De Heeren Van Leeuw

Twijnstraat aan de Werf 4 3511 ZE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Heeren Van Leeuw

Een verborgen schat in Utrecht

Een warme, knusse plek aan de mooie Oudegracht in Utrecht, nabij het Ledig Erf. De chef verrast je elke dag weer met een heerlijk verrassingsmenu, gemaakt van prachtproducten. Zin in een wijnarrangement? Vraag het gerust aan het personeel, die zorgen voor de perfecte match.

Meer informatie over restaurant De Heeren Van Leeuw

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Wouter P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten en genoten van het verrassingsmenu met wijnarrangement.
Geen nadelen of slechte dingen te benoemen!
Het is wel een beetje rumoerig omdat het ook vol zat maar dit was voor ons zeker niet storend
ErikHH .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijke plek heerlijk eten en vriendelijke bediening in ongedwongen sfeer
Carla J.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuk en goed restaurant met top eten. Het eten Zag er niet alleen mooi uit maar was qua smaak ook voortreffelijk. De bediening is zoals het hoort, professioneel. De zalm met trekdrop was een verrassing mbt de smaak en de jodenhaas was super. Een restaurant om vaker naar terug te gaan.
Jeroen B.
Ferdinand V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
goede avond gehad. de gerechten werden mooi gelijk opgediend voor de groep. Beetje moeilijk te vinden, maar locatie is perfect
Anina V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten en heel vriendelijk personeel. Enige nadeel is dat het er snel heel rumoerig is en elkaar niet meer goed kunt verstaan.
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
De kok kan goed koken maar kijkt niet vrolijk De rest van de bediening en de manes van alles aller vriendelijks.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Hier op woensdagavond een heerlijk verrassingsmenu gegeten. Plakjes tonijn met een plukje salade als voorgerecht, hertenbiefstuk met hete bliksem en rode kool, en worteltaart met ijs als dessert. Was erg goed. Aardige bediening, heerlijke wijn, leuke locatie. Dit was met de AH-actie. Koffie met bonbons/nougat en kraanwater zonder gezeur. Aanrader.
Stijn K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Na een aantal jaren weer eens teruggegaan naar dit kleine en fijne restaurant.

We lieten ons door de kok met 3 gangen verrassen, ookal hadden we uit de kaart ook heerlijk uitziende gerechten kunnen kiezen.

Vooraf tonijn met serranoham, als hoofdgerecht hert met vanille en hete bliksem en toe worteltaart met walnotenijs. Alle drie heerlijke combinaties met een verrassende twist, duidelijk met kunde bereid en zorg gepresenteerd. De bijgeschonken wijnen ook prima passend en leuk dat het geen 13-in-een-dozijn keuzes waren.
Alles met een vriendelijk, gemeend en fijn informeel gastheer en -vrouwschap maakte het heerlijke avondje eten af.

Van harte aanbevolen!
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Wij hebben heerlijk en gezellig gegeten bij de Heeren van Leeuw. Prima menu van de AH actie.
Kon aangeven of je wel of geen vlees/ vis wilde hebben.
Bediening was aangenaam van diverse personen en we kregen zonder te vragen steeds fris kraanwater aangeboden. Heerlijk.
Kortom wij zijn zeer tevreden en gaan zeker weer eensgezind terug.
M B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten, goede kwaliteit gerechten en zeer prettige en opgewekte bediening. Niet zo hip en opgeblazen, maar juist down-to-earth, geen pretenties, maar een hoge kwaliteit.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
De prijs/kwaliteit verhouding was goed, het voor-, hoofd- en nagerecht smaakte lekker, waarna de prijs voor ons mee viel, kortom lekker gegeten!!!!
ineke59 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Het is alweer de 4e keer dat wij hier komen. Je voelt je echt welkom. Het eten is prima. En waar ik dan weer heel blij van word: een mandje brood op tafel en flessen water waar je niet om hoeft te vragen.
En bestel je thee? Dan krijg je vers getrokken thee van theebladeren met daarbij het potje om nog een paar keer in te kunnen schenken. Met een bonbonnetje en nougat. Heerlijk.

Ineke van Holst
josjerovekamp .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
We waren hier niet voor de eerste keer, nu met de AH-actie. Het verrassingsmenu dat hierbij hoort, was voortreffelijk. Prima dat ons gevraagd werd naar wat we echt niet lusten maar we waren al voorbereid door eerdere recensies op Iens (spoilers voor de verrassing maar wel handig) en gingen voor dat menu. De tonijn, de hertenbiefstuk met rode kool en hete bliksem en de worteltaart met walnotenijs: het was een heerlijke maaltijd, attent opgediend. Soms moesten we wat lang wachten maar het was ook druk (op een gewone maandagavond). We blijven hier komen, het is een heel goed restaurant, ook buiten de AH-actie met een goed prijs-kwaliteit verhouding.
maryvlist .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Gisterenavond lekker gegeten met de ah actie. We konden niet kiezen maar het was een heerlijk menu met onder andere als voorgerecht tonijn en malse hertenbiefstuk met hete bliksem en rode kool als hoofdgerecht. De huiswijn, zowel de witte als de rode smaakten er goed bij. Ook de ontvangst was heel hartelijk. Kortom een prima adres!
Ellis V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Voor het eerst hier gegeten, genoten van het heerlijke verrassingsmenu van de chef, verrukkelijke tonijn vooraf gevolgd door hert, mooi bereid met een vanillesaus. Ook het dessert was prima in orde.
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima gegeten. Heerlijke gerechten, maar porties zijn wat aan de kleine kant. Had het wel lekker gevonden om er nog wat frites/aardappel of salade bij geserveerd te krijgen. Prima wijn ook de Chateau Musar was heerlijk. Ook de bediening was super.
A B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij hebben met 6 personen heerlijk gegeten.
Wij hadden via de Albert Heijn aktie geboekt, waarbij niet beknibbeld werd op het geserveerde, zoals bij sommige andere restaurants.
Leuk is, dat ook de kok van tijd tot tijd zelf ook gerechten uitserveert.
Het personeel is vriendelijk, attent en correct.
Een aanrader!
Anton en Janny.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk verrassingsmenu via ah spaarkaarten,leuke locatie en omgeving,prima en vriendelijk personeel, alleen zat mijn echtgenoot bijna opgesloten in het toilet! Slot ging niet goed open! Help!!!