De Heer Kocken

Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marcelle V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
In tijden niet zo heerlijk gegeten. Alles even lekker en met veel zorg gepresenteerd en opgediend. Vriendelijke bediening. Het tempo van het serveren van de gerechten had een tandje minder snel gemogen. Jammer dat we niet in de beurt wonen want dan zouden we zeker vaker komen genieten.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Voor de vierde keer bij de heer Kocken gegeten. Dit keer zakelijk. Perfect ingespeeld op de doorgegeven allergieën. Vooral de suikervrije bonbons bij de koffie waren fantastisch. Viergangen menu met passend wijnarrangement was klasse. Bediening is vriendelijk en informeel. Prima passend bij de entourage van dit toprestaurant.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Na de hele geslaagde kennismaking van afgelopen jaar moesten we natuurlijk op herhaling. We waren netjes op tijd en werden begeleid naar een tafel naast de tafel van vorig jaar. Het interieur is deels aangepast, de blauwe kleur is verdwenen, dat komt omdat de banken opnieuw zijn gestoffeerd en de armstoelen stoelen zijn vervangen door houten designstoelen.

Als aperitief een witte wijn, dit werd een Spaanse Chardonnay, de Maluni Cariñena die aardig was. Douwe Verschuur (de chef van vanavond) presenteerde zelf de eerste hapjes. Een krokante spongecake van dille met toefjes gefermenteerde knoflook en krokantjes van kombu. Verrassend van smaak en textuur. Ernaast een hoorntje gevuld met rillettes van makreel afgewerkt met een toefje gel van groene appel, erg smaakvol.

Het warme breekbrood kwam op tafel, ditmaal met een olijven tapenade en een schijf roomboter, lekker.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Chiem Konings (sommelier in opleiding). Een Weense witte blend van het huis Pfaffl, uitbundig aroma met frisse tonen en subtiele kruidigheid met in de mond een klein prikje op de tong. Uit de keuken, gepresenteerd door een jonge kok, gerookte palingfilet met kleine tomaatjes, venkel, takjes dille en granité van de paarse Shiso aan tafel afgewerkt met een jus van de honingmeloen. Het gerecht is heerlijk complex, alle elementen werken goed samen en zijn herkenbaar. De wijn vulde het gerecht met zijn heerlijke aroma en fijne zuren aan. Voor ons beide het toppertje van de avond. (9.5)

Marc Kroon (sommelier) presenteerde op enthousiaste wijze de tweede begeleider. Een Zuid Afrikaanse Sauvignon Blanc 2014 'Signature' van Jean Daneel, heerlijk aroma met tonen van tropisch fruit, complex in de mond met subtiele ziltigheid. Een ander lid van de keukenbrigade (Marco Knuiman) presenteerde de tweede gang. Op de huid gebakken doradefilet op een bedje van parelgort met ernaast verse mosselen, stukjes bosui, doperwten en toefjes crème fraîche. Hele pure smaken, uitstekende cuissons met in de mond een hele mooie textuur. De wijn sloot naadloos aan, prima. (9.4)

We gaan verder met een Elite D'Or Chardonnay van La Baume, geplukt van oude stokken met een jaar houdlagering maakt dit tot een allemansvriend. De wijn wordt wel nog even overgeschonken in karaf om de fruittonen wat te stimuleren. Uit de keuken een klassiek gerecht. Kabeljauwfilet met ernaast een quenelle brandade, gebakken cantharellen en bundelzwammen en een hele luchtige aardappel mousseline. Hele pure smaken met een goede cuisson, de paddenstoelen zorgen voor de koppeling naar de wijn, genieten weer. (9.3)

Voor het pièce was Spaans rood geselecteerd, De Honoro Vera 2014 van het huis Ateca gemaakt van Garnacha, beetje stoer aroma maar in de mond verrassend zacht. Uit de keuken bereidingen van kwartel, twee borstfiles en kogels van de gestoofde boutjes. Ernaast cilinders van aardappel met gemalen pistache, gebakken sjalot en kersen, aan tafel afgewerkt met een geconcentreerde saus. Hele mooie smaken maar de saus was voor mij net ietsje teveel gezouten. Goede cuissons meer de borstjes waren in mijn beleving ietsje te ver. De wijn sloot prima aan maar werd wel wat steviger naar het eind van de gang. (9)

