De Heeren van Harinxma (Landgoed Lauswolt) (Bilderberg)

Van Harinxmaweg 10 9244 CJ Beetsterzwaag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Heeren van Harinxma (Landgoed Lauswolt) (Bilderberg)

• : Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Vrijdag 18:30 - 21:00
- Ontbijt 07:00 - 10:00
Zaterdag en Zondag 18:30 - 21:00
- Ontbijt 07:00 - 10:30

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Aansluitend aan onze vakantie door partner verrast met diner. We gingen overstag voor een extra (5e) gang t.o.v. oorspronkelijk voornemen en kozen een wijnarrangement van halve glazen. Voorafgaand aan het dineren genoten we van een drankje met amuse in een ruimte met uitzicht op de tuin van het landgoed. De volgende ochtend werd het ontbijt aan tafel geserveerd. De bediening zorgde mede voor een ongedwongen sfeer.
Robklaa .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Een avond echt genoten. 7 gangen incl wijn. Veel smaken en verassingen op het bord. Geen overdaad aan amuses. Gezellige en ongedwongen bediening.
Hadden de ster al veel eerder moeten krijgen.
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk vegetarisch 3 gangen menu, perfect geserveerd ; koude komkommersap, met verse geitenkaas, krokantje, wat champignons..heerlijke start. Vergeet ik bijna de verfrissende amuse van piccalilly..prachtig. Hoofdgerecht met gnochi, artisjok en asperge, een heerlijk toetje.

Locatie geweldig. een ding; de lift voor minder validen bij het bordes; doe er wat aan, het ziet er gewoon niet uit
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met goede vrienden reisden wij af naar Beetsterzwaag voor een diner bij de Heeren van Harinxma. Bij aankomst waren we erg onder de indruk van Landgoed Lauswolt en dus waren de verwachtingen van het restaurant hooggespannen.

Na een glaasje champagne en een mooie amuse kregen we een voorgerechtje van kabeljauw en vervolgens een tussengerecht van tong, geserveerd op de graat. Het hoofdgerecht bestond uit gebraden eendenborst en het nagrecht was gemaakt van gebrande witte chocolade met merengue van roos. Alle gangen waren zeer goed van smaak en ook heel mooi qua presentatie.

Waar nog wel een kanttekening over geplaatst mag worden is de presentatie van de bediening. Bijna al het personeel dat gedurende de avond aan onze tafel verscheen had vlekken op de kleding. Dat kan niet in een restaurant zoals dit, het zag er onverzorgd uit. Ook het herstellen van een fout op de rekening bleek nogal veel tijd en moeite te kosten, daar hebben we een kwartier op gewacht.

