De Heeren van Maarssen

6,9
Voordelig
B T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vandaag de 70e verjaardag van m'n vader gevierd in de Heerenkamer met 43 gasten.
Top! De ruimte is sfeervol en ruim genoeg voor het aantal gasten.
De bediende hield steeds contact met met mij als organisator of alles nog volgens afspraak verliep en dat gaf mij een goed gevoel.
Genoeg drank en hapjes voor het arrangement wat we hadden afgenomen.
Met een goed gevoel weer huiswaarts gegaan en bij een volgend feestje doen we zeker deze lokatie weer aan.
Jackie2013 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Afgelopen vrijdag hier op het zonnige terras wat gedronken. Vanwege de matige recensies getwijfeld of we er ook een hapje zouden eten. We hebben de gok gewaagd en dat is goed uitgepakt. We hadden de saté van de haas en een maaltijddalade met zalm, coquilles en rivierkreeftjes. En zoals meestal als je er niet al teveel van verwacht viel het in goede smaak. We werden vlot geholpen en voor we er erg in hadden stond het voor onze neus. De bediening was oke, maar duidelijk gericht op een hoge turnover. Het was heerlijk weer en wij hebben genoten en daarbij lekker gegeten.
Selma D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We zijn gisteren me zn 2en bij de Heeren gaan eten, we trekken ons o.h.a. weinig aan van pietluttige recensies. Het was prima. De coquilles lekker mals (de combi met spinazie een beetje vreemd), een groot lekker bord carpaccio. Als hoofdgerecht hadden we Heilbot en Lamsrack. Beide goed klaargemaakt.
Wij vinden het decor en de sfeer geweldig. De bediening had het erg druk, mede omdat het volle terras opeens naar binnen moest ivm een stortbui. We moesten daardoor even wachten op onze drankjes maar geen probleem en het personeel was erg vriendelijk
Ilona D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Na meerdere malen hier genoten te hebben maar eens op een mooie zomerdag het terras gaan uitproberen voor een diner voor 2. Kaart was prima. Wel jammer dat we niet voor het diner hoorden wat er buiten de kaart om te bestellen was. Dit kregen we pas te horen bij het bestellen van het dessert.
Allebei een hoofdgerecht van de Green Egg besteld. Beiden niet onder de indruk. Vorige keer was de tonijn veel beter en volgens mijn partner was het lam aardig maar miste het een goede smaakmaker en lekkere groenten er bij. De frites waren oké. Wel vreemd om er ook aardappelpuree bij te krijgen.
Na het eten een koffie en een proeverij van drankjes besteld. Helaas kieperde de bediening een glas water over ons heen. Meer dan een excuus kon er niet vanaf. Het glas water kregen we pas weer bij ons tweede rondje koffie. Jammer.
De jonge dame in de bediening was zeer vrolijk en had goede humor ondanks de drukte. Jammer dat het andere keren beter bevallen is m.b.t. het eten en de service.
Druppie D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
op zonnige vrijdag avond op terras wat gaan eten wat een enorme teleurstelling. zelfs de meeste simpele gerechten kwamen niet goed uit de keuken . De sate die ik had was zo lang gebakken dat ik hem nauwelijks weg kon krijgen en mijn vrouw nam als nagerecht spekkoek deze was zo droog en smakeloos dat ze die na 1 hap retour gaf . ontstond er een discussie dat spekkoek droog hoorde omdat deze in laagjes gemaakt werd. Spekkoek stond wel op onze rekening dus weer een discussie , ze wilde deze laten betalen omdat de spekkoek speciaal voor ons gemaakt was , beetje vreemd want deze stond na bestellen binnen 1 minuut op tafel. keurig eerste mail naar restaurant gestuurd echter een standaard reactie gekregen . voor ons nooit meer
Hans J.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Vooraf Coquilles en Gamba's -gegrild op een Big Green Egg- gekozen. Foute keuze dus. De Gamba's/Coquilles hadden veel te lang op de gril gelegen, zwart geblakerd aan een kant, droog en taai. Jammer van de 14 euro die ik daarvoor moest betalen.
De stok saté was lekker maar de helft van de bijgeleverde puntzak patat heb ik laten liggen. Helaas allemaal kleine stukjes, keihard gefrituurd en derhalve niet lekker. Jammer Heeren van Maarssen, we zijn beter gewend van jullie.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Geweldig om als eerste in de Herenkamer mijn 80e verjaardag te vieren. Het was gezellig om met mijn familie en vrienden apart te hebben gegeten. Het is super dat deze gelegenheid er nu nieuw bij is gekomen!
De Herenkamer is een geschikte ruimte om ook privé en andere gelegenheden te vieren.
Marjolein U.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Leuke tent, mooi sfeervol aangekleed van binnen en altijd vriendelijke bediening. Zie ook regelmatig dezelfde gezichten terugkomen in de bediening wat erg leuk is.
Eten is altijd prima bij De Heeren van Maarssen. Genoeg keuze en een regelmatig wisselende kaart die goed afgestemd wordt op het seizoen. De snoepkar bij de koffie is een erg leuk idee.
AG91 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Afgelopen dinsdag met vriendinnen bij restaurant de Heeren van Maarssen gegeten. Wat was het druk zeg en wat was de bediening aan het rennen! Maar hoe druk het ook was, de bediening bleef vriendenlijk en ze leken ook goed alles onder controle te hebben. De drankjes duurde wat lang maar dat konden we goed begrijpen. We zijn allemaal voor het driegangen keuzemenu gegaan voor €25,-. Het was echt heerlijk. We kregen vooraf van het huis een broodje met een smeersel en bij het hoofdgerecht kwam een lekkere grote puntzak friet op tafel. Gezien we met allemaal meiden waren namen we allemaal het chocoladetaartje als dessert. Onwijs machtig maar super lekker! Al met al een echte aanrader en we komen zeker nog eens terug!!

