De Heerlijckheid

Molenstraat 8 7551 Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant De Heerlijckheid

Heerlijck vlees in Hengelo

De Heerlijckheid kenmerkt zich door haar Franse en Twentse invloeden. De vleesgerechten zijn het uithangbord van dit restaurant, maar je kunt hier ook prima terecht voor mosselen, tonijn en zelfs kikkerbillen! De huiselijke sfeer is een garantie voor een onbezorgde avond genieten; dit restaurant is de place to be in Hengelo.

Meer informatie over restaurant De Heerlijckheid

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

6,6
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Na wat twijfel door de recensies toch gegaan! Geen goeie keuze achteraf. Geen spa rood op voorraad, bijbetalen voor bijgerechten zonder dat ons dit duidelijk was gemaakt 4,50 teveel op de bon gezet voor fles wijn, hele tijd vragen of we nog wat wilden drinken, bediening mompelend aan tafel, nagerechten niet tegelijk klaar, stroganoffsaus ingekookt (aan tafel) en daarnaast geen vriendelijke eigenaar. Geen prettig sfeertje. Gevoel dat ze niet bezig zijn met de gast en of service. Gevoel dat ze alleen maar geld willen verdienen met zo min mogelijk moeite en energie. Echt geen aanrader!
Oscar N.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Hier vorigeweek geweldig gegeten. Met als toppunt het hoofdgerecht: tournedos de heerlijckheid, met aan tafel berijde saus echt geweldig waar zie je dat nu nog. Van voor tot na gerecht super service gehad, we komen zeker nog een keer terug
J B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Tot 2 keer toe werd er cola gebracht terwijl er sprite was besteld.
Vervolgens werden door ons de varkens medaillons ZONDER brie besteld. Wat vervelend was is dat de ober hier 'moeilijk' over deed, hoe jammer het wel niet was voor het gerecht en of we het zeker wisten. Beetje irritant. En vervolgens werd het gerecht alsnog MET de brie geserveerd! Vervolgens reageerde (dezelfde!) ober eerst alsof hij van niks wist. En vervolgens; 'oh nu begint me wat te dagen'. Terwijl er bij de bestelling dus uitgebreid over gesproken was..
De brie werd er vervolgens doodleuk op tafel vanaf geschept (hoort dit niet in de keuken?)
Al met al wel lekker gegeten gelukkig, maar de bediening kan vele malen beter.
Christiaan D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk gegeten op de tweede paasdag. Rustig sfeertje, en lekkere gerechten. Kok kwam ook nog even aan tafel staan :) Oftewel een top avond
T. P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Ik belde rond 20:00 uur met de vraag of we toevallig nog een dessertje met koffie konden komen nuttigen. Helaas direct de deur gewezen aangezien 'ze al bijna klaar waren'; volkomen waardeloos. Bedankt voor de gastvrijheid!
Han L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
De aanrader van Hengelo
Marion N.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Mixed grill was goed. Maar het was er erg koud we zaten op een tochtplaats. Aangegeven dat we het erg koud hadden maar er werd niets mee gedaan. Nagerecht zou ik er zeker niet nemen ijs was gekristalliseerd en het fruit overrijp smaakte erg vies. Hierover werden ook de schouders opgehaald. Ongeïnteresseerd en niet echt klantvriendelijk.
H. S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
I.v.m. de verjaardag van mijn schoonvader zijn we hier via vakantieveilingen terecht gekomen. We hadden twee bonnen besteld maar er mocht maar 1 reservering per bon gemaakt worden. Oke snappen we maar als we per bon een aparte reservering (schoonouders een bon en wij een bon) mochten we niet bij elkaar zitten en zo gaat je service al hard onderuit. Grandioos!

Aangezien we al een bon hadden zijn we toch naartoe gegaan. De ontvangst was goed maar voor de rest maar de twee hele jonge obers kwamen onervaren over. Eentje liep continue rondjes te lopen en om drinken te vragen wat ons een beetje irriteerde.

