De Heerlijkheid

De Raetsingel 1 5831 KC Boxmeer Nederland Kaart

Over het restaurant De Heerlijkheid

De Heerlijkheid is het restaurant van de ambitieuze jonge chef Martijn ten Brinke. Zijn keuken maakt gebruik van pure en eerlijke (streek)producten en hij serveert originele gerechten met een Franse inslag, waarbij de kwaliteit natuurlijk voorop staat.

De Heerlijkheid voert overigens ook altijd een uniek en onweerstaanbaar vegetarisch menu en voor iedere uitzondering of dieet wordt graag een culinaire oplossing gevonden.

De sommelier kiest zorgvuldig wijnen bij de gerechten en het restaurant heeft een uitgebreide wijnkaart van verschillende gerenommeerde wijnhuizen, dus je bent altijd verzekerd van een goed glas naast je bord. Laat je adviseren en geniet van deze topper in Boxmeer!

Meer informatie over restaurant De Heerlijkheid

• Kom je met de auto?
    De Heerlijkheid is gevestigd in De Weijer. Parkeren kan op het Weijerplein. Dat is ook de bestemming die je het beste op de routeplanner kunt opgeven.
  • : Gratis parkeren op het Weijerplein en in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Uitmuntend
9,7

Jouw recensie over het restaurant De Heerlijkheid

Theike L.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Wijnkennis, vakmanschap, strakke en klassieke inrichting-in één, vakkundige bediening en formidabele gerechten, smaaksensaties!
Locatie is ook schitterend.
Pareltje.
Jeroem J.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Mooie gerechten, maar geen verrassingen of echte smaaksensaties. Ruim een uur wachten op voorgerecht, waarbij de keuze van de voorgerechten door de vaste menustructuur voor de keuken niet verrassend kan zijn, is niet prettig. Verbazend blijft de 2,20 euro voor een glas kraanwater. Al met al zeker niet slecht, maar geen topper.
Kevin J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Gisteren zo lekker gegeten. We hadden 2 verrassingsmenu's, 1x veganistisch. Alle gangen waren heerlijke kunstwerken. Ondanks dat we aan de andere kant van het land wonen, komen we hier zeker nog een keer terug.
Tijs K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heel erg boven verwachting gegeten. Het was echt om de vingers bij af te likken.
Personeel, aankleding, alles was top geregeld.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Gezelig, uitstekende, creatieve en lekkere getechten. Het wijnarrangement maakt het geheel compleet.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Wij (5 volwassen personen) hebben op 16-09-2018 bij de Heerlijkheid gedineerd. We hadden een 5-gangen menu besteld. De couverts waren stuk voor stuk prachtig opgemaakt en heerlijk van smaak. De bediening werd gedaan door 2 jonge wat onervaren obers. Dit was merkbaar. Daarnaast moesten we erg lang wachten op de individuele gerechten. We waren om 18.00 uur aanwezig en waren om 23.00 klaar. (zonder koffie) Jammer dat dit afbreuk deed aan de heerlijke gerechten.
Giuanna E.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
We hebben voor het 8 gangen Tasting Menu gekozen. Zorgvuldig bereide, fantasievolle, mooi gepresenteerde, maar vooral super lekker smakende kleine gerechten!
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Helaas de enige aanwezigen, maar daarom niet minder gezellig. Met name de bediening liet zich wat vaker zien en had natuurlijk alle tijd voor ons. De kok heeft zeker zijn best gedaan. Met veel aandacht zijn de smaakvolle gerechten gemaakt en opgediend. Ook de prijs/kwaliteit verhouding is prima. Onbegrijpelijk dat dit restaurant niet geheel vol zat. Kan het zeer zeker aanbevelen.
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Heel veel smaakjes op een fraaie manier geserveerd. Verrassend en prima gastheerschap.
Patrick P.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Eergisteren voor het eerst hier gegeten. We kozen voor een 8 gangen verrassingsdiner met een bob arrangement. Halve glaasjes wijn bij elke gang zodat je niet teut naar huis gaat.
Het eten was echt super! Zoals ik het nu zie het beste eten in Boxmeer. En leuk om te zien als de kok zélf zijn eten komt toelichten. Zoveel passie.

Daar tegenover heb ik zelden zo'n slechte bediening gezien. Een ober die wilde dat we een moordend eettempo aanhielden. We hebben er maar wat van gezegd dat het wel ff rustiger aan mocht. Maar ook daarna bleven de glazen wijn voor de volgende gang ongevraagd alweer met een andere wijn gevuld, nog voordat we de voorgaande wijn op hadden. En als glazen leeg waren en de volgende glazen gevuld werden, werden de lege glazen niet weggehaald. Op een gegeven moment stapelden we zelf het servies maar op een leeg bord zodat de jongen het wel weg moest halen. Zijn productkennis was middelmatig, en echte interesse in de gasten had hij niet. We vonden de bediening echt een domper op het mooie werk wat de kok geleverd had.

Op het moment dat ik ging betalen werd ik echter door een andere ober geholpen, en waarempel....die jongen toonde wél de persoonlijke interesse en ging het gesprek aan. Ik ben benieuwd hoe onze indruk zou zijn geweest als we door die persoon zouden zijn geholpen.

We gaan er zeker nog een keer eten, want aan het eten ligt het niet. Maar de betreffende ober moet nog veel leren. Misschien zou hij eens moeten gaan eten bij de Bloemenhof in St.Anthonis om te kijken hoe Ron daar de bediening doet. Die man ademt hospitality.
Douwe Z.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Mooie gerechten in een fijne ambiance. Gepassioneerde chef die persoonlijk gerechten toelicht. Mooie en verrassende wijnen. Uitstekende kwaliteit en geweldige prijs/kwaliteit verhouding!!!
m.jansen368 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
super lekker gegeten.
Goede uitleg van de gerechten.
We werden naar buiten begeleid om te eten, maar het werd vrij koud.
ontvangst wat even wat minder goed georganiseerd.
We moesten zelf een ober zoeken. Dit had dan als reden dat iedereen buiten zat.
Dorien S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Jammer dat mijn stukje vlees 2 x gepeperd was en mijn mans stukje vlees niet. Kleine vergissing.
Marjel K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Martijn heeft weer een fantastisch 8-gangen diner gekookt. Wij hebben genoten van elke gang.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
wederom uit de kunst gegeten. Het is elke keer een verrassing wat je krijgt en het overtreft elke keer
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Super avond gehad met 8-gangen menu waar menig restaurant een voorbeeld aan kan nemen. Top! We hebben erg genoten en kunnen het iedereen aanraden!
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Een heel mooi ingerichte plek, met mooi serviesgoed en vriendelijk personeel. Het plein oogt zeer saai en dan staat daar ineens zo'n mooi aangekleed gebouw met een bruisend aanbod: leuk!
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Top restaurant! Verrassende gerechten en een prima bediening.
Renée V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Heerlijke parade van kleine eetbare kunstwerkjes gekregen! De smaken zijn echt een feestje in je mond.
Uiterst vriendelijke en behulpzame bediening, wij komen gauw nog eens!
marga E.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Het was heerlijk, het zag er fantastisch uit. Ieder bord was zo creatief verzorgd, met zo veel kleur en variatie van ingrediënten , je kunt echt zien dat het eten met veel zorg en plezier wordt bereid. Bedankt.