De Havixhorst

Schiphorsterweg 34 7966 AC De Schiphorst Nederland Kaart

Over restaurant De Havixhorst

Gastronomisch genieten

Een walhalla voor restaurantminnend Nederland. Waarom? Omdat aardappelen en groenten speciaal voor De Havixhorst worden verbouwd en het wild uit de regio, de paddenstoelen uit het omringende bos en de kruiden uit de eigen kasteeltuin komen. Voeg daar de sprookjesachtige locatie aan toe en je hebt alle ingrediënten voor een heuglijke avond in huis. En nee, natuurlijk kun je hier niet alleen ‘s avonds terecht. Voor trek rond het middaguur heeft De Havixhorst een uitgebreide en zorgvuldig samengestelde lunchkaart waaruit het net zo moeilijk kiezen is!

Meer informatie over restaurant De Havixhorst

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
- Ontbijt 07:00 - 11:00

Harry Z.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Ontvangst met een " huis apperitief". Cava die later voor 9,50 op de rekening staat. Belachelijk. Informeer de gast eerst. Amuse van Bulger en rogge. Smakeloos. Voorgerecht zeebaars met wat schuimpjes als tartaar geserveerd. Geen enkele smaak te vinden, geen zout, geen zuur, geen zoet. een slecht begin. Tussengerecht Rouleau van Konijn. Lekker maar twee gasten hadden kleine botjes in het eten. Bij Masterchef wordt je direct naar huis gestuurd. Hoofdgerecht Sousvide gegaarde eendenborst. Lekker maar ook weer erg vlak, niks spannends en wederom ontbreekt zout. Dessert chocolade taartje met ijs. Mwa, erg simpel. En een kopje thee met verse munt na. Staat voor 7,50 op de rekening. Prijs/kwaliteit is hier ver te zoeken. Voorgerechten vanaf 18 euro en hoofdgerechten van 35-45 euro. Kortom, zeer teleurstellend.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gekozen voor de sfeer van een havezate. De amuse van broccolisoep was veel te zout. Daarnaast een mousse van avocado die wij ronduit niet lekker vonden. Lekker brood met roomboter. Als vooraf een carpaccio van watermeloen en mozzarella. Heel apart en een vreemde smaakcombinatie, net als de oester met buikspek. De hoofdgerechten waren lekker, kabeljauw en lam. Als dessert kazen uit de streek (Amsterdam?!). Een behoorlijke rekening. Al met al nogal teleurstellend.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een keer van een vier gangen en een keer van een vijf gangen menu genoten. Van amuses tot en met desserts het klopte. Iedere gang was ruim tot zeer ruim. De wijnen waren stuk voor stuk met de grootste zorg uitgekozen en ronduit passend. Het personeel was zeer vriendelijk, attent en deskundig. Wij bevelen dit restaurant zeer aan.
Ben-en-Wendy .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Hoe bestaat het dat dit restaurant op deze zondagavond (9 oktober) leeg is op ons na. Wat een entourage van binnen en buiten. Je waant je in luxe maar zonder de daarbij behorende prijzen want die liggen flink lager. Zeer deskundige en vriendelijke bediening, het vier gangen diner was subliem evenals de bijbehorende wijnen. We voelden ons vanavond in de watten gelegd. Tot de volgende keer !!!
Daniel L.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gisteravond zeer hartelijk ontvangen door John Spruit en zijn brigade. Mooie gerechten gegeten ( waaronder een rouleau van konijn en botermalse eend en graslam). Lekkere bijpassende wijnen. Dit alles gereserveerd in een mooie klassieke ambiance.
NathalieHoe .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gisteravond met een aanbieding van heerlijk.nl met vrienden hier gegeten. Een 4 gangen verrassingsmenu.
Prachtige locatie. Vriendelijke ontvangst. Begonnen in de lounge, die sfeervol is. Gegeten in het restaurant. Begonnen met steak tartaar. Viel in de smaak. Minpunt was het bord waarop het werd opgediend. Een diep bord, niet passend bij dit gerecht. Brood wat er bij werd geserveerd kon wat meer zout gebruiken. Daarna konijnen rouleau. Klein gerechtje, erg smaakvol. Hoofdgerecht van lamsnek en lamshaas was heerlijk. Het werd opgediend op een erg klassiek ( Griekse stijl) bord. Was jaren geleden hip, kan nu niet meer. Erg bescheiden met groente. Dessert met heerlijk rijp en zoet zomerfruit, amandelcake en yoghurtijs.
Toen nog koffie en thee gedronken met friandises. Stelde niet veel voor. huisgemaakt kokokrondjes, stukjes brownie, aangevuld met bonbons. Gelukkig stond er bij de eerste 3 gangen steeds brood op tafel, anders waren we niet met een voldaan gevoel van tafel gegaan.
