Over restaurant De Heerlijkheid

Een relaxte sfeer

Restaurant De Heerlijkheid is een relaxed en gastvrij restaurant, waar uit eten gaan een feestje is! Het restaurant is gelegen op een toplocatie in het centrum van Schijndel, op korte afstand van de markt en de glazen boerderij. Onder de noemer ‘Bijzonder Betaalbaar’ worden bijzondere en overheerlijke gerechten geserveerd, tegen een zeer betaalbare prijs. De Heerlijkheid gaat altijd uit van verse seizoensingrediënten, die op ambachtelijke wijze, met vakmanschap en passie worden bereid. Het restaurant is kleurrijk en de bediening is zeer vriendelijk. Een absolute aanrader!
Ze onderscheiden ons door ‘gewone’ dingen ongewoon goed te doen. Geen exclusiviteit of sterrenniveau, wel verse ingrediënten, een ambachtelijke werkwijze en een constante hoge kwaliteit. Het is hun missie om gasten een bijzondere beleving te bieden: een ervaring die zij alleen in een goed restaurant hebben, een ervaring die wezenlijk verschilt van thuis eten. Uit eten moet een feestje zijn!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Heerlijkheid

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 17:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Onverwacht op 19 november een toplocatie in Schijndel gevonden. Eten was prima, bediening vriendelijk en gezellig. Jammer dat een bierkaart op tafel stond terwijl slechts twee soorten bier geschonken werden.
Achter ons zat een groot gezelschap, waardoor het soms moeilijk was het eigen tafelgesprek goed te volgen.
Tafeltjes hebben voldoende ruimte beschikbaar.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gezellig entourage. Helaas moesten we erg lang wachten op ons voorgerech en hoofdgerecht. Toen we er om vroegen kregen we te horen dat we na een grote groep zaten. Dit vooraf gemeld krijgen, zou prettig geweest zijn. Vistrio als hoofdgerecht viel zwaar tegen. De porties van vis leken wel gehalveerd. Dit hebben we gemeld, maar hier is niet veel mee gedaan. Het viel ons dus zwaar tegen, terwijl we goede verwachtingen hadden. Jammer.
Rogier H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Hier at ik de beste uitsmijter sinds jaren! Echt een evergreen maar zo vaak slecht geserveerd, ook in mijn eigen stad Amsterdam waar ik zelf woon. Maar in Schijndel waar ik op familiebezoek was De Heerlijkheid een geweldige verrassing. Op lekker oerbrood met goede kaas, smeuïge eieren en ham een perfecte stiller van de middaghonger. Zeker aan het tafeltje buiten in de stralende middagzon. Alleen....in de menukaart stond dat de uitsmijter met serranoham werd geserveerd, maar ik meen zeker te proeven dat het géén serranoham betrof, maar 'gewone' rauwe ham. Ook lekker, maar is toch net wat anders.
Erwinvandepasch .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De smaken waren erg goed en lekker. De hoeveelheid was erg magertjes. Bij de buikspek vooraf moest je echt zoeken waar het stukje spek lag en de Bavette is origineel een groot stuk vlees. Als je daar dan maar een reepje van serveert is dit absoluut onvoldoende. Nouveau Cuisine is al lang niet meer.
Bij De Heerlijkheid koken we niet volgens de nouveau cuisine. Als je toch een trend wil noemen eerder de zeer actuele bistronomie stroming.
Wij serveren onze hoofdgerechten voor 15 euro wat inderdaad een kleiner stukje bavette betekend. Rundvlees is erg duur. We serveren er mooi ruim geglaceerde groenten bij en een frisse salade met frites. Kleinere hoofdgerechten geven ruimte voor meer gangen.
Dank u wel voor uw recensie, hij gaf ruimte om wat te vertellen over ons concept.

