De Heerlijkheid

Damplein 1 2265 AC Leidschendam Nederland Kaart
31-703203080

Over restaurant De Heerlijkheid

Puur genieten in Leidschendam

Kaarslicht, bloemetjes op tafel en foto’s aan de muur; bij De Heerlijkheid weten ze hoe ze het gezellig moeten maken. Daarnaast staan ze bekend om hun perfecte prijs-kwaliteitsverhouding en hun vriendelijke bediening. Als je hier vraagt om een medium rare gebakken ossenhaas, krijg je hem ook medium rare. Maak kennis met de culinaire vaardigheden van de chef en werp ook vooral een blik op de wijnkaart!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Heerlijkheid

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:30

Smsthertje .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Voor de zoveelste maal héérlijk gegeten en gedronken bij de Heerlijkheid. Na al veel van de menukaart te hebben geprobeerd blijft het maandmenu altijd verrassend en bijzonder smakelijk. De bediening is super gastvrij en vriendelijk. We blijven hier zeker en vast geregeld komen!
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Het decor krijgt de minste punten. De zaak is vrij klein en daardoor komt een krachtig decor niet tot zijn recht. Maar dan nu de echt belangrijke punten...!
Zeer gastvriendelijk, alle tafels werden met dezelfde vriendelijkheid benaderd en het uitserveren ging ook overal vrij gelijk op. Wij waren met twee volwassenen en een kind en ook de jongste kreeg zijn deel van de aandacht :)
Het eten was echt, écht heel goed bereid. Geen culinaire hoogstandjes, maar wel goed bereid. Daar kunnen heel wat restaurants van leren... medium rare is ook echt medium, alles smaakte beter dan thuis (en ik kan behoorlijk koken hoor).
Wij waren hier een tijd geleden al eens geweest, maar we wonen nogal uit de buurt (Rhenen), we kiezen daarom vaker voor een restaurant in de regio. Vandaag de rit wel gemaakt; het was echt dubbel en dwars waard.
Sandrie87 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
wij hadden 1 maal het menu van juli, heerlijke spies vond het vooraf je, de salade iets te flauw, miste iets van dressing. Toetje was heerlijk. Mijn man had 1 kipsaté dit ivm met een gbp, maagverkleining, die vond hij zo lekker, en viel hem goed, dat hij er toch nog een na kon bestellen, dit door de actie onbeperkt. Door de tijd er tussen, voor hem helemaal top. Ook zijn toetje was prima. Bedankt voor de gezelligheid.
Roblionarons .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het voorgerecht was goed op smaak. Wij waren met 6 personen. 1 gast bestelde entrecote medium en werd rood geserveerd. Moest dus terug naar de keuken. Ikzelf had o.a. het vispannetje als hoofdgerecht. Helaas zeer flauwe smaak. Tafel stond naast de ingang hetgeen veel tocht veroorzaakte als de deur open ging.
Wij hadden eerder bij dit restaurant gegeten en destijds was alles prima, vandaar nu het 2e bezoek. Misschien een andere kok daar de smaak van de hoofdgerechten slecht op smaak was.
Anneke2600 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eten zelf was van hele goede kwaliteit. Wel liet het lang op zich wachten (we gingen om 18u aan tafel en waren pas om 21.30u klaar na 3 gangen) en was de ontvangst niet erg hartelijk (er werd een flink probleem van gemaakt dat we met een kinderwagen kwamen). Verder een prima restaurant en ik kom er waarschijnlijk ng wel een keer terug.
Dank voor uw recensie! Zoals u hebt kunnen zien, zijn wij vrij klein behuisd en is het om die reden voor ons van belang om op voorhand te weten dat er een kinderwagen meekomt met het gezelschap. Zo kunnen wij vooraf bij de tafelopstelling rekening houden met een plekje waar de kinderwagen rustig kan staan, zonder dat dit overlast oplevert voor u én onze overige gasten. In uw geval moesten wij nu ad-hoc improviseren en dat hadden wij graag voorkomen. Ons excuus voor onze “overdonderende” reactie.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Ik heb hier samen met mijn 12-jarige zoon gegeten, en we hebben genoten.
