De Heeren van Harinxma

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Heeren van Harinxma

Frederik_de_Baspod .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Een geweldige ervaring, een diner in de Heeren van Harinxma. De mannen van Arjen Bisschop bezorgden ons een voortreffelijke avond: mooie en originele smaken, goede hoeveelheden, de wijnen pasten precies goed, en algehele sfeer (ambiance en muziek) was in uitstekende balans. We hebben opnieuw geboekt, en zal dan een precieze review schrijven. Kan het nog beter?
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
We hebben het menu genomen. Kwaliteit huiswijn ver onder de maat voor een restaurant met michelin ster, minpunt, met name de Sauvignon! Die is in een gemiddelde strandtent beter. Bijlagen bij hertevlees te zoet en zuur, smaak vlees valt weg (wel erg goed vlees, super mals, dus dat is erg jammer!). Makreel te zout. Toetje was wel top. Alles bij elkaar een matige ervaring voor zo'n prijsklasse. Ook laten ze je best lang zitten met een leeg glas. Wel een top locatie, erg sfeervol.
Herman J.M D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Samen met familie van een bijzonder goede lunch mogen genieten. Fantastische bediening alles heel relaxed .
Absoluut een plek om snel weer terug te komen en aan vrienden aan te bevelen.
Geen enkel minpunt
Lilianne-111 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
We kozen het zes gangenmenu en dat bleek een schot in de roos te zijn. Elk gerecht en elke amuse had zoveel smaak! De bediening was keurig en snel. Je kon merken dat daar mensen werken die hun vak uitoefenen. We hebben er genoten. Een tip voor zoekende gasten: let goed op en rij niet hard, want je rijdt er zo voorbij.
Wijenonzehond S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Heerlijk gegeten, sfeervolle zaal (hoewel wij hem voor de renovatie mooier vonden) en uiterst prettige bediening. Alleen de wijn viel wat tegen; goed maar niet bijzonder.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Wat een ontzettend fijne plek is dit toch. Eten van hoog niveau, bediening die hartelijk is maar op afstand blijft. Gerechten zijn goed op smaak met mooie ingrediënten. Ik word er erg vrolijk van.
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Fantastisch! We hebben hier uitgebreid 5-gangen gedineerd inclusief wijnarrangement. Verrast door heerlijke gerechten en amuses, en zeer goed bijpassende wijnen plus bij 1 van de gangen een chef's table waarbij we rechtstreeks meekeken in de keuken. Leuk om te zien, absolute topervaring.
Voorgerechten waren diverse heerlijke vissoorten, ondermeer tonijn en rog (!). Vooral de smaak van de laatste hebben we erg kunnen waarderen, daarbij subtiel gecombineerd en geaccentueerd door de diverse sauzen en smaakverfijners. Als hoofdgerecht hadden we langzaam gegaarde varkenswang. Heerlijk zacht, het mes gleed er zo doorheen.
Daarbij alles tot in de details verzorgd. Goede uitleg over wijnen, en die passen ook merkbaar bij het gerecht. Goede keuzes!

Sfeervolle locatie, enige minpunt is dat we veel heel veel wisselende bediening hadden waarbij merkbaar is dat de ene bediening uitgebreider tijd neemt voor rustige goede uitleg dan de ander. Dat kwam soms wat nonchalant over.
iovj ..
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Helaas hadden we niet zoveel tijd, dus we konden niet voor een menu gaan. We hebben daarom a la carte gegeten en dat is erg lekker, maar aan de dure kant. Niettemin een zeer positieve ervaring en we hopen hier nog eens terug te komen voor een 'echt' diner. De amuses en de gerechten zijn erg goed klaargemaakt en de smaakcombinaties zijn fantastisch. De wijnen passen heel goed bij het eten en de bediening is snel en vriendelijk. Er gingen een paar kleine dingetjes mis, maar die werden direct en zeer goed hersteld. Een aanrader.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Pasta e Bast meets Bilderberg Lauswolt, een heerlijke avond met een geweldige gastvrijeid, heerlijke gerechten en wijnen begeleid door de zingende zwarte brigade van Pasta e Basta. Wat een feest!
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
We hebben hier met z'n tweeën gegeten, mooie ambiance en heerlijk eten. Prettige bediening, heel correct maar niet overdreven stijf.
De gerechten waren allemaal zonder meer de ster waard die dit restaurant mag voeren. Mijn vriendin lusten geen vis en dat werd keurig aangepast. Echt culinaire hoogstandjes en heerlijke wijnen.
Overigens is het hotel waarin dit restaurant zit ook een aanrader. Geweldige service, geen ontbijtbuffet maar netjes bedeind aan tafel. Zeker voor herhaling vatbaar!
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Aansluitend aan onze vakantie door partner verrast met diner. We gingen overstag voor een extra (5e) gang t.o.v. oorspronkelijk voornemen en kozen een wijnarrangement van halve glazen. Voorafgaand aan het dineren genoten we van een drankje met amuse in een ruimte met uitzicht op de tuin van het landgoed. De volgende ochtend werd het ontbijt aan tafel geserveerd. De bediening zorgde mede voor een ongedwongen sfeer.
Robklaa .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Een avond echt genoten. 7 gangen incl wijn. Veel smaken en verassingen op het bord. Geen overdaad aan amuses. Gezellige en ongedwongen bediening.
Hadden de ster al veel eerder moeten krijgen.
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk vegetarisch 3 gangen menu, perfect geserveerd ; koude komkommersap, met verse geitenkaas, krokantje, wat champignons..heerlijke start. Vergeet ik bijna de verfrissende amuse van piccalilly..prachtig. Hoofdgerecht met gnochi, artisjok en asperge, een heerlijk toetje.

