De Heeren van Terkaple

Meer informatie over restaurant De Heeren van Terkaple

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00
Waldorfffff .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heel soms wordt je verrast in een restaurant. Dit is mij woensdagavond 23 augustus 2016 overkomen. Nog nooit heb ik zolang op een voorgerecht moeten wachten. Een eenvoudige bruschetta, een geroosterd broodje met daarop tomaat, olie en kruiden. Het duurde maar liefst een half uur. Het is een mooie avond en je hebt de tijd. Even geen stress en je geen zorgen maken over de halve ui op je toastje met daaronder wat tomatendrap verstopt.
Mijn tafelgenoot en ik waren gewaarschuwd. Het hoofdgerecht liet nog ietsje langer op zich wachten. Maar ja, de avond was nog steeds mooi en de wijn smaakte goed. Waar maak je je druk zou je zeggen. Welnu, dat was het hoofdgerecht. Het leek op spareribs, maar daarna hield ook iedere overeenkomst met dit gerecht op. Je denkt dat dit niet te verpesten is. Mis. De truc is, laat het iets te snel ontdooien, vergeet kruiden toe te voegen en dan snel opwarmen op.
Één hap en ik was acuut genezen. De spareribs bleven achter op het bord. Een hapje van het gerecht van mijn tafelgenoot bood geen alternatief. Varkenshaas met zalm. Diepgevroren, magnetronnen en dan weer opwarmen.
De lieve serveerster vroeg hoe gesmaakt had en ik moest haar teleurstellen. De avond was nog mooi en ik besloot af te rekenen.
Of ik even het volle pond wilde betalen want de rest van de gasten waren uitermate tevreden. Welke gasten? Mijn tafelgenoot en ik waren de enige op het hele terras. Ik heb braaf, maar verbaasd, betaald.
Ik adviseer eenieder bij het zien van het bord "De Heeren Van Terkaple" langs de weg, het gaspedaal iets verder in te drukken.
Yke H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Moeilijk een keuze te maken van de kaart! En dan ook nog wat keuzes buiten de kaart om... super! Onze tafel had variatie in menu's. En alles heeft heerlijk gesmaakt! Van de gerookte zalm tot de saté, van spareribs tot kogelbiefstuk. De carpaccio vooraf ook zeker een aanrader!! Prachtige plek (ook als het wat minder weer is en je daarom met de auto komt...)!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Een topplek aan het water. Bootje kan je voor de deur afmeren en dan lekker op het terras in het zonnetje zitten. De entrecote (van 400gr. !!!) is zeker aan te raden. Deze was subliem gebakken. Wel miste ik wat groente/sla op het bord maar dat is bijzaak. De kinderen hebben friet met frikandel gegeten en mijn vrouw een vegetarisch gerecht met broccoli en kaas. Het eten was goed en de bediening vriendelijk en oplettend.