De Heeren van Ambacht

Dorpsstraat 22 3342 BD Hendrik-Ido-Ambacht Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 21.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Rundercarpaccio met pijnboompitten, oude rijpenaar en spekjes
      Gerookte zalm met appel, ei en kerriemayonaise
  • Hoofdgerechten
    • Runderentrecôte gegrild met kruidenboter
      Zeebaarsfilet gebakken met antiboise van tomaat
  • Nagerecht
    • Crême Bruléé
      Dame blanche

Over het restaurant De Heeren van Ambacht

Ambacht met een hoofdletter A

Je zou toch raar opkijken als ambacht bij De Heeren van Ambacht niet hoog in het vaandel zou staan. Nou geen zorgen, want dat doet het ook! Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in een monumentaal pand uit 1813 en deze historie is op sommige punten nog steeds voelbaar. De gerechten zijn echter wel met de tijd meegegaan en laten menig smaakpapil op hol slaan. Hoogste tijd om hier eens een kijkje en een hapje te nemen!

Meer informatie over restaurant De Heeren van Ambacht

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Heeren van Ambacht

J.P. M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Mirjamnoordam N.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
We werden op een apart plekje neergezet terwijl andere tafels vrij waren. De bediening was redelijk. Er werkte een vriendelijke jongen, maar ook gehaast personeel. Ze wilden te snel en waren niet spontaan. Het voorgerecht snapte ik niet. Ik had gerookte zalm besteld, die was heerlijk. Maar er werd appel en ei bij geserveerd. Dat vond ik een rare combinatie.
We zullen niet snel meer hier gaan eten. Vooral omdat we het niet speciaal vonden.
Marlot S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Heerlijk gegeten voor wat je kan verwachten van een AH menu’tje. Alleen jammer dat de bediening wat traag is en je erg lang moet wachten op je volgende gang.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Heerlijk gegeten met de ah actie.
Er werd na elke gang netjes gevraagd of we de volgende gang wilden of nog liever eventjes wilden wachten. Prima!
Henriëtte L.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
's-avonds op het terras heerlijk gegeten, ontspannen sfeer en attente bediening; complimenten voor de gastvrijheid, hoewel wij de laatste gasten waren, werd aangeboden om de terrasverwarmer aan te zetten. We komen graag weer terug!
Marja P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
heerlijk op terras buiten, wat opviel was de kwaliteit van de gerechten. Compliment gegeven en niet vewonderlijk: we stonden even later oog in oog met Michel, ooit eerder als kok gewerkt bij de Heeren, voor zichzelf begonnen en nu weer terug bij de Heeren. Goed gedaan mannen, Michel terug in de keuken van Heeren van Ambacht, dit viel ons gelijk op in positieve zin. Succes! en we komen zeker terug!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Wij zijn hier bijna 4 jaar geleden getrouwd en dat was super, heerlijk eten ook. Maar sindsdien zien we het steeds verder afglijden. Zo jammer! Na 1,5 jaar toch weer het besluit genomen om gisteren met 9 personen te reserveren. Werden netjes gebeld dat we het BBQ menu konden nemen en daar kozen wij ook voor. Ondanks dat het mooi weer was, zat het terras nog niet voor de helft vol. Serveren van deel van de drankjes moesten wij om vragen en toen gingen wij het ‘vlees’ pakken. Wij hadden keus uit 4 soorten: hamburgers met rauw vlees, saté zonder satesaus, spareribs en worst.
Er stonden 2 soorten salades en je kon stokbrood pakken zonder boter.....dat was het! Geen vis, niet meer variatie.
Wel kregen wij friet geserveerd aan tafel met sausjes.
