De Heeren van Soetermeer

Dorpsstraat 41 2712 AC Zoetermeer Nederland Kaart

Over het restaurant De Heeren van Soetermeer

Vleesspecialiteiten restaurant De Heeren van Soetermeer is gevestigd in het karakteristieke geboortehuis van keurslagen Piet van den Berg. Op 11-jarige leeftijd slachtte Piet in het koetshuis van de grote binnen zijn eerste koe. Tegenwoordig is ‘het vlees van Piet’ een begrip binnen de Horeca en springt het M.R.IJ. (Maas Rijn & IJssel) eruit door zijn bijzonder hoge kwaliteit. Dit mooie M.R.IJ.-vlees en nog vele andere nauw geselecteerde vleessoorten kun je terugvinden op de kaart van De Heeren van Soetermeer.

Er wordt gewerkt met de Mibrasa houtskooloven, dit moet je zien als een soort gesloten supergrill. Je kunt hem tot 500 graden opstoken, waardoor je product veel sneller gaart. De buitenkant wordt dichtgeschroeid en komt er lekker knapperig uit, terwijl de binnenkant zacht en sappig blijft. Tegelijkertijd wordt het product ook gerookt, omdat alle rook achter de gesloten deur van de Mibrasa blijft hangen. Je grillt en rookt tegelijk. Deze manier van koken vergt veel oefening en aandacht, maar bij goed gebruik krijg je een uniek en onevenaarbaar resultaat.

Het vlees wordt elke dag vol passie en liefde bereid om alle gasten de optimale smaakbeleving te geven. Iedereen die dat kan waarderen of wil proberen, samen met een mooi glas speciaal bier of wijn, zal zich helemaal thuis voelen in dit restaurant. Een stoer en sterk merk met de beste producten en alles uit eigen keuken, dat zorgt voor smaak en kwaliteit!

*Beers & Meat*
Eens per maand kunt u bij De Heeren van Soetermeer reserveren voor Beers & Meat. Tijdens Beers & Meat serveren wij een heerlijke driegangenmenu met bijpassende speciaal bieren.

*BBQ Masters*
24 augustus 2017 begonnen wij met de eerste BBQ Masters regio Haaglanden. Dit was een groot spektakel! Drie duo's en twee single BBQ fanaten gingen de strijd tegen elkaar aan om de titel BBQ Master regio Haaglanden 2017. Omdat de eerste BBQ Masters zo'n succes was, is het een blijvend concept! Volgend jaar wordt er weer op zoek gegaan naar de nieuwe BBQ Master regio Haaglanden 2018.