Samenvattend; goed gegeten, maar niet helemaal de ervaring gehad waar we van te voren op hadden gehoopt.
Sieb T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Afgelopen vrijdag 5 februari hier weer eens te gast geweest.
Het was de avond van Paste e Basta.
Een jaarlijks terugkerend Italiaans spektakel.
Om een lang verhaal kort te maken, het was in 1 woord grandioos.
Prima ontvangst met koffie en tiramisu. Daarna aperitiefjes met overheerlijke hapjes en toen langzaam richting de lange feestelijk gedekte tafels waar een fantastisch 4 gangen diner werd geserveerd terwijl het Pasta e Basta team ons verraste met hun zangkunsten.
De hele avond was 1 groot feest.
Daarna nog een afterparty in de "Tomatenbar".
Vervolgens voldaan het bed ingedoken en na een heerlijke nachtrust de volgende ochtend met een zalig Champagneontbijt deze ontzettend leuke culinaire belevenis die je echt een keer moet meemaken, afgesloten.
Iedereen bedankt.
Het was allemaal uitmuntend georganiseerd.
Hulde.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Sinds december mag dit restaurant weer een ster voeren. Bij ontvangst in het restaurant wordt hier trots over gesproken door de gastheer, hij verteld dat het sindsdien erg druk is. Als ik het restaurant bekijk kan ik me voorstellen dat het hier druk kan zijn, de gastheer verteld dat er ruimte is voor zo'n 130 dinerende gasten. Best veel voor een restaurant op dit niveau volgens mij. Deze avond zijn alle tafels bezet, veel stellen dus ik reken zo'n 80 tot 90 gasten.
Het restaurant is ruim waardoor voldoende privacy aan tafel, erg prettig. Het decor landelijk, warm, chique maar met neiging naar een tikkeltje oudbollig. Hetgeen dan wel weer past bij het hele (hotel) complex.
We beginnen met een glas champagne, Moet & Chandon, en een amuse. Tevens lekker brood, boter, gekruide Macadamia noten en ingemaakte uitjes. Een goed begin, vooral de noten en de uitjes zijn voor ons een aangename verassing. Niet eerder ervaren in dergelijke restaurants.
We kiezen voor 6 gangen met begeleidende wijnen, halve glazen voor ons...
1. Eendenlever en gekonfijte konijnenbout met crème van balsamico, jonge venkel, gebakken mosterd en krokante anijscrackers. Wijn Pinot gris uit de Elzas. Een zeer goed begin, klassieke presentatie en een zeer mooie combinatie. Heerlijk gerechtje.
2. Makreel gegaard in gerookte olijfolie met gefermenteerde knoflook, crème van boerenkool,
gebrande uitjes en saus van aardappel. Wijn ,Spaans, druif als ik me niet vergis Garnacha blanc. Lekker, prima bereiding, maar voor mij minste van de avond.
3. Gnocchi van aardappel en waterkers met geroosterde pijlstaartinktvis, amandelpuree,
Pata Negra en schuimige saus van Manzanilla. Wijn Blaufrankisch (100%) Baden. De wijn iets gekoeld geserveerd en past prachtig bij dit heerlijke gerecht. Diepe krachtige smaken. De inktvis is iets taai en laat zich door de presentatie in een diepe kom wat lastig snijden.
4. Boerenkip, kreeft en morilles . Wijn uit de beaujolais druif Gamay. Heerlijk wederom. wijn en spijs combineren erg goed.
5. Voor het hoofdgerecht worden we uitgenodigd in de keuken. We nemen daar plaats aan een tafel voor 2 recht tegenover het uitserveer gedeelte van de keuken en hebben een prachtig zicht op de chef en zijn team. Er wordt hier hard gewerkt...
We krijgen op lage temperatuur gegaarde varkenskoontjes (wangetjes) met pastinaak, zwarte truffel en eigen jus met Marsala. De wijn uit de Rioja, Tempranillo , Baron de Ley Reserva.
Wow dit is echt een prachtige wijn bij een fantastisch gerecht. De wangetjes zijn werkelijk geweldig! Voor mij een van de meest heerlijke vleesgerechten ooit gegeten met prachtige garnituren en een heerlijk jus.
Leuke ervaring om dit te eten nabij de mensen die het voor je bereid hebben, dank.
6. het dessert gepocheerde kweepeer, ijs van dennentoppen, hangop met honing en
gekaramelliseerde pijnboompitten. Wijn.....euh.....Semillon...de rest vergeten.
Wederom heerlijk bij elkaar!
We hebben de koffie en mokka etc. aan ons voorbij laten gaan. Het was ruim voldoende zo.

Samenvattend: prachtige heerlijk gerechten, mooie wijnen, goede combinaties. Presentatie klassiek zoals in de meeste 1 ster restaurants , daarin geen verassingen.
Privacy goed, gastvrij, relaxed.

