De Heerenkeet

5,9

Jouw recensie over het restaurant De Heerenkeet

Malli B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Prachtige locatie maar het restaurant is in onze beleving niet meer het restaurant van enkele jaren terug.
We hadden een slechte ervaring en dat begon al met de spa rood in een klein glaasje zonder prik.
De kabeljauw was smakeloos en weinig saus (enkele druppeltjes)
De gebakken tong was te droog. Saus vergeten bij de ossenhaas en bij alle gerechten een klein beetje bijna rauwe groenten die niet te eten waren. Ook de sla was smakeloos met veel zilveruien.
Alleen de mosselen waren smakelijk.
We kregen voor 8 personen maar twee kleine emmertjes friet. We hadden bijbesteld maar de friet kwam helaas pas toen we al klaar waren met eten en daar moest je ook nog extra voor betalen.
Het excuus was dat ze veel weg moesten gooien omdat er heel veel onbeperkt wordt gegeten.
Wij aten a la Carte dus hadden wij wel wat beters verwacht. Maar helaas geen aanrader meer met deze slechte ervaring.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Leuk gelegen restaurant aan de Oosterschelde. Wij hebben er heerlijk gegeten: oesters vooraf en daarna resp. zeebaars/mosselen/sliptong. Allemaal prima. De bediening liet wel wat steekjes vallen; we hadden geen servetten of kommetje water om de vingers schoon te maken bij de oesters; en de oesterschelpen lagen op een smal plat plateau, bij het weghalen hiervan droop het water ervanaf, gelukkig net niet op onze kleren of tassen! Hopelijk was dit een uitzondering en worden die oesters normaal op een diepere schaal geserveerd.
Anke D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Wie van vis en schaaldieren houdt en ook nog eens dol is op fantastische vergezichten over de Oosterschelde, die kan niet om de Heerenkeet heen. Verser en smakelijker kan niet. Wij hebben er geluncht, een proeverij voor twee personen (vissoep, oesters, mosselen, paling, zalm, kreukels...) en staan te trappelen om er te gaan dineren. Dus niet allemaal tegelijk daar naar toe: laat s.v.p. een plekje voor ons over. Wow!!
A V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Lekker gegeten met ons tweeën van de tong en sliptong, goed gebakken. Gebakken mosselen als voorgerecht heerlijk bereid!
Goed glas erbij en genoten van maal en uitzicht. Bedankt
Michael P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Heerlijk gegeten met vrouw ,kind en mijn ouders. Op aanraden van schoonfamilie !! Prachtig uitzicht, ook op een regenachtige avond. Mooie lokatie, sfeervolle ligging zowel binnen als buiten. Fijne smaakvolle gerechten, heerlijk bereidt en met veel zorg. Dat zie je dat proef je !!! Bedankt Michael Joëlle en Deen
Schouwenaar E.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Medewerkers in bediening zeer correct.

Medewerkers keuken/koks(?) geven de indruk eigen plan te trekken wat men eet ook al bestel je wat anders. Zowel bij voor-als hoofdgerecht bleek dit, er was geen overleg voordien.
Toen het aan tafel werd gebracht kon ik keus maken of ik dit ook wel wilde eten. Tja, laat je dan ook het eten van tafelgenoot weghalen omdat je toch eigen keus wilt of wilt kiezen voor iets anders of eet je half uur na na elkaar. Om die reden ga je niet uit eten en wilt de sfeer goed houden. Uit respect voor bediening en voorgezette geheel andere vis (anders moesten 2 vissen weggegooid worden) gegeten en betaald. Medewerker bediening mochten dus bemiddelen in die keus, kok niet gezien voor uitleg van reden tot eigen keus maken. Bij grotere gezelschap achter ons soortgelijke situatie zoals we hoorden van betreffenden.
Taco A.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Op 7 mei 3027 de verjaardag van onze moeder hier gevierd. Het eten was prima maar wanneer je extra friet vraagt dan wordt daar meteen een euro extra in rekening gebracht.

De bediening is slecht. Een uur moeten wachten voordat we konden eten. Telkens iemand anders aan tafel die bediend, geen structuur in het geheel.

Wanneer er GEEN wijn gedronken wordt blijven glazen toch op tafel staan, erg storend.

De kaart is onverzorgd, veel spelfouten.