De gerechten waren redelijk maar niet veel, om maar niet over de bijgerechten te hebben. Piepklein bakje waar één persoon nog niet voldoende aan heeft en dat moesten wij met 5 man delen. Nederland of z'n gierigst en voor andere bijgerechten mag je even €2,75 neerleggen. Voor de rest was mijn vlees wat aan de droge kant hoewel de gegrilde steak wel smakelijk was. De vis van mijn vriendin was weinig en flauw. Wat ook bijzonder was is dat ze een visgerecht nog maar één op voorraad hebben. Heel apart want we waren daar iets over 17:00 (openingstijd) en je hebt er nog maar een van. Voorraad bijhouden misschien?

Al met al geen aanrader.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben met twee personen bij de Heerlijckheid in Hengelo gegeten met een kaart van de Albert Heijn restaurantactie. We hebben hier een hele tijd geleden eerder gegeten en dat was niet echt goed bevallen. Ik zal u gelijk ut de droom helpen ook nu was het weer niet om over naar huis te schrijven. Het decor is nog wel redelijk maar de rest viel bijna allemaal tegen. We kregen een aparte menukaart (met voldoende keuze) en hebben daar het volgende van besteld:
Vooraf 2x Champignons in Twents bierbeslag en huis gemaakte warme knoflooksaus. De korst o de champignons was taai en smakeloos en de knoflook was waarschijnlijk over de saus gevlogen want ook deze was smakeloos en zonder pit. Als hoofdgerecht viel onze keuze op 2x de Mixed Grill. Op het vlees was niet veel aan te merken maar de erbij geserveerde gebakken uien waren verbrand en daardoor bitter van smaak (deze hebben we dus aan de kant geschoven). We kregen dit geserveerd met gebakken aardappeltjes die al geheel afgekoeld waren en een kommetje met sla (voor eventueel frites of warme groente moest worden bij betaald). Gelukkig was de afsluiting het hoogtepunt (nou ja hoogtepunt) van de avond. Hoewel het op de kaart vermelde ijs met boerenjongens er niet meer was, was er op de door ons bestelde vervangers (arretjes cake en ananascarpaccio) niet veel aan te merken. Des te meer op de bediening. Er liepen twee jonge jongens en de gastheer rond waarvan een van de jonge jongens (leerlingen van het ROC?) het aardig deed maar de andere liep maar een beetje rond met z’n handen in zijn zakken. En dan nog maar te zwijgen over de gastheer/eigenaar. Wat deze allemaal tegen z’n gasten uitkraamt misstaat niet op de markt of een friettent. Het is dat we de kaart van de AH actie hadden anders had ik me heel erg bekocht gevoeld. Nee, dit is voor ons de laatste keer in dit restaurant.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wederom prima gegeten
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Het eten was prima maar door de slechte afzuiging vanuit de keuken was het restaurant blauw en stonk het enorm. Daarnaast was de bediening niet erg professioneel en een enkele zelfs verre van klantvriendelijk. Wat ons betreft eenmalig en geen aanrader.
Thomas R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk ! Echt een aanrader voor iedereen die een avondje wil genieten van heerlijk eten en goede bediening aan tafel..
Pim B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was zaterdagavond en ongebruikelijk druk. Het is kennelijk een gelegenheid die graag bezocht wordt. Het is bijna onbegrijpelijk dat ze zoveel mensen tegenlijk van dienst konden zijn. Dat we land moesten wachten is begrijpelijk.
tongoossens .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gegeten via de AH-actie. Special AH-menu.
Gewoon lekker en goed. Lekker fles wijn erbij.
Wij gaan hier zeker nog een keer weer eten.
Daphne W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We zijn al eerder bij de Heerlijckheid wezen eten, maar deze keer viel het tegen.
Het was niet slecht maar ook niet goed.
Ik had een zeer karig voorgerecht van meloen met ham, stelde niet veel voor.
Mijn man vond zijn gefrituurde champignons erg lekker.
Bij het hoofdgerecht zat hetzelfde sausje als bij de champignons, jammer want dan heb je dus twee keer dezelfde smaak.
Toetjes waren prima. De arretjescake met vanilleijs was erg lekker.
Je kon tegen meerprijs extra dingen bestellen; brood, soep of kaasplankje.
Wij hebben gekozen voor het brood. Ook dit stelde niet veel voor; vier kleine broodjes met kruidenboter en cocktailsaus. Beetje weinig voor de €4.25 die je er voor betaald. Was leu
k geweest als het van het huis was geweest.
Nadien koffie genomen. Geen zoetjes aanwezig en ook geen koekje of chocolade. Misschien moet er gedacht worden aan de kleine extraatjes die klanten als fijn beschouwen.
