De Havixhorst

Schiphorsterweg 34 7966 AC De Schiphorst Nederland Kaart

Over het restaurant De Havixhorst

Gastronomisch genieten

Een walhalla voor restaurantminnend Nederland. Waarom? Omdat aardappelen en groenten speciaal voor De Havixhorst worden verbouwd en het wild uit de regio, de paddenstoelen uit het omringende bos en de kruiden uit de eigen kasteeltuin komen. Voeg daar de sprookjesachtige locatie aan toe en je hebt alle ingrediënten voor een heuglijke avond in huis. En nee, natuurlijk kun je hier niet alleen ‘s avonds terecht. Voor trek rond het middaguur heeft De Havixhorst een uitgebreide en zorgvuldig samengestelde lunchkaart waaruit het net zo moeilijk kiezen is!

Meer informatie over restaurant De Havixhorst

Olav K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Het eten was goed, de open wijnen niet bijzonder,de bediening maakte veel fouten zoals niet weten welk gerecht bij wie hoorde en welke wijn er bij hoorde en er werft niet in de gaten gehouden of je glas leeg was.
Ze waren vooral druk met een groep in een naastgelegen zaal.
Rumoerig omdat de keukendeur constant los stond en onze ruimte met maar 3 andere personen ertegenover zat.
Door deze ongevoeligheid geen nagerecht meer genomen.
De rekening ging compleet de mist in door teveel gerekend water en 2 wijnarragementen a 80 euro voor vier gangen terwijl we er 1 genoten hadden voor 2 gangen. Dit werd met een reactie dat ze dit normaal allen bij 4 gangen hadden of 10 euro per glas.[op de site stat 5 euro vermeld]
Er moesten 3 verschillende personen aan te pas komen om de uiteindelijke rekening te krijgen.