Dit kan beter!! Erg jammer want het was en is een leuke locatie om met vrienden en familie te verpozen.
gvdmaas .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
wij komen ieder jaar een paar keer bij u de Herenkeet eten.Op 19 April hebben wij geluncht bij de Herenkeet wij hebben het kreeftenmenu genomen.kreeftensoep(deze smaakte naar afwaswater).de sla bij het hoofdgerecht was een soort on aangemaakt groen voer.het kreeftevlees kregen wij er moeilijk uit.Wij hebben 3 huiswijntjes en een spa gedronken,en moesten met 2 personen 116 euro betalen,terwijl het woensdag was,speciale kreeftenprijs.Het was een grote teleurstelling.irene van der maas gvdmaas@hetnet.nl
gvdmaas .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
wij komen ieder jaar een paar keer eten in de herenkeet,Mijn man is 4 maanden ziek geweest en wij wilden op 19 april gaan lunchen.Wat een teleurstelling wij hebben het kreeften menu genomen.De kreeftensoep was een soort afwaswater,de sla was onaangemaakt groen voer en de kreeft kregen wij er moeilijk uit.Wij moesten 116 euro betalenvoor 2xkr.menu 3 gl huiswijn en een water.wat een grote teleurstelling.L]
irene van der maas.hertespoor 2 ulvenhout 4851bc
Corrie D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Wij waren met drie volwassenen; werden vriendelijk ontvangen; netjes geserveerd en de maaltijd vonden we alle drie heerlijk. De vissoep en uiensoep waren lekker. De hoofdgerechten, 2x schelvis en 1x griet, waren ook heerlijk. De bijgerechten waren meer dan voldoende en lekker. De stoepeschieters smaakten alleszins verrukkelijk. Wij hebben geen kruimeltje overgelaten. Voor herhaling vatbaar!!!!!!!!!!
Robin O.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een aantal weken geleden hier voor het eerst gegeten met 4 personen. De avond zelf was top en gezellig. Helaas viel dit restaurant ontzettend tegen.

Bediening:
Er lijkt niet gewerkt te worden met schrijfblokjes of een digitale variant hiervan. Dit blijkt ook wel in het aantal dingen die fout gaan. Bestelde drankjes worden vergeten, verkeerde drankjes worden gebracht en broodplank werd bezorgd aan verkeerde tafel. Zelfs na aangeven dat we nog 2 drankjes misten ging het nog fout. Maar 1 van de 2 drankjes werden gebracht, waardoor wij nogmaals moesten aangeven dat het niet klopte.
Gebruik van een notitiesysteem is dus zeker een aanrader. Hier kan bovenstaande makkelijk mee verholpen worden.

Het duurde ook een tijd voordat de tafel werd afgeruimd. Dit kan uiteraard te wijten zijn aan drukte, maar het was wel fijn geweest wanneer dit wat sneller was gedaan.

Het eten:
Hier kan ik niet veel goeds over zeggen. Mijn oesters (Creuses) leken niet erg vers en 1 er van smaakte zelfs bedorven. De Sashimi viel qua kwaliteit ook tegen. De bestelde drankjes die wij bij het brengen van het voorgerecht hadden besteld, kwamen pas nadat wij klaar waren met eten. Omdat het nog maar het eerste gerecht was had ik nog goede hoop op het hoofdgerecht.

Het hoofdgerecht viel helaas ook tegen. De gevulde zeebaars was droog zonder veel smaak en er zat ook niet veel vulling in. In de mosselen van mijn vriendin zat zelfs een bedorven mossel. Helemaal zwart. Dat hier niet op gecontroleerd wordt. De patat was ook niet goed doorgebakken en was daardoor echt niet te eten.

Een nagerecht hebben we maar overslagen...

De setting:
Het restaurant ziet er mooi en gezellig uit met een leuke ambience. Niks op aan te merken en ik denk dat je er overdag een heel mooi uitzicht hebt. Wij kwamen echter met donker aan. Helaas was alle buitenverlichting uit naar en om het restaurant. Voor de veiligheid zou ik adviseren deze wel aan te doen.