Marije S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Met 10 pers gegeten. Chagrijnig meisje die ons bediende (tafel naast ons zag ik wel serveerster die aand8 voor tafel had). Capacchio niet te eten! Sateh echt hompen varkensvlees en mijn tonijnsteak van green egg was Well done dus heb ik 3 happen van op. Friet was heerlijk en goed warm maar dan hadden we beter naar een friet kraam kunnen gaan. Snoepkar bij de koffie was wel lekker. Ik kom hier nooit meer terug, zonde van het geld!
Frankvd .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Afgelopen week maar weer een keer geluncht bij de Heeren van Maarsen. Zoals altijd hangt er een heerlijke sfeer. Prachtige antieke meubels en intieme verlichting. Echter waren de broodjes erg karig belegd en toch vrij prijzig. Dit was vroeger anders. Ondanks dat een absolute aanrader!
Betuweproever .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
De Heeren van Maarssen, tja.

Tussen kunst en kitsch, vlees nog vis

Bittergarniteur besteld maar zooo hard gebakken. Gelukkig opgelost en nieuwe gekregen. Helaas geen horecakwaliteit. Bediening komt ongeïnteresseerd over. In de zaak staat de verzameling van snuisterijen zonder enige vorm van harmonie. Zitplaatsen bij de haard zijn best gezellig.

Work to do
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hebben hier met een groep van ruim 30 personen gegeten. Het restaurant leent zich prima voor groepen en die zitten er dan ook veel. Iets om rekening mee te houden als je met z'n tweetjes wil komen. Herhaaldelijk klinkt er een soort fanfare omdat er een dessert met vuurwerk voor een jarige wordt geserveerd. De ruimte kan slim in meerdere delen worden opgesplitst. Er is voldoende parkeergelegenheid.
De bediening had genoeg aandacht voor ons en was aardig en vrolijk. Het tempo zat er goed in, ondanks de volle zaal.
Voor onze groep was er een beperkte kaart met drie keuzes per gang. Geen vis helaas, alleen vlees of vega. De gerechten zijn afgestemd op de gemiddelde eter, dus veel 'klassiekers' zoals carpaccio of creme brulee. Niks mis mee trouwens, maar ook niet bijzonder. Maar ik heb wel eens beter gegeten voor € 25. De trolley met snoep bij de koffie was wel weer grappig en verrassend. Alle volwassenen worden ineens weer even kind :-)
Wat ik echter enorm storend vond, was dat ik de hele avond in de rooklucht heb gezeten. De deur naar de aangrenzende rookruimte ging regelmatig open en dan kwam er een flinke rookwalm onze kant op. Al m'n kleding kon na thuiskomst in de was. Dit kan echt niet! Vandaar de zware onvoldoende voor 'decor'. Hierdoor zullen ze mij nooit meer zien bij dit restaurant.
Prunus .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
De Heeren van Maarssen is altijd gezellig door de sfeer en de inrichting. De bediening is vrolijk en vlot. Helaas was het vanavond wat te druk, doordat er twee grote groepen zaten. Het eten was wisselend. De parelhoen was heerlijk, maar het wildpotje kreeg van mij een 5.. De smaak was vlak en het kleine beetje (een soeplepel) stamppot was koud. Het voorgerecht en het nagerecht was helijk. De prijs voor een menu van € 25.-- is prima. Maar waarom moet een fles leidingwater € 3,50 kosten?
Arjo M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
in deze tijd is wild altijd het proberen waard. Dus ook deze keer weer geprobeerd. Vooraf een drieluik van duif, heerlijk en verassend mooi klaargemaakt. Als hoofdgerecht een hertenbiefstuk geprobeerd. Die maakte niet helemaal de verwachting waar. Ondanks aangeven als rose klaar te maken iets te ver, jammer. De bediening maakt echter veel goed. De inrichting is wat klassiek maar, in deze tijd, wel gezellig. Heb hier vaker gegeten en samenvattend is het een uitstekend restaurant met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Zowel lunch als diner genuttigd, op verschillende dagen bij de Heeren. Tijdens de lunch liet de dame in de de bediening qua attitude wel wat liggen, bij het diner integendeel, de (andere) bediening was uitermate hartelijk en attent; ik gaf aan nog een afspraak te hebben, men hield supergoed rekening met timing. De zalm club sandwich was heerlijk bij de lunch. Voor 25 euro drie gangen gekozen bij het diner. Een fijne carpaccio, ietwat aan de zuinige kant, maar qua prijs binnen dit menu heel acceptabel. De wildsstoof met friet en een lekker zacht stoofpeertje prima en zeer ruim van portie. Voor mij was een cappuccino na dan ook genoeg, maar een toetje was mogelijk geweest. Vrij druk al op de vroege avond. Veel groepen. De stoelen op verhoging bij de haard wil ik ook nog eens uitproberen. Kortom prima tent voor lunch en avond maaltijd. Voor extra tafelen zou ik mogelijk iets anders kiezen. Maar low profile waar voor je geld krijg je m.i. bij de Heeren.
Franciska W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Met een groep van 7 personen een gezellige avond gehad. Pluspunt is de loungeruimte achterin waar gerookt mag worden, voor de rokers in de groep. Hier begonnen we met een drankje en later kregen we de menukaarten aangereikt. We gingen voor het 3-gangen menu voor € 25. De porties zijn wat kleiner maar alles bij elkaar prima qua hoeveelheid. Mijn carpaccio als voorgerecht zag er leuk uit, ik heb er zelf nog wat peper en zout aan toegevoegd voor extra smaak. Iets meer kaas had gemogen.

