De Havixhorst

Schiphorsterweg 34 7966 AC De Schiphorst Nederland Kaart

Over het restaurant De Havixhorst

Gastronomisch genieten

Een walhalla voor restaurantminnend Nederland. Waarom? Omdat aardappelen en groenten speciaal voor De Havixhorst worden verbouwd en het wild uit de regio, de paddenstoelen uit het omringende bos en de kruiden uit de eigen kasteeltuin komen. Voeg daar de sprookjesachtige locatie aan toe en je hebt alle ingrediënten voor een heuglijke avond in huis. En nee, natuurlijk kun je hier niet alleen ‘s avonds terecht. Voor trek rond het middaguur heeft De Havixhorst een uitgebreide en zorgvuldig samengestelde lunchkaart waaruit het net zo moeilijk kiezen is!

Meer informatie over restaurant De Havixhorst

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
- Ontbijt 07:00 - 11:00

Jouw recensie over het restaurant De Havixhorst

Monica D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
De ambiance in een pand als dat van de Havixhorst is vanzelfsprekend al een bezoek waard. Mooie, sfeervolle ruimtes met helaas net te weinig verlichting. Mijn oudere tafelgenoten hadden echt last om het menu te lezen.
We hebben daarna uitstekend gegeten, het wijnarrangement was vrij verrassend en zeker niet standaard. Helaas leek de keuken het zinnig te vinden dat het hoofdgerecht voor iedereen tegelijk in het restaurant geserveerd werd. Dit betekende dat wij een vrij lange wachttijd hadden omdat de andere tafels meer gangen hadden besteld. Het garnituur op de borden was dan ook lauw, waarschijnlijk te lang staan wachten... Dat kan klantgerichter. Verder een prima avond gehad.
Gert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Uitstekend restaurant. Eten was voortreffelijk. Prijs kwaliteit zeer hoog. Vriendelijke en behulpzame bediening. Absoluut een aanrader!
Joh D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
We hebben in de Havixhorst heerlijk en tamelijk exclusief gegeten. Een prachtige locatie, fraaie ambiance en uitstekende bediening. Hulde.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Wat je mag verwachten van zo'n sfeervolle omgeving, maakt men zeker waar.
Maar toch, bij inrichting en sfeer scoort Havixhorst als goed. Dit komt doordat de stoelen een punt van kritiek zijn, Deze zijn volledig doorgezeten en daardoor oncomfortabel.
Nog een puntje van aandacht: de garderobe. Deze staat in het halletje direct bij de open voordeur. Als je uit de warmte komt en je moet aan het einde van de avond een ijskoude jas aan, voelt dat als zeer onaangenaam. Bovendien is het geen prettig idee dat de jassen, zo in het zicht hangen, direct bij een open deur.
Let op: bij de keuze van een 3 gangen menu wel de afweging maken of dit wel voldoende is. Anders ga je weinig voldaan naar huis
Olav K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Top gegeten vanavond in dit prachtige chateau , erg lekker en de bijpassende wijnen waren super . Bediening top en had veel kennis . Kortom een aanrader
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Het eten was goed, de open wijnen niet bijzonder,de bediening maakte veel fouten zoals niet weten welk gerecht bij wie hoorde en welke wijn er bij hoorde en er werft niet in de gaten gehouden of je glas leeg was.
Ze waren vooral druk met een groep in een naastgelegen zaal.
Rumoerig omdat de keukendeur constant los stond en onze ruimte met maar 3 andere personen ertegenover zat.
Door deze ongevoeligheid geen nagerecht meer genomen.
De rekening ging compleet de mist in door teveel gerekend water en 2 wijnarragementen a 80 euro voor vier gangen terwijl we er 1 genoten hadden voor 2 gangen. Dit werd met een reactie dat ze dit normaal allen bij 4 gangen hadden of 10 euro per glas.[op de site stat 5 euro vermeld]
Er moesten 3 verschillende personen aan te pas komen om de uiteindelijke rekening te krijgen.

