevalt omdat veel mensen hun reservering afgezegd hebben wegens de voorspelde sneeuwbuien. We komen in een heel gezellige ruimte binnen met veel hout en hoge ramen met aan weerszijden lange gordijnen. Het ademt sfeer uit. De bediening is zeer vriendelijk. Tegen het einde van de maaltijd komt iemand ons vragen hoe we het vinden. Het blijkt de eigenaresse zelf te zijn die een rondje restaurant doet. De franse uiensoep met kaasdakje smaakt prima. Ook de wolfsfilet is lekker en dat geldt ook voor de rode wijn en het vers geperste sinaasappelsap. De sorbet is voorzien van echte stevige slagroom. Heel wat beter dan die luchtige slappe slagroom uit een spuitbus waar veel restaurants helaas tegenwoordig mee komen. Al met al hebben wij een gezellige avond gehad in een sfeervol restaurant met een goed prijs kwaliteit verhouding.
D1986 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Mooi restaurant. Zeker voor een gezin is dit een fijn restaurant.
Goede bediening, goed eten.
Ik ben hier twee keer geweest en ga zeker terug.