Reactie van proever:

Rundvlees is gematigd geprijsd, Bavette koop je al bij de groothandel voor 10 euro per kg tot 39 euro per kg maximaal, en mij is altijd verteld dat de ingrediënten maar een klein onderdeel vormen van de kostprijs en meer het arbeidsloon de prijs bepaald. Het concept van jullie vind ik ook niet verkeerd, maar het past niet bij mij.
Believe B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Lunch met het gezin op een zaterdag. Prima service en een goed verzorgde lunch. Als we in Schijndel zijn komen we altijd hier. Mooi locatie en aardig personeel.
Liempd .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Het eten (lunch) is er super goed. Dat is waarom wij er toch nog kwamen, ondanks dat de service altijd enorm tegenvalt. Zo ook weer afgelopen zaterdag. We zaten op het terras, de bediening was al verschillende keren langsgelopen, maar we werden niet begroet, laat staan dat er een bestelling opgenomen werd. Na ongeveer een kwartier besloten we om ergens anders te gaan lunchen (dit is al een keer eerder voorgekomen; toen hebben we een hele tijd in de binnentuin gezeten zonder dat er iemand naar onze tafel kwam, waarna we zijn vertrokken). Toen kwam de serveerster er toevallig net aan en ze bood haar excuses aan ('ja, sorry') en we besloten toch maar te blijven en in het begin werden we goed geholpen. Na 2 drankjes wilde mijn vriendin nog een drankje bestellen, daarna zouden we gaan. Dat drankje is er nooit gekomen en na een half uur wachten besloten we maar naar binnen te lopen om af te rekenen. Toen we aangaven dat het drankje niet gebracht was, kregen we een vaag verhaal over dat het kassa systeem eruit lag, maar niet eens een 'goh wat vervelend, excuus' oid. Ja, nadat we wegliepen werd er nog even snel sorry geroepen, maar niet echt van harte.
Zonde van die service die toch elke keer weer tegenvalt, want het eten is super en de inrichting ook.
Wat enorm jammer van uw tegenvallende ervaringen. De laatste 5 recencies gaven juist voor de service allemaal punten boven de 8 met een gemiddelde over de laatste 2 jaar van 7,9.
Op couverts.nl scoren we op service zelfs een 8,3 op basis van een kleine 400 recensies.
Neemt niet weg dat we graag 100% scoren en die doelstelling hebben we duidelijk niet gehaald gezien jullie recensie. Maar geloof me we gaan er vol enthousiasme voor om ook dat bezoek van jullie perfect te maken.
Waltermoes .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Met 4-en gegeten; avondvullend. Het begon met een warm welkom met verwijzing naar het zonnige weer. ,,Het is zo simpel, maar gebeurt zo weinig". Maar niet hier! Heel vriendelijk en goed. Bij iedere gang en gerecht werd een vriendelijke toelichting gegeven. Dames consequent eerst, zoals het hoort. Gerechten waren van prima kwaliteit en bereiding. Flesje wijn erbij met kleine, maar voldoende keuze: Merlot, Shiraz of Rioja. Kaasplankje met leuk Port proeverijtje. Hartstikke leuk. De (H)eerlijkheid is een aanrader!
Anjadunya .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
wij zijn heerlijk verwend in de heerlijkheid. alles was toppie. borden erg mooi opgemaakt, verrassende heerlijke gerechten. personeel was zeer hartelijk, gaf goede toelichting over wat op de borden lag. zeker een adres om terug te keren. een treffer!!!!
RCrielaers .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wederom uitstekend gegeten bij de (H)eerlijkheid te Schijndel.
Alle gerechten waren goed bereid, heerlijk van smaak en met de goede structuur.
En als klap op de vuurpijl viel de prijs ook nog eens goed mee.
Een absolute aanrader !!
Elsenhenk .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Het is moeilijk te zeggen wat het lekkerst gerecht is, het is allemáál erg lekker. Alleen jammer dat de kok blijkbaar nogal van kaas houdt, teveel kaas op de carpaccio en kaas in de salade als bijgerecht is niet echt een succes. Een klein minpuntje.
De bediening is uiterst vriendelijk en correct en het is een gezellige ambiance.
Wij hebben er gegeten via de actie van de Shell waardoor de 2e persoon gratis is, dan is het echt de moeite waard. Normaal gesproken betaal je 30 euro voor een 3-gangenmenu, wat redelijk te noemen is.
Riabiersteker .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
de krokante groeten vond ik het lekkerst en de opmaak van de borden zag er goed uit.
Jammer dat het lang duurde voordat we het hoofdgerecht kregen.