We schrokken wat van de rekening. 8,50 voor een glas wijn ( wel lekkere wijn), 9,50 voor een aperitief van cava met vlierbloesemsiroop, 7,50 voor een kopje thee met wat friandises (wat ongevraagd werd geserveerd), 3,25 voor een flesje frisdrank.
Al met al een leuke avond gehad, lekker gezeten in comfortabele stoelen, vriendelijke bediening, lekker eten maar wel wat weinig en hoge prijzen.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hebben hier de laatste maand 3 keer gedineerd; twee keer zakelijk en een keer met vrienden. Alle diners waren een feest, zowel qua gerechten als qua bediening. Nieuwe chef de cuisine is John Spruit, een aanstekelijk enthousiaste en gepassioneerde chef die niet alleen veel talent, maar ook humor heeft. Hij heeft ons verrast met spannende smaken, structuren en combinaties. Maitre-sommelier Chris Wijland is een galante en bescheiden gastheer, die op prettige wijze de gasten in de watten legt. We hadden prachtige wijnen uit onder andere Zuid-Afrika en uit Spanje. De Havixhorst is een wonderschone locatie waar men zowel aan een tafel voor 2 als op een evenement voor 150 gasten een geweldige ervaring zal hebben.
Levensgenieter0546 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteren onverwachts een suite gereserveerd bij de Havixhorst. Toen we aankwamen bij dit schitterende Chateau was het een enorme drukte met een Rally en diverse feesten. wij werden vlot geholpen door een keurige gastvrouw en kregen een geweldige suite. Of wij konden dineren vanwege de drukte was niet mogelijk. Zij zou het vragen aan de keukenchef. Op het terras konden wij heerlijk in het zonnetje genieten van een mooi glas wijn en na tien minuten kwam de Chef aan tafel en hij gaf aan graag een 4 gangen diner voor ons te bereiden. Wat een gastvrijheid, niets is teveel. Rond half 8 gingen wij aan tafel en werden wij bediend door een lieve dame met veel aandacht voor alle gasten. Na 2 geweldige amuses kregen wij een absurd goed 4 gangen diner. Een ceviche van Tarbot, wat een plaatje en wat een smaaksensatie, gevolgd door een langzaam gegaarde eendenborst met gemberjus en bundelzwam en als hoofdgerecht diverse bereidingen van lam met jus van lavendel. Voor het dessert mochten wij bij de Chef in de keuken een kijkje nemen. Wat een passie straalt deze man uit!!!!! Met veel bewondering keken wij naar zijn gasfornuis van Molteni, de droom van elke grote chef-kok. Het viel ons op dat hij alleen in de keuken stond terwijl er toch aardig wat tafels om ons heen bezet waren. Met een grote glimlach nam hij de tijd voor ons en met veel passie vertelde hij over zijn passie voor koken. Na deze rondleiding kregen wij een gouden ei met een bereiding van geitenyoghurt, rozemarijn, bloedsinaasappel en vanille parfait, wat een mooie smaken. We hebben een geweldige avond gehad en zeker ook een geweldig verblijf bij dit schitterende Hotel. Klasse, waarvoor onze dank.
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Sfeervolle omgeving.
Ook al kende ik de Havixhorst van naam, ik was er nog nooit geweest. Maar de beeldententoonstelling "Op poten, 100 dierenbeelden", trok me over de grens. Van harte aanbevolen!
Aangezien het stralend weer was, hebben we ook gebruik gemaakt van het terras. Thee met gebak (aan de prijs) in een sfeervolle omgeving met een chique uitstraling. Vriendelijke bediening.
Peleonieter D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Volgen de executive chef John Spruit al meerdere jaren. Worden altijd door hemzelf en zijn teams culinair in de watten gelegd. Laatste keer op de Havixhorst spande de kroon. Het is een compleet plaatje. De entourage, de bediening en last but not least de culinaire hoogstandjes van John en zijn team. We hebben ons overgegeven aan een meergangen menu, volledig naar eigen inzicht van John samengesteld. De smaakbeleving was voortreffelijk. De gangen sloten perfect op elkaar aan. Vis, vlees, wild, het was onovertroffen zowel culinair als kunstzinnig.
De afsluiting met het dessert in de wijnkelder verplaatste ons naar een andere epoque. John en team, heel hartelijk bedankt voor jullie inzet en enthousiasme. Volgende keer boeken we een overnachting in het prachtige chateau.
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Afgelopen donderdag hebben we geluncht in De Havixhorst. Hoewel de keuze eenvoudig was (een Caesar salade, hamburger, diamanthaas met jus van gepofte knoflook en steak tartare) was alles prima bereid en heerlijk van smaak. De entourage is fantastisch. Een prachtige kasteeltuin met beeldententoonstelling en comfortabele stoelen en banken in de loungeruimte.

