De Heeren van Ambacht

Dorpsstraat 22 3342 BD Hendrik-Ido-Ambacht Nederland Kaart

Over restaurant De Heeren van Ambacht

Ambacht met een hoofdletter A

Je zou toch raar opkijken als ambacht bij De Heeren van Ambacht niet hoog in het vaandel zou staan. Nou geen zorgen, want dat doet het ook! Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in een monumentaal pand uit 1813 en deze historie is op sommige punten nog steeds voelbaar. De gerechten zijn echter wel met de tijd meegegaan en laten menig smaakpapil op hol slaan. Hoogste tijd om hier eens een kijkje en een hapje te nemen!

Meer informatie over restaurant De Heeren van Ambacht

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Na een lange tijd toch weer besloten om het te proberen, de locatie is zo mooi, het pand is geweldig maar helaas gaat het restaurant met de weken achteruit. Lang wachten tot er wat wordt opgenomen, geen alertheid op lege glazen en vieze glazen op tafel. Linnen vervangen voor papieren servetten en in mijn ogen een menukaart wat beetje wanhoop uitstraalt, aspergemenu,
Proeverij, menu du chef, a la carte en shared dining. Als ik het restaurant was, weer even beginnen bij het begin, kleine kaart met goede smaken, service waar je vrolijk van wordt en weer uitstralen wat de heeren van ambacht was, want dit is zonde
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Sinds een jaar niet meer geweest. Vonden het erg achteruit gegaan. Het duurde lang voordat het voorgerecht kwam, 1,5 uur.
Daarnaast kregen de kinderen tot twee keer toe pas later te eten dan de volwassenen. Jammer hadden hoge verwachtingen
Mady V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Zijn hier gisteren wezen eten. Was niet de eerste keer. Kwaliteit vonden we persoonlijk achteruit gegaan. We hadden diamanthaas besteld, was eigenlijk te doorbakken in plaats van het gevraagde rood. Aardappelschijfjes waren duidelijk niet vers, maar uit diepvries. Binnen is het er elke keer (te) koud en verder is er weinig persoonlijke aandacht. Erg jammer, maar prijs/kwaliteit is niet in verhouding en we gaan hier zeer waarschijnlijk ook niet meer heen.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Met een groep sportvrienden gezellig gezeten en gegeten bij Heeren van Ambacht. Het eten was erg goed. Alleen kon voor mijn beleving de bediening attenter. Enkele van de vrienden hebben jarenlange ervaring in de horeca en ook hun viel op dat het niet helemaal netjes was hoe het bedienend personeel deed, zoals het aangeven van drinken voor mensen langs en te hard en ongeduldig de bestellingen opnemen. Ik geef toe, het was wat rommelig bij ons groepje, maar daar moet het personeel adequaat op kunnen reageren. We waren absoluut niet vervelend.
Gabi D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij hebben gekozen voor de proeverij en het voorgerecht was echt fantastisch! Maar bij het hoofdgerecht was de puree wel eeg dun en de garnalen en gambas wel.eeg klein en goedkoop. Maar toen we het nagerecht kregen waren we echt heel.tleurgesteld. Er was geen enkel smaakje wat op het gekozen gerecht liet raden dus heel jammer. Alleen de wentelteefjes waren lekker jammer vam de kant.en klare appel rozijnen...in het begin van de avond was er een leuke bediening maar na de wisseling werd er niet meer naar ons omgekeken. Al met al een dure teleurstellende avond
Pretberg .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Heerlijk diner van de nieuwe kaart. Andere chef in de keuken en dat merk je. Als voorgerecht steak tartaar, wat een goede smaak zat daaraan. Als hoofdgerecht kabeljauw. De vis was precies goed gaar met een heerlijke saus. Gerechten zijn simpeler opgemaakt maar de smaak is uitmuntend. Voor herhaling vatbaar.
Desiree S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
We kwamen voor de proeverij die vanaf 15 februari zou zijn ingegaan . Helaas door een nieuwe chefkok gaat de proeverij pas 1 maart in. Best wel teleurgesteld want we kwamen hiervoor. Wordt vrij gemakkelijk mee omgegaan en er werd voorgesteld van de kaart te kiezen. De eendeborst was heerlijk maar het rundvlees was niet veel en de verhouding prijs en hoeveelheid eten was minimaal als je kijkt hoeveel je bij een proeverij krijgt. Jammer hoor!
Denltheunisse1 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
het eten was heerlijk alles was goed hoor we vonden wel dat de tafeltjes kort bij elkaar stonden maar verder veel lof we gaan zeker nog een keer eten daar dank uw wel
Huig T.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben goed gegeten.
Het enige wat minder is is de akoestiek.
Het is erg rumoerig.
Het vast gestelde menu was een goede keuze met een keuze voor het hoofdmenu.
Esthervanbodegraven .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Alles was even heerlijk en de dame van de bediening kwam zich verontschuldigen dat het lang duurde, omdat er een leerling kok in de keuken stond. Wij kregen voor het ongemak een consumptie van het huis. Zo erg lang duurde het niet, maar wel erg attent.
62armar6rhoorweg .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
De maaltijd was van zeer behoorlijke kwaliteit. Netjes opgemaakt en in een goed tempo.
De service door jongere dames was attent en zorgvuldig.
Het restaurant was ons al vrij goed bekend en we werden niet teleurgesteld.
Corstiaan8 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Gerechten zeer goed, bediening ook naar wens , muziek zou wat zachter mogen, het was een goede kennismaking voor ons met de Heeren van Ambacht.
Petrasleurink .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Echt een heel gezellige ambiance met smaakvolle mooi opgemaakte borden echt een aanrader om te gaan eten in een locatie die klasse koppelt aan betaalbaar eten. Er komt zeker een volgende keer. Ook complimenten voor gastdame en heer
P.hooimeijer .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
we zij wezen eten met bon van de Albert hein actie. We hadden geen keus in het voor en nagerecht. Het voorgerecht was veel sla en erg weinig eenden borstfilet. Het oor en nagerecht moet ook maar net je smaak zijn. Lust je het niet heb je pech. Je kan niet uit een ander gerecht kiezen. Ik ben al eerder hier wezen eten en ook toen was het tegen gevallen. Wij gaan hier niet meer eten.