Locatie geweldig. een ding; de lift voor minder validen bij het bordes; doe er wat aan, het ziet er gewoon niet uit
Le Nez Du Saumon ..
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met goede vrienden reisden wij af naar Beetsterzwaag voor een diner bij de Heeren van Harinxma. Bij aankomst waren we erg onder de indruk van Landgoed Lauswolt en dus waren de verwachtingen van het restaurant hooggespannen.

Na een glaasje champagne en een mooie amuse kregen we een voorgerechtje van kabeljauw en vervolgens een tussengerecht van tong, geserveerd op de graat. Het hoofdgerecht bestond uit gebraden eendenborst en het nagrecht was gemaakt van gebrande witte chocolade met merengue van roos. Alle gangen waren zeer goed van smaak en ook heel mooi qua presentatie.

Waar nog wel een kanttekening over geplaatst mag worden is de presentatie van de bediening. Bijna al het personeel dat gedurende de avond aan onze tafel verscheen had vlekken op de kleding. Dat kan niet in een restaurant zoals dit, het zag er onverzorgd uit. Ook het herstellen van een fout op de rekening bleek nogal veel tijd en moeite te kosten, daar hebben we een kwartier op gewacht.

Samenvattend; goed gegeten, maar niet helemaal de ervaring gehad waar we van te voren op hadden gehoopt.
Sieb T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Afgelopen vrijdag 5 februari hier weer eens te gast geweest.
Het was de avond van Paste e Basta.
Een jaarlijks terugkerend Italiaans spektakel.
Om een lang verhaal kort te maken, het was in 1 woord grandioos.
Prima ontvangst met koffie en tiramisu. Daarna aperitiefjes met overheerlijke hapjes en toen langzaam richting de lange feestelijk gedekte tafels waar een fantastisch 4 gangen diner werd geserveerd terwijl het Pasta e Basta team ons verraste met hun zangkunsten.
De hele avond was 1 groot feest.
Daarna nog een afterparty in de "Tomatenbar".
Vervolgens voldaan het bed ingedoken en na een heerlijke nachtrust de volgende ochtend met een zalig Champagneontbijt deze ontzettend leuke culinaire belevenis die je echt een keer moet meemaken, afgesloten.
Iedereen bedankt.
Het was allemaal uitmuntend georganiseerd.
Hulde.
emiel D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Sinds december mag dit restaurant weer een ster voeren. Bij ontvangst in het restaurant wordt hier trots over gesproken door de gastheer, hij verteld dat het sindsdien erg druk is. Als ik het restaurant bekijk kan ik me voorstellen dat het hier druk kan zijn, de gastheer verteld dat er ruimte is voor zo'n 130 dinerende gasten. Best veel voor een restaurant op dit niveau volgens mij. Deze avond zijn alle tafels bezet, veel stellen dus ik reken zo'n 80 tot 90 gasten.
Het restaurant is ruim waardoor voldoende privacy aan tafel, erg prettig. Het decor landelijk, warm, chique maar met neiging naar een tikkeltje oudbollig. Hetgeen dan wel weer past bij het hele (hotel) complex.
We beginnen met een glas champagne, Moet & Chandon, en een amuse. Tevens lekker brood, boter, gekruide Macadamia noten en ingemaakte uitjes. Een goed begin, vooral de noten en de uitjes zijn voor ons een aangename verassing. Niet eerder ervaren in dergelijke restaurants.
We kiezen voor 6 gangen met begeleidende wijnen, halve glazen voor ons...
1. Eendenlever en gekonfijte konijnenbout met crème van balsamico, jonge venkel, gebakken mosterd en krokante anijscrackers. Wijn Pinot gris uit de Elzas. Een zeer goed begin, klassieke presentatie en een zeer mooie combinatie. Heerlijk gerechtje.
2. Makreel gegaard in gerookte olijfolie met gefermenteerde knoflook, crème van boerenkool,
gebrande uitjes en saus van aardappel. Wijn ,Spaans, druif als ik me niet vergis Garnacha blanc. Lekker, prima bereiding, maar voor mij minste van de avond.
3. Gnocchi van aardappel en waterkers met geroosterde pijlstaartinktvis, amandelpuree,
Pata Negra en schuimige saus van Manzanilla. Wijn Blaufrankisch (100%) Baden. De wijn iets gekoeld geserveerd en past prachtig bij dit heerlijke gerecht. Diepe krachtige smaken. De inktvis is iets taai en laat zich door de presentatie in een diepe kom wat lastig snijden.
4. Boerenkip, kreeft en morilles . Wijn uit de beaujolais druif Gamay. Heerlijk wederom. wijn en spijs combineren erg goed.
5. Voor het hoofdgerecht worden we uitgenodigd in de keuken. We nemen daar plaats aan een tafel voor 2 recht tegenover het uitserveer gedeelte van de keuken en hebben een prachtig zicht op de chef en zijn team. Er wordt hier hard gewerkt...
We krijgen op lage temperatuur gegaarde varkenskoontjes (wangetjes) met pastinaak, zwarte truffel en eigen jus met Marsala. De wijn uit de Rioja, Tempranillo , Baron de Ley Reserva.
Wow dit is echt een prachtige wijn bij een fantastisch gerecht. De wangetjes zijn werkelijk geweldig! Voor mij een van de meest heerlijke vleesgerechten ooit gegeten met prachtige garnituren en een heerlijk jus.
Leuke ervaring om dit te eten nabij de mensen die het voor je bereid hebben, dank.
6. het dessert gepocheerde kweepeer, ijs van dennentoppen, hangop met honing en
gekaramelliseerde pijnboompitten. Wijn.....euh.....Semillon...de rest vergeten.
Wederom heerlijk bij elkaar!
We hebben de koffie en mokka etc. aan ons voorbij laten gaan. Het was ruim voldoende zo.

