De Heeren Van Leeuw

Twijnstraat aan de Werf 4 3511 ZE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Heeren Van Leeuw

Een verborgen schat in Utrecht

Een warme, knusse plek aan de mooie Oudegracht in Utrecht, nabij het Ledig Erf. De chef verrast je elke dag weer met een heerlijk verrassingsmenu, gemaakt van prachtproducten. Zin in een wijnarrangement? Vraag het gerust aan het personeel, die zorgen voor de perfecte match.

Meer informatie over restaurant De Heeren Van Leeuw

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
Asbjørn S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Werkelijk uitstekend gegeten met vriendelijke bediening. Akoestiek is voor mij iets rumoerig zodra alle tafels bezet zijn, maar nog wel te doen.
N.J. M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in uitstekende ambiance. Aanrader.
Stephan S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Perfecte avond gehad met vier gangen verrassingsmenu met heerlijke gerechten. Indornrhe
Stephan S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijke avond gehad! Lekker gegeten in gezellige, informele sfeer met uitstekende bediening en heerlijk eten. 4-gsnveb
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Een sfeervol restaurant, met een informeel karakter. Kleine kaart met goede gerechten. Mooie wijnkaart waar ook hele bijzondere wijnen op staan. Prijs, kwaliteit is gunstig zowel van de gerechten als de wijnen. Leuke plek, voor herhaling vatbaar.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Leuk restaurant aan de gracht, gerechten zijn prima en bediening ronduit top!
Brenda D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Op zich prima gegeten met een groep van 7 maar toch ga ik niet nog een keer terug. Het was het net niet. De kok was flexibel genoeg hoor maar ik vond de bediening gewoon wat rommelig / afgeraffeld / gehaast terwijl het niet druk was. Mijn zus en ik waren jarig (kroonjaar: we werden allebei 50) en ook al is dat meerdere keren aangegeven (zowel bij reservering via Iens als in het restaurant zelf), toch werd daar niets mee gedaan. Toch jammer. Had net dat beetje extra aan deze speciale dag gegeven. Voorgerecht van ravioli van dadel gevuld met kaas is lekker, evenals de zalm gelakt met trekdrop!!. Toetjes waren allemaal goed en lekker. De chocolade taart heel goed en 2 flinke stukken. Maar de coquilles waren flauw van smaak, net als de dorade (relatief kleine portie). Sukade ook goed mals maar kleine portie.. De hertenbiefstuk mals en meer dan voldoende portie. En de wijnglazen zijn echt een minpunt. Simpele kleine glazen. Als ze die zouden aanpassen naar echte mooie glazen met een dunne rand wordt de beleving al anders. Wijn smaakt dan ook beter. Conclusie: bediening anders en betere wijnglazen en meer smaak aan bepaalde gerechten: dan is de totaalbeleving meteen goed ipv voldoende.
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Goede sfeer, rustig. Vriendelijke bediening en leuk dat de koks het eten brengen. Goed eten met juiste bijpassende wijn. Echte aanrader
Wouter P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten en genoten van het verrassingsmenu met wijnarrangement.
Geen nadelen of slechte dingen te benoemen!
Het is wel een beetje rumoerig omdat het ook vol zat maar dit was voor ons zeker niet storend
ErikHH .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijke plek heerlijk eten en vriendelijke bediening in ongedwongen sfeer
Carla J.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuk en goed restaurant met top eten. Het eten Zag er niet alleen mooi uit maar was qua smaak ook voortreffelijk. De bediening is zoals het hoort, professioneel. De zalm met trekdrop was een verrassing mbt de smaak en de jodenhaas was super. Een restaurant om vaker naar terug te gaan.
Jeroen B.
SUPER!!
Eigenlijk per toeval terecht gekomen bij dit restaurant en daar zijn we achteraf heel blij mee.
Onwijs lekker gegeten met daarbij goede wijnen. Keuze is voor ons gevallen op het 5 gangen verassingsmenu. Die keuze maken was al lastig, aangezien er op de menu kaart veel lekkere gerechten staan.
Wij komen hier zeker nog eens terug
Ferdinand V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
goede avond gehad. de gerechten werden mooi gelijk opgediend voor de groep. Beetje moeilijk te vinden, maar locatie is perfect
Anina V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten en heel vriendelijk personeel. Enige nadeel is dat het er snel heel rumoerig is en elkaar niet meer goed kunt verstaan.
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
De kok kan goed koken maar kijkt niet vrolijk De rest van de bediening en de manes van alles aller vriendelijks.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Hier op woensdagavond een heerlijk verrassingsmenu gegeten. Plakjes tonijn met een plukje salade als voorgerecht, hertenbiefstuk met hete bliksem en rode kool, en worteltaart met ijs als dessert. Was erg goed. Aardige bediening, heerlijke wijn, leuke locatie. Dit was met de AH-actie. Koffie met bonbons/nougat en kraanwater zonder gezeur. Aanrader.
Stijn K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Na een aantal jaren weer eens teruggegaan naar dit kleine en fijne restaurant.

We lieten ons door de kok met 3 gangen verrassen, ookal hadden we uit de kaart ook heerlijk uitziende gerechten kunnen kiezen.

Vooraf tonijn met serranoham, als hoofdgerecht hert met vanille en hete bliksem en toe worteltaart met walnotenijs. Alle drie heerlijke combinaties met een verrassende twist, duidelijk met kunde bereid en zorg gepresenteerd. De bijgeschonken wijnen ook prima passend en leuk dat het geen 13-in-een-dozijn keuzes waren.
Alles met een vriendelijk, gemeend en fijn informeel gastheer en -vrouwschap maakte het heerlijke avondje eten af.

Van harte aanbevolen!
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Wij hebben heerlijk en gezellig gegeten bij de Heeren van Leeuw. Prima menu van de AH actie.
Kon aangeven of je wel of geen vlees/ vis wilde hebben.
Bediening was aangenaam van diverse personen en we kregen zonder te vragen steeds fris kraanwater aangeboden. Heerlijk.
Kortom wij zijn zeer tevreden en gaan zeker weer eensgezind terug.
M B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten, goede kwaliteit gerechten en zeer prettige en opgewekte bediening. Niet zo hip en opgeblazen, maar juist down-to-earth, geen pretenties, maar een hoge kwaliteit.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
De prijs/kwaliteit verhouding was goed, het voor-, hoofd- en nagerecht smaakte lekker, waarna de prijs voor ons mee viel, kortom lekker gegeten!!!!