RobBijker .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Het voorgerecht (dun gesneden eendenborst) was voornamelijk veel salade met hiertussen 3 kleine plakjes (inderdaad dun gesneden . . .) eendenborst. Het hoofdgerecht: zowel de zalm als de bavette waren prima. Alleen veel te veel mayonaise bij de bavette. Het nagerecht: de 3 tiramisu borden waren wel goed, maar er waren 3 zeer verschillende grootte in portie's. Het kaasplankje was zeer goed en goede verschillende kazen.
met vriendelijke groet, Rob Bijker
Wilma E.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Het menu omschrijft niet wat geboden wordt. Op het menu staat dungesneden eendenborst met dressing en appelstroop. Je krijgt echter een bord salade met maar 3 kleine dunne plakjes eendenborst.
De tiramisu was vloeibaar en zonder vanille ijs . Ze zijn niet consequent in het menu.
In het vlees zaten grote zenen wat een beetje moeilijk eet.
Voor de rest was het gezellig en prettige bediening. Toch wel een aanrader.
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Erg mooie zaak, goede bediening, ze komen zelf te vaak vragen of alles naar wens is (meerdere personen). Je had via de AH actie eigenlijk alleen keus tussen vlees of vis bij het hoofdgerecht, verders stond het vast. Voorgerecht was een zoektocht naar de eendenborstfilet en het was heel veel sla en een enkel stukje radijs en wortel. Nagerecht ook erg minimaal. Maar het hoofdgerecht was zeer goed. Niet bezuinigd op de groente en het vlees en het was echt heerlijk!
Letmein44 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Heel erg gezellig! De inrichting van het restaurant was perfect. Gelijk geïnformeerd of het voor een lunch open was en/of er 's zomers een terras is. We komen zeker nog eens terug.
Mijn vriendin heeft gelijk gereserveerd voor een andere avond.
Gcblok .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
voor dit diner had ik mijn vader uitgenodigd die een groot liefhebber is van lekker eten. helaas was eer een vast menu voor de ah kaarten. we hebben het menu uitgebreid met de 2 tussen gerechten. Het hele menu was perfect bereid. Mijn vader( vroeger slager) had gekozen voor de bavet en wel rare gebakken. natuurlijk waren we zeer benieuwd, maar werden niet teleurgesteld. het was perfect. er werd bij het kaasplankje een uitstekende suggestie gedaan om te drinken.
al met al heerlijk gegeten. Beetje jammer dan je dan niet even in je jas geholpen wordt bij het verlaten van het restaurant. Is het erg druk en vol kan ik het me voorstellen maar er zaten nog maar 2 tafeltjes.
Lariissa.a .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Lekker gegeten in een sfeervolle omgeving met goede service. Mals vlees met goede smaak. Elke gang was mooi opgemaakt zodat het ook voor het oog goed was. Wel zaten we niet echt vol, omdat je niet een bord vol krijgt, wat in chiquere restaurants als dit niet heel onbekend is. Maar ondanks dat heerlijk gegeten.