De dessertwijn was een laat geplukte Sauvignon Blanc, de Sweetheart 2014 van Oliver Zeter (Pfalz). In de neus tonen van passievrucht en citrusfruit, in de mond een mooie zoetzuur balans en een elegante afdronk. Ook de patissier presenteerde zelf het gerecht, leuk. Op het zwarte bord een hele strakke presentatie. Een quenelle vlierbloesemijs, partjes gemarineerde perzik, toefjes yoghurt, makarons van rozen en limoen cressjes. Goede, verfijnde smaken die keurig in balans zijn. De dessertwijn sloot keurig aan. (9)

Als afsluiter nog een krachtige Nespresso met een drietal lekkere friandises, grappig dat het suikerpotje een gezichtje had.

Bediening was uitstekend verzorgd door een uitgebreid team, twee sommeliers ondersteund door een drietal dames. Leuk dat het gehele keukenteam de gerechten zelf presenteerde. Het liep allemaal gesmeerd in een ongedwongen joviale sfeer.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed, vijfgangen verrassingsmenu €55,-, huiswijn €4,35, wijnarrangement €40,- en koffie servies €5,75

Samengevat kunnen we stellen dat we een hele fijne avond hebben beleefd. Genoten in een fijne ambiance met uitstekende bediening van verfijnde gerechten met goede tot uitstekende cuissons en hele goede tot verrassende smaken en smaken combinaties, Bedankt!
Kadetbeschuit .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw hebben wij gisteravond bij De Heer Kocken gegeten. Onze keuze viel op het 4 gangen verrassingsmenu. Bij het voorgerecht werkelijk genoten van de paling met groenten, algen en verschillende radijssoorten. Aansluitend een voortreffelijke Dorade, een heerlijk stuk diamant haas met friet en een kaas plankje na voor mij. Mijn vrouw heeft genoten van het ijsje met vlierbesbloesem smaak dat prachtig was opgemaakt. Een zeer geslaagde avond genoten van verrassende smaken en Michelin-ster waardig ! Bovendien prijstechnisch correct.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
De website maakt al een heel goede eerste indruk: ontspannen, welkom, laagdrempelig. Dit is een van de goedkoopste en vriendelijkste sterrenzaken waar ik ooit geweest ben! Hoewel de inrichting zeer klassiek en wat stijf oogt, is de jonge bediening erg ontspannen, hartelijk en voelt goed de sfeer aan tafel aan. De vrijetijdskleding van de bediening past totaal niet bij de verdere inrichting en uitstraling van het restaurant, maar zet wel meteen een heel fijne toon voor de rest van de avond.

Elk gerecht is weer een plaatje op het bord, met ontzettend veel verschillende elementen, elk met zijn eigen smaak, kleur en structuur. Elk van de 5 gangen was echt prima op smaak, maar geen enkele gang was werkelijk verbluffend of opmerkelijk: geen bijzondere of er uit springende ingrediënten, geen zeer gedurfde combinaties of expliciete smaken, geen experimenten of hypermoderne bereidingswijzen.