Smaak van het vlees was zeer onder de maat, dat zelfs de kinderen (die niet heel kritisch zijn) het niet lekker vonden. Opnieuw een bevestiging dat de reputatie en kwaliteit steeds verder en verder weg zakt. Dit was iig echt de laatste keer dat wij hier nog komen eten. Zo zonde want had dit mooie restaurant graag meer gegund!
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Ik wil u mededelen dat wij wel geboekt hebben , maar er niet gegeten hebben, bij het boeken kreeg je een vakje te zien met eventuele wensen, wij hebben ingevuld een tafel op,het terras met dit mooie weer te reserveren. Je krijgt dan een mail dat je moet bellen om je wensen toe te lichten,,, wij natuurlijk bellen, we konden niet buiten alacarte eten het was wo,do,en vrijdag BBQ avond voor 15€ per persoon dat kan ik thuis op mijn Green Eg veel beter , sorry maar dit staat nergens op,de website vermeld, groeten J.Erkamp Heerjansdam...
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Fantastisch gegeten in een vriendelijke sfeer. Perfecte terrassen en heerlijke gerechten. Gewoon goed en ik kan dat iedereen aanraden
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Wéér véél te lang moeten wachten voor een zakenlunch.....
M Z.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Prima gedineerd, echter denk wel dat prijs-kwaliteitsverhouding beter kan.
Verder was het er toch wel vrij rustig. Misschien te rustig>
Beth K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Was goed kwaliteit en prijs waren niet overeenstemming Was wel beter geweest Vis was niet smaakvol en entrecote was niet echt medium Verder was de sfeer goed
N.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Groot bord tomatensoep....heerlijk, maar nog geen stukje stokbrood erbij! Brood met kroketten....zeer kleine boterhammen, geen boter erbij geserveerd. Rumoerig door groep mannelijke zaken-gasten. Toilet is boven, slecht toegankelijk voor 'slecht ter been zijnde'. Er vond een soort van sollicitatiegesprek plaats in het restaurant....bijzonder! Matige ervaring voor zo'n mooi ingericht restaurant.
Angelica R.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Al een aantal keer gegeten. Gisteren was het ook weer heerlijk! Goed bereid eten. Net wat luxer dan bij een gemiddeld restaurant. Prima bediening, vriendelijke en komen zeer geregeld langs de tafel om te vragen of je nog iets te drinken wil. De aankleding is luxe: zwart met gouden en fluwelen accenten. Als je eens écht een avondje goed uit eten wil dan moet je hier zijn!
Ivytje .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Heerlijk geluncht, club sandwich, knapperig brood en smakelijke vulling, ruime keus op de kaart, zeker voor herhaling vatbaar!
Live .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Zuurdesembrood besteld met geroosterde groenten geitenkaas en aubergine. Het enige wat klopte was de geitenkaas. Oud geroosterd brood dat te droog was om te eten. Paar schijfjes wortel uit een potje, sla en een verdwaalde walnoot. Ik had geen tijd om iets nieuws te bestellen dus heb niets gegeten. De serveerster gaf aan dat we dan een gratis kopje koffie konden krijgen.....
Uiteindelijk toch 10 euro rekenen voor een broodje dat ik niet gegeten heb....Dit heb ik natuurlijk niet betaald.
De uitsmijter van mijn tafelgenoot was goed.
Bediening is matig, ze zijn vriendelijk maar onzichtbaar.
jannyschol .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Bij de Heeren van Ambacht kun je heerlijk eten in een heel fijne ambiance. De sfeer is rustig en je kunt rustig tafelen en met elkaar praten zonder harde storende muziek.
Wij komen zeker terug!
hinson .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Hoe de Heeren van Ambacht een ramp maken van een kerstdiner.
En er 85 euro per persoon voor durven vragen.