Vanity B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Ondanks de slechte recensies en met een vooroordeel hier naartoe gingen toch prima gegeten. We hadden via gift 4 you een verrassingsmenu, ribeye met patat, aardappel, sla. Voorgerecht namen we mosselen(tip!) en carpaccio. Geen dessert genomen, wel heerlijke koffie na! We hebben een leuke avond gehad. Tip: afzuiging niet goed voor elkaar, kleding kon meteen in de was.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Via Vakantieveilingen hadden wij een tafeltje gereserveerd bij De Heerlijckheid. Vrienden hadden er al eens gegeten en die waren erg enthousiast. Het Vakantieveilingenmenu is een ander menu dan a la carte, op zich geen probleem er was genoeg keus. Wel viel op dat er enkele gerechten een bijbetaling wensten mocht je deze willen bestellen. Ook voor de bijgerechtjes moest je bijbetalen, te denken aan het brood vooraf (lekker, maar niet bijzonder, het leken afbakbroodjes uit de supermarkt), de champignonsaus bij de mixed grill maar ook de eventueel bij te bestellen frietjes en warme groenten. De champignons in bierbeslag waren lekker krokant en luchtig, lekker. Als hoofdgerecht ga ik voor de mahi mahifilet, ik vraag naar een bijpassende wijn. De gastheer adviseert mij de rosé die ik al aan het drinken was gewoon lekker door te blijven drinken... ok... Er bekruipt mij echter het gevoel dat hij het niet echt weet. De vis is droog en ook de kip van mijn tafelgenoot. Mijn kennis van mahi mahifilet is te weinig om te kunnen bepalen of dit zo hoort. Met de bijbestelde champignonsaus van mijn tafelgenoot smaakt het oke. Als nagerecht bestel ik de creme brulee, altijd goed.... toch? De jonge serveerder gaat nog even terug naar de keuken om de huisgemaakte boerenjongens te pakken voor mijn tafelgenoot, intussen laat ik een blik gaan over mijn geserveerde creme brulee. Het geheel oogt wat flets, het bakje is heet en de creme klotst heen en weer. Ik besluit te vragen of ze de creme brulee altijd zo serveren en leg uit wat er in mijn ogen mis mee is. Hij weet niet zo goed wat hij moet zeggen en zal het navragen in de keuken. De gasbrander lijkt de geest te hebben gegeven en ze hebben de suiker op een andere manier proberen te branden onder een of ander apparaat. Ik geef aan dat ik dit zo niet op eet en vraag een alternatief. De serveerder weet wederom niet goed wat hij ermee aan moet. De gastheer wordt er bij geroepen. Het verhaal van de gasbrander wordt nogmaals op dezelfde manier verteld. Maar... zo vervolgt hij, de creme is verder goed hoor. Alleen het harde laagje ontbreekt. Ik lepel de emulsie op en laat daarmee zien dat de creme toch echt niet goed is en dat ik graag een alternatief krijg. Helaas was dit de laatste creme brulee. Ik vraag nogmaals naar een alternatief waarop hij arretjescake voorstelt. Ik ga akkoord in de hoop eventueel nog samen met mijn tafelgenoot mijn nagerecht op te kunnen eten. Arretjescake is verder prima. Uit de positieve reacties van onze vrienden krijgen we het idee dat een Vakantieveilingen-bezoek in schril contrast staat met een gewoon bezoek. Dit wordt door andere vrienden beaamt die er a la carte zijn wezen eten en de AH-menu ervaring ook een stukje minder hebben ervaren. We besluiten zonder fooi te geven weg te gaan en hier niet weer naartoe te gaan, met of zonder korting.
Remy P.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Helaas niet geweldig. Andere tafel gekregen omdat we het gemopper van de kok-eigenaar zat waren. Salade als bijgerecht niet beschikbaar, niet melden bij bestellen maar bij uitserveren, nagerecht niet beschikbaar. Heb uiteraard wel gemeld dat ik verre van tevreden was, wat mij dan bevreemd is dat er geen oplossing wordt geboden. (korting op volgend bezoek? Drankje van het huis?) helaas geen topper voor ons.
marijke_duursma18 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Helaas vondt ik dr carpaccio niet echt een smaak explosie hebben en mij vriend vond zijn gefrituurde champignons niet heel geslaagd. Mijn lamsrug was heerlijk. Mijn vriend had tournedos maar was voor hem te ver door bakken en in saus was ook een verschil wij kregen uit de keuken en naast ons werd aan tafel gemaakt de saus zag er ook totaal anders uit . Na dit alles zaten wij aan een bedrag van 100€ dit vonden wij het eten (helaas) niet waard.
Beste marijke
Wat vervelend dat u deze avond zo heeft moeten ervaren. Maar er is ons niks vermeld tijdens de avond zelf. Ik heb de gastheer en vrouw van dienst nagevraagd en deze zeggen mij dat alles naar wens is geweest. Mocht u toen wat aan hebben gegeven hadden wij het direct op kunnen lossen. Wij hopen u ondanks een negatieve ervaring tog in de toekomst weer als gast te mogen begroeten.
Met gastvrije groet