Heerlijk gegeten, elk gerecht perfect bereid, zeer klassieke keuken, briljante presentaties op het bord, en dat alles voor een uiterst schappelijke prijs in een ontspannen omgeving midden in een mooi dorp. Ik kijk terug op een zeer geslaagde avond en kom hier graag weer terug!
Hannie S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Gisterenavond gegeten, verrassingsmenu van 5 gangen gekozen, per tafel mogelijk. In een woord GEWELDIG ETEN en heel mooi gepresenteerd.
Helaas alle bijkomende zaken, die dus niets met dit prachtige eten te maken hebben, brengen onze beoordeling een heel eind in het negatieve.
Het begint al met de bereikbaarheid en heel groot gebrek aan parkeerruimte in de omgeving. In eerste instantie begeleid naar kleine tafel, voor 4 personen, in een tochtige hoek van het restaurant, waarvoor geen oplossing was om die kou te verdrijven. Terwijl we bij reservering om een ronde tafel hadden gevraagd.
De tochtkou was te groot, zodat we dringend hebben verzocht ons een andere plek in het restaurant te geven, wat gelukkig gebeurde. Plaatsgenomen in een andere hoek, aan ronde tafel, op een TE lage bank, die zo erg doorgezakt was, dat je er meteen pijn van in je rug kreeg. Plaatsgenomen op een kussentje, wat op de bank lag, om maar wat hoger te kunnen/komen zitten, maar eigenlijk nog niet goed, zodat ik de hele avond naar een goede houding heb moeten zoeken.
Toen pas kwam mijn man binnen, die zich bij ons voegde, na heel lang en ver gezocht te hebben om de auto te kunnen parkeren. (Zeker 15 minuten later)
Hij schoof aan in een stoel, die, zag ik toen, echt versleten was.
Helaas verwacht je deze bijkomende zaken totaal niet een een sterren-restaurant, maar nogmaals het eten was perfect. Aan de bijkomende zaken kan men toch iets doen? Het eten kan niet beter. Zorg ervoor dat uw gasten zich op hun gemak voelen en zich niet druk hoeven te maken om het comfort, tijdens hun verblijf, want dat is OOK belangrijk.
Kiek68 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Prima eten. Mooie smaken.
Helaas verder een rommelig geheel. Vriendelijke maar eveneens rommelige bediening. Elke keer een ander die het gerecht opdreunt en weer snel verdwijnt. Snap niet waar wat dat betreft de ster vandaan komt. Met name ontvangst (knullige kapstok waar je zelf een plekje op moet zoeken) en vertrek (zoek het zelf maar uit) vallen tegen. Sommelier wel prima, schenkt wel zuinig.
En inderdaad, die bankjes kunnen echt niet als je langer dan 1.60 bent.
Apart 3 euro vragen voor wat frietjes op een menu van 50 euro snap ik ook niet. Serveer het dan niet.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
De Heer Kocken is gevestigd in een knus pand, met een enigszins klassieke uitstraling zonder dat het stijfjes wordt. Ook de jonge bediening (we krijgen gedurende de avond bijna de hele staf wel een keer aan tafel) is ontspannen en losjes en kwijt zich adequaat van haar taak. Het is deze avond wel wat rustig: het eerste uur is slechts een andere tafel bezet, maar gelukkig vult het zich daarna toch nog wat verder. We kiezen een 4-gangen menu en dat blijkt vrij klassiek uit te vallen. Na een paar aardige amuses beginnen we met coquilles, gevolgd door een prima rode poon. Het hoofdgerecht bestaat uit hert met biet en een portie frieten. Daar wordt een uitstekende tempranillo bij geschonken. Op het zoete dessert (dat weinig indruk maakt) na is het alles bij elkaar een goed klaar gemaakt en uitgebalanceerd geheel zonder dat er nu iets heel bijzonders tussen zit. Iets meer spanning had wellicht wel gemogen op dit niveau en voor deze prijs.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We zijn hier eind januari met het 5 collega's en hun vrouwen gaan eten; de locatie is mooi en we werden mooi aan een lange tafel neergezet voorbij de keuken. We konden dus mooi de hectiek van een sterrenkeuken zien en meemaken. Het eten was ronduit subliem: mijn eigen grapje is altijd dat ik niet van zuurkool hou (brrr verschikkelijk...), maar ik kreeg door deze opmerking wel keurig een aparte amuse aangereikt! Personeel is keurig en let goed op de glazen op tafel, ook bij de niet-wijn drinkers.
Eén punt van aandacht was dan toch de locatie van de tafel: doordat we met zoveel aan tafel zaten, en een gedeelte van het gezelschap met hun rug tegen de muur ontstonden er soms wat gekke capriolen met uitserveren of met wijn inschenken. Het vijf-gangen menu met het wijnarrangement was prima - gelukkig werd er bij het hoofdgerecht aangevuld met een paar bakjes frietjes, want anders was het qua vulling aan de magere kant. Echt een aanrader, en de rekening achteraf vond ik ook meevallen gegeven de spookverhalen die ik daarover had gelezen in andere recensies (de Lekker500 bijvoorbeeld) - we hadden een perfecte avond uit!
Arianne K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Prima gegeten, wel vind ik het vreemd dat deze zaak een ster heeft.. Bij ontvangst moesten we zelf onze jas op hangen in de gang, dit zelfde toen we het restaurant verlieten. Deur werd niet open gehouden, sterker nog er liep niemand mee naar de deur.
Brood vergeten op tafel te zetten, hier kwamen we achter toen de bediening vroeg of we bij het voorgerecht alsnog brood wilde hebben.
En wijn mochten we niet voorproeven, maar dat komen we wel vaker tegen de laatste tijd in restaurants wat ik wel jammer vind omdat het echt niet altijd mijn smaak is.
Voor het eten zou ik echter zo terug gaan, en de zaak zelf, ziet er heel sfeervol uit.
Gastroliefhebbers .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Met zakenrelaties op rustige dinsdag avond heerlijk gegeten in gezellige en huiselijke ambiance. Gewoon goed eten, prettige sfeer en kalme beheerste maar zeer adequate bediening. Top. Heeft op de relaties ook indruk gemaakt.
Gezelligheidmeteten .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Leuk, lekker en laagdrempelig 1 sterrenrestaurant. Prijs/kwaliteit is hier echt op orde, eet/drinkt hier voor hetzelfde bedrag als bij menigeen restaurant zonder ster. De aanwezigheid van de eigenaar en de vlotte bediening geeft een zeer aangename sfeer. Eigenaar kwam zelfs aan tafel met pannetje saus omdat deze zeer werd gewaardeerd door een tafelgenote, top!!!!
Sunny456 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Viergangen verrassingsmenu gegeten. Het was heerlijk met prachtig opgemaakte borden. Heerlijke bijpassende wijnen, uit niet voor de hand liggende streken. Leuk!
Jonge, bekwame, vriendelijke bediening.
Tjeerd V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijk 5-gangen verassingsmenu gegeten. Eerste sterrenrestaurant waar ik ben geweest waar frites geserveerd wordt bij hoofdgerecht; origineel! Gezellige huiskamersfeer om in te eten.

