De Heeren Van Slydregt

Stationsplein 8 3364 AM Sliedrecht Nederland Kaart

Over restaurant De Heeren Van Slydregt

Het lekkerste uit de Frans-internationale keuken

Genieten in een bijzondere entourage. Dit restaurant bevindt zich namelijk in het station van Sliedrecht! De chef hanteert een Frans-internationale keuken en presenteert verrukkelijke gerechten. Het personeel doet er alles aan om je een onvergetelijke avond te bezorgen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Heeren Van Slydregt

trein (u stapt letterlijk voor de deur uit!) en bus

Maandag t/m Vrijdag vanaf 11:00
Zaterdag en Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Engels gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ad-B .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Zowel het voorgerecht (vissoep) als het hoofdgerecht (sate) viel in de smaak. Daarbij een ruime portie frites dus het is goed eten. Wel iets luidruchtig.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Samen met mijn vriendin op een zaterdag avond geweest. De tafel waarvoor we gereserveerd hadden was nog bezet dus werden wij uitgenodigd aan de bar voor een drankje en een broodplankje, dit broodplankje kregen we trouwens voor niks i.v.m het wachten!
Nadat we ons tafel hadden (duurde pakweg 5 minuten) namen we allebei de carpaccio als voor en de BBQ steak en tournedos als hoofd. Het was heerlijk! Geen opmerkingen hierover! Maar helaas begon het gedoe hier. Wij zaten boven, en kennelijk mocht één van de bediening niks opruimen en naar beneden brengen(?) waardoor we redelijk lang wachten tot het uiteindelijk was opgeruimd. Nog nooit van iemand die in de bediening zit die niet af mag ruimen. Nu wat flexibiliteit was dit restaurant mist. Een dessert wat ik wou had diversen items wat ik niet lustte, dus ik zei tegen de serveerster van: "Haal dit er maar af, en maak maar iets leuks daarvan!" Nou kennelijk had de kok er geen zin in of de serveerster had het niet doorgegeven maar ik kreeg een armoedig dessertje.. En nu het leukste. Ik moest de volle pond betalen voor het dessert, terwijl meer dan 60% van het originele dessert was verwijderd. Om discussie te vermijden heb ik simpel geen fooi gegeven.

Het eten was perfect, zonde dat je het dan verziekt met slechte service.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gevarieerde kaart, hoewel de woordgrapjes wat gedateerd overkomen. Daarnaast moet je echt de hele kaart doornemen voordat je kunt kiezen, want overal zijn kaders gemaakt van 'andere' mogelijkheden. Een hoekje met eetcafé gerechten, een stukje voor vlees, ergens nog iets over vis en het is zoeken naar vegetarisch.
Er is niets mis mee, maar het springt er ook niet uit als echt uitnodigend. Het pand is mooi, maar mist sfeer. De bediening is correct, maar voelt de sfeer aan tafel niet aan.
Gewoon een handig plekje om even iets te eten zonder onder de indruk te raken. Saus vond ik erg aanwezig bij varkenshaas, grote porties.
Afknapper is de vreselijke geur die van het sterretje komt dat in het dessert is gestoken. Eerst dacht ik dat er iemand jarig was aan de tafel waar het werd geserveerd, later bleek dat iedereen die de proeverij (of hoe zij het willen noemen) bestelt zo'n raar stokje erbij krijgt.
Kort: tja... Ik zou een alternatief zoeken als ik gevraagd word hier nog eens naartoe te gaan.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Samen met mijn vrouw gegeten in de brasserie waar het al redelijk vol was. We bestelden wat te drinken en vroegen ook om een kan kraanwater. Dat schenken we hier niet werd ons door een zeer jonge leerling-ober meegedeeld op een toon van hoe durven jullie dat te vragen. We hoefden geen voorgerecht en als hoofdgerecht koos mijn vrouw kabeljauw met aardappelmousseline, snijboontjes, paddenstoeltjes en truffelboter. Ik zelf koos voor de tournedos met pancetta en uitjes in balsamico. Daarbij kwamen heerlijke frieten en een klein schaaltje groente. Ook bij de tournedos zaten genoeg groeten. Beide waren heerlijk en de tournedos was goed medium gebakken zoals gevraagd. De uitjes waren bijzonder lekker!
Het was verschrikkelijk warm in de brasserie, het zweet stond mij op het voorhoofd en meerdere gasten zaten zich koelte toe te wapperen. Gevraagd of het raam open kon. Dat was niet mogelijk omdat de ramen dan tegen de gasten aan zouden komen die buiten zaten. Dan toch maar een nagerecht genomen. Mijn vrouw nam de crème brûlée en die was goed. Ik nam een kaasplankje met kazen uit de Alblasserwaard. Ook dat smaakte prima.
De bediening liet wel wat te wensen over. Er liepen 2 ervaren serveersters en 3 jongelui die nog heel veel moeten leren. Ze deden hun best maar eigenlijk is die bezetting niet goed als het zo druk is.
De prijs van een glas huiswijn sauvignon blanc van € 4,50 vind ik voor een huiswijn belachelijk duur.
De hoge tafel waar wij aan zaten is waarschijnlijk wat ruw omdat mijn vrouw bij thuiskomst merkte dat er een stukje vel van haar elleboog af was.
We hebben heerlijk gegeten maar of wij daar nog een keer teruggaan is de vraag.
Keestj .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vandaag gedineerd in de brasserie van De Heeren Van Slydregt in het oude stationsgebouw van Sliedrecht.

