De Heerlijckheid

Molenstraat 8 7551 Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant De Heerlijckheid

Heerlijck vlees in Hengelo

De Heerlijckheid kenmerkt zich door haar Franse en Twentse invloeden. De vleesgerechten zijn het uithangbord van dit restaurant, maar je kunt hier ook prima terecht voor mosselen, tonijn en zelfs kikkerbillen! De huiselijke sfeer is een garantie voor een onbezorgde avond genieten; dit restaurant is de place to be in Hengelo.

Meer informatie over restaurant De Heerlijckheid

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

6,6
Bianca L.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk en gezellig
m-vanerven .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Mooi knus en niet te groot restaurant. Prettige bediening. Eten was heerlijk en goed op smaak. Porties voor ons precies goed. Aardappels en groente kon je ook nog extra krijgen als je wilde maar voor ons niet nodig. Een aanrader.
Annemarie N.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs. De borden waren super mooi opgemaakt.
Het was er lekker rustig, zodat we goed konden praten met onze vrienden. Leuke inrichting en aardig personeel.
Sonja H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten, prima kwaliteit en ruim voldoende.
Vriendelijk personeel en goede service.
Een echte aanrader voor een lekker etentje met vrienden of collega's.
Wouter C.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
heerlijck gegeten op een drukke gezellige avond, lekker op het terras gezeten, lekkere tournedos gehad met een lekkere fles malbec, top avondje gehad, kom zeker weer
Christa M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We hebben erg lang, een uur, moeten wachten totdat we ons voorgerecht kregen. Er bleek maar 1 kok te zijn waardoor die kok het erg druk had en de wachttijd lang was. Ook kregen we het stokbroodje nadat we ons voorgerecht kregen.
De bediening, een meer ervaren man, had de juiste humor. Eten was goed.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Na wat twijfel door de recensies toch gegaan! Geen goeie keuze achteraf. Geen spa rood op voorraad, bijbetalen voor bijgerechten zonder dat ons dit duidelijk was gemaakt 4,50 teveel op de bon gezet voor fles wijn, hele tijd vragen of we nog wat wilden drinken, bediening mompelend aan tafel, nagerechten niet tegelijk klaar, stroganoffsaus ingekookt (aan tafel) en daarnaast geen vriendelijke eigenaar. Geen prettig sfeertje. Gevoel dat ze niet bezig zijn met de gast en of service. Gevoel dat ze alleen maar geld willen verdienen met zo min mogelijk moeite en energie. Echt geen aanrader!
Oscar N.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Hier vorigeweek geweldig gegeten. Met als toppunt het hoofdgerecht: tournedos de heerlijckheid, met aan tafel berijde saus echt geweldig waar zie je dat nu nog. Van voor tot na gerecht super service gehad, we komen zeker nog een keer terug
J B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Tot 2 keer toe werd er cola gebracht terwijl er sprite was besteld.
Vervolgens werden door ons de varkens medaillons ZONDER brie besteld. Wat vervelend was is dat de ober hier 'moeilijk' over deed, hoe jammer het wel niet was voor het gerecht en of we het zeker wisten. Beetje irritant. En vervolgens werd het gerecht alsnog MET de brie geserveerd! Vervolgens reageerde (dezelfde!) ober eerst alsof hij van niks wist. En vervolgens; 'oh nu begint me wat te dagen'. Terwijl er bij de bestelling dus uitgebreid over gesproken was..
De brie werd er vervolgens doodleuk op tafel vanaf geschept (hoort dit niet in de keuken?)
Al met al wel lekker gegeten gelukkig, maar de bediening kan vele malen beter.
Christiaan D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk gegeten op de tweede paasdag. Rustig sfeertje, en lekkere gerechten. Kok kwam ook nog even aan tafel staan :) Oftewel een top avond
T. P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Ik belde rond 20:00 uur met de vraag of we toevallig nog een dessertje met koffie konden komen nuttigen. Helaas direct de deur gewezen aangezien 'ze al bijna klaar waren'; volkomen waardeloos. Bedankt voor de gastvrijheid!
Han L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
De aanrader van Hengelo
Marion N.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Mixed grill was goed. Maar het was er erg koud we zaten op een tochtplaats. Aangegeven dat we het erg koud hadden maar er werd niets mee gedaan. Nagerecht zou ik er zeker niet nemen ijs was gekristalliseerd en het fruit overrijp smaakte erg vies. Hierover werden ook de schouders opgehaald. Ongeïnteresseerd en niet echt klantvriendelijk.
H. S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
I.v.m. de verjaardag van mijn schoonvader zijn we hier via vakantieveilingen terecht gekomen. We hadden twee bonnen besteld maar er mocht maar 1 reservering per bon gemaakt worden. Oke snappen we maar als we per bon een aparte reservering (schoonouders een bon en wij een bon) mochten we niet bij elkaar zitten en zo gaat je service al hard onderuit. Grandioos!