Voor een sterrentent goed, maar niet uitzonderlijk.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Zeven jaar geleden getipt door Alwin Houwing (toen nog net geen ster). Met name vanwege het gebrek aan lunchmogelijkheden nu pas ingeroosterd. Inmiddels is het voor ons het dichtst bijzijnde ster restaurant dat binnen onze fietsradius valt.

We waren ietsje te vroeg en het gehele team zat nog op het terras te eten, dit was gelukkig geen probleem. We kregen een tafel binnen bij de tuindeuren naar het terras in het redelijk strakke, klassiek ingerichte restaurant. De tafels zijn keurig ingedekt met damast en couverts van het type Haags lofje, de armstoelen zitten prima.

De huiswijn wijn was een Spaanse Verdejo van het huis Cal Y Canto die goed beviel. Ernaast een schaaltje met allerlei krokantjes, onderin een dip van tonijn met basilicum, verslavend lekker. Ondertussen werden de kaarten overhandigd. De wijnkaart is redelijk compact met zo' n honderd wijnen maar toch heel compleet. We kozen het prettig geprijsde vijf gangen verrassingsmenu met voor mij bijpassende wijnen.

De eerst amuse was een gemarineerd stukje meloen gerold in dukkah, een verrassend lekkere combinatie.

Het brood garnituur bestond een breekbrood met witte en bruine puntjes waarvan het witte voorzien was van krokantjes, jammie. Ernaast een dip van olijfolie crème met een structuurtje van zwarte peper, origineel.

De tweede amuse was een cakeje van mosterd met erop een toefje crème van oude kaas, hierin een krokantje van mosterd. Lekker, met een aangenaam frisse toets en mooi op smaak met mosterd in de hoofdrol.

De eerste begeleider werd uitvoering toegelicht door de enthousiaste Marc Kroon, leuk. Uit de Moezel een Riesling Helden 2013 van het huis Pauly, strak gemaakt, hoog in zijn zuren met mooie mineraliteit, heerlijk. Op het bord een mooie compositie. Een ring van avocado crème met hierin een frisse, beetje hartige bouillon van komkommer en meloen, met mint op smaak gebracht. Eromheen aangezuurde structuren van komkommer, toefjes frisse crème van geitenyoghurt en pareltjes van mierikswortel (subtiel). Verder nog rood kleurige accenten van stukken kreeft. Een verrassend gerecht, delicaat met mooie frisse tonen en complexiteit, waarnaast de wijn naadloos aansloot.

