De Heeren Van Leeuw

Twijnstraat aan de Werf 4 3511 ZE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Heeren Van Leeuw

Een verborgen schat in Utrecht

Een warme, knusse plek aan de mooie Oudegracht in Utrecht, nabij het Ledig Erf. De chef verrast je elke dag weer met een heerlijk verrassingsmenu, gemaakt van prachtproducten. Zin in een wijnarrangement? Vraag het gerust aan het personeel, die zorgen voor de perfecte match.

Meer informatie over restaurant De Heeren Van Leeuw

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant De Heeren Van Leeuw

Yolanda V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Sfeervol en gezellig restaurant op een rustig plekje aan de gracht. Goede bediening, prima gerechten tegen een fijne prijs met de tegenwoordig zeldzame mogelijkheid om gezellig een paar uur rustig te tafelen.
Sonja B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Altijd heerlijk! Op een prachtige locatie in het mooie Utrecht.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Bavarois slaagt er eigenlijk nooit in een een mooi diner feestelijk af te sluiten, maar de rest was een prachtig diner.
Ester B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
heerlijk gegeten, wijnen goed betaalbaar, royale cognacporties, losse, prettige bediening.
Vincent H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Erg fijn gegeten, genoten van het verrassingsmenu en de uitleg bij de gerechten.
Trees W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het rumoer was enigszins storend, voor de rest een dikke tien!
Grapjas E.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, zeer attente bediening, echt helemaal prima
Ruth C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Heerlijk, lekker, gemoedelijk en professioneel.
Omdathetmoet .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Eten was prima, maar niet bijzonder. Wijnarrangement viel tegen, vertelde niets extra's over de wijn en de wijnen hadden weinig diepgang. Leuk om een keer geprobeerd te hebben met de AH-actie, maar voor de volle prijs zou het beter moeten kunnen..
Alice D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Mijn man en ik hebben heerlijk gegeten in restaurant De Heeren van Leeuw. Het eten was goed bereid en zeer smakelijk. De groente die we kregen was heel origineel , schorseneren heb ik nooit eerder in een restaurant gezien /geproefd. De bediening was erg vriendelijk en door ons vroege tijdstip kregen we bovendien een tafel aan het raam met uitzicht op de gracht! Kortom, onze avond was geslaagd. Met vriendelijk groet, Alice
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gisteravond samen met onze buren heerlijk en gezellig gegeten in het sfeervolle restaurant. Voor herhaling vatbaar!

Anne Marie
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Personeel zeer vriendelijk. Verrassingsmenu waarbij kok per gerecht aan tafel kwam vertellen wat het was, met bijpassende wijn. Kraanwater ook grote pre.
Fam-Verhaal .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
De Heeren van Leeuw ligt aan een karakteristiek stukje Utrecht. Namelijk vlak aan de Werf . Het is te bereiken via de Twijnstraat via de Nauwe Water Steeg, Na een enthousiaste ontvangst werd we naar onze tafel begeleid. Direct werd er een ( gratis) fles water neergezet en om de drankjes gevraagd. Aangezien we via de AH actie hadden geboekt kregen we een 3 gangen verrassingsmenu.De Chef legde uit dat dit menu dagelijks een andere samenstelling heeft, uit vis en vlees bestaat en informeerde of er wellicht iets was wat we niet lustten. Zowel het voor-,hoofd,- als nagerecht waren bijzonder smakelijk en zagen er ook goed verzorgd uit. De sfeer was erg gezellig, de gerechten werden door de kok uitgeserveerd en goed toegelicht. Veelvuldig werd er geinformeerd of alles naar wens was. De Heeren van Leeuw is een zeer goede keus voor een leuk avondje uit met goede gerechten en een erg leuk team.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Het ligt op een erg leuke plek.
De ontvangst is vriendelijk. En we hebben lekker gegeten.
Als het restaurant vol is, is het nogal lawaaierig.
annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Wat heel plezierig was dat er rekening werd gehouden met het feit dat ik geen vlees en schaal en schelpdieren eet maar mijn partner wel.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Leuke bediening.je voelt je zeer welkom.
timplucy .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Zijn hier met 4 personen van de AH actie wezen eten en hadden een surprise menu.
Kok kwam hoogstpersoonlijk vragen wat we niet lusten en we kregen een prima maaltijd voorgeschoteld.
leon D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Op een doordeweeks dag in het kader van de AH actie hebben dit goed verborgen pareltje ontdekt. Aan de Werf van oude gracht uit het straatbeeld onttrokken Het ontvangst was hartelijk en de melding dat de AH actie van toepassing was heeft hier totaal geen invloed op gehad.
De inrichting is smaakvol, ongedwongen maar style vol: de mozaiek tafeltjes en koperen pannetjes aan de muur voegen er een huiselijk gevoel aan toe.
We hebben niet gekozen voor het wijn arrangement maar een overheerlijke fles Gamay gekozen. Gelijk kwam de vraag of we voorkeur hadden voor alleen vlees gerechten of de vis / vlees combinatie wilden handhaven...zeer attent!!!
We hebben van het 3 gangen verrassingsmenu genoten.
Vooraf een vis gerechtje volop smaak en leuk gepresenteerd
Als hoofdgerecht langzaam gegaard kalfvlees, deze was begeleid met aardappelpuree en schorseneren apart geserveerd in koperen pannetjes. Heerlijk!!
Dessert was een caramel mousse met vanille ijs, ik ben geen grote dessert liefhebber maar dit smaakte uit de kunst ( niet te zoet)
Om het geheel af te sluiten een expresso met een " framboise".
Zowaar hebben ze een breed assortiment vruchten gedistileerd uit Frankrijk: Poire williams, Framboise....hetgeen bijzonder zeldzaam is.
Conclusie: We hebben echt genoten van deze ervaring en hier komen we zekere terug ..ook zonder de AH actie is de prijs / kwaliteit verhouding perfect.
Een aanrader!!
P. V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Voor de derde keer komen eten. We voelden ons thuis, op ons gemak. Zaten gezellig en werden vriendelijk bediend. Over het eten niets dan lof.
Jammer dat we in Limburg wonen, maar volgend jaar komen we terug.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wij vonden het goed en werden vriendelijk geholpen.
Ik heb een gehoorprobleem en vond het wel rumoerig.
Glas rode wijn vonden wij voor een huiswijn wat aan de dure kant.