Het is een sfeervol 19e eeuws gebouw dat modern verbouwd is, maar helaas is de akoestiek nog steeds die van een stationshal. Wij zaten op de tussenverdieping en het was lastig om mensen aan de andere kant van de tafel te verstaan. De muziek uit de speakers werd ook ruimschoots overstemd door de brij van gesprekken op een drukke avond. De uitbater zou er goed aan doen om wat geluiddempende panelen te installeren oid. Verder was de menukaart met taalgrapjes als namen van gerechten wat aan de knullige kant ("Schuimsmarcheerder").

Een vlotte en correcte, maar niet speciale bediening.

We hebben geen voorgerecht genomen. Na een mandje (prefab?) brood met een te zoute korst kwamen de hoofdgerechten. Als hoofdgerecht had ik lam met couscous, wat groenten en een klein dotje yoghurtsaus voor de vorm. Het stuk lam was prima gegaard (rare) en goed mals. Toen nam ik een hap van de couscous. Brem en bremzout. Hetzelfde voor de groenten en jus. Op zich was de combinatie en kruiding van het gerecht prima, maar het smaakte alsof iemand het gerecht had gepekeld. Men had er ook nog voor gekozen om een groot stuk lam te nemen en daar een zeer kleine hoeveelheid van de rest bij te doen (gezien de zilte couscous een zegen). Aanvullen met standaard, zoute en een tikje droge friet dus en een klein beetje romige salade, die nogal uit de toon viel bij de orientaalse smaken van de rest.
Een deel van de tafelgenoten had een mixed grill van vis, die iets minder zout was. Wat daarbij echter opviel was de keuze voor koolvis ipv kabeljauw, waarschijnlijk om de kosten te drukken.

Als desert had ik een glas french coffee met slagroom vers uit de spuitbus. Het ijs van een tafelgenoot zag er prima uit, alhoewel er aan een standaard dame blanche weinig te verpesten valt. Het hazelnootschuim van een andere tafelgenoot was prima van structuur maar te zoet, zeker icm de witte chocola.

