De Heeren van der Schelling

Woensdag t/m Zondag

6,9
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Met een grote groep hier voor lunch neergestreken. Naast de 'usual suspects' als tosti's en uitsmijters is er ook andere keus. Ik at er een prima broodje makreel.
Marie .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Tijdens het Oerol Festival in dit restaurant gegeten met een groepje van 5. Dat het een drukke periode is waarin een groot deel van de jaarlijkse omzet gemaakt moet worden, begrijp ik. Maar we werden zo onbeschoft te woord gestaan, toen er gevraagd werd of het mogelijk was twee gangen te bestellen i.p.v. 3 waaruit het Oerol menu bestond, dat ik eigenlijk zin had direct te vertrekken, maar ik wilde het niet bederven voor de rest van de groep. Buiten het oerol menu was niets anders van de kaart te bestellen. Dit was niet aangegeven op de website. Jammer, want dan was ik eerder afgehaakt. En dan de kwaliteit van wat we voor de hoofdprijs voorgeschoteld kregen, deze was letterlijk niet mals: De entrecoate was droog, taai en de rode wijnsaus leek daarbij afkomstig uit een kant en klaar Knorr pakje.
Het was een grote teleurstelling en wij voelden ons bekocht en belazerd.
Hopelijk is de service en kwaliteit buiten het Oerol Festival beter, maar voor mij was dit een ervaring die niet voor herhaling vatbaar is en waardoor ik hier nooit meer zal gaan eten.
Tweevoorzetsels .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het eten was echt smakelijk, en de bediening uiterst vriendelijk maar onervaren en daardoor werden er fouten gemaakt (tekort van t management dat nieuwe mensen goed moet inwerken). We hadden een wijn arrangement en kregen twee glaasjes koele wijn (wit en rosé) twee gangen te vroeg ingeschonken (en er werd een glas vergeten) waardoor ze lauw waren toen we er aan toe waren. Bovendien wist de dame die de wijn kwam toelichten genant weinig van wijnen. Blijft dat de belangrijkste ingrediënten (vriendelijk en lekker) goed waren, voor de prijs mag een hogere perfectie worden verwacht. Ga niet zo gauw terug.
Corsf .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Er was een dagmenu bestaande uit 4 gangen, waarvan je 3 of 4 gangen kon nemen. Ik van hiervan het 3 gangenmenu, beginnend met een aspergesoep Ik liet van het 4 gangenmenu de carpaccio vallen). Mijn partner koos als voorgerecht eveneens de aspergesoep en vervolgens een hoofdgerecht a la carte. Verbazing bij het uitserveren van de soep. De aspergesoep van het dagmenu was een ander (kleiner) formaat dan de a la carte soep. Een slechte start van de avond. Mijn partner koos een vegetarisch hoofdgerecht en als wel vaker bleek de kok geen vegetarische hoogvlieger. Ik heb vroeger met plezier dit restaurant bezocht, maar dit was de laatste keer.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Met 5 personen gegeten bij De Heeren. Een culinaire verwennerij in in een ontspannen sfeer en ambiance. De cocktail van rivierkreeft staartjes met een pittige mangochutney is een aanrader evenals de gebakken tongschar met calvados kappertjessaus. Ook de gepekelde gerookte eendenborst in honing tijm saus en de lamsrack met basilicum pesto beviel het gezelschap erg goed. Arno van Veen verstaat z'n vak en Anouschka van Veen weet hoe je gasten in de watten legt.
Marc M.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Oosterend in de winter. Weinig toeristen, heerlijk rustig! Met nog een tafel erbij was het niet te rustig. Als verantwoordelijke voor de haard voelden we ons vanaf direct op onze plaats. De hazenbout was onovertreffelijk en geen kleintje. Heerlijk! Fijne koffie, vriendelijke, oprechte bediening. Hopelijk volgend jaar weer geopend tijdens onze vakantie*