Meer informatie over restaurant De Heeren van Soetermeer

Jouw recensie over het restaurant De Heeren van Soetermeer

Rico I.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Eindelijk een goed bbq restaurant ontdekt, goede vriendelijke bediening en zeer goed slow & low bereid vlees. Hier ga ik zeker terug komen ????
Pascal H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heerlijk eten van goede kwaliteit. Hadden het plankje voor twee personen. We hadden aangegeven dat we haast hadden. Hier werd prima rekening mee gehouden. We gaan snel weer terug!
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Super lekker gegeten en een vlotte en zeer vriendelijke bediening
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Verrassend lekker gegeten. Heerlijk vlees. Gezellige bediening. Prijs kwaliteit verhouding ook prima.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Voor ons zoals het hoort gezellig vriendelijk goede ontvangst ga zo maar door.
Blijf zo door gaan. En wij komen zeker terug . Top!!!!
An V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Vanavond gegeten had een tournedos besteld van Piet van der Berg door de vele kruiden viel de smaak van de tournedos in het niet jammer wij hebben vaker gegeten bij de Heren van Zoetermeer .
Wat ik kwalijker vind heb dit aangegeven bij het meisje wat ons bediende en zou het doorgeven aan de kok helaas van de kok niets hierover gehoord, en bij de rekening nog even navraag gedaan maar kreeg de vraag of ik de vorige keren misschien een kogel biefstuk heb genomen, maar dit heeft toch niets te maken met de smaak van de biefstuk eerder met de malsheid.
Michelle G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Eten was erg goed, jammer dat de inrichting oud en een goedkope uitstraling geeft, een upgrade qua tafels en stoelen zou erg gewenst zijn.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Vriendelijke en nette bediening , goede gerechten en juiste prijs /kwaliteitsverhouding , als je iets wat aangepast wilt hebben is dat geen probleem
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
Afgelopen Zaterdag zijn we opnieuw gaan eten bij de Heeren van Soetermeer, dit op uitnodiging van de directie e.e.a. naar aanleiding van ons teleurstellend diner met Vaderdag. Eerlijk is eerlijk, wij hebben prima gegeten en dit keer kwam alles op tijd op tafel (en tegelijk) en was de kwaliteit prima. Met namen het voorgerecht, een carpaccio van ossenhaas en een tartaar, gesneden en niet gemalen en "non préparé", altijd een kritisch gerecht, maar deze was echt perfect. Super mooi vlees, mooi rood, niet bruin geoxideerd en werkelijk heerlijk mals zoals het hoort bij een tartaar. Het hoofdgerecht hebben wij dit keer sliptong genomen en die was ook prima gegaard en vers ook zoals het hoort. En vooral belangrijk, alle bijgerechten kwamen gelukkig gelijk met de vis. De directie heeft haar excuus aangeboden voor de vorige keer en maatregelen genomen om onnodige teleurstellingen in de toekomst te voorkomen. Kijk zo hoort het wat ons betreft, excuus bij deze geaccepteerd en wij komen graag weer ene keer langs!
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Vandaag voor vaderdag daar gegeten. Het welkoms bord beloofde veel goeds. Een vleesplank voor 2 personen met 3 soorten geroosterd vlees: buikspek, pulled porc en roasted beef. Misschien was het iets anders, maar door de totale ramp die dit diner werd, heb ik het achteraf niet meer willen lezen wat het nu precies was.
Wat ging er mis. Het begon met het biertje bij aanvang. Een Meantime IPA op fles. Leek ons lekker. Na een paar slokken proefde ik een merkwaardige ijzersmaak in het bier. Ook was het bier dun en laf en veel minder vol van smaak dan het volgens de beschrijving zou moeten zijn. Wat bleek. De flesjes waren ruim over datum! Bedorven dus. Het koste mij nog enige moeite om de bediening hiervan te overtuigen, maar na enig aandringen kreeg ik twee nieuwe bieren. Wel een ander type , want de andere flessen waren op was het verhaal. Maar geen excuus. Helaas. Gelukkig kwam na enige tijd dan de vlees plank waar we ons op verheugd hadden met de mededeling dat er nog friet bij kwam. Na 5 minuten wachten zijn we maar begonnen met opscheppen. Anders wordt de boel koud nietwaar. Toen kwam de bediening met een salade en met een verontschuldiging, dat het vlees iets te vroeg was uitgeserveerd. Na weer een minuut of 4 kwam de friet erbij, maar wij waren inmiddels aan de "vlees ramp" begonnen. Het bovenste gedeelte was hard geroosterde huid, met daaronder veel oneetbaar vet. Daaronder had het goede vlees moeten zitten. Dat was slechts een klein