Als hoofdgerecht de Osaka steak. Goed van smaak, niets op aan te merken. Patat erbij wordt in een puntzak in een standaard geserveerd. Bovenop een kartonnen bakje met mayonaise. Dit bakje is heel slap en moet voorzichtig opgepakt worden. Een steviger bakje is aan te bevelen.

Als nagerecht de compositie met de smaak van appeltaart gekozen. Eerst uitleg gevraagd. Het komt erop neer dat alles naast elkaar wordt geserveerd ipv in 1 taartje. Appel was lekker, de koek was naar mijn smaak aan de harde en zoete kant maar toch wel lekker. Leek qua smaak en hardheid een beetje op cantuccini dat wel eens bij koffie wordt geserveerd.

De drankjes waren witte wijn (Sauvignon Blanc, prima) een spa rood en een koffie (heerlijk). Er komt een kar met allerlei zoetigheden waaruit je kunt kiezen, voor bij de koffie. Leuk!

Ik ben hier vaker geweest en blijf het een gezellig restaurant vinden. Altijd druk, maar niet té druk. Goede prijs / kwaliteit verhouding en vriendelijke bediening.
Hanny K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Op zich goed gegeten. Snelle bediening en vriendelijk personeel. Het restaurant was volgeboekt. Het was er erg warm en lawaaierig waardoor je je stem moest heffen om je verstaanbaar te maken. Er zat teveel zout op de coquilles. Bij het eten daarvan zat ik op een hoeveelheid zoute zee korrels te kouwen. Heel jammer voor zo n duur gerecht. Ze zou het doorgeven aan de kok. Hier niets meer op gehoord. De tournedos was verrukkelijk. Het bord waarop het lag was heet en werd me vanaf de andere kant van de tafel aangereikt. Hierbij brandde ik bijna mijn vingers. Er was plek genoeg om om de tafel te lopen. Hoort niet m.i. Verder vind ik de menukaart te beperkt.
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Wij gingen voor een lunch met 2 personen. Op een broodje kipfilet zit een stuk spek wat nog half bevroren is en ijskoud. We wijzen de serveerster er op die aangeeft dit te melden in de keuken. We hebben haar niet meer gezien. Toen hebben we maar de spek verwijderd en de rest van het broodje met één plakje kipfilet opgegeten. Bij het afrekenen nog een keer gemeld bij een andere serveerster die hier verder niet op in ging. Is wel een leuk restaurant en de ligging is goed. Eigenlijk is het toch meer een eetcafé met restaurantprijzen. Voorlopig hoeft het even niet voor ons bij deze Dames bij De Heeren.
Petra2891 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Heerlijk restaurant, goed eten, fijne ambiance en vriendelijk en behulpzaam personeel! Vooral de snoepkar bij t koffierondje doet het goed aan tafel. Een echte aanrader!