Samenvattend: prachtige heerlijk gerechten, mooie wijnen, goede combinaties. Presentatie klassiek zoals in de meeste 1 ster restaurants , daarin geen verassingen.
Privacy goed, gastvrij, relaxed.

sophie H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Ondanks de heerlijke dagen in Hotel lauswolt (met uitstekende service, ontbijt en kamer!) viel ons het diner bij De Heeren van Harinxma tegen. Weinig spannende gerechten. Kommen om uit te eten en een zeer beperkte uitleg bij zowel de wijnen als de gerechten. Hoge snelheid van uitserveren, waarbij de wijnen van de vorige gang niet opgedronken konden worden of het volgende stond al weer klaar. We hadden het Michelin menu, vooral het gerecht 'Gnocchi van aardappel en waterkers met geroosterde pijlstaartinktvis, amandelpuree, Pata Negra en schuimige saus van Manzanilla' vonden we gewoonweg niet smakelijk. Erg Jammer. We komen graag nog eens terug in Hotel Lauswolt maar voor het diner gaan we dan ergens anders naar toe.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Een speciale verjaardag gevierd in dit prachtige en eveneens heel mooi en gezellig restaurant. Ieder bestelde à la carte. De amuses waren niet erg bijzonder. Voorgerecht van een mengeling van carpaccio en gebakken coquilles was voortreffelijk. Zowel van smaak als opmaak, hoewel in een somber en onhandig diep bord. Het hoofdgerecht langzaam gegaarde fazant was uitstekend. Ook de hazenrug was heel mooi. Interessante wijnkaart. Met heel bekende en dure wijnen, maar ook value for money heel goede Zuid Afrikaanse en Rioja wijnen. Ook prima en fris smakende desserten. Het chocolade dessert was verrassend en uitmuntend. Zeer vriendelijke en attente bediening. Het hotel is zeer gastvrij, comfortabel, ruime kamers en meerdere zeer gezellige lounges. Mooi welness centrum en 18 holes golfbaan.
Leonore K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
We genoten in hotel Lauswolt van een 3-daags golfarrangement, inclusief twee keer een 3-gangendiner in het restaurant "De Heeren van Harinxma". De eerste avond vonden we het diner niet bijzonder, met name het dessert viel ons tegen, te zuur van smaak. De tweede avond maakte het weer goed, met name het hoofdgerecht (gestoofde varkenswang) was heerlijk.
De bediening was ook de eerste avond wat minder, de tweede avond gelukkig beter, vriendelijk, correct en professioneel. De inrichting is strak en stijlvol, vrij zakelijk. Ruime en mooi gedekte tafels.
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Wat hebben wij hier heerlijk genoten. Het restaurant is in het het hotel Bilderberg. Prachtige smaken, mooi geserveerd en erg vriendelijk personeel. Het wijnarrangement en de kazen zijn zeer aan te bevelen!