Al met al niet voor herhaling vatbaar.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Vandaag gegeten in het oude stations gebouw van Sliedrecht. Er stonden asperges op het menu met lam in saus van rode port en gebakken krieltjes. Eten was goed. Vlees had nog iets malser gemogen maar dat is eigenlijk een detail op het geheel, want was verder gewoon goed vlees. Aardige bediening en kwamen met regelmaat langs. Locatie is denk ik een van mooiste gebouwen van Sliedrecht. Ook sfeervol ingericht.
Conclusie: Moeite waard om een nog een keertje te eten.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Op vrijdag de 13e in het restaurant gegeten. Gekozen voor een viergangendiner met een fles rode wijn (Rioja). Gerechten zijn qua keuze mooi op elkaar afgestemd. Voor het menu verrast met een amuse van dorade en quinoa. In het restaurant is aandacht voor rust en ruimte van de gasten. Op gepaste afstand is bediening aanwezig. Gerechten zijn goed van smaak en is aandacht voor de presentatie. De bisque (kreeftensoep) is een absolute aanrader. Het opdienen van de gerechten is uiterst correct. Bediening kent de wijnen en andere bijpassende dranken. Voor ons een fantastische avond.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Hier op een woensdag heerlijk gegeten. We begonnen met een mandje lekker stokbrood met kruidenboter.
Daarna de zalmfilet besteld, was erg lekker en borden waren met zorg opgemaakt. Als toetje hadden we de "dronken conducteur", een mooi bord met een bolletje ijs, klein puntje appeltaart, creme bruleetje en een beetje chocolade mousse. Hierbij kregen we ook koffie en een glaasje Butterscotch. Personeel is beleefd, maar er straalt geen vriendelijkheid vanaf. Moet wel zeggen dat het echt volle bak was. We komen zeker nog eens terug.
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met 3 personen geluncht bij de Heeren van Slydregt. Gezellig druk op de zatermiddag.
De bestelling werd vlot opgenomen en geserveerd.
Wij kozen voor een uitsmijter met ham en kaas, een Heerenburger met lekkere salade, verse frieten en pittige tomatensalsa. Het derde gerecht de Sneltreinvaart, een twaalf uurtje van verse tomatensoep met room, salade, een boterham met zalm en een met rauwe ham en zongedroogde tomaatjes.
Alles was super lekker, vers en met aandacht bereid.
De Heeren blijft een leuk restaurant met een goed gevarieerde kaart.
Lisanne A.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Geluncht op deze mooie locatie in Sliedrecht. Gerechten waren over het algemeen goed, en netjes verzorgd. Zelfgemaakte sausjes bij de hamburger waren overheerlijk. Jammer was bijvoorbeeld de sandwich met parmaham en kip; lekker, maar de kip bleek vleeswaren-kip te zijn, ipv lekkere zelf gegrilde kip. De bediening had er vandaag niet veel zin in. Dat drukt het plezier toch wel een beetje.
Corrie V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Met 3 personen gedineerd op een donderdagavond.
Gezellige drukte, maar bediening is prima, alles snel genoeg op elkaar gevolgd, voldoende oog voor drinken etc.
Stokbroodje vooraf vinden wij juist heerlijk met de kruiden, dat is een kwestie van smaak.
Ook hoofdgerecht was prima van smaak en grootte voor ons allen.
Aanrader..!
C.G. N.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Omdat onze eerste keus vol zat naar de brasserie van de Heeren uitgeweken. Mooie locatie in het station. Brood met kruidenboter zit inbegrepen, kruidig stokbrood wat niet echt knapperig is, maar de lekkere boter maakt wat goed. Correcte bediening zonder veel jeu. Na opmerking over net ontvangen kapot glas zonder excuses vervangen. Heerlijke rosbief vooraf, zalig en goed gegaard hert met hete bliksem als hoofdgerecht. Na ipv een dessert een thee genomen, hier zijn blijkbaar geen keuzes qua smaken. Qua kwaliteit zeker vooruitgegaan tov eerdere jaren, maar sommige dingen blijven hier wat achter ( keuze in wijn/theesmaken, kaart is grotendeels hetzelfde gebleven). Punt ter verbetering wat mij betreft. Wel voor herhaling vatbaar.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Een geheel vol restaurant op een donderdag avond. Met een groep van 8 mensen hier gegeten.
Ondanks de drukte was de bediening alert en volgden de gangen elkaar in een goed tempo op. Smakelijke gerechten. Boven is het gezellig zitten onder het houten plafond, leuke locatie.
Melanie1974 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Gisteravond gedineerd in de brasserie van De Heeren Van Slydrecht. Gezellig ingericht en lekkere, gevarieerde gerechten op de kaart.
De hoofdgerechten (1x ossenhaaspuntjes en 1x varkenshaas) waren op zich prima, maar de varkenshaas was gewikkeld in spek (staat niet vermeld op de kaart) hetgeen - voor iemand die niet van spek houdt - afbreuk doet aan de smaak van het vlees.
De desserts klonken veelbelovend maar de uitvoering was minder. De crème brûlée was duidelijk eerder op de dag gebrand, want werd ijskoud geserveerd. De schuimmarcheerder werd in tegenstelling tot de op de kaart vermelde karamelsaus geserveerd met butterscotchsaus, voor een karamel-liefhebber wederom een tegenvaller!
De bediening was adequaat en correct, maar vriendelijk is een te groot woord. Er heerste een gespannen sfeer, alsof de gehele brigade op eieren liep. Er kon geen praatje of lach vanaf. Noch onderling, noch naar de gasten.
Bij vertrek voelde het alsof we naar een begrafenis waren geweest in plaats van gezellig uit eten.
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
even lunchen voor ons de eerste keer bij slydregt,
we hadden geluk er was nog een tafel vrij wat ons opviel was teveel mensen in een kippenhok geduwd erg lawaaierig. wij hebben een sandwich uit de oven met kip, cheddar, Parmaham en mangochutney(parfum achtig) gegeten smaakte wel lekker maar te lang in de oven gezeten daardoor wat droog van smaak. de munt thee was de eerste keer koud maar werd direct verholpen alleen geen smaak aan de munt helaas. tip haal 2 tafels weg en doe iets aan jullie geluid, vooral de meneer die vind dat je moet stampen om maar te laten zien dat hij het druk heeft het eten op de tafels waar wij zaten danste mee.
wij kwamen om een feestje te boeken maar zijn helaas door vooral de herrie snel er vandoor gegaan.
Tja, in een drukke zaak kan je als je niet reserveerd wel eens op een plekje komen te zitten wat niet geheel naar wens is! Maar om daar nu zo een reactie op dit podium te zetten, beetje jammer.
Tip, denk eens na voordat je wat op internet zet, of doe dit PERSOONLIJK, wat wel zo eerlijk is!
Gastvrije groet, P Baanen

