De Heeren Van Leeuw

Twijnstraat aan de Werf 4 3511 ZE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Heeren Van Leeuw

Een verborgen schat in Utrecht

Een warme, knusse plek aan de mooie Oudegracht in Utrecht, nabij het Ledig Erf. De chef verrast je elke dag weer met een heerlijk verrassingsmenu, gemaakt van prachtproducten. Zin in een wijnarrangement? Vraag het gerust aan het personeel, die zorgen voor de perfecte match.

Meer informatie over restaurant De Heeren Van Leeuw

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
M B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
ineke59 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Het is alweer de 4e keer dat wij hier komen. Je voelt je echt welkom. Het eten is prima. En waar ik dan weer heel blij van word: een mandje brood op tafel en flessen water waar je niet om hoeft te vragen.
En bestel je thee? Dan krijg je vers getrokken thee van theebladeren met daarbij het potje om nog een paar keer in te kunnen schenken. Met een bonbonnetje en nougat. Heerlijk.

Ineke van Holst
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
De prijs/kwaliteit verhouding was goed, het voor-, hoofd- en nagerecht smaakte lekker, waarna de prijs voor ons mee viel, kortom lekker gegeten!!!!
josjerovekamp .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
We waren hier niet voor de eerste keer, nu met de AH-actie. Het verrassingsmenu dat hierbij hoort, was voortreffelijk. Prima dat ons gevraagd werd naar wat we echt niet lusten maar we waren al voorbereid door eerdere recensies op Iens (spoilers voor de verrassing maar wel handig) en gingen voor dat menu. De tonijn, de hertenbiefstuk met rode kool en hete bliksem en de worteltaart met walnotenijs: het was een heerlijke maaltijd, attent opgediend. Soms moesten we wat lang wachten maar het was ook druk (op een gewone maandagavond). We blijven hier komen, het is een heel goed restaurant, ook buiten de AH-actie met een goed prijs-kwaliteit verhouding.
maryvlist .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Gisterenavond lekker gegeten met de ah actie. We konden niet kiezen maar het was een heerlijk menu met onder andere als voorgerecht tonijn en malse hertenbiefstuk met hete bliksem en rode kool als hoofdgerecht. De huiswijn, zowel de witte als de rode smaakten er goed bij. Ook de ontvangst was heel hartelijk. Kortom een prima adres!
Ellis V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Voor het eerst hier gegeten, genoten van het heerlijke verrassingsmenu van de chef, verrukkelijke tonijn vooraf gevolgd door hert, mooi bereid met een vanillesaus. Ook het dessert was prima in orde.
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima gegeten. Heerlijke gerechten, maar porties zijn wat aan de kleine kant. Had het wel lekker gevonden om er nog wat frites/aardappel of salade bij geserveerd te krijgen. Prima wijn ook de Chateau Musar was heerlijk. Ook de bediening was super.
A B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij hebben met 6 personen heerlijk gegeten.
Wij hadden via de Albert Heijn aktie geboekt, waarbij niet beknibbeld werd op het geserveerde, zoals bij sommige andere restaurants.
Leuk is, dat ook de kok van tijd tot tijd zelf ook gerechten uitserveert.
Het personeel is vriendelijk, attent en correct.
Een aanrader!
Anton en Janny.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk verrassingsmenu via ah spaarkaarten,leuke locatie en omgeving,prima en vriendelijk personeel, alleen zat mijn echtgenoot bijna opgesloten in het toilet! Slot ging niet goed open! Help!!!
Hendrik-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Gisteravond met de AH restaurantactie hier gegeten. In sommige restaurants word je met deze actie wat tweederangs behandeld. Hier zeker niet! Een werkelijk Top verrassingsmenu. Voorgerecht tonijn met sashimikwaliteit, verrassend aangezet met Serranoham in blokjes in plaats van plakjes. Een bijzonder goede combinatie ook door deze textuur. Daarna super malse hertenbiefstuk met bijzondere peertjes/saus en klassieke bijpassende groente en gratin. Het is er bestond uit een zeer verfijnde worteltaart met walnotenijs. Kortom zeer verfijnde smaakaccenten en hoogwaardige producten. Het geheel werd nog op een bijzondere manier naar een nog hoger niveau gebracht door de gastvrouw Margot. Als iemand je ergens thuis doet voelen is zij het wel. Ze voelt precies aan welke afstand zij tot welke gasten moet bewaren. In ons geval voelde zij aan dat haar groot gevoel van humor zeer welkom was. Het restaurant ligt op een sprookjesachtig plek, kortom een 10 met een griffel.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Genoten van driegangen verrassingsmenu - heerlijk stukje hert en lekkere worteltaart. De koks serveren de gerechten. Tafelwater wordt ongevraagd bijgevuld. Kortom, goede prijs-kwaliteit en goede service.
mpeters88 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Hier voor de eerste keer gegeten, met de AH restaurant-actie, verrassingsmenu van de chef. Vriendelijke ontvangst en gedurende de hele avond zeer goede bediening. Lekker gegeten, waarbij de kok zelf het eten komt serveren. Gezellige ambiance. Echt een authentiek restaurantje in Utrecht; een aanrader.
Renee D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Super vriendelijke bediening. Efficiënt ook. Leuk dat de koks af en toe aan tafel komen. Vooral heerlijk voorafje. Hoofdmaaltijd ietwat traditioneel naar mijn smaak, maar wel erg goed bereid en toch verassend in de details. Zeer aan te bevelen.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Bij binnenkomst wordt je jas aangenomen. Aan tafel krijg je gelijk een fles water en die wordt de hele avond zonder vragen bijgevuld.
Het eten was prima met een bijpassend wijnarrangement.
De bediening is echt top.
Wij komen zeker terug.
GeertM .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Genoten van het AH menu. Gevarieerde gerechten en smaken goed op elkaar afgestemd, Mooi gelegen aan Oudegracht, wel even zoeken. Dik in orde.
Stacey H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wat een juweeltje. Heerlijk gegeten. Het menu bestond uit bekende gerechten die je zeer bijzondere wijze gemaakt, geserveerd werden. Het bijpassende wijnarrangement formidabel gekozen. Iedereen die aan het tafeltje kwam om het eten uit te serveren paste ook even goed in het plaatje (en was uitzonderlijk sensitief in wanneer aan de tafel te komen) en de ambiance was fijn en rustig. Echt een topper!
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Verrassend wat men allemaal kan doen met een tweede gratis AH-menu. Zeer goede kwaliteit van de gerechten, lekker op smaak en prima combinatie met de aanbevolen wijnen, gastronomisch verantwoord. Voor herhaling vatbaar. Gezellige drukte in het restaurant, alle tafels bezet maar het geluidsniveau was niet te hard; wij konden aan tafel gezellig met elkaar praten.
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk genoten van een verrassingsmenu icm wijnarrangement. Zeer hartelijke ontvangst en service. Kwaliteit van de gerechten was goed. Lekker vers en goede smaken! Komen er zeker terug!
Stacey H.
René V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Lekker gegeten met een mooi wijnarangement. Prima sfeertje, goede bediening. Prijs/kwaliteit uitstekend. Ik kom graag nog een keer terug.