Zelden vertoont: aan het eind van de avond de aardige serveerster in tranen door de fouten van haar bazen.

Maar laten we beginnen met wat er goed ging.
leuke aankleding en ruime opstelling
aardig en vriendelijk bedienend personeel
goede kwaliteit ingrediënten
redelijke tot goede bereiding, de smaak wat vlak maar zeker niet slecht
redelijke tot goede wijnen
een vrolijk aperitief

Maar verder helaas een logistieke horeca-ramp
Het begon al met de binnenkomst. Niemand om de jassen aan te nemen. Daarna bleek bij binnenkomst dat onze tafel elders was opgesteld. In plaats van binnendoor door de koude naar een onbemande deur gestuurd. Ook daar niemand om de jassen aan te nemen. Zoek je eigen weg maar naar boven.
De ruim een week tevoren bestelde tafel voor 7 personen en 2 kinderen bleek gereserveerd voor 8 totaal. De vooraf gevraagde en verstrekte voorkeuze was niet bekend en werd tot tweemaal toe opnieuw gevraagd. De opgegeven allergie voor schelpdieren was dus vermoedelijk ook onbekend. Gelukkig is niemand ziek geworden.
Terwijl het diner om 19.00 zou beginnen duurde het eerst een kwartier voor er iemand kwam vragen of we iets wilden drinken, waarna het weer tien minuten duurde voor er iets op tafel stond. En dat gold voor alle tafels zodat er al snel een geïrriteerde sfeer ontstond.
Na drie kwartier het eerste eten op tafel in de vorm van een plank met een brood en een mes en wat boter. Geen bordjes, niets. Onder het motto zoek het maar uit waarschijnlijk. Hoe moeilijk is het om een bordje met een botermesje op tafel te zetten? Niet aan gedacht vermoedelijk.
Weer een kwartier later een amuse, helaas niet warm maar lauw. Vermoedelijk te lang bij de uitlevering gelegen. En opnieuw zonder enig gerei op een bord. Dat hebben we maar rond laten gaan. Voor de botjes was geen servies om het weg te leggen. Dit kan echt niet bij een serieus diner.
Na de amuse en na het voorgerecht (dat was lekker en goed op temperatuur) de wijn van het wijnarrangement geschonken. Bij een wijnarrangement verwacht ik wijnen die passen bij de gerechten. Maar helaas, dat was te veel gevraagd. Je verwacht ook dat de wijn bij het gerecht wordt geserveerd in plaats van na het gerecht. Helaas ook dat was te veel gevraagd.
Vooraf gevraagd of het geschikt was voor kinderen. Ja., dat was geen probleem….. Mar hoe verzin je het dan om kinderen ruim twee uur op hun patatjes en kip te laten wachten? Die bovendien pas kwamen na aansporing door mijn dochter, anders hadden ze nog langer moeten wachten.
Geen wonder dat sommige wat oudere kinderen balorig werden…. Maar de sfeer komt dat niet ten goede.
Nog een puntje: ik snap dat je graag wilt bijverkopen. Maar waarom wacht je drie kwartier tussen elk gerecht. En waarom vraag je meerdere malen of mensen die een arrangement hebben gekozen toch nog iets anders willen drinken? Dan begrijp je echt heel weinig van gastvrijheid.

Ik had gelukkig prettig gezelschap dus we hebben ons vermaakt ondanks het diner. Maar dat de Heeren iets hadden voorbereid gaat er bij mij niet in. Het was chaotisch, slecht voorbereid en vermoedelijk met te weinig personeel. Gevalletje te veel willen verdienen. Dit restaurant verdient het om gemeden te worden.

Aan het eind van de avond heb ik me aangesloten in de rij. Drie tafels met ernstige klachten voor me. Ik heb geprobeerd de vriendelijke dame van de bediening nog een beetje op te beuren. Het huilen stond haar nader dan het lachen. Maar dit was toch echt te wijten aan haar bazen.

Zelfs de rekening klopte niet. En het zal weinig verbazing wekken: er was te veel in rekening gebracht. Het is gecorrigeerd nadat ik daar om vroeg.
Wat mij betreft een schandalige vertoning. Wij komen nooit meer naar de Heeren van Ambacht. Niet voor een kerstdiner en niet voor welke andere gelegenheid dan ook.
Schandalig ook dat je voor deze vertoning nog geld durft te vragen. Maar dan heb je een review zoals dit ook dik verdiend!
Arie L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Kwaliteit van het eten was perfect!
Bij het eten werd alleen patat geserveerd en dat hadden we niet verwacht op dit niveau.
Gebakken aardappeltjes horen hier ook bij.
Verder niets dan lof voor ambiance en kwaliteit eten!
My V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Prima ontvangst, prima tafel, zeker gezien het feit dat we kort van tevoren hadden gebeld dat we met zijn zessen zouden komen i.p.v. met zijn vieren, alleen in het kleine deel van het restaurant en daar maak je geen deel uit van de gezellige sfeer die er is in de grotere ruimte.
Vier van ons hadden dezelfde wijn dus voor het gemak een fles besteld. Beetje slordig dat er niet werd gevraagd welke wijn we wilden; moesten we zelf alert op zijn en vervolgens kregen we een andere dan de bestelde wijn. We hadden 5x een vleesmenu en 1 vismenu's. Het bord van het vismenu werd echter steeds aan de buurman met het vleesmenu gegeven. Het eten zelf was redelijk, niet spectaculair maar ook niet slecht. De bediening was niet zo attent als de vorige keer. Toen hadden we één en dezelfde ober die heel attent was en een leuk en adrem praatje had. Nu werden we afwisselend door 2 dames en 2 heren bediend; deden allen hun best maar het enthousiasme ontbrak. Jammer want op zich een leuke zaak. Zou allemaal iets attenter mogen.