De Heeren Van Leeuw

Twijnstraat 43 3511 ZH Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant De Heeren Van Leeuw

Een verborgen schat in Utrecht

Een warme, knusse plek aan de mooie Oudegracht in Utrecht, nabij het Ledig Erf. De chef verrast je elke dag weer met een heerlijk verrassingsmenu, gemaakt van prachtproducten. Zin in een wijnarrangement? Vraag het gerust aan het personeel, die zorgen voor de perfecte match.

Meer informatie over restaurant De Heeren Van Leeuw

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
jojeemfe .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Met een vriendin gebruik gemaakt van de AH-actie. We kregen een verrassingsmenu met zalm als voorgerecht en hertenbiefstuk als hoofdgerecht. Het eten was lekker en goed verzorgd, maar niet verrassend of speciaal.
Nicolaas K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Emmy3701et .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Met AH bon een heerlijk 3 gangen menu gekregen. Precies genoeg qua hoeveelheid. Erg leuke bediening! En prima dat er een karaf water en schaaltje brood gratis werden geserveerd!
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wij hebben hier met z'n vieren gegeten met 2 diner bonnen van AH. Dat is natuurlijk weg prettig. Je krijgt dan een vast menu. Voorgerecht: gemarineerde kabeljauw. Bijzondere marinade. We vonden het redelijk. Hoofdgerecht erg smakelijk: Hert, met bijgerechten van rode kool, puree etc. Zeer smakelijk! Nagerecht viel tegen. Speculaastaartje met on top ijs, en chocolademandje met mandarijntjes (uit blijk volgens mij). Nou nee...
Er zat een zeer rumoerig gezelschap achter ons, we konden elkaar daardoor bijna niet verstaan. Slechte akoestiek. Maar de ambiance was verder gezellig en al met al hebben we een gezellige avond gehad.
Ronald G.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Goed restaurant op gezellige en mooie locatie aan de gracht. Sfeervol ingericht, heerlijke en mooie gerechten, goed van smaak en mooi opgediend en gebracht door de kok zelf. Mooie afgestemde wijnen bij elk gerecht. Ontspannen sfeer. Prijs-kwaliteit verhouding is prima. Perfecte avond gehad. Echt een aanrader!
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Keurige bediening en uitstekende gerechten, de serveerster had goede wijnsuggesties bij elke gang. Het voorgerecht - Chinese kabeljauw - was werkelijk zalig.
Sascha B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
We hebben hier gegeten met de AH restaurant actie en kregen dus een verassingsmenu. Dat was in één woord 'voortreffelijk'! Je verwacht met zo'n actie toch een beetje een aangepast menu, maar dit was top! We hadden het wijnarrangement erbij, dat vonden we iets minder spannend (de wijnen waren niet heel complementair), maar al met al een heerlijk avondje met top service!
Charlotte A.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Verrassende locatie, persoonlijke en vriendelijke bediening. Lekker en afwisselend verrassingsmenu en heerlijk en betaalbaar wijnarrangement. Een verborgen pareltje aan de Oude Gracht.
Elselieke H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Met de restaurant actie van AH wezen eten. Het voorgerecht vonden we niet passen bij het hoof- en nagerecht. Het eten zelf was oke: lekker, maar niet heel speciaal. De bediening kan beter. Paar keer lang moeten wachten om eten te bestellen of rekening te vragen. Inrichting is vanalles en nog wat, maar geen geheel.
Voor een keer was leuk, maar zou niet nog een keer komen.
Papagena75 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH restaurant actie. Bijpassende wijnen en kaas voor meerprijs zeker de moeite waard!
Vriendelijk en kundig personeel. Aanrader!
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gezellig wat sjieker restaurant, er hangt mede door de vriendelijke bediening, een beetje een huiskamersfeer. Met name het hoofdgerecht (hertenbiefstuk of parelhoen) en dessert (zoet of kaasplank) waren van hoge kwaliteit. Voorgerecht mag wel meer uitgesproken zijn (koude kabeljauw).
Masjatabitha .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Aardige mensen, zeer smakelijk eten, lekkere wijnen en een leuk plekje. Mag van mij wel wat sfeervoller, maar dat is dan ook het enige kritiekpunt. Wij komen hier zeker terug!
Hdefoer .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het verrassingsmenu was heerlijk, de bediening was erg vriendelijk en plezierig, alleen de akoestiek is slecht, waardoor het erg lawaaiig is.,
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Tijd tussen voor- en hoofdgerecht was te lang, maar verder vlotte bediening. Mooi etablissement en vriendelijk bediening. Komen zeker nog een keer terug.
Willeke M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Complimenten voor de ontvangst en bediening, het personeel is hartelijk en gastvrij.
De gerechten waren prima, maar erg "veilig". Ik had meer creativiteit verwacht.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk verassingsmenu gegeten, netjes dat ze vragen wat je echt niet lekker vindt. Ah actie was hier goed besteed. Het zat vol. Het wijnarrangement wat ze aanbieden was zeer passend en alles ingeschonken vlak voor het eten werd opgediend.
Melanie P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Prachtig restaurant direct aan de Oude Gracht waar we een heerlijk 3-gangen (verrassings-) menu hebben gegeten met de AH Restaurant Actie + wijnarrangement. Erg vriendelijk personeel en heerlijk eten.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vanavond heb ik met een vriend gegeten bij De Heeren van Leeuw. In het kader van de AH-actie hadden we een tweede driegangenmaaltijd (a 32,50 euro) gratis. We kozen allebei voor een 5 gangendiner (5 euro per gang pp extra).
Bij binnenkomst stond een karaf gekoeld gratis kraanwater op tafel. Dat zou ik overal willen zien, heerlijk koud water. Verder wat brood (8) met roomboter. Eerste gang was een stukje zalm met een gepocheerd ei (8). Tweede gang een perfect stukje roodbaars (10). Derde gang Livarkloostervarken (9). Hoofdgerecht was diamanthaas en sukadevlees (10) met een aardappelgratin (9), broccoli (8) en snijbonen die iets te kort waren gekookt (7). Toetje was een chocoladebombe gevuld met (te weinig) ijs overgoten met warme chocoladesaus (9). Eindoordeel wat het eten betreft: ik heb hier erg lekker gegeten en dankzij de actie niet al te duur. De bediening was vriendelijk en het decor van het restaurant erg kuns.
Elsje D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten, 2x vis, 1x vlees en een toetje met veel (pure) chocolade; er kwam vlot water en brood op tafel, ongevraagd en Niet op de rekening...pluspunt!
Begeleid door bijpassende wijnen, hebben we hier goed en lekker gegeten van de Ah-actie. Het enige was het geroezemoes door de drukte, als je met 2-en bent, valt dat een beetje op. De bediening hield er goed tempo in en was zeer voorkomend, een aanrader dit restaurant.
Suzanne Z.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Met de AH-actie hier gegeten. Je krijgt dan een standaard menu voorgeschoteld, wat eigenlijk klinkt als een Van der Valk-menu: zalm vooraf, rund als hoofd (met aardappelgratin) en dame blanche toe. Dan wel met een eigen twist, maar naar mijn idee toch niet heel speciaal. Prima gegeten maar niet meer dan dat.