Het geheel was teleurstellend en we gaan dus niet nogmaals.
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Geslapen en gegeten in dit hotel. De locatie en gebouw zijn perfect, de ambitie ligt helaas te hoog en wordt niet waargemaakt. De prijzen zijn veel te hoog voor de geleverde kwaliteit. Een haar en zand in de gravad lax, de amuses stonden al te lang klaar, de runderlende taai, de opmaak rommelig. Voor 2 gerechten uit het menu zonder dessert werd 10 euro meer gerekend dan de volle menu prijs en dan werd daarnaast de koffie nog berekend.
Ons advies aan de Havixhorst is breng de kwaliteit op het nivo dat hoort bij de lokatie en de prijzen en wees heel kritisch op jezelf.
Egbert H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Een goede gelegenheid voor een etentje. Het eten is goed, maar voor een dergelijk restaurant zou de menukaart wat meer mogelijkheden moeten bieden.
S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Sfeer goed, bediening correct en vriendelijk. Wijn was heerlijk en goed geadviseerd. Voorgerecht simpel maar ok, hoofdgerecht was echt beneden de maat, slecht toebereid, leek allemaal wel opgewarmd, runderlende was grijs aan de onderkant en taai, de zwezerik was een prutje in een onhandig bakje, flauw en slap, aardappelkoekjes idem dito. Geen aanbeveling voor een top chateau. Bonbons bij de koffie niet zelf gemaakt. Niet geklaagd omdat dit voor ons een speciale gebeurtenis was en we de sfeer niet wilden bederven, maar had wel gemoeten. Jammer!
Annet D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Het eten ziet er mooi uit en is smakelijk, de bediening is wat stijf en strak en weinig meedenkend met de gast. Het glutenvrij dieet was ruim van tevoren gemeld, en ook op de avond zelf nog doorgegeven, maar toch kreeg ik regelmatig gerechtjes voorgezet die gluten bevatten, waarop ik meerdere malen met een leeg bordje voor mijn neus zat terwijl de rest van het gezelschap zat te smikkelen. De prijzen zijn zodanig dat ik verwacht dat zowel in de keuken als bij de bediening een beetje beter nagedacht wordt.
marije D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Heerlijk gegeten; mooi menu voor een schappelijke prijs. Daarnaast ook heerlijke amuses. Vind ik altijd een heerlijke verrassing!
A.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Het was een erg leuke avond. Leuke bediening en heerlijk eten, en fijne wijn. Ook de locatie is erg mooi. Zeker voor herhaling vatbaar.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Op het prachtige Drentse land, in een geweldige ambiance onder het genot van een zeer smakelijk dagmenu, perfect en effectief kunnen vergaderen. Zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar.
Judella D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Prachtige ambiance en heerlijk eten
Cjw W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Geweldig diner, mooie gerechten, attente bediening, prachtige locatie. Nagerecht ( koffie pannacotta) voldeed alleen niet aan onze verwachtingen. Maar zeker voor herhaling vatbaar, genoten!
Berta E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Restaurant was leeg, maar toch alle service en aandacht.
GH D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Mooie ambiance. We werden ontvangen en onze jas werd opgehangen. Vervolgens heerlijke amuses en vervolgens 4/5 gangen. Allemaal heerlijk. Ontzettend vriendelijke bediening. We proberen weer eens te komen!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Schitterende locatie, bediening met klasse en motivatie, super wijnkaart, heerlijk en interessant eten!
majavandenberg .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Alles was weer voortreffelijk zowel de ontvangst, de ambiance, het diner, het super ontbijt, de suite met alle ruimte en heerlijk bed kortom weer voor herhaling vatbaar.
Roel en Maja
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Ik vond het jammer dat er niemand stond om onze jassen aan te pakken als ontvangst, dat doet wel iets extra's
De plek was heel fijn, de sfeer ook, helaas vergat onze ober steeds wie welk gerecht zou krijgen en niet alleen bij het bedienen maar ook bij het uit serveren.
De wijn was echt fantastisch, het eten mooi opgediend maar ik had nergens een super ervaring. De eend was niet lekker en teveel.
Al met al was de entourage fantastisch maar qua prijs (dan verwacht je echt iets supers)en wat we er voor hadden viel het mij helaas tegen.
Succes met verbeteren want jullie plek verdient het
Rianne D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Echt heerlijk gegeten. Fantastisch vegetarisch menu en bijzonder vriendelijke bediening. We hebben hier vaker gegeten naar tevredenheid maar ditmaal was er echt niets aan te merken.
Machiel H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Een heerlijke ervaring in dit prachtige chateau!
We aten hier op een maandagavond, daardoor was het al erg rustig, maar de indruk die het personeel maakt is adequaat, professioneel en persoonlijk, dus ook in een drukkere setting zal dat waarschijnlijk goed gaan.
De amuses en de gerechten (we aten het 5-gangen menu) zijn verrassend, goed van kwaliteit en samenstelling en mooi op smaak (niet te zout of te veel smaken).
En ja, de ambiance en sfeer zijn geweldig, je waant je in een Frans chateau, en de gerechten voldoen ruimschoots aan de verwachtingen die worden gewekt.
Op de mooie wijnkaart staan ook een paar Overijsselse wijnen, en die zijn de moeite waard.
Hier komen wij graag en zeker terug!
Olaf a'dam .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Een mooie locatie. Pracht gebouw, sfeervol. Maar dat is het dan ook. Het is er ijskoud. De drie verwaringen in de eetzaal kunnen de ruimte niet warm krijgen. Daarom was zowl de deur van de lounge en de eetzaal dicht. En dat was weer hinderlijk. Elke keer die deuren die open gegooid werden.en klappend dicht sloegen. De bediening was denk ik nog met een opleiding bezig. Er ging teveel mis. Sam stelde zich voor als onze tafelheer, maar Sam hebben we de hele avond niet meer gezien. Er zat ook geen logica in het uitserveren van de tafels. De bediening wist de prijs niet van he verassingsmenu. En weinig vakkennis over de geserveerde producten. Een mooie wijkaart. Maar helaas het lwam drie keer voor dat de wijn die we kozen er niet was. En geen excuses. De gerechten waren matig. Een amuze van pompoensoep. Het smaakte meer naar bonen. Had er iets extra's van gemaakt. Het voorgerecht met kalfswang en zwezerik was aardig. Enkel de saus smaakte wat naar maizena. Het hoofdgerecht met de patrijs was ook redelijk, enkel was het niet warm genoeg. Het dessert heben we laten zitten. We wilden iets warms opzoeken.
Helaas dit restaurant verdient beter. Betere begeleiding van de bediening, meer vakkennis, een betere organisatie en meer warmte. Je kunt het niet nekel van de prachtige locatie en entourage hebben. Jammer. Investeer in de bediening en verwarming.
Harry-d-B .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Voor het kerstdiner naar de Havixhorst, een prachtige locatie met sfeer. De vuurkorven en de vele lichtjes leken een uitnodiging. Wat een teleurstelling toen er bij binnenkomst niemand te vinden was en we maar op het geluid afgaand bij de keuken terechtkwamen. Eindelijk kwam iemand naar ons toe, geen verontschuldiging, niets!
Toen bij het ophangen van de jassen er één op de grond viel keek het personeel 'vriendelijk' toe hoe we die weer opraapten. Het eten was voortreffelijk, maar dat mag ook wel voor de bijna € 90,- per couvert.
Daar kwamen dan de drankjes nog overheen.
De ruimte waar we zaten was niet behaaglijk, aan de koude kant en het tochtte steeds door de openstaande deur.
Hoewel tevoren was aangegeven dat één persoon suikervrij was, moest aan tafel nog beslist worden wat het dessert zou zijn; slordig!
Het lijkt er wel op dat de Havixhorst doet of het een bepaalde standing wil ophouden. Wat het eten betreft klopt dat wel, maar niet wat de service en gastvrijheid aangaat. Jammer.