Lwilmink .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Erg lekker gegeten. Prijs kwaliteit verhouding was goed. Personeel erg vriendelijk. Bij ieder gerecht werd verteld wat er gebruikt was en wat het precies was. Sfeer goed, mooi pand. 1 puntje: wij namen een voor-, hoofd- en nagerecht. Dit bleek net iets te weinig voor ons (2 vrouwen!). We namen een extra toetje. Maar op de kaart staan ook tussengerechten. Wij zouden aanraden, met name als je een grote eter bent, een tussengerecht te bestellen.
Kris V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Normaal altijd goed. Vandaag enorm slecht. Bediening die niet luisterde en dubbele vragen stelde over onze bestelling. Daarnaast was onze ( doorbakken) hamburger de luxe van ruim € 10,00 nog rauw van binnen. Half opgegeten en terug gegeven. Alleen een excuus en aanbieding van nog iets te drinken van de zaak. Terwijl wij nog drinken hadden.
Niet verwacht maar vandaag is het zwaar tegen gevallen.. Wij komen niet meer ook omdat er totaal geen tegemoet komen kwam van jullie in de niet opgegeten hamburger. Schandalige service vandaag. Ben erg boos
Ik zie dat je erg boos bent Kris. De bakwijze die je wenst vinden wij ook super belangrijk. Snij je burger en beoordeel of hij gebakken is zoals je hem hebben wil. Zoniet vertel het gelijk en we bakken graag een nieuwe voor je. Besluit je om te gaan eten dan kunnen wij dit aanbod niet meer waar maken nadat een flink gedeelte van je burger soldaat is gemaakt. Een drankje is dan vaak een verzachting van boosheid of teleurstelling. We vinden het jammer dat dit niet in goede aarde is gevallen.
We zouden het wel erg vinden wanneer we je moeten gaan missen vanwege dit voorval.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten. (shell actie). Lekker afwisselend met veel smaak en leuk opgediend.
De bediening was zeer vriendelijk en gemoedelijk.
Komen zeker nog eens terug.
Christyvanweperen .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gezellig restaurant met fijne ambiance. Eten was goed en werd op originele wijze gepresenteerd. Personeel was enthousiast en vriendelijk. Enige minpuntje was dat de rekening niet klopte, beetje slordig maar kan gebeuren.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Uit eten geweest met een actie van Shell. De bediening ging goed tot het hoofdgerecht. Nadat we het hoofd gerecht hadden ontvangen werd er gezegd de frites komt eraan. Dit duurde echter vrij lang, we moesten aan het vlees beginnen anders werd dat koud. Nogmaals gevraagd waar de frites bleef omdat het vleesgerecht bijna op was werd de frites opgediend. Kan best begrijpen dat je niet alles tegelijk mee kunt nemen en dat er gezegd wordt de frites kom ik zo brengen maar daar moet geen 10 minuten tussen zitten. Aan het eind van het diner om de rekening gevraagd omdat ik wilde pinnen moest ik met de bon naar voren lopen. Daar aangekomen vertrouwde degene waarbij ik moest betalen de rekening niet of ze was niet op de hoogte van de Shell actie dat laat ik in het midden. Maar om dit nu met je collega uit te zoeken waar de gasten zelf bij zijn vind ik erg slecht... Had dit later gedaan waar de gasten niet bij zijn. Je zit je gasten voor schut en je collega. Temeer omdat de hele zaak vol zat en je jet gevoel hebt dat iedereen naar jou kijkt.
De bediening die ons die avond heeft geholpen wat heel vriendelijk probeerde het allemaal goed te doen. Waarbij wel erg vaak werd gevraagd alles naar wens...dit mocht iets minder. de Eigenaresse was minder vriendelijk en koel en nors.
Het eten was goed en lekker. Alleen het complete plaatje klopt helaas niet.
Wat jammer dat u een slecht gevoel over heeft gehouden aan uw bezoek. Dat u zich bekeken voelt dat kan ik op deze avond snappen. De ruimte waarin de pinautomaat zich bevindt was op dat moment gereserveerd voor een besloten groep. Dat voel je als je daar binnen komt.
Voor wat betreft de rekening, ik ben voor controle daarvan. Het moet tenslotte kloppen. Degene die hem controleerde was in verwarring omdat ze geen dessert zag staan. Dat is ongebruikelijk bij de Shell actie want die heeft altijd 3 gangen. In uw geval had u aangegeven liever een tussengerecht te nemen, waarmee wij u van dienst wilden zijn. Jammer dat deze gunst niet tot tevredenheid heeft geleid maar juist het tegenovergestelde tot gevolg heeft gehad, gezien u recensie. Dat vinden wij in ons vak nou echt jammer.

