De Heeren van Overloon

Irenestraat 1 5825 CA Overloon Nederland Kaart

Over restaurant De Heeren van Overloon

Culinair genieten

Kom waanzinnig genieten van een etentje in De Heeren van Overloon. Een prachtig gebouw op een zeer bereikbare locatie in Boxmeer. Het uitgebreide menu smaakt niet alleen heerlijk maar ziet er ook nog eens uit als een fantastisch kunstwerk op je bord! Kom snel langs en geniet van vele culinaire hoogstandjes!

Meer informatie over restaurant De Heeren van Overloon

Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Een restaurant die onder zijn kunnen presteert!
Eten is gewoon echt goed, smaakvol, een mooi geproportioneerd!
Echter , de inrichting en aankleding lopen beduidend jaren achter, jammer oud bollig gedateerd ! Service is prima, gastvrouw Marijke doet haar best
ErnaGroeneveld .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Fantastisch gegeten. Het 4 gangen Wagyu menu was prachtig bereid en gepresenteerd. Uitstekende service. Wel vonden wij de tijd tussen de gangen wat te lang. Toen wij vroegen of het wat sneller mocht werd daar perfect op gereageerd. Fijn dat u dit aangeeft, dan kunnen wij hiervoor zorgen. Dat deden ze vervolgens ook. Bediening door een vrolijke jonge dame met blonde staart (Esther?) was top! Zij heeft het begrepen! Interieur goed verzorgd maar wel wat gedateerd. Zeker een aanrader.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dit is echt genieten!

Als inwoner van Overloon ga ik een recensie schrijven over de Heeren van en in bovengenoemde plaats. Mocht u als lezer nu denken dat dit nooit objectief kan zijn, ik kan u verzekeren dat ik juist als hobby-kok erg kritisch ben. Ik ga het dan ook niet over ambiance en gastvrijheid hebben, overigens dik in orde, maar over de gerechten. Zoals gezegd ben ik erg kritisch op presentatie en smaak. Ik kan u verzekeren, alle zes gerechten van ons diner hebben mijn kritiek ruimschoots doorstaan. Subtiele tongstrelende smaken van streekproducten die in een sterrenrestaurant niet zouden misstaan, en ook de smaak van de bijpassende wijnen, was in onze ogen niet te verbeteren. Dit alles voor een zeer betaalbare prijs, voor deze luxe.
Wijzelf en onze ze gasten zijn vol lof, een aanrader om eens bij Marijke, Theo en hun team te gast te zijn.

Annelies en Henk
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Vanwege een nachtje weg in Groeningen (vlakbij Overloon, ongeveer 7 km fietsen door de aspergevelden) waren wij opzoek gegaan naar een eet gelegenheid. Aangezien wij soms wel van een beetje luxe houden kwamen wij, na het lezen van de recensies en de website, uit bij de Heeren van Overloon in het gelijknamige plaatsje.

Bij binnenkomst werden wij hartelijk welkom geheten door de gastvrouw die ons de plaats wees. De bediening werd gevoerd door twee jongere dames waar van ons uit niets op aan te merken valt. De dames voeren hun werk zeer professioneel uit en eventuele kleine problemen werden snel opgelost. Want het kan natuurlijk voorkomen dat er iets niet goed gaat. Zo bestelden wij het 7 gangen verrassingsdiner waarbij ik vooraf aangaf geen asperges te lusten (dan vraag je ook direct af waarom ga je dan in die regio eten, maar goed). Helaas kwamen er bij een gang toch asperges op tafel, partner blij, ik niet. Maar het een en ander werd snel opgelost. De angst bestaat dan meteen dat je een aangepaste gang gaat krijgen waarvan de smaken niet meer bij elkaar passen. Niets is minder waar! Het alternatief was zeer uitgebalanceerd en smaakte voortreffelijk. Dit gold overigens voor alle gangen. Mooie smaakcombinaties en fantastische opmaak.