De tweede begeleider werd toegelicht door Kirsty de Heer, de vrouwelijke sommeliere. Een Jurançon SEC “Chant des vignes” 2014 van het huis Cauhape gemaakt van Gros Manseng en de voor mij onbekendere Camaralet. Complex aroma met tonen van grapefruit, ook in de mond tonen van grapfruit en een aangenaam bittertje in de afdronk. Uit de keuken Salade Niçoise D.H.K. Op het bord een hele mooie presentatie die niet aan salade doet denken. Twee blokjes geschroeide tonijn afgewerkt met verse bieslook, centraal een betoverende sorbet van karnemelk en ansjovis op een crumble van zwarte olijven, schijfjes olijf en toefjes mayonaise van gefermenteerde olijf, gekookt kwartelei, kogels dopewtenflan en druppels dikke saus van snijbonen. O,o wat een complexiteit, om eindeloos mee te combineren, helemaal mijn ding. De wijn kon het allemaal net aan, ondanks zijn krachtige smaak, hij was een keurige ondersteuner van het gerecht, toppie.

Wederom Marc die de presentatie verzorgde, die nu twee wijnen had geselecteerd. Een Bulgaarse Contemplations Chardonnay 2013 van het huis Katarzyna, vol met een stevige afdronk. Ernaast mijn persoonlijke voorkeur, een hout gelagerde Viognier van Oliver Zeter die duidelijk verfijnder en frisser was met tonen van rijp geel fruit en een subtiele vanille toets. Een klein rustpuntje in het menu met een mooi stuk langzaam gegaarde vlaswijting met bloemkool structuren, geschroeide zilveruitjes en een crumble met macadamia, aan tafel afgewerkt met een frisse jus. Prima cuisson, mooie smaken en aangename structuren. Ditmaal, ietsje meer een hoofdrol voor de heerlijke Viognier, genieten.

We schakelden over op rood met een Rioja crianza 2010, de La Buena Vid de Más Que Vinos, diep kersenrood, erg vitaal met mooie zuren en een fluwelige afdronk. Op het bord een platte cilinder stoof van kalfsnek, erop stukken gelakte zwezerik, ernaast linzen, venkel, courgette en stukken krokant. Aan tafel afgewerkt met een geconcentreerde eigen saus verrijkt met merg, speciaal. Het stoofvlees was mooi hoog op smaak, de zwezerik was keurig gegaard en gelakt met zout citroen, hierdoor een aangenaam fris toets. Ook eronder troffen we een frisse crème aan van zout citroen met veel power, dit verzorgde een prima koppeling naar de heerlijke wijn.

Nu geen dessertwijn maar een cocktail. Gemaakt van prosecco en tonic aangevuld met een brunoise van groene appel en een takje mint. Het dessert werd gepresenteerd op een zwart bord, quenelle ijs met vlier, met eromheen verschillende structuren van groene appel en tonic van sappig tot krokant. Dezelfde smaken als de cocktail, licht, sprankelend en verfrissend een keurige afsluiter.

Er kwam toch nog een kogeltje olijvenijs aan tafel overgoten met olijfolie, erg lekker.

Bediening was uitstekend verzorgd door een enthousiast driekoppig team dat plezier uitstraalde. Het liep allemaal gesmeerd in een ongedwongen joviale . Voor partner werd er nog even, bij de plaatselijke super, Rivella ingekocht, top service.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, vijfgangen verrassingsmenu €55,-, huiswijn €4,24 en wijnarrangement €40,-

