De Heerlijckheyt Het Loo

Koningstraat 1 7315 HR Apeldoorn Nederland Kaart

Over het restaurant De Heerlijckheyt Het Loo

Koninklijk genieten

Neem de tijd en geniet van mooie gerechten uit de Franse keuken en geweldige gastvrijheid. De aankleding is schitterend, dit voelt nou echt als een avondje uit.

Meer informatie over restaurant De Heerlijckheyt Het Loo

• Amex , Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
9,1
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Vanavond met 6 personen wezen eten en het was weer heerlijk!! Hier al 4 keer eerder geweest en toen was de service beter dat viel helaas tegen. Ik denk dat deze dame alles nog moest leren, volgende keer hopelijk beter voor ons.
Astridculinair .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Lange tijd niet geweest en spontaan binnen gelopen voor een lunch. We kozen voor de "tapas", 10 kleine hapjes. Mooi gepresenteerd, erg smaakvol en een mooie variatie van vlees en vis. De bitterbal van kreeft daar lustten we wel een schaaltje vol van...een lekker glas Chardonnay erbij maakte het genieten helemaal compleet. Fijne, "frisse" gastheer die duidelijk plezier heeft in zijn werk. We werden warm onthaald maar ook netjes uitgeleide gedaan. We gaan gauw een keer 's avonds terug!
Goffe V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Vooral de carpaccio van hert was echt super! Mooie inrichting/sfeer, genoeg ruimte tussen de tafels zodat je lekker rustig met elkaar kan praten. Verder prima bediening. Vriendelijk, attent en met goeie suggesties voor wat betreft de wijn. Wij komen zeker een keer terug! Tips: bij de Fazant had iets meer saus gemogen. Verder was er geen dessert met chocolade... voor ons als liefhebbers wel een beetje een gemis.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We hebben goede herinneringen aan dit restaurant en onze verwachtingen werden ook nu overtroffen
Anne-mer V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De deur werd netjes opengehouden en onze jas aangenomen en opgehangen. De kaart zag er goed uit. We kozen het 5 gangen verrassingsmenu met wijnen. Het eten smaakte erg goed. Vooral het eerste gerecht van tonijn en botervis was erg geslaagd. Een feest om te zien en echt goed van smaak. Klein minpuntje: het brood dat we kregen geserveerd was hard/droog van het lange liggen. Maar verder was het eten top.
De sommelier vertelde steeds leuk bij de wijnen. Niet te zweverig, maar gewoon en enthousiast. Jammer dat we niet in de buurt wonen, anders kwamen we zeker terug.
Carin B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Een sfeervolle en vriendelijke gelegenheid. Gastvrijheid en Service worden hier met een hoofdletter geschreven. De sfeer is ongedwongen. De gerechten plaatjes en met smaak en passie samengesteld. Een prima gelegenheid voor een gezellige avondje uit.
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Heerlijk gegeten, leuke sfeer.
D. M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
De verwachtingen waren hoog gespannen en zijn volledig waargemaakt. Genoten van een vijfgangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Mooie en verrassende gerechten, heerlijke wijnen. En vriendelijke en attente bediening. Geen enkele kritiek? Kleintje dan. Voor een vijfgangenmenu waren de porties iets aan de grote kant. En aangezien we niet graag iets laten staan, gingen we erg vol de deur uit. Absolute aanrader voor een avond culinair verwend worden in goede sfeer en met uitstekende bediening.
Francy S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij hebben genoten van een 5-gangen verassingsmenu. Elk gerecht was heerlijk! Bediening was ook erg vriendelijk. Zeker een aanrader dit restaurant!!
Simone A.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Voor ons 1e trouwdag hier wezen eten. Het eten was erg lekker, zelf gerechten die ik normaal niet lust waren lekker. Bediening was erg vriendelijk en attent. Helaas zelfs vergeten om fooi te geven (schaam+excuus) want dat is zeker wel verdient.
R J.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Met 4 personen geweest, heerlijk avondje uit, in alle rust genoten van een fantastisch diner, zowel vis als vlees subliem klaar gemaakt. Bediening is alert en bekwaam en toch ook in voor gewoon gezelligheid.