Overall:
Voor ons was dit de eerste en laatste keer dat wij hier zijn gaan eten. Het viel iets teveel tegen om het nog een keer te proberen. Hoop dat bovenstaande iets kan bijdragen aan verbetering.
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Met 3 volwassen en kind van 2,5 gegeten. Gevraagd naar tafel bij speelhoek en dit was keurig geregeld. Smakelijke uiensoep, vissoep met juiste hoeveelheid vulling en hollandse garnalen. Extra broodplankje voor de kleine meid. Hoofdgerecht zeetong, tournedos en flinke paling. Alles heerlijk op smaak en voldoende bijlagen. Ijs van uitmuntende kwaliteit en leuk geserveerd. Aanrader!!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben hier in juni gegeten en verheugden ons weer op een heerlijke lunch. Helaas viel het nu zwaar tegen en gezien de vorige recensies onbegrijpelijk. Het begon al dat we om half een ' s middags de grote kaart onder onze neus kregen, goed even de lunchkaart halen. 2 mensen hadden een vleesgerecht maar de vismessen werden niet verwisseld, moesten we om vragen en werden uiteindelijk midden op tafel gezet. Vervolgens hadden 2 mensen de vis van de dag en bleek de makreel niet gaar te zijn, borden terug naar de keuken en wachten op nieuwe. Het volgende portie was nog minder gegaard en niet lekker van smaak. Er werd wel iets anders aangeboden waar door 1 persoon gebruik van werd gemaakt, de ander was de eetlust ontnomen en wilde hier niet meer eten. Weliswaar hoefde het vervangend gerecht niet afgerekend te worden en werd ons een gratis kopje koffie aangeboden, dit nam niet weg dat we zeer ontevreden waren. Het brood bij de visetagiere was oud maar dit werd genegeerd. Het lijkt erop dat deze kok alleen in een snackbar kan werken want de kroketten en friet waten wel goed. Hierna maar naar Stellendam en bij de visafslag kibbeling gehaald.
Jannie K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Aantal jaren geleden heerlijk gegeten. Helaas nu was de verhouding prijs - kwaliteit niet goed. Lang zonder drankje (kost omzet!). En noch de vis noch het vlees waren smakelijk. Jammer want het is een top locatie.
194021 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Geachte directie,
Verleden jaar bezochten mijn vrouw en ik uw restaurant. We hebben toen een lunch genuttigd met een heerlijk glas droge witte wijn, fantastisch en een geweldig uitzicht over de Oosterschelde en perfecte bediending, toen 2015 alle lof.
Naar aanleiding van de bovengenoemde positieve bevindingen hebben we familie uitgenodigd i.v.m. hun 60 jarig huwelijk en als cadeau in uw restaurant te gaan lunchen/dineren. Het weer was mooi en we waren zeer enthousiast, we zullen jullie eens verwennen. Helaas het liep geheel anders. te weten:

BEDIENING: was zeer gestrest, en niet vriendelijk. Oorzaak, de interne organisatie klopt niet, te weinig inzet van personeel en zeker bij zulk mooi weer en vakanties. Er waren veel bezoekers en ik zag ook dat er mensen te lang moesten wachten en dus vertrokken.

ETEN: De twee mannelijke personen hadden gebakken zeetong besteld. Niet goedkoop, maar dat deert niet, wanneer daar goed aandacht aan wordt besteed. De tong werd voor je neergezet. De vis zag er vreselijk onsmakelijk uit en niet voldoende doorbakken. De kop en ingewanden waren nog aanwezig. Normaal moet de tong aan tafel door het personeel uitgeserveerd worden. De tong was lauw ,rauw en flauw, er zat geen smaak aan. Bij het omdraaien van de vis lag deze helft in een waterbad. Mijns inziens kwam de vis uit de diepvries en zo de pan in. De patat was lauw en niet goed doorbakken en de kroketten, door de dames besteld met de patat was ook een flop. Een belangrijk punt nog, wanneer mijn vrouw en ik en zeker ook vele andere na luncht/gedineerd te hebben, hun handen lekker kunnen wassen en kunnen drogen, maar van drogen was geen sprake, want er was geen papier of handdoek aanwezig. Jammer van mijn zeer negatieve berichtgeving. Misschien moet het management nog eens goed nadenken over "Hoe het beter kan " maar niet met de eerste regel over de ONZE KEUKEN: "We gaan niet voor moeilijk, we gaan voor goed"
Wanneer wij nog eens in de buurt zijn, dan zal door ons niet meer geluncht/gedineerd worden, maar alleen voor een kopje koffie. Het wegsturen van je klanten gaat sneller, dan ze terug te winnen. Geen aanrader.
Daniel H.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Vooraf gereserveerd voor een groep. We werden aangemaand om stipt op tijd te zijn om 6 uur (de reservatie kon ook absoluut niet later), want de keuken was daarop ingesteld, zo was ons gezegd.
Restaurant zat behoorlijk vol... wij netjes op tijd. Aan de inkom stond een bord dat meldde dat er personeel ziek was. Las ik niet bij een andere recensie dat dit een paar weken geleden ook al zo was???
Goed, dus op tijd binnen (stipt 6 uur) en meteen besteld. Soep (niet al te warm) was er voor sommigen al na enkele minuten, maar niet iedereen werd tegelijk bediend, sommigen hadden hun soep al op toen anderen nog moesten beginnen. Niet leuk. Maar dan begon het wachten. Rond 8 uur kwam dan voor enkelen de hoofdschotel! Ook hier weer het zelfde scenario: de hoofdschotels kwamen met zeer ruime tussenpozen op de tafel, zodat niet iedereen tegelijk zat te eten. Frietjes en groenten kwamen pas minuten later na de schotel op tafel: plaats om die te zetten was er niet, want ondertussen stonden wel de drankjes van tussen 6 uur en 8 uur nog allemaal op tafel !!! Sommigen hadden mosselen besteld, mosselsaus werd niet opgediend dus werd dit uitdrukkelijk aan den bediening gevraagd. De kelner rolde bij die vraag duidelijk met de ogen en bracht na (te) lang wachten voor 4 potten mosselen 1 portie met 3 verschillende sausen... wat de bedoeling van zoetzure saus bij mosselen is heb ik nog steeds niet begrepen. Volle deksels met mosselschelpen werden niet opgehaald, je moest het torentje maar hoog genoeg mikken! Ik en mijn partner kregen even later eindelijk onze schotel. Saus koud, kabeljauw uitgedroogd. Te lang onder de lamp gestaan? Toch maar besloten om niet te reclameren. Na een halve portie vis was het me toch te gortig, toen ik vaststelde dat de "in zeewater gestoomde" kabeljauw aangebrand was! Het vel van de vis was een harde en totaal verbrande korst geworden... Net zoals de ribbetjes op het bord van onze zoon, die blijkbaar net iets te veel vuur hadden gezien. Een kant was gewoon verkoold. Toen besloten we om de verantwoordelijke er bij te roepen. Ik vroeg mevrouw of ze wist hoe het gerecht op mijn bord op de kaart stond. "ja mijnheer, u hebt de tong. Oh neen, de tarbot. Ah nu zie ik het, u heeft de gestoomde kabeljauw..." Ik vroeg haar hoe het te verklaren was dat een "gestoomde" kabeljauw een verbrande korst kon hebben? Over de droogte van de rest van de vis nog niet gesproken. "Ja, ik zie het, uw kabeljauw is gebakken mijnheer..." Een andere schotel gekregen. In zeewater gestoomd? Kraanwater allicht, want van zout was geen spoor te bekennen... maar de vis was niet verbrand deze keer, dus al een behoorlijke vooruitgang.
Tafel werd gewoon niet afgeruimd, de glazen van het aperitief van 6 uur stonden om 8.30 nog steeds op tafel, wel gevraagd of we nog dessert wilden... Tja, we hadden het menu genomen, dus ja, dat verwachtten we wel eigenlijk! "Ik zal even voor u horen of u dessert kan krijgen". Wablieft?

