De Heerlijkheid

De Raetsingel 1 5831 KC Boxmeer Nederland Kaart

Over het restaurant De Heerlijkheid

De Heerlijkheid is het restaurant van de ambitieuze jonge chef Martijn ten Brinke. Zijn keuken maakt gebruik van pure en eerlijke (streek)producten en hij serveert originele gerechten met een Franse inslag, waarbij de kwaliteit natuurlijk voorop staat.

De Heerlijkheid voert overigens ook altijd een uniek en onweerstaanbaar vegetarisch menu en voor iedere uitzondering of dieet wordt graag een culinaire oplossing gevonden.

De sommelier kiest zorgvuldig wijnen bij de gerechten en het restaurant heeft een uitgebreide wijnkaart van verschillende gerenommeerde wijnhuizen, dus je bent altijd verzekerd van een goed glas naast je bord. Laat je adviseren en geniet van deze topper in Boxmeer!

Meer informatie over restaurant De Heerlijkheid

• Kom je met de auto?
    De Heerlijkheid is gevestigd in De Weijer. Parkeren kan op het Weijerplein. Dat is ook de bestemming die je het beste op de routeplanner kunt opgeven.
  • : Gratis parkeren op het Weijerplein en in de buurt

Gewoonweg super
Verzonden
Marina J.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
We werden vriendelijk (buiten) ontvangen. Erg genoten!
Gerard En Marja H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijk gegeten. Proeverijmenu,8 gangen. Verarssende gerechten. Bij elk gerecht een passende, goede wijn.
Vriendelijke, correcte bediening.
We hebben erg lang aan tafel gezeten. Vijf uur.
Herbert S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Fantastische mooi opgemaakte gerechtjes en prima proporties. Echt iets voor de fijnproever. Verder prima advies mbt wijnen. Aanrader!
ikwingraagwat .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijk avondje uit geweest. Gezellige ambiance. Op de menu kaart missen we duidelijkheid en prijzen.
Geregeld rumoerig, daardoor is uitleg van gerechten en wijn moeilijk te verstaan.
We kozen voor 8 gangen proeverij, er werd vooraf niet gewaarschuwd dat het dan een lange zit zou worden.
Compliment voor de koks. Jullie zijn op de goede weg. Heel misschien nog een vrouwelijk oog erbij voor de souplesse. Veel succes gewenst.
Anne-marie V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Fantastische eetervaring.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Een restaurant waar je smaakpapillen erg blij van worden!!! Wij hadden de proeverij besteld, elk gerecht was een streling voor de tong en voor je ogen
F. V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
We hebben genoten van ons bezoek. De kwaliteit van de gerechten - dikwijls zeer verrassend - was meer dan uitstekend, gewoon heerlijk. De bediening was prettig en correct. Het enige punt van kritiek - dat geldt waarschijnlijk voor meer dragers van gehoorapparaten - is de akoestiek. We zaten in een kleine kamer waarin 4 tafels en 12 man zaten. Dat was door de luidruchtigheid van een andere tafel soms niet prettig; in de grotere ruimte ernaast zat een nogal rumoerig groot gezelschap. Door de slechte akoestiek is dat voor ons lastig. Ook werd er muziek gedraaid, dat maakt het dragers van gehoorapparaten moeilijk om hun tafelgenoot te verstaan. Wel werd allervriendelijkst aangeboden de muziek zachter te zetten.
Theo H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Deze nieuwe formule van de Heerlijkheid is een aanrader. Redelijk prijzig maar zeer de moeite waard!!! Prachtige gerechtjes!!!
Simon G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Prachtige locatie, zeer vriendelijke en behulpzame bediening. Er werd op serieuze wijze rekening gehouden met de voedselallergieen van mijn vrouw (koemelk, eieren, pinda's en noten). Beiden echt heerlijk gegeten!
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Zoals altijd perfect!
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Sfeervol restaurant in mooi historisch gebouw. Grote en kleine ruimte met tafels, wij werden geleid naar de kleine.
Warme inrichting en tafels niet te dicht op elkaar. Gekozen voor het ‘Heerlijkheid proeverij’, acht kleine gerechtjes.
Attent en met aandacht worden we bediend, de gerechtjes zijn een feest van smaken en een plaatje om te zien.
In keurig tempo komen gerechten met knolselderij, tonijn, kabaljauw en buikspek voorbij. Erg lekker, het maiscake’je met baby mais vond ik qua smaak minder (maar dat is persoonlijk). De bijpassende wijadviezen zijn top. Met waardering voor de Brabantse gezelligheid waren de gasten aan de grotere tafel (gezien de kleine ruimte) erg luidruchtig. De gasten die ook via deze kleine ruimte binnen kunnen komen hielden nauwelijks rekening etende gasten aan tafel. Al staand worden er luidruchtig gesprekken gevoerd, jassen uitgetrokken en tassen neergeploft. Misschien deze ingang afsluiten? Verder een heerlijke avond met een compliment voor de koks en (jonge) bediening!
Petulia B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Heerlijke op elkaar afgestemde smaken en de opmaak, een prachtige kunstwerkjes op het bord! Ik heb de smaak te pakken en ga hier zeker vaker genieten :)
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Prima ontvangst, staf past zich meteen aan aan het gezelschap (formeel/informeer etc) goede wijnadviezen, prima gerechtjes die in een perfect tempo elkaar opvolgen. Wij hadden het 8-gangen verrassingsmenu en de chef-kok maakt zijn belofte meer dan waar. Gedurfde combinaties, smaakvol geserveerd in een prettige relaxte sfeer. Een aanrader
Emmy L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
De gerechtjes waren lekker, maar er lag niet veel op het bord, bijvoorbeeld maar een dun plakje short rib. Wij hadden toch iets meer verwacht.
Theike L.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Wijnkennis, vakmanschap, strakke en klassieke inrichting-in één, vakkundige bediening en formidabele gerechten, smaaksensaties!
Locatie is ook schitterend.
Pareltje.
Jeroem J.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Mooie gerechten, maar geen verrassingen of echte smaaksensaties. Ruim een uur wachten op voorgerecht, waarbij de keuze van de voorgerechten door de vaste menustructuur voor de keuken niet verrassend kan zijn, is niet prettig. Verbazend blijft de 2,20 euro voor een glas kraanwater. Al met al zeker niet slecht, maar geen topper.
Kevin J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Gisteren zo lekker gegeten. We hadden 2 verrassingsmenu's, 1x veganistisch. Alle gangen waren heerlijke kunstwerken. Ondanks dat we aan de andere kant van het land wonen, komen we hier zeker nog een keer terug.
Tijs K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heel erg boven verwachting gegeten. Het was echt om de vingers bij af te likken.
Personeel, aankleding, alles was top geregeld.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Gezelig, uitstekende, creatieve en lekkere getechten. Het wijnarrangement maakt het geheel compleet.