De bediening had moeite om terras, loungeruimte en feest in een nabijgelegen zaal bij te houden maar was erg vriendelijk. Er ging tot twee keer toe iets mis met een bestelling in de keuken maar dit is door de eveneens aanwezige gastheer meer dan uitstekend opgelost.

De volgende keer gaan we hier dineren.
FamilieVos .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vorige week met vrienden wezen dineren bij De Havixhorst. Wij zijn verwende culinaire genieters en eten bijna wekelijks in de top gastronomie van Nederland met zakenrelaties. Met hele hoge verwachtingen hebben wij De Havixhorst bezocht. Na een lange rit kwamen wij aan bij een schitterend landgoed en werden wij zeer vriendelijk ontvangen door een keurige gastheer welke ons begeleide naar een schitterend gedekte tafel in een restaurant waar zelfs de Koning zich zou thuis voelen. Tijdens ons aperitief werden wij al verwend met heerlijke hapjes waarna wij 2 geweldige amuses kregen. Wij hebben gekozen voor een 5 gangen diner. Alle gangen werden geweldig gepresenteerd, schitterende, zeer smaakvolle kunstwerken. Nimmer hebben wij gedineerd bij een restaurant waar de Chef zoveel passie en afwisseling qua producten brengt in zijn gerechten. Bij de 4e gang kwam de Chef aan tafel voor een quality check en nam de tijd voor een leuk gesprek. Deze man straalt passie uit hetgeen is terug te vinden in zijn gerechten, complimenten namens ons allen. Wij komen zeker terug en houden de Havixhorst goed in de gaten want een dergelijk restaurant hoort wat ons betreft zeker in de rij van Sterrenzaken. Onze dank voor de geweldige avond, onze hoge verwachtingen zijn zelfs overtroffen.
Tineke G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gisteravond (2 juni) gegeten in de Havixhorst. De vorige keer dat wij hier waren, was 22 januari en dat is ons erg goed bevallen. Voor ons redenen om nog een terug te komen en te genieten van de gerechten van de nieuwe kaart. Bij binnenkomst viel het op dat het drukker was dan de laatste keer. Er waren o.a. wat gezelschappen en van de lounge kon derhalve geen gebruik worden gemaakt. Dus meteen aan tafel om vervolgens te kiezen voor een 6 gangen diner. De avond begon goed met twee heerlijke amuses.

