De Heerlijckheid

Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant De Heerlijckheid

Heerlijck vlees in Hengelo

De Heerlijckheid kenmerkt zich door haar Franse en Twentse invloeden. De vleesgerechten zijn het uithangbord van dit restaurant, maar je kunt hier ook prima terecht voor mosselen, tonijn en zelfs kikkerbillen! De huiselijke sfeer is een garantie voor een onbezorgde avond genieten; dit restaurant is de place to be in Hengelo.

Meer informatie over restaurant De Heerlijckheid

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

7,1

Jouw recensie over het restaurant De Heerlijckheid

Henk U.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We waren met vier personen en we hebben elk een drie-gangen menu besteld. Deze was zeer goed en lekker. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was ook goed. Een aanrader.
Helaas konden we door een storing van KPN ??? niet pinnen en moesten we contant betalen. Daarvoor speciaal vooraf en naar aanleiding van een melding opgeplakt aan de deur, een flappentap opgezocht. We hadden immer gereserveerd. Dat was even een domper en onhandig.
Rudie A.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wij hebben heerlijck gegeten.
Harmke B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
het eten was lekker, ruim voldoende.
de sfeer sprak ons ook wel aan.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Op zondag 15 oktober hier gegeten met de AH restaurantactie.
Zonder negatief te willen zijn wijkt onze ervaring in dit restaurant toch een beetje af van de voorgaande beoordelaars.
In de eerste plaats wil ik benadrukken dat hetgeen wij op tafel kregen kwalitatief goed was, uitstekend was bereid en (afgezien van de frietjes) mooi op smaak was.
De kok en de bediening waren vriendelijk en van goede wil maar niet echt professioneel.
Wie dus van wat knulligheid houdt is hier aan het goede adres. Wij konden er de lol wel van inzien.
Niet alles wat op de kaart staat was aanwezig en laten wij nou net 3 keer een gerecht uitkiezen dat niet in huis was.
Peper en zout stonden niet op tafel en dat was ook niet nodig omdat alles in de keuken al prima op smaak was gebracht. Behalve de frietjes die (zoals het hoort) lloeiheet en lekker krokant maar héél zout op tafel kwamen. Jammer ook een beetje later dan de vleesgerechten. Een rode Merlot wijn was niet in huis en op de vraag naar een beetje allioli werd gevraagd: wie? Pinnen kon ook niet maar door in alle vakjes en zakjes van onze tas en jas te zoeken kwamen we toch aan net voldoende geld. De fooi werd daardoor wel ietsje kariger.
Het mosselpannetje zou iedereen moeten proberen. Zo overheerlijk! Echter toen ik vroeg om een beetje (stip)brood (dat hier echt bij hoort) zou dat nog eerst moeten worden afgebakken. De Ribeye die mijn echtgenoot had had niet beter gekund.
Het nagerecht bestond uit een flinke portie ijs, slagroom en een versiering, waarover aan tafel Twentse boerenjongens geschept werden. De jongeman van de bediening kwam met een soort weckfles waarin een bodempje rozijnen op sap zat. De rozijnen werden er per eetlepel naast gedrapeerd en na iedere lepel kwam de vraag of het zo voldoende was. Nee dus! 2 kleine eetlepels rozijnen een lepeltje sap moest toch kunnen vond ik. De boeren jongens smaakten niet naar boerenjongens maar naar een aftreksel daarvan, aangelengd met een soort sap van stoofpeertjes. Het ijs was heerlijk maar de boerenjongens een teleurstelling.
Mijn moeder kwam uit Twente, maakte zelf boeren jongens die heel anders smaakte en schepte royaler.
De koffie was redelijk goed maar mistte een chocolaatje.