Sofie78 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Ondanks de heerlijke dagen in Hotel lauswolt (met uitstekende service, ontbijt en kamer!) viel ons het diner bij De Heeren van Harinxma tegen. Weinig spannende gerechten. Kommen om uit te eten en een zeer beperkte uitleg bij zowel de wijnen als de gerechten. Hoge snelheid van uitserveren, waarbij de wijnen van de vorige gang niet opgedronken konden worden of het volgende stond al weer klaar. We hadden het Michelin menu, vooral het gerecht 'Gnocchi van aardappel en waterkers met geroosterde pijlstaartinktvis, amandelpuree, Pata Negra en schuimige saus van Manzanilla' vonden we gewoonweg niet smakelijk. Erg Jammer. We komen graag nog eens terug in Hotel Lauswolt maar voor het diner gaan we dan ergens anders naar toe.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Een speciale verjaardag gevierd in dit prachtige en eveneens heel mooi en gezellig restaurant. Ieder bestelde à la carte. De amuses waren niet erg bijzonder. Voorgerecht van een mengeling van carpaccio en gebakken coquilles was voortreffelijk. Zowel van smaak als opmaak, hoewel in een somber en onhandig diep bord. Het hoofdgerecht langzaam gegaarde fazant was uitstekend. Ook de hazenrug was heel mooi. Interessante wijnkaart. Met heel bekende en dure wijnen, maar ook value for money heel goede Zuid Afrikaanse en Rioja wijnen. Ook prima en fris smakende desserten. Het chocolade dessert was verrassend en uitmuntend. Zeer vriendelijke en attente bediening. Het hotel is zeer gastvrij, comfortabel, ruime kamers en meerdere zeer gezellige lounges. Mooi welness centrum en 18 holes golfbaan.
Leonore K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
We genoten in hotel Lauswolt van een 3-daags golfarrangement, inclusief twee keer een 3-gangendiner in het restaurant "De Heeren van Harinxma". De eerste avond vonden we het diner niet bijzonder, met name het dessert viel ons tegen, te zuur van smaak. De tweede avond maakte het weer goed, met name het hoofdgerecht (gestoofde varkenswang) was heerlijk.
De bediening was ook de eerste avond wat minder, de tweede avond gelukkig beter, vriendelijk, correct en professioneel. De inrichting is strak en stijlvol, vrij zakelijk. Ruime en mooi gedekte tafels.
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Wat hebben wij hier heerlijk genoten. Het restaurant is in het het hotel Bilderberg. Prachtige smaken, mooi geserveerd en erg vriendelijk personeel. Het wijnarrangement en de kazen zijn zeer aan te bevelen!
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Recent hebben we met 4 personen gedineerd De Heeren van Harinxma. Dat werd een fantastische verwennerij. Twee personen bestelden het Frysk en Grutks menu, en de twee andere het menu van de chef. Bij het eerste menu was het tartaar van het Friese rund meteen al een voltreffer. Op het chefs menu bleek de kreeft overheerlijk. Ik kan de rest uitvoering beschrijven, maar zou het willen samenvatten als "top". Mijn uiteindelijke waarderings cijfer voor het eten is een 8, omdat ik mee wil wegen dat de prijzen hier iets aan de hoge kant zijn. Het is allemaal wel erg lekker, vandaar de 8.
Toch heb ik ook een paar kritiek punten, waar de keuken niets aan kan doen. Het ging qua bediening meteen al fout bij binnenkomst. Midden in de stijlvolle eetzaal had een redelijk grote groep plaats genomen, en onze tafel zou daar vlak naast zijn. Aangezien wij de hele avond engels zouden spreken, ambieerde ik een iets grotere afstand tot deze groep. Omdat wij vroeg waren gearriveerd, waren er mogelijkheden te over. Echter, dit bleek alleen mogelijk na een moeizame discussie, waarbij de klant bepaald geen koning was.
Ander moeizaam punt: maar 1 van de bedienden sprak redelijk engels. Veel gerechten werden daarom opgediend zonder enige uitleg. In een ambiance als de Bilderberg zou de uitstraling internationaler moeten zijn. Zo weinig engelse vaardigheid bij de bediening heb ik echter nooit mee gemaakt. Echt onvoorstelbaar. Een goede bediening had daar als team meteen op in moeten spelen.
De grootste afkkapper moet nog komen. Zo bij de een na laatste gang werden wij blootgesteld aan zeer luide muziek die je eerder in een balkan restaurant zou verwachten. Deze muziek werd afgewisseld met hollandse meezingers. Het bleek van het feest te zijn in de aanpalende zaal. Zeer, zeer storend. Die geluids isolatie moet echt beter. We konden elkaar nog wel verstaan, maar het was irritante muziek met een verwoestende invloed op de sfeer in het restaurant . Hier hoort wat niet te luide barrok of romantische klassieke muziek te klinken, in overeenstemming met de allure van het landgoed. Wat wij hier hebben meegemaakt kan echt niet. Wij hebben meerdere malen geklaagd, maar dat bleek geen effect te hebben.

Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
De ontvangst in de keuken is warm. De keuken oogt echter rommelig en dat is niet goed voor de beeldvorming. De chef verteld dat hij graag weer de ster krijgt en daarvoor zijn best doet. Helaas gaat dat naar mijn idee op deze wijze niet lukken. Het eten was goed maar niet bijzonder. De service was matig. Omdat ik niet een overdadige hoeveelheid alcohol tot mij wilde nemen vroeg ik het wijnarrangement maar dan gematigd. Dat betekende dat mijn glas een keer half werd in geschonken (hetgeen mijn bedoeling was) maar niet meer werd bijgeschonken terwijl mijn disgenoten wel werden bijgeschonken. Op z'n minst had mij de vraag gesteld kunnen worden of ik misschien nog een glas wilde.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
In combinatie met een overnachting op het mooie landgoed hebben we ook bij De Heeren van Harinxma gegeten. Dit was in 1 woord: fantastisch! We hebben het 4 gangen Alliance menu gekozen met vele mooie streekproducten waaronder de vis uit Sneek, Fries suikerbrood en kaas uit Wolvega. De bediening was top, erg attent en beleefd. Enig minpuntje was dat er standaard fleswater werd geschonken en dat dit niet gevraagd werd. En het tussengerecht - hoofdgerecht volgden elkaar te snel op. We hadden de (voortreffelijke en goed bijpassende) wijn nog niet eens op. Behalve deze kleine puntjes niks dan lof. Het decor van dit oude en klassieke hotel is bijna sprookjesachtig en we hebben tot in de late uurtjes zitten genieten. Het complete diner was behoorlijk prijzig, maar daar was de kwaliteit ook zeker naar.
Rutger S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Vorig jaar maakten we ook al een keer de reis naar het noorden om de kunsten van Geert-Jan te proeven. Ook de tweede keer was zeer geslaagd! We kozen voor het culinaire arrangement, leuk om te openen met de chef in de keuken met een glas! De gerechten kennen vaak een lokale inslag, zoals paling uit het Sneekermeer of lam van een boertje uit de buurt. Ook de kazen (we kregen een prachtig bord vol) komen uit de streek en zijn zonder meer heerlijk. Onze favoriet in de bediening is zonder meer Lambertus, op en top Fries en een super gastheer! De inrichting is klassiek, mooi concept om de ruimte kleiner te kunnen maken bij minder gasten. We komen zeker weer een keer dit jaar!
Saskia R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Op verzoek een proeverij van gerechten tijdens de lunch gedaan, met een tweetal andere gasten. Prima uitleg over de gerechten, de chef kwam zelf ook vertellen over de combinaties en herkomst van de ingrediënten. Het was zeer de moeite waard, ook uitleg aan internationale gast die mee was ging prima.
Niet te veel of te weinig op het bord, prachtig opgemaakt borden.

De bediening was ook zeer duidelijk. Wat ik jammer vind is dat in de communicatie lastig onderscheid is te maken tussen : De Heeren van Harinxma (de keuken/restaurant) het Lauswolt als landgoed. Het feit dat je bediend wordt in een 'standaard' Bilderberg tenue (wat een beetje uit de toon valt bij de rest van de entourage), daarmee mis je net de puntjes op de 'i'.

Prijzen zijn aan de hoge kant, maar wel de gerechten waardig. Je proeft de zorg.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
Wat een ontzettend attente en vriendelijke mensen bepalen hier de service, waaronder ontvangst, bediening etc.
Mensen die denken dat Friezen stug zijn, moeten hier echt eens gaan overnachten, dinerén etc.
We hebben weer genoten van het culinaire arrangement. Na het diner begeleid door voortreffelijke wijnen namen we de koffie in de lounge.
Het was inmiddels na middernacht en we wilden daarna nog even nagenieten van een lekker glas wijn.
Hoewel we dus inmiddels de enige gasten waren werd toch de open haard aangestoken. Heel gezellig !
Na de overnachting op een van de prachtig gerenoveerde kamers nagenieten van een heerlijk ontbijt gingen we weer huiswaarts en konden terug zien op een bijzonder geslaagd weekend!
Lekkerbek V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2012
Dachten te genieten van een heerlijke lunch op Landgoed Lauswolt. Helaas... dat viel ontzettend tegen. De salade van witlof was eenvoudig, de bijbehorende fazant prima. Mijn tafelgenoot had boerenboterhammen met zalm en boerenkaas besteld. Hij kreeg een bord vol zwart geroosterde boterhammen. Door de brandsmaak was het beleg niet meer te proeven. De lunch dus laten staan. Het commentaar van de ober; Zo serveren we het hier altijd! Zo hoort het!
Rypie .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Ontvangst prima. Aperitief Kir Royal, genoten in de lounge. Daar na 8 gangenmenu Alliance "Heeren"menu. Voortreffelijk met goede uitleg erbij. Personeel zeer gastvriendelijk. Wijnarragement naar verhouding te duur. Wijnen paste wel perfect bij de gangen Service kost geld, geen punt, maar om dat ook door te berekenen in een fles water.. Maar al met al zeker de moeite waard.
Veelgangenliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Prima gegeten ,wel weinig betrokkenheid met het bedienend personeel,wij werden de hele avond door een ober welke op het eind van de avond plotseling was verdwenen.
Tevens is de prijsstelling aan de hoge kant