De Heeren Van Leeuw

Twijnstraat aan de Werf 4 3511 ZE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Heeren Van Leeuw

Een verborgen schat in Utrecht

Een warme, knusse plek aan de mooie Oudegracht in Utrecht, nabij het Ledig Erf. De chef verrast je elke dag weer met een heerlijk verrassingsmenu, gemaakt van prachtproducten. Zin in een wijnarrangement? Vraag het gerust aan het personeel, die zorgen voor de perfecte match.

Meer informatie over restaurant De Heeren Van Leeuw

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gezellig restaurant met hele vriendelijke en kundige bediening én prima eten! Wij hadden ook het wijnarrangement, dat goed past bij het surprisemenu!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Fantastisch verjaarsdinertje, samen met mijn zus. Ontvangst was allerhartelijkst. De dames van de bediening zou je zo met een strikje eromheen in je borstzak steken... (bij wijze van spreken)
Mirjam M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Zoals altijd heerlijk gegeten - we hadden het verrassingsmenu, dat prima beviel. Het restaurant was vol, maar toch was de sfeer prima (niet teveel geluid) en de service was uitstekend!
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
een heerlijk 3 gangen verrassingenmenu met een lekker wijnarrangement en een vriendelijk bediening. Wat wil je nog meer?
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten met AH-actie. We mochten voorkeuren aangeven, menu zelf was verrassing en smaakte heerlijk! Mijn man is niet dol op zoete toetjes en schoof het weg na proeven. Toen de chef langskwam en dat zag, kreeg mijn man als alternatief een kaasplanken. Zonder extra kosten! Dat was nog eens service!
hoogstr.looij H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
De o tvangst was heel hartelijk, de bediening snel en goed. Fijn dat we gewoon water konden drinken! We gaan binnenkort terug!
Daphne D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
lekker gegeten voor een voordelige prijs met AH-bon.
Zeker een restaurant om vaker naar toe te gaan, ook voor de gewone prijs.
Githasanne .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Hele leuke avond gehad met uitzicht op de bootjes in de gracht. Bediening erg vriendelijk en precies goed qua timing. Eten heerlijk met de restaurantactie van ah. Aanrader!
T M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Gegeten met de AH restaurantactie. Gerechten waren echt niet bijzonder. Gebruikte ingrediënten waren matig van kwaliteit, smaakten alsof ze in de supermarkt waren gekocht. Eerst eiersalade met gerookte zalm, had allemaal weinig smaak. Daarna een biefstuk met gebakken aardappels en gestoomde groente, zat ook een flauwe rode wijnsaus bij. Als toetje iets van frambozen cheesecake, prima maar niet bijzonder.
Kortom, prima service met aardige bediening en een mooie locatie, maar om het eten hoef je er echt niet naartoe.
Rutger T.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Goede kwaliteit. Lekkere wijnen. Fijne sfeer. Gemoedelijk en foutloos. Zo er zo weer heen gaan als ze een nieuw surprise menu hebben :)
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten: drie gangen menu aangepast aan voorkeuren met mooi passend wijnarrangangement. Goede prijs - kwailiteit verhouding. Informele sfeer.
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Genoten van een 3-gangen verrassingsmenu. We konden aangeven wat we liever niet aten en daar hield de kok rekening mee. Prima porties, alles goed op smaak. Een van ons gezelschap wilde niet verrast worden en koos enkele gerechten van de kaart. Als dessert wilde hij graag een dame blanche. Deze stond niet op de kaart maar geen probleem, hij kreeg toch een dame blanche. De bediening was erg vriendelijk en vrolijk.
Hier komen we zeker terug.
Naarmate de avond vorderde en het restaurant vol zat nam het geluidsniveau toe. Dit is erg lastig als je niet zo goed meer hoort, maar dat tref je bijna overal.
Al met al een top tent!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Vriendelijke ontvangst. Er werd meteen een karaf koud water geserveerd, gewoon kraanwater, heel fijn!
Lekker verrassingsmenu (3 gangen). Het eten is van goede kwaliteit maar geen super bijzondere combinaties. En dat is helemaaaal niet erg. Prima wijn erbij.
Tot een volgende keer.
linda2512 S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Met de AH-bon hier gegeten en zeker niet teleurgesteld. Ik heb alle voorgaande recensies gelezen en idd: de inrichting is wat gedateerd en zorg dat je niet op de bank zit, want dat zit gewoon niet lekker. (Gooi die bank eruit!) Maar de sfeer is hier heel fijn en dat vind ik veel belangrijker dan een gedateerd interieur. Fijne mensen: je voelt je hier heel erg welkom! Meteen een fles water op tafel, die de hele avond wordt gevuld. Wij waarderen dat heel erg. Een glas huiswijn voor €3,50 waar vind je dat nog? Ik ben het ook eens met de kritiek dat de gerechten geen super creatieve culinaire hoogstandjes zijn, maar het is gewoon goed! Heel smakelijk, royale porties en voor prijs/kwaliteit een 10! Wij komen zeker terug: ook zonder AH-bon.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten komen zeker terug,en gaan aan meerderen personen dit advies geven,jammer geen buitenterras ,maar verder prima
henri_van_den_broek .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
De Heeren van Leeuw is een leuk restaurant. De gerechten zijn niet heel bijzonder of heel spannend, maar wel gewoon goed. De bijpassende wijnen waren goed gekozen.
John S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Erg lekker eten, vriendelijk personeel en inrichting gedateerd (heeft opknapbeurt nodig)!
Leuke ontvangst, open keuken en leuke ligging aan de gracht.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Zeer prettige atmosfeer, waar aandacht is voor ingrediënten en presentatie van het eten. Met een goede wijnkaart en veel service, heeft het ons heerlijk gesmaakt.
Daniël S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Gisteren heel lekker gegeten bij de heren van Leeuw. Het eten was top, waarbij vooral hoofdgerecht en dessert erg in de smaak vielen. De sfeer was uitstekend en je krijgt door de inrichting en vriendelijke bediening een gezellig huiskamer sfeertje. De geschonken wijnen en dan met name de dessertwijn waren ook super. Wij komen nog een keertje terug!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
12 jaar geleden was dit een restaurant met allure.
Gisteren d.d. 29-04-2017 aller vriendelijkst ontvangen.
Goede wijnen in het arrangement.
Echter de door 2 heren van witte brigade als 4 gangen werd voorgezet, kan met meer raffinement en passie worden bereid en geserveerd.
Goede ingredienten o.a. tonijn, asperges en kalfshaas. Maar jammer genoeg zonder fantasie bereid.