Wouter Curre
Chef kok eigenaar
Bistro Restaurant de Heerlijckheid
yvonnebeunebes .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eten was ok, maar geen "wow"!-gevoel. Vriendelijke bediening. De eerste vraagstelling "Vindt u het leuk om met een feestelijk glaasje prosecco te beginnen?" klinkt als geste van het restaurant, maar blijkt gewoon berekend te worden als consumptie en dan vinden wij € 5,- voor een piepklein beetje, behoorlijk aan de prijs. We hadden het etentje cadeau gekregen via giftforyou en natuurlijk kun je dan geen al te hoge eisen stellen. Maar dat we het schaaltje gebakken aardappelen dat standaard bij dit menu bleek te horen niet in konden wisselen voor patat, verbaasde ons een beetje. Het kon wel, maar dan werd dat in rekening gebracht. Dat gold vervolgens ook als je wat stokbrood vooraf wilde (iets dat ook werd "aangeboden"). Kortom aan alles hing een prijs. Uiteindelijk waren we aan 3 drankjes en 1 glaasje prosecco, plus een ijsje na, zoveel kwijt dat het gevoel een cadeau te hebben gekregen naar de achtergrond verdween. Tips voor de bediening: vraag als het om een verrassingsmenu gaat, of er mensen allergisch zijn voor bepaalde zaken, geef duidelijk aan of iets wordt aangeboden, of dat het in rekening wordt gebracht, vergeet de servetten niet en laat geen wijn proeven, als er geen alternatief beschikbaar blijkt. We hebben buiten op het terras gezeten en zijn niet in het retaurant geweest, dus kunnen daar niet over oordelen. Het terras was beetje vol met tafeltjes, maar wel gezellig. Al met al hebben we het wel gezellig gehad, maar het is niet een restaurant dat we bij anderen zullen aanbevelen.