De prijs: Wij betaalden €33,75 voor dit driegangenmenu. Persoonlijk vindt ik dat, in vergelijking met soortgelijke eetgelegenheden, te duur
Susan P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Gisteren hier met de AH actie a la carte gegeten. Niet alleen de bediening top maar ook het eten zeer smaakvol. Raad dit restaurant zeker aan. Menukaart met mooie gerechten en gangbare prijzen.
Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
met vrienden lekker wezen eten. Leuke kaart met een Twentsche link. Eten was zeer goed. voor iedereen wat wils. Van buiten twijfelde ik wel even waar ik terecht kwam, maar de entourage, het personeel en de kwaliteit van het eten maakten dat ik mijn indruk enorm moest bijstellen. Super tevreden en hele leuke avond gehad. Ook hun flexibiliteit is prettig. Wegens onvoorziene omstandigheden kwam en van onze eters later dan we gereserveerd hadden, maar daar werd niet moeilijk over gedaan.
Toos D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
We waren er met de AH-restaurantactie, je kunt gewoon kiezen van de kaart en de goedkoopste gerechten worden in mindering gebracht. Heerlijk gegeten, bediening vriendelijk en behulpzaam.
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Ondanks dat er, door omstandigheden, slechts 1 persoon in het restaurant aanwezig was om zowel de bediening
te doen als in de keuken te staan, was de service goed en flexibel, en was het eten lekker. Prijs-kwaliteit verhouding is in orde.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Met ah actie wezen eten. Mochten van de kaart kiezen en de goedkoopste gerechten werden eraf gehaald.
Het eten was erg lekker, een aanrader is de arretjescake als dessert. Het restaurant was sfeervol en gezellig ingericht.
lieveturcksin .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De open keuken is zeer fijn en je weet gelijk wat er allemaal in de keuken gebeurt. De bediening verliep vlot en het personeel zeer vriendelijk. Mijn man wou zijn tournedos meer uitgebakken en daar werd dadelijk voor gezorgd.
E.J.H. T.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
ontvangst plezierig, eten prima. We zullen het doorgeven aan familie in Hengelo.
Voor herhaling vatbaar als we weer in de buurt zijn.
Carolien H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Zeer vriendelijk ontvangen, erg lekker gegeten, het enige wat we vreemd vonden is dat we gelijk het gehele menu moesten bestellen, dus voor, hoofd en nagerecht...
Orlando66 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Wat een flop. Ienemienie bakje salade voor 3 personen, ronduit dramatische bediening (knoeien met de drankjes, extra bakje salade kwam pas na 2 keer vragen, koffie werd niet uitgeserveerd, maar op een dienblad op de tafel gekwakt). Jammer voor de kok, wat het eten zelf is prima. Als het nou nog druk was geweest, had ik het nog begrepen. Maar voor die paar tafeltjes? O ja, geen uiensoep....?! Elk hoofdgerecht komt met 2 gratis bijgerechten, maar de sla en de aardappeltjes stonden wel gewoon op de rekening voor € 2,75 elk. Met zulke "service" wil ik hier nooit meer terug komen. O ja, de cappucino heeft geen schuim, meer een cremalaagje. Kwaliteit Senseo...
Wouter C.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
6gewoon lekker genieten van goede wijn en heerlijk eten. Aanrader wat mij betreft. Mooi gezellige en knusse zaak. Leuk om via de open kerukedn bij de chef op zn vingers te kijken
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Heerlijk op t terras gedineerd afgelopen weekend. Echt lekker gegeten. Goede kwaliteit spijs en natuurlijk bijpassende wijnen. Echt een heerlijckheid. 3 10nen van mij
Evert P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We hebben met zes personen (één persoon glutenvrij) heerlijk gegeten, de bediening was uitstekend (alleen was de jonge bediende (stagiair, nieuw?) wel wat zenuwachtig en liet een paar steekjes vallen, maar wel heel vriendelijk). Eerder op de dag had ik gebeld met de vraag of glutenvrije gerechten een probleem waren, dat was het totaal niet, er werd zelfs speciaal voor ons glutenvrij brood gehaald. Onze vrienden waren ook na afloop nog heel enthousiast over het eten en de sfeer bij "de Heerlijckheid" in Hengelo.
Bianca L.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk en gezellig
m-vanerven .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Mooi knus en niet te groot restaurant. Prettige bediening. Eten was heerlijk en goed op smaak. Porties voor ons precies goed. Aardappels en groente kon je ook nog extra krijgen als je wilde maar voor ons niet nodig. Een aanrader.
Annemarie N.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs. De borden waren super mooi opgemaakt.
Het was er lekker rustig, zodat we goed konden praten met onze vrienden. Leuke inrichting en aardig personeel.
Sonja H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten, prima kwaliteit en ruim voldoende.
Vriendelijk personeel en goede service.
Een echte aanrader voor een lekker etentje met vrienden of collega's.