De Heeren Van Leeuw

Twijnstraat aan de Werf 4 3511 ZE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Heeren Van Leeuw

Een verborgen schat in Utrecht

Een warme, knusse plek aan de mooie Oudegracht in Utrecht, nabij het Ledig Erf. De chef verrast je elke dag weer met een heerlijk verrassingsmenu, gemaakt van prachtproducten. Zin in een wijnarrangement? Vraag het gerust aan het personeel, die zorgen voor de perfecte match.

Meer informatie over restaurant De Heeren Van Leeuw

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
9,1

Jouw recensie over het restaurant De Heeren Van Leeuw

Anne K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Gezellig en lekker gegeten. Wijnen paste goed bij de gerechten. Prettige bediening . .”Zeker voor herhaling vatbaar!
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Geweldige persoonlijke bediening , lekker gegeten !!!
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, huiselijke sfeer, vriendelijke bediening.
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
2 x 5 gangen menu bij De Heeren van Leeuw. 2 kleine visgerechten. 2 wat grotere vleesgerechten. Kaas als desert. 1 x wijnarangement.
Het duurde 2,5 uur om 5 niet al te grote gangen op tafel te krijgen. Stoelen zitten dan toch niet zo comfortabel. Wat kleine missers. Leeg broodmandje bleef 2 uur op het toch al niet grote tafeltje staan. 1 frisdrankbestelling was vergeten maar werdt na enig aandringen alsnog gebracht. Positief is het gratis tafelwater. Wijnarangement duur gezien de relatief kleine glaasjes wijn. Al met al niet goedkoop, niet slecht maar ook niet uitstekend.
René M.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Ik had bavette besteld die met shiitake werd geserveerd. Omdat ik shiitake niet mag eten, hebben mijn partner en ik geruild van gerecht. Het vegetarische gerechten was heerlijk en onverwacht werd ik door de kok verrast met een klein stukje hertenbiefstuk! Nette service verder en goede wijn. Aanrader!
aughuet A.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Vriendelijke service, goede prijs/kwaliteit verhouding. Wel rumoerig.
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Wij hebben enorm genoten van het heerlijke eten en het vriendelijke personeel. De inrichting kan iets sfeervoller, maar verder hebben wij een heerlijke avond gehad.
Wil de Vos D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Wij komen hier geregeld. Bediening en eten is uitstekend. Aan te raden bij vrienden.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
We waren erg teleurgesteld over onze ervaring met De Heeren van Leeuw. De service was onder de maat: het brood werd vergeten, we hebben meer dan 45 minuten zonder drankje gezeten, we kregen geen uitleg over de gerechten en bij navraag wist de dame die ons bediende niet wat er op het bord lag. Het eten viel ook tegen: bij de rode poon werd mayonaise als saus geserveerd, de bavette was niet op smaak, en het vegetarische hoofdgerecht (tarte tartin met rodekool en geitenkaas) was niet smakelijk. De kaasplank was in orde, maar dit was dan ook het enige hoogtepunt van de avond. Kortom, geen aanrader dus.
Carolijn B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Verborgen parel aan de gracht. Heerlijk eten, geweldige bediening en goede sfeer. Voelt als een huiskamer maar dan met topeten. Probeer het verrassingsmenu!
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Fantastisch! Heerlijk eten, goed formaat porties en verrassend lekkere combinaties aangevuld met een goede wijn.
Lucille H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Eten was redelijk maar ik miste smaak. Dessert was extreem zoet.
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Voorgerecht paling met biet. Hoofdgerecht parelhoender. Nagerecht cheesecake. Veel zorg en aandacht bij gerechten . Leuke informele sfeer. Nagerecht niet bijzonder. Wijnkaart mag uitgebreider.
Dorien D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
We hadden het verassingsmenu van 3 gangen, waarbij je aan kon geven wat je liever niet wil eten. Het eten (voor en hoofd) was lekker en goed bereid. Echter is het wel teleurstellend als je aangeeft niet van kool te houden, er dan twee verschillende kolen in het hoofdgerecht verwerkt zitten (als enige groenten)...
het toetje was prima, niet bijzonder en het chocolade cakeje was een beetje droog.
Ronald W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Wij kwamen hier om 18:30 uur als eerste binnen.
Maar in een uur was het restaurant helemaal afgeladen vol.
We kozen voor het verrassing 5 gangen menu menu.
En een wijn arrangement. Het wijn arrangement begon goed maar verslofte een beetje toen het drukker ging worden.
Wij houden toevallig van goed en constant gevulde glazen. Vandaar dat ik voor een fles Chileense Carmenère. Nou die viel erg in de smaak. Prachtige wijn voor een zeer redelijke prijs.
Het knapperige brood met roomboter werd continue aangevuld en met het zeezout blijft dat toch heerlijk.
Toen mijn vrouw nog wat zout wilde, viel de hele zoutmolen om op haar gerecht. Nou daar deden ze absoluut niet moeilijk over, er kwam binnen 2 minuten een nieuw gerecht op tafel.
De smaken van de gerechten komen heel goed overeen maar verwacht geen bouwvakkers porties.
Door het eten van het vele brood, kwamen we aan de 5e gang niet toe.
Reken erop dat het een avondvullend programma gaat worden.
qua prijs mag het wel wat gunstiger.
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
heerlijk eten, vriendelijke bediening in huiselijk sfeer. Het surprisemenu is zeer aan te raden! Elke gerecht wordt geserveerd door de kok, die dan komt vertellen wat ze gemaakt hebben. Je ziet ze daar plezier in hebben en dat ze trots zijn op wat ze maken. En terecht! We komen zeker terug.
Yolanda V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Sfeervol en gezellig restaurant op een rustig plekje aan de gracht. Goede bediening, prima gerechten tegen een fijne prijs met de tegenwoordig zeldzame mogelijkheid om gezellig een paar uur rustig te tafelen.
Sonja B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Altijd heerlijk! Op een prachtige locatie in het mooie Utrecht.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Bavarois slaagt er eigenlijk nooit in een een mooi diner feestelijk af te sluiten, maar de rest was een prachtig diner.
Est er B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
heerlijk gegeten, wijnen goed betaalbaar, royale cognacporties, losse, prettige bediening.