Goofsnoek .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Ter afsluiting van een heerlijk weekje op dit mooie eiland gegeten bij de heeren van der Schelling te Oosterend. Vriendelijke ontvangst in een mooie en verzorgde ambiance. Attente bediening. Genoten van de amuse, het brood met boter, zout, olijfolie en tapenade. De witte huiswijn (een Chardonnay) smaakte voortreffelijk. De hoofdgerechten (1 x vegetarisch en 1 x vis) waren prima op smaak en op goede temperatuur. Ter afsluiting heerlijke koffie en een mooie single malt whiskey. Echt een adres om terug te komen. Ans en Goof.
Jula72vries .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Leuk restaurant, mooi ruim, je zit niet bij de naaste buren op schoot. Van de lunch hadden we meer verwacht dat bleef wat achter maar misschien was onze verwachting wat te hoog. Het was gezellig, en we komen nog wel eens weer terug.
Jean_de_Genieter .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Het is een gezellig ogend restaurant. DE keuze van die avond was een verrassingsmenu met bij behorende wijn. Het resutaat vond ik teleurstellend: Zeer vlak van smaak voor het eten en wijn.
De prijs vond ik ook voor die verhouding ook te hoog. Geen aanrader vind ik.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Na goede eerdere ervaringen, wederom bij De Heeren van der Schelling gereserveerd. Dit keer niet het menu genomen, maar allen à la carte besteld. De prijzen zijn fors; 13,50 voor-, 25,50 hoofd- en 8,50 nagerecht. Conclusie: De prijs-kwaliteit verhouding was niet in balans.
Ontvangst: zeer goed welkom, vriendelijke charmante en attente gastvrouw. Donker, maar sfeervol restaurant. De overige bediening was vriendelijk, maar niet zo bedreven. Voor een tafel van vier heb je toch geen opschrijfboekje nodig? Amuse en brood en smeersels: perfect! Zalige tomatenjam! Voorgerechten: iberico ham, haring salade, spinazie salade goed, maar beetje fantasieloos. Hoofdgerechten: lamsvlees en ribeye goed (wel heel voorzichtig gekruid, maar dat kan aan tafel naar smaak gebeuren), gestoomde kabeljauw ver onder de maat: veel te gaar, eigenlijk oneetbaar. Garnituur: goede friet, misschien zelf mayo slaan voortaan? Salade: te eenvoudig en fantasieloos, wel zo netjes om het hart uit de tomaat te snijden... Aardappeltaartje op het bord: veel te doorbakken, werd waarschijnlijk al uren warm gehouden, niet eetbaar.
Bij de nagerechten ging het mis: cheesecake met frambozen zoals aangeboden, is iets anders dan een puntje flauwe kwarktaart (opgesteven frambozen kwark) met een framboos. Aardbeien-chocodip: lekker, maar 6 aardbeien en een schaaltje chocosaus is geen 8,50 waard. Irish coffee: (spuit?)slagroom op apart een schaaltje? Zo hoort het niet...
Conclusie: ondanks tegenvallende prestaties van de keukenbrigade, toch een fijne avond gehad. De gastvrijheid en de sfeer maken een hoop goed. Ik hoop dat de brigade zich herpakt en zodoende weer tot de top van het eiland gaat behoren!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Het vier gangen verrassingsmenu was prima bij de Heeren. Je wordt lekker verwend van de eerste hap tot de laatste slok. De opening met carpaccio was heerlijk en de eend als hoofdgerecht was echt geweldig, heerlijk zacht en mals. Als dessert kreeg ik een combinatie van lekker fris fruit, ijs en een taartje, prima. De eerder die dag genomen cranberry taart, is inderdaad de beste van het eiland, super. De bediening is goed, informeel en vriendelijk. Dank voor de verwennerij, tot Oerol.
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Het decor is huislijk, maar wel een beetje gedateerd. Wellicht kwam het doordat er ook twee grote groepen aanwezig waren, maar de bediening had iets attenter mogen zijn. Nu bijvoorbeeld zelf aandacht moeten vragen voor een karaf water, maar ook voor de rekening. Het eten is prima; de kooieend is inderdaad een aanrader.
Ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Wat een mooi restaurant en wat een heerlijk eten! We kozen voor de proeverij met een heerlijke fles wijn. Een proeverij van diverse kleine gerechten. De heilbot met limoendressing was echt super.
Als hoofdgerecht de lamsrack, de entrecote en de zalmfilet op lamsoren. Allemaal erg goed van smaak en goed opgediend. Mooie porties ook.
Ook het dessert zag er prachtig uit!
De bediening was ook erg goed en zeer vriendelijk. Leuk om ook wat achtergrond informatie te horen over het restaurant.
Het is niet goedkoop maar dan krijg je wat! Een aanrader voor als je echt goed wilt eten wanneer je op Terschelling bent.
Ed S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2013
Vanuit ons vakantieadres, 2 maal gegeten. 1 maal proeverijmenu en 1 maal a la carte. Alles goed op smaak, geen gecompliceerde gerechten. En je proeft dat alles (h)eerlijk vers is. Bediening goed, sociaal en met empathie. De kok neemt wel de tijd. Alles kon en mag, hond welkom, binnen en buiten eten. Prima wijnkaart.
Jvandergrint .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Na een fietstocht besloten we bij dit restaurant te gaan lunchen. Dat bleek een goede keuze: De garnalenkroketjes waren de beste die ik ooit in Nederland proefde en de mosterdsoep was gewoon uitstekend. De bediening was vlot en vriendelijk en de musjes op het terras bleken uitstekend getraind. Kortom: een aanrader, waar we zeker nog eens terugkomen.
Jmdros .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Bij de Heeren van der Schelling alleen koffie / thee gedronken met cranberrygebak, maar wel het beste cranberrygebak van het eiland (en ze hebben op Terschelling overal cranberrygebak, en het is ook overal (waar wij geweest zijn) anders! Hulde!
T&js .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
tijdens een weekend Terschelling uitstekend gegeten bij 'de heeren', zeer vriendelijk bediening, en vooral de proeverij van diverse kleine gerechtjes viel ons zeer in de smaak, ook de prijs/kwaliteitsverhouding is prima in orde, dus was het voor ons ook een topper cq avond
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Zoals in september beloofd, ben ik tijdens Oerol teruggekomen bij De Heeren. En net als toen heb ik er prima gegeten. De aspergesoep was erg lekker en het piepkuiken was mals en zalig. De vegetarische spinazietaart is niet te versmaden. Ook nu ging aan het eind van de maaltijd de cranberrytaart er zonder dwang maar met zeer veel smaak in. Het is een mooi klassiek ingericht restaurant met attente en zeer vriendelijke bediening.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Afgelopen vrijdag hier voor de eerste keer wezen eten, nadat we er al vaak heen wilden gaan. Heerlijk gegeten met vooraf de eendenborstcarpaccio en de gerookte zalm, die beiden geweldig lekker waren.

Als hoofdgerecht het lamsduo en de zeewolffilet. Prima in orde en lekker van smaak.

Eten en de wijnen waren erg goed en ze hanteren vriendelijke prijzen. De bediening was gezellig, misschien iets te informeel.
Verder viel het ons op dat er weinig aan "actieve verkoop" gedaan werd. We zaten redelijk met lege glazen en hadden nog best een wijntje extra gelust.

Zeker een aanrader voor wie op Terschelling een knus goed restaurant zoekt!
J_F_S .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
De Heeren van der Schelling is een van de beste restaurants op het eiland. De kok en gastvrouw weten beiden van wanten. Amuses zetten de toon. Voor- en hoofdgerechten ook prima. Goede smaakcombinaties. Rekening in overeenstemming met service, ambiance en eten. Aanrader!