Reactie van proever:

denk na over wat er staat en doe wat aan die rond stampende kelner en de herrie.
de plaats deed er niet toe heb ik het ook niet over gehad.

mvg Cor
Simone1976 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Op een maandag eens neergestreken in Sliedrecht. Sfeervol leuke menukaart . Zeer vriendelijk & goede bediening . We kozen een Zweeds broodje met vis. En werden verrast met een rijkelijk gevuld broodje met : gerookte zalm , Hollandse garnaaltjes , tonijn en paling . Een pluim voor de kok die er ook op de maandag zin in heeft !! We hebben genoten van de lunch en de gastvrijheid. Ook toen de zaak vol liep bleef t personeel vriendelijk en oplettend. Achtergrond muziek is misschien een klein minpuntje. Ook aan de kleine gasten werd veel aandacht besteed . Wij komen zeker terug .
Chantalbossers .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Glutenvrij brood is meestal niet te eten, maar hier was het echt heerlijk. Ook de rest van de high tea was erg lekker.

Bediening was vriendelijk en snel.

Locatie erg sfeervol en gratis parkeren.

Absoluut een aanrader!!!!!
ElsemarieR .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Samen met vrienden gezellig en lekker gegeten bij de brasserie van de Heeren van Slydregt. Dit was onverwachts en gelukkig was er nog een tafeltje voor 4 beschikbaar. De menukaart blijft wel veel hetzelfde, maar wat er op staat is lekker en goed en er is een ruime keuze. Het vlees was lekker, de gamba's heerlijk en de bediening goed.
Mobismul .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Zeer gezellige en gastvrije zaak. Wij zijn begonnen met heerlijke carpaccio als voorgerecht , ossenhaaspuntjes als hoofd gerecht smaak en presentatie beiden zeer goed. Een hele mooie en gezellige zaak op het station van Sliedrecht een echte aanrader komen zeker terug.
Mbmf .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Lekker geluncht bij De Heeren Van Slydregt, een omgebouwde oude stationshal. De aankleding is klassiek, maar gezellig. De bediening is vriendelijk en oplettend.
Wij hebben genoten van een zweeds broodje met zeebanket (gerookte zalm, garnaaltjes en geroosterde tonijn) en een ciabatta met tonijnsalade, geroosterde tonijn en tonijnmayonaise. Binnen drie kwartier stonden we buiten; Perfect!