Aangezien we al een bon hadden zijn we toch naartoe gegaan. De ontvangst was goed maar voor de rest maar de twee hele jonge obers kwamen onervaren over. Eentje liep continue rondjes te lopen en om drinken te vragen wat ons een beetje irriteerde.

De gerechten waren redelijk maar niet veel, om maar niet over de bijgerechten te hebben. Piepklein bakje waar één persoon nog niet voldoende aan heeft en dat moesten wij met 5 man delen. Nederland of z'n gierigst en voor andere bijgerechten mag je even €2,75 neerleggen. Voor de rest was mijn vlees wat aan de droge kant hoewel de gegrilde steak wel smakelijk was. De vis van mijn vriendin was weinig en flauw. Wat ook bijzonder was is dat ze een visgerecht nog maar één op voorraad hebben. Heel apart want we waren daar iets over 17:00 (openingstijd) en je hebt er nog maar een van. Voorraad bijhouden misschien?

Al met al geen aanrader.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben met twee personen bij de Heerlijckheid in Hengelo gegeten met een kaart van de Albert Heijn restaurantactie. We hebben hier een hele tijd geleden eerder gegeten en dat was niet echt goed bevallen. Ik zal u gelijk ut de droom helpen ook nu was het weer niet om over naar huis te schrijven. Het decor is nog wel redelijk maar de rest viel bijna allemaal tegen. We kregen een aparte menukaart (met voldoende keuze) en hebben daar het volgende van besteld:
Vooraf 2x Champignons in Twents bierbeslag en huis gemaakte warme knoflooksaus. De korst o de champignons was taai en smakeloos en de knoflook was waarschijnlijk over de saus gevlogen want ook deze was smakeloos en zonder pit. Als hoofdgerecht viel onze keuze op 2x de Mixed Grill. Op het vlees was niet veel aan te merken maar de erbij geserveerde gebakken uien waren verbrand en daardoor bitter van smaak (deze hebben we dus aan de kant geschoven). We kregen dit geserveerd met gebakken aardappeltjes die al geheel afgekoeld waren en een kommetje met sla (voor eventueel frites of warme groente moest worden bij betaald). Gelukkig was de afsluiting het hoogtepunt (nou ja hoogtepunt) van de avond. Hoewel het op de kaart vermelde ijs met boerenjongens er niet meer was, was er op de door ons bestelde vervangers (arretjes cake en ananascarpaccio) niet veel aan te merken. Des te meer op de bediening. Er liepen twee jonge jongens en de gastheer rond waarvan een van de jonge jongens (leerlingen van het ROC?) het aardig deed maar de andere liep maar een beetje rond met z’n handen in zijn zakken. En dan nog maar te zwijgen over de gastheer/eigenaar. Wat deze allemaal tegen z’n gasten uitkraamt misstaat niet op de markt of een friettent. Het is dat we de kaart van de AH actie hadden anders had ik me heel erg bekocht gevoeld. Nee, dit is voor ons de laatste keer in dit restaurant.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wederom prima gegeten
Ilona S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Het eten was prima maar door de slechte afzuiging vanuit de keuken was het restaurant blauw en stonk het enorm. Daarnaast was de bediening niet erg professioneel en een enkele zelfs verre van klantvriendelijk. Wat ons betreft eenmalig en geen aanrader.
Thomas R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk ! Echt een aanrader voor iedereen die een avondje wil genieten van heerlijk eten en goede bediening aan tafel..
Pim B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was zaterdagavond en ongebruikelijk druk. Het is kennelijk een gelegenheid die graag bezocht wordt. Het is bijna onbegrijpelijk dat ze zoveel mensen tegenlijk van dienst konden zijn. Dat we land moesten wachten is begrijpelijk.
tongoossens .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gegeten via de AH-actie. Special AH-menu.
Gewoon lekker en goed. Lekker fles wijn erbij.
Wij gaan hier zeker nog een keer weer eten.