Vriendelijke ontvangst en bediening. Eten was erg goed en lekker. De tijd tussen de gangen was ook prima. Het restaurant is knus en gezellig ingericht. Het enige nadeel is dat de 2-persoons tafels wat klein zijn en dat de tafels wat dicht op elkaar staan. Maar gezien de beperkte ruimte kan dit niet anders. Wij hadden prettige buren waardoor het niet heel erg vervelend was.
De prijs/kwaliteit verhouding is heel erg goed. We komen hier zeker nog een keer terug maar dan met het hele gezin!
Benningchris .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
We hebben hier voor de 2e keer gegeten en het was weer heerlijk!
We komen zeker nog wel een keertje terug! Dit was met de AH actie en dan is het ook nog betaalbaar!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Ik heb er al vaak gegeten , het is altijd TOP !
Tijdens de AH restaurantactie mag je ook gewoon van de kaart bestellen in tegenstelling met sommige andere zaken die een aangepast menu hiervoor hebben.
Jenny C.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Het was een heerlijke kennis making met leuke prijzen. En met de albert Heijn actie konden we van de hele kaart kiezen, ook fijn !
Philipr .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Als voorgerecht een voorbeeldige tapas, daarna overheerlijke ossenhaas punten met toe een flensje met Belgische chocolade. Heerlijk! Relaxte bediening in een ruimte waar je je op je gemak voelt. Top!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Goede prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening.
Toegankelijke gerechten met een eigen inbreng.
Nagerecht sprong er wat mij betreft uit: flensjes met Belgische chocolade: ik zal verder niets verklappen :-)
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Carpaccio voorgerecht was erg lekker en de Diamant puntjes voortreffelijk en overheerlijk ijs veel keus in 1 woord een aanrader komen hier vast nog wel eens meer.
Ben D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Het blijf gewoon heerlijk om er te eten fijne en verse producten veel keuze op het menu en de huis wijnen zijn zeer goed.
De bediening is vlot en vrolijk en het is er altijd gezellig ga nog heel vaak terug komen in dit gezellige restaurant.
Heleen H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
De Vitella tonnato was helaas op. De carpaccio was redelijk. Niet geweldig. Als hoofdgerechten hadden we saté en de ossenhaaspuntjes. De ossenhaaspuntjes waren lekker op smaak en heerlijk mals. De kipsaté was ook heerlijk mals. Geen droge kip, wat je vaak hebt. De dames in de bediening waren vriendelijk. Het eten werd redelijk snel geserveerd. Het interieur vonden we erg gewoontjes. Maar verder een prima restaurant om te eten.
Debazuintjes .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het eten was zeer goed.
Het is een leuk en gezellig klein restaurantje met een leuke bediening.
En vooral betaalbaar.
Mvg P Bazuin
Smsthertje .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Wat een heerlijke avond weer bij 'de Heerlijkheid'! Gastvrij ontvangst, gezellige bediening en heerlijk eten! We komen hier al jaren en het is ons nog nooit tegen gevallen!
Martina1970 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Super gezellig restaurantje, eten was heerlijk, bediening was super, het enigste vind ik dat de ruimte niet erg groot is en je best dicht bij andere mensen, maar ook niet super storend hoor.
Mirandameer .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Het eten was erg lekker. De bediening was vriendelijk. het is een kleine zaak. Het eten was voor ons precies genoeg. Wij hadden wel allebei een drie gangen menu. Alleen het hoofdgerecht zou wel te weinig zijn voor ons.
Moniquedewaal_1964 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Een leuk klein restaurant, heel gemoedelijk en leuke bediening. We hebben genoten van de uiensoep, de saté-schotel en het kaneelijs met kletskoppen. Een aanrader ! We komen zeker nog een keertje terug
Nunda .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Altijd lekker om even bij de Heerlijkheid te eten. Prijs-kwaliteit verhouding is wat mij betreft onverslaanbaar! Personeel altijd erg vriendelijk. Reserveren soms lastig, zit snel vol.