Toch wel een beetje spijt dat we niet eerder zijn gegaan, en geluisterd naar een achteraf zeer betrouwbare tip. Dit is een keuken die duidelijk in mijn straatje past. De stijl is een goede combinatie van modern en klassiek,met originele en regelmatig verrassende smaken, gecombineerd met mooie texturen en prima cuissons. Ernaast hele mooie wijnen, uitstekend geselecteerd en gepresenteerd door een enthousiaste sommelier. Kortom een echte aanrader voor hen die het hierboven staande aanspreekt. Tot de volgende keer, bedankt!
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
We hadden een driegangen verrassingsmenu. Dit was heel lekker. De gerechten waren fraai opgemaakt en de smaken waren verfijnd en verrassend. Het hoofdgerecht van lamsfilet was het hoogtepunt met een heerlijke saus.
De wijnen waren prima passend.
De bediening was heel open en vriendelijk.
Al met al een prima restaurant.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
We hadden een vijfgangenmenu (verrassingsmenu) genomen en dit was heerlijk. Vooral de voorgerechten waren heerlijk en vernieuwend. Het hoofdgerecht was buikspek. Dat was gewoon prima, maar niet verrassend, omdat we dit de laatste tijd vaker krijgen bij verrassingsmenu's. Het toetje was ook gewoon prima, maar niet heel bijzonder. Verder lekker lang gezeten in een mooi restaurant met een fijne sfeer.
Losiris .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Op uitnodiging van vrienden naar de Heer Kocken geweest. Altijd goed! Wat hebben we heerlijk gegeten en wat was het gezellig, mede dankzij de informele sfeer welke gebracht wordt door sommelier, gastvrouw en chef. Uitstekend 5 gangen menu met heerlijke bijpassende wijnen en voor dat niveau een schappelijke prijs (zou het niet overal zo moeten zijn?).
We komen heel graag nog een keer terug!
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Erg gastvrij restaurant, met een niet te formele bediening. Bij binnenkomst word je vanuit de open keuken ook door de chef enthousiast begroet. Parkeren in de buurt was op zaterdag wel even een dingetje.
Het eten is degelijk bereid. Niet te modern, maar zeker ook niet heel klassiek. Smaken zijn goed voor elkaar en het ziet er allemaal prima uit. Een paar kleine kritiekpuntjes:
In het vijfgangenmenu hebben we twee maal zeebaars gegeten. Beide keren weliswaar met andere combinatties, maar toch. De groentenrolletjes bij het (verder zeer smakelijke) hoofdgerecht waren wat taai.
Als toetje stak de keuze voor kaas wat schril af bij de zeer mooie en smaakvolle zoete desserts.
In tegenstelling tot andere recensies, vond ik de wijnkeuze prima. Veilig, niet heel verassend, maar prima. Geen missers hier.
Kortom: wat mij betreft de ster zeker waard, maar niet helemaal zonder foutjes en wat behoudend / voorzichtig / degelijk
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Het eten is er heerlijk, verrassend en wordt prachtig opgemaakt geserveerd. Maar een mooie avond werd het niet. De ontvangt was netjes, zelf je jas ophangen en vervolgens krijg je in een gezellige ambiance een tafel toegewezen. De tafels in het rechtergedeelte hebben stoelen aan de ene zijde en een bank aan de andere zijde. Ik ging op de bank zitten en zat met mijn 1.85 met mijn kin op tafel. Jammer, maar dan zie je het eten goed. Ondanks de te lage bank hadden we er zin in. De amuses waren heerlijk. Het wijnarrangement is duur in verhouding tot het menu (32 euro voor 4 glazen, 50 euro voor 4 gangen). Bij de tweede gang, een zilt en hartig visgerecht met coquilles kregen we een zoete wijn. Ik hintte de sommelier op zijn bijzondere keuze en hij reageerde te gevat dat spannend altijd goed is. Toen ik het glas vol teruggaf, geen vragen, geen gebaar door een andere wijn te schenken. Dan het hoofdgerecht... Wachten... Wachten... Nog meer wachten... Krijgen we nog iets te drinken? ... Nog meer wachten... Na een half uur maar eens gaan vragen waar het bleef. Geen excuses, 'komt er nu aan'. Nog meer wachten. Alvast maar gaan vertellen dat we het dessert overslaan (toch geen stille hint) en na 3 kwartier kwam het hoofdgerecht. Het was wederom om je vingers bij op te eten, met helaas toch weer een weinig spectaculaire wijnkeuze. Om 23.30 zijn we na 3 van de 4 gangen weggegaan na 3,5 uur tafelen en 3 glazen matige wijn. Wat een fantastische kok, maar wat jammer dat ie hier werkt.