Het geheel was teleurstellend en we gaan dus niet nogmaals.
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Geslapen en gegeten in dit hotel. De locatie en gebouw zijn perfect, de ambitie ligt helaas te hoog en wordt niet waargemaakt. De prijzen zijn veel te hoog voor de geleverde kwaliteit. Een haar en zand in de gravad lax, de amuses stonden al te lang klaar, de runderlende taai, de opmaak rommelig. Voor 2 gerechten uit het menu zonder dessert werd 10 euro meer gerekend dan de volle menu prijs en dan werd daarnaast de koffie nog berekend.
Ons advies aan de Havixhorst is breng de kwaliteit op het nivo dat hoort bij de lokatie en de prijzen en wees heel kritisch op jezelf.
Egbert H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Een goede gelegenheid voor een etentje. Het eten is goed, maar voor een dergelijk restaurant zou de menukaart wat meer mogelijkheden moeten bieden.
S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Sfeer goed, bediening correct en vriendelijk. Wijn was heerlijk en goed geadviseerd. Voorgerecht simpel maar ok, hoofdgerecht was echt beneden de maat, slecht toebereid, leek allemaal wel opgewarmd, runderlende was grijs aan de onderkant en taai, de zwezerik was een prutje in een onhandig bakje, flauw en slap, aardappelkoekjes idem dito. Geen aanbeveling voor een top chateau. Bonbons bij de koffie niet zelf gemaakt. Niet geklaagd omdat dit voor ons een speciale gebeurtenis was en we de sfeer niet wilden bederven, maar had wel gemoeten. Jammer!
Annet D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Het eten ziet er mooi uit en is smakelijk, de bediening is wat stijf en strak en weinig meedenkend met de gast. Het glutenvrij dieet was ruim van tevoren gemeld, en ook op de avond zelf nog doorgegeven, maar toch kreeg ik regelmatig gerechtjes voorgezet die gluten bevatten, waarop ik meerdere malen met een leeg bordje voor mijn neus zat terwijl de rest van het gezelschap zat te smikkelen. De prijzen zijn zodanig dat ik verwacht dat zowel in de keuken als bij de bediening een beetje beter nagedacht wordt.
marije D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Heerlijk gegeten; mooi menu voor een schappelijke prijs. Daarnaast ook heerlijke amuses. Vind ik altijd een heerlijke verrassing!
A.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Het was een erg leuke avond. Leuke bediening en heerlijk eten, en fijne wijn. Ook de locatie is erg mooi. Zeker voor herhaling vatbaar.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Op het prachtige Drentse land, in een geweldige ambiance onder het genot van een zeer smakelijk dagmenu, perfect en effectief kunnen vergaderen. Zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar.
Judella D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Prachtige ambiance en heerlijk eten
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Geweldig diner, mooie gerechten, attente bediening, prachtige locatie. Nagerecht ( koffie pannacotta) voldeed alleen niet aan onze verwachtingen. Maar zeker voor herhaling vatbaar, genoten!
Berta E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Restaurant was leeg, maar toch alle service en aandacht.
GH D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Mooie ambiance. We werden ontvangen en onze jas werd opgehangen. Vervolgens heerlijke amuses en vervolgens 4/5 gangen. Allemaal heerlijk. Ontzettend vriendelijke bediening. We proberen weer eens te komen!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Schitterende locatie, bediening met klasse en motivatie, super wijnkaart, heerlijk en interessant eten!
majavandenberg .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Alles was weer voortreffelijk zowel de ontvangst, de ambiance, het diner, het super ontbijt, de suite met alle ruimte en heerlijk bed kortom weer voor herhaling vatbaar.
Roel en Maja
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Ik vond het jammer dat er niemand stond om onze jassen aan te pakken als ontvangst, dat doet wel iets extra's
De plek was heel fijn, de sfeer ook, helaas vergat onze ober steeds wie welk gerecht zou krijgen en niet alleen bij het bedienen maar ook bij het uit serveren.
De wijn was echt fantastisch, het eten mooi opgediend maar ik had nergens een super ervaring. De eend was niet lekker en teveel.
Al met al was de entourage fantastisch maar qua prijs (dan verwacht je echt iets supers)en wat we er voor hadden viel het mij helaas tegen.
Succes met verbeteren want jullie plek verdient het