gedeelte dat door de het karameliseren van de geroosterde onderlaag vrijwel een identieke smaak had afgegeven aan de 3 soorten vlees. De onderzijden waren volledig verbrand en niet eetbaar. deze resten hebben we ook laten liggen en er zo goed en zo kwaad als dat ging maar om heen gegeten. Toen de bediening na enige tijd vroeg of alles nog naar wens was, heb ik duidelijk aangegeven dat het vlees te erg verbrand was aan de onderkant en dat we het niet verder gingen opeten. Het zou worden doorgegeven aan de chef. (op mijn dringende verzoek) Er is geen feed back op gegeven. We hebben toen nog maar een kopje thee en een koffie besteld. Bij het afrekenen heb ik nogmaals aangegeven dat ongelijk uitserveren vervelend is, maar verbrand vlees opdienen gewoon een doodzonde is. (Ik heb van deze ellende een paar foto's gemaakt voor het geval mensen het niet willen geloven) Desalniettemin hoopte de juffrouw bij mijn volgende bezoek dat het beter zou bevallen en wenste ons een prettige avond. Helaas was die al behoorlijk verpest. En een excuus??? Niets van gehoord....iets doorgegeven aan de chef? Misschien wel, maar die heb ik niet te spreken gekregen, terwijl ik hier toch om had gevraagd. Ik heb alleen maar jonge bediening gezien en een zeer jonge kok. De bediening is duidelijk niet goed opgeleid hoe hier mee om te gaan. Erg jammer en ik zet hier nooit meer een voet over de drempel.
Danielle L.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
De sfeer is goed. De menukaart een feest om uit te kiezen. Zeker voor herhaling vatbaar. Gezellige ervaring.
Jurriën V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Heerlijk eten! Het personeel is allervriendelijkst en de prijzen zijn goed. Vooral de gerookte burgers zijn een hele dikke aanrader!
Sylvie N.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Bediening was te druk om onze tafel te bedienen. Seinen werd niet gezien. Uiteindelijk maar bij een ander restaurant gegeten in de dorpsstraat.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Heerlijke vleesgerechten in een prettige sfeer. Het restaurant is goed bereikbaar met zowel OV als auto (voldoende parkeerplaats dichtbij)
Ghislaine P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Verrassend lekker en perfekt voorbereidt eten. De carpaccio was boter zacht en goed op temperatuur. De pulled pork was heerlijk. De Tomahawk steak aan het
bot was meer dan voldoende voor 3 personen en werd medium rare geserveerd precies zoals wij het hadden besteld met heerlijke Roosevelt aardappelen en patat en groenten. Het vlees was mals en erg smakelijk. De enige min punt was de truffel saus die meer op een jus leek. Onze serveerster was erg vriendelijk en haar bediening was snel en efficiënt. Het is zeker een aanrader en wij zullen hier wel vaker eten.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Beperkte kaart en kwaliteit was matig, personeel was zeer vriendelijk en de tuin was heerlijk.
Helaas niet voor herhaling vatbaar.
Shanou D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Erg goed restaurant.
Super pulled pork! En de tomahawk steak was ook erg lekker. Zeker een aanrader om een keer te gaan eten!
Irene L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Beetje de sfeer van een eetcafé, wel een heel leuk terras buiten. Ik vond het eten hier erg tegenvallen."Carpaccio zoals je hem nog nooit hebt gegeten" stond op het menu en dat klopt helemaal, het vlees was wel zacht, maar werd volkomen overstemd door de saus, verder vond ik het een erg kleine portie met weinig sla.
Als hoofdgerecht de low and slow vleesplank genomen [brisket/buikspek/pulled pork.
De smaak van brisket was wel goed, maar het vlees was veel te droog. De korst van het buikspek [normaal gesproken het lekkerste] was oneetbaar en leek wel van leer, het vlees eronder was echter wel heerlijk en was gekruid met vijfkruidenpoeder en tot slot de pulled pork; die was echt veel en veel te zoet en werd geserveerd op een zompig soort pitabroodje. Groenten waren er vrijwel niet. De friet die geserveerd werd eet je bij de gemiddelde patatzaak beter, hier zou je toch rustieke friet verwachten met echte mayo in plaats van fritessaus, kortom het kan vele malen beter, echt jammer.
C.M. B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Gezellig, vriendelijke en snelle service, lekker maar niet echt bijzonder eten.
Leuke locatie in de Dorpsstraat, leuke buitenterras achter het restaurant.
Daphne B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Heerlijke hamburgers, gezellig restaurant en prima bediening. Leuk om een hapje te eten nadat je eerst de Escaperoom er (bijna) naast hebt gedaan!