Roweco .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk buiten op het terras gegeten en uitstekend verzorgd. Enthousiast bedient door een nog jonge dame die op plezierige wijze en met verstand van zaken uitleg gaf bij de kaart en het gekozen wijnarrangement. Heerlijke amuse vooraf,vers gebakken brood en karaf water op tafel. De gekozen gerechten stuk voor stuk een lust voor het oog en gebalanceerd van smaak. Het voorgerecht (dungesneden runder-ribeye) echt voortreffelijk, hoofdgerecht (Rouleau van parelhoen) bijzonder smaakvol en het dessert (Gepocheerde perzik) een prima afsluiter. Heerlijke friandises bij het kopje dubbele espresso na. Hier ga ik zeker terugkomen.
Annelies M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wat een fijne avond! Het bleek zelfs warm genoeg om nog heerlijk op het terras te eten. Er werd heel erg goed rekening gehouden met mijn zwangerschap. Tapas als voorgerecht (alle hapjes top!), en kalf als hoofd. Toe nog een kaasplankje, een aanrader! En bij de thee en koffie na het eten heerlijke friandises. Wij hebben er een favoriet bij!!
Yvonne J.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten met mijn zoon! Verrassingsmenu, met een zachte, mooi opgemaakte zalmtartaar met coquille als voorafje, een echt perfect!! gebakken eendeborst, en een frisse perenbavarois met citroensorbet toe. Als 'inkomertje' hadden we een half dozijn Creuses. Daar was helaas het zilte wat vanaf - dreven in kraan- ipv zeewater. En de combi met balsamicovinaigrette was naar mijn idee ook wat minder. Maar verder niks op aan te merken.
spillebeen .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Wij waren voor de eerste keer bij De Heerlijckheyt en hebben genoten van het heerlijke eten.
De combinaties zijn verrassend. De mogelijkheid om een uitgebreide lunch te nuttigen spreekt ons erg aan. Dit is slechts bij enkele restaurants in Apeldoorn mogelijk.
De bediening verdient een pluim. Wij werden zeer hartelijk ontvangen, er werd direct water aangeboden voor de hond. Toen wij zelf water bestelden werd ons direct kraanwater aangeboden. Al met al SUPER!
Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Vanavond hier gegeten met tafel van 4 in de linker hoek (Koningstraat zijde). Gastvrij ontvangen door jongeman, kleine amuse maar smaakvol en als voorgerecht een tapas van 8 verschillende gerechten dat zeer smaakvol was. (Aanrader). Als hoofdgerecht de dorade filet. Dessert het 5 gangen kaasplankje met port en het koffie moment met een bordje van 4 kleine toetjes... Chapeau. Een heerlijke avond met geweldig eten, top ! Met vriendelijke groet Fam J. Reinders Apeldoorn ps de carpaccio om 22.00 uur als 'nabrander' was ludiek en erg grappig... Super!
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Vandaag het menu van de chef gekozen. De graved lachs als voorgerecht was heerlijk. Iets meer mierikswortel in de creme zou het nog lekkerder hebben gemaakt. Mierikswortel was nauwelijks waar te nemen. Het hoofdgerecht, haas medaillons viel zwaar tegen. Het vlees was allesbehalve mals.
Mieke M.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Heerlijk gegeten met de restaurant week. Al eerder bij een ander restaurant kennis gemaakt met het fenomeen restaurant week, dus we waren een beetje voorzichtig. Maar we hebben een aangename avond gehad met een zeer smaakvol menu. De Heerlijckheyt Het Loo maakt geen onderscheid tussen gasten die a la carte komen eten of gasten die gebruik maken van een aanbieding zoals de restaurantweek. Klasse zo hoort het. Reden te meer om hier nog eens terug te komen.
Willemien V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het vegetarisch menu was een plezierige verassing. De bediening was uit de kunst. Men verstaat de kunst om op het juiste moment met het volgende gerecht te komen. Heerlijke avond gehad.
jasperjo .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We eten hier geregeld het verrassingsmenu en het is altijd geweldig. We komen hier graag, met name om het fantastische vegetarische eten. Bij het vier- of vijfgangenmenu worden we altijd verrast met lekker en spannende smaakcombinaties en veel afwisseling. De wijnen, met name bij het arrangement, zijn vaak leuk en uitdagend en gaan vaak perfect bij de gerechten. Vooral de jongeman met het krullend haar is erg gepassioneerd over de wijn en het eten en weet het ons altijd naar onze zin te maken, dit geldt overigens ook voor de eigenaar. Het oude pand met de klassieke inrichting, de open keuken en haar ronde tafels zorgen voor een klassieke doch prettige sfeer. Kortom: fantastisch eten, goede wijn-spijscombinaties en een prettige en kundige bediening in een klassiek jasje. Wat ons betreft een van de beste restaurants van Apeldoorn.