Complete ramp is ons besluit. Ongeorganiseerde bediening en allicht dito keuken resulteren in slechte kwaliteit. Spijtig van het mooie uitzicht, dit verdient een beter kader...
zeeuwsgenot .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Bij de ingang stond vermeld dat wegens ziekte het wat langer kon duren, voor ons geen probleem we hadden de tijd. Maar wat een fiasco, het wachten viel alles mee maar het eten was bar slecht. Bestek lag er niet , werd op ons verzoek na enige tijd gebracht , midden op tafel gelegd.
Pannetje mosselen was niet open, de friet was koud en de sausjes werden niet geserveerd.
De sate was uitgedroogd en de saus ingedikt donkerbruin van kleur, daarbij vergezeld van droge sla en groente in het zuur waarbij het vocht in de sate dreef. Na onze klachten werden nieuwe mosselen en sate gebracht, in etappes dus van samen eten was geen sprake. Het gevraagde brood kwam als dessert. Wel kregen wij ter compensatie een drankje van het huis aangeboden , aardig bedoeld maar voor ons is er geen enkele reden meer om hier ooit te gaan eten. Jammer, want de locatie leent zich daar zeker voor.
D.j. V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Met vier personen zijn wij bij de Heerenkeet wezen eten. De bediening was netjes, vriendelijk en goed verzorgd. Het eten was heerlijk en ruim voldoende. We hebben mosselen en tong gegeten. Van 1 pannetje waren de mosselen niet allemaal open gegaan maar een nieuw pannetje was heel snel door de bediening geregeld. Het restaurant gaan wij zeker aanraden bij vrienden en kennissen!
Nathalie B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Lekker gegeten op het terras. Vangst van de dag is echt een aanrader. Ruime hoeveelheid tegen een gunstige prijs en goed bereid. 1 van mijn disgenoten had oesters waarvan 1 er niet goed uit zag. Deze werd vrijwel direct vervangen voor een nieuwe oester zonder discussie.
Bediening mag wel iets attenter zijn op een aannemen van drankbestellingen. (hadden wat last van onderbezetting en dit was aangegeven)
Min puntje was wel dat de aangegeven speciale thee met Meloen, citroen, munt en Earl Grey thee geen Earl grey bevatte want die was op. Zeker een plek om vaker te gaan eten.
Joep J.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Bestelde zeeuwse platte oesters. Kregen champagne oesters, wel dezelfde prijs. Waren heel klein en de smaak was niet bijzonder. Totaal niet met de prijs in overeenstemming. Kreeft was goed, extra zeekraal besteld was doorgekookt en niet erg lekker. Frietjes en sla was karig voor 4 personen. Altijd goed geweest en hadden vrienden uitgenodigd. We vonden het beschamend en kwamen vanuit uit België gereden. We zullen niet snel terug gaan.