De eerste drie gerechten waren weliswaar kwalitatief goed/lekker, maar de porties waren naar onze mening té klein om door te kunnen voor volwaardige gerechten. Qua hoeveelheid was het beduidend minder dan de vorige keer. Ook de tijd tussen de eerste drie gerechten was naar onze mening te lang (bijna een half uur). De drankjes en het brood met boter waren nodig om een verzadigd gevoel te krijgen. Vanaf de vierde gang ging het beter. De tijd tussen het serveren van de gerechten werd minder lang en zowel de kwaliteit als de kwantiteit van de gerechten werd beter. De 'kalfssukade met kabeljauw, gefrituurde asperge en jus van truffel' was buitengewoon goed. De kabeljauw was perfect gebakken en het kalfsvlees was lekker mals en tezamen met de asperges en de smaakvolle jus was dit gerecht onzes inziens de 'topper' van de avond. Ook het 'Rack en nek van Hollands graslam met asperges, little gem en jus van ponzu' was heerlijk. Enige minpuntje was dat het koteletje behoorlijk aan de zoute kant was. Het nagerecht was echt een plezierige verrassing. Een heerlijke mousse van yoghurt van geitenmelk in de vorm van een ei, met daaronder een parfait van witte chocolade. Een mooie afsluiter. Over de bediening niets dan lof. Zij waren uiterst vriendelijk en hebben het ons naar de zin gemaakt. Overall goed gegeten, maar de culinaire ervaring was minder dan de vorige keer.
TLdeJong .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Eerst waren wij alle vier onder de indruk van de prachtige beeldentuin waar nu de expositie "Op poten" te zien is. Indrukwekkend is de stier bij de entree.
Het aperitief en de amuses hadden wij buiten op het sfeervolle terras. Daarna werden wij geleid naar een mooi ingerichte zaal met mooie grote bokalen. Voldoende ruimte om privé te zitten en toch omringd door ander gezelschap. Het was gezellig, de bediening was attent en discreet. Wij hebben gekozen voor het menu Havixhorst en dat is prima bevallen. Gevarieerd, smaakvol en vergezeld van lekkere wijnen. Wij hebben een top-avond gehad.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We hadden een kamer geboekt voor een nacht. Een werkelijk zeer grote kamer en badkamer. Bed sliep prima. Het chateau staat in de steigers, hetgeen wij wisten. Ook weten wij van mensen die het niet wisten en dat is niet zoals het hoort. Kennelijk was de kamer ook niet af, daar er geen huistelefoon aanwezig was en er wat gaten in het plafond van de badkamer zaten net zoals er een gat zat in het plafond in de gang waar draden uithingen. De tegels en voegen in de douche waren vuil. Het personeel was onderbezet en vele malen excuses moeten aanhoren, daar we bij aankomst moesten wachten en in de middag op het terras ook moesten wachten. Soms niet te volgen daar wij wat wilde bestellen en de ober ons vertelde dat de mensen aan de overkant eerder aan de beurt waren, waarop hij naar ze toeliep, zulks 25 meter verder. Je zou toch denken neem de bestelling op en ga dan naar die mensen en serveer die dan ook eerder. Maar nee hoor, minuten later kwam zijn collega bij ons de bestelling opnemen. Dan nu het diner. Men wilde ons erg graag buiten laten dineren, maar we zijn toch maar naar binnengegaan. Het contrast binnen en buiten eten is veel te groot. De stoelen buiten zijn onhandig zwaar en tussen de houten latten van de tafel zat mos, hetgeen niet echt fris overkomt. Aanpassing van het buitenmeubilair zou niet onverstandig zijn. De eerste drie gangen van het diner waren mooi opgediend en smakelijk. Dat konden we van het hoofdgerecht helaas niet zeggen, dat was taaie eendenborst. Het dessert was wel weer lekker. Kort samengevat was het eten lekker, maar kregen we de indruk dat ze zelf het gevoel hebben in veel hogere segment te zitten dan waar ze echt in zitten. Gebrek aan concurrentie en/of behept met vastgeroeste vaste klanten? We hebben beter meegemaakt. Ontbijt was voldoende met goede service.
LVerheggen .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Precies 1 maand geleden hebben we een koningsbal gehad in de Havixhorst wij vonden de locatie en de service zo fijn dat we graag nog een keer terug wilde voor een diner. Wederom hebben ze ons verrast met de verse en seizoensgerechten. We werden geserveerd door een jonge man die alles goed uitlegde en vertelde over de gangen die we kregen.
Marina1959 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
We hebben fantastisch gegeten bij de Havixhorst. Omdat we een eetzaal voor onszelf hadden, voelden we ons de baron en barones van het landhuis. Ook de bediening gaf ons dat gevoel, ook al wisten we dat ze ook nog 26 gasten in andere zalen moesten bedienen. Het eten en de wijn waren heerlijk en de amuses verrassend. Helaas stond het landhuis in de steigers, dus hadden we geen vrij uitzicht op de tuin vol beelden.
Hartelijk dank! Ook voor ons was het een waar genoegen u te mogen verwelkomen. Wij hopen u dan ook weer te zien als de verbouwing is afgerond. Wellicht boekt u dan, naast een vorstelijk diner, een overnachting in één van onze prachtige nieuwe suites?
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Voortreffelijk gegeten bij de Havixhorst. We kozen voor het 5 gangenmenu.
Verassend was de heilbot met een sukade lapje. De wijn was goed gekozen.
De bediening was top. We hadden dan ook een geslaagde avond.
Een minpunt: Het was aardedonker toen we naar de parkeerplaats liepen. Een lichtje zou prettig geweest zijn.
Hartelijk dank voor u recensie! Het probleem met de buitenverlichting is inmiddels verholpen. Komt u snel ons nieuwe menu met nog meer verassende wijnen proeven?
Sietze E.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
De Havixhorst is een chique maar voor iedereen toegankelijk etablissement. Het personeel is vriendelijk en professioneel. De lunch was goed alhoewel de soep wel wat meer karakter mocht hebben. De rode chesterfield bank in de lounge is een mooi