Reactie van proever:

Ik wil toch nog wel even reageren op uw reactie: U schrijft dat u ons tegemoet bent gekomen om een tussengerecht te reserveren. Dit is absoluut NIET waar, ons is nooit de mogelijkheid geboden voor een een nagerecht bij het 3gangen menu. Er is ons een voorgerecht- tussengerecht en hoofdgerecht aangeboden. Dus dat u ons van dienst wilde zijn is prima maar zo was het helaas niet. Het eten was verder goed de complimenten zijn bij deze voor de kok.

anf 2e reactie van restaurant:

Excuus, u reageert enigzins geprikkeld, mijn reactie was positief bedoeld. Begrijp ik nou dat u liever een dessert had gehad. In dat en in dit geval hebben we elkaar dan toch volledig verkeerd begrepen en dat spijt me oprecht want voor, hoofd, na is natuurlijk de standaard bij deze actie. Excuus als dit onduidelijk is overgekomen en dank u wel voor het compliment aan onze keuken.
Graag tot ziens dan zorgen wij voor een heerlijke afsluiter.
SaskiaL .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Met de shell actie bezochten we dit restaurant. Vooraf Bouilllabaise en tussengerecht van beenhouwerij. Hoofdgerecht hadden we Tournedos en Gamba's. Bij de Gamba's zaten wel geglaceerde groente maar erg weinig. Toen ik dat opmerkte kregen we meteen een flinke hoeveelheid groente erbij. De bediening was attent. Slow koffee hadden we na. Een zeer goede prijskwaliteit verhouding.
Dank u wel, wij waarderen uw recensie.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We werden echt apart behandeld. We waren er om 7 uur. We hebben heel lang moeten wachten op onze gerechten. Zelf na een uur moeten vragen om hoofdgerecht, waar het bleef. Toetje had hetzelfde probleem.. andere mensen om ons heen kwamen later, maar hadden eerder veel het eten, ze waren al klaar voordat wij ons hoofdgerecht kregen :(
Het eten zelf was lekker. We hebben dit ook aangegeven in de zaak zelf. We komen uit schijndel maar komen er niet meer terug.
Goedemiddag Linda,
Wat vreemd dat besef van tijd zo verschillend kan zijn. Jullie waren er idd om 19:00. De drankjes werden snel opgenomen en om 19:15 werden de gerechten opgenomen. Daarna ging het ongeveer als volgt. 19:30 Voorgerecht, 20:00 Hoofdgerecht, 20:30 Dessert. Om 20:45 uur hebben jullie volgens de kassabon afgerekend. In onze "restaurant"-ogen is dat snel.
Jullie maakten gebruik van een 3 gangen actie, wellicht was het beter geweest om gewoon een hoofdgerechtje te eten en de actie te bewaren voor een ander moment.
Hadden jullie nog andere (paaspop)plannen?
Ik hoop toch dat jullie nog een keer op jullie gemak komen genieten van wat wij allemaal kunnen bieden.
Met heerlijke groeten,
Team de Heerlijkheid
Crosshonda .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Het was heel gezellig binnen en heel erg netjes en schoon... de bediening was gewoon super en heel vriendelijk.. het eten was ook heerlijk en heel netjes opgediend ik zou zeggen ga er heen en eet smakelijk Mmmmmm bedankt het was super..
Dank u wel voor dit mooie compliment. Daarmee beginnen wij toch weer goed aan een nieuwe dag.
Vanbrussel .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, de borden waren prachtig opgemaakt. Gezellige bediening. TOP.
Een echte aanrader voor een fijn avondje uit.