Gaat dan echt alles goed, bijna. Klein puntje van kritiek lag in het wijnarrangement waarvan wij de witte wijnen niet altijd evenwel vonden passen. De rode wijnen daarentegen sloten perfect aan op de gerechten. Verder een iets lager cijfer voor het decor, naar onze smaak iets te gedateerd voor de allure van dit restaurant. Klein likje verf en een mooie moderne lamp zouden al wonderen doen.

Al met al kijken wij terug op een zeer smakelijke culinaire ervaring en zouden zeker weer eens terugkomen.
Maarke .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Het eten was erg lekker. De gastvrouw was helaas niet klantvriendelijk en dat maakte de sfeer in het begin erg ongemakkelijk. De rest van de bediening was gelukkig uitermate vriendelijk.
Femke3011 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Wij hebben gisteren heerlijk genoten van een 6-gangen diner, dit werd geserveerd als een wandeling door de kaart. Alle gerechten werden met veel zorgvuldigheid en expertise gepresenteerd, van viooltje op je bord tot een tapende van artisjok. Mals vlees, mooi stukje vis en een heerlijke scampi. Onze gastvrouw en tevens ook de eigenaresse vertelde ons bij elke gang wat er geserveerd werd. Ook de chef is bij ons aan tafel geweest. Wij hebben genoten van een heerlijke huiswijn, een Chileense cabernet sauvignon met merlot.
Het laatste uur waren wij nog de enige in de zaak en moesten toen nog 3 gangen. Normaal zouden wij ons dan een beetje ongemakkelijk voelen maar dit was zeker niet het geval, dat was Fijn!
Kortom wij hebben heerlijk genoten en als wij weer in de buurt zijn dan komen wij hier zeker terug! Echte aanrader!
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2014
Tijdens onze vakantie, op de dag van aankomst, gegeten bij De Heeren van Overloon. Het was stil, maar dat kun je verwachten op een maandagavond. Het was lekker weer en we besloten op het terras te eten. De tafel werd keurig gedekt. We hadden niet veel trek en besloten alleen een hoofgerecht te kiezen. Voordat ons hoofdgerecht kwam kregen we een klein kopje heerlijke aspergesoep en daarna nog wat brood met een lekker smeerseltje. Een voortreffelijk begin. We namen vis als hoofdgerecht en natuurlijk gingen die vergezeld van heerlijke asperges. De bediening was zeer correct, alles werd keurig van rechts opgediend. Dit restaurant kunnen we zeker aanbevelen.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Uitstekend gegeten van de proeverij (5 gangen).Prettige bediening door jonge dame en eigenaresse.Goede prijs/kwaliteit verhouding.Tijd tussen de diverse gangen goed verdeeld.Tafels wel redelijk dicht op elkaar zodat de privacy wat minder is.Mooi terras achter om te dineren.
JanvB .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
1e Paasdag heerlijk gegeten. Met 8 personen waarvan 6 het streekmenu hadden. Erg smakelijk, mooi gepresenteerd en uiterst vriendelijke bediening. Als we weer in de buurt zijn gaan we er zeker weer eten.
Mcoolen .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Gastvrije ontvangst. Goede uitleg van menukaart met vele mogelijkheden en toelichting op verrassingsproeverij (5 gangen €35,00) Perfect eten, royale porties, huiswijn erg goed.
Wij kunnen dit restaurant aanbevelen en komen er zeker nog eens terug
John V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
Gistermiddag wezen borrelen met garnituur op het heerlijke terras en meteen gereserveerd voor de avond. Had ik me bijna laten leiden door voorgaande recensie. Gelukkig niet. Zelf ondervinden is toch beter dan afgaan op recensenten met een slecht humeur. Alle geserveerd gerechten en dranken werden vergezeld door een kleine herkomstbeschrijving. Super, eten en drinken komt niet uit de supermarkt, maar van bedrijven die met hart en ziel hun producten verzorgen. Zo ook bij de Heeren van Overloon. Eén minpuntje van dit bedrijf: De reis van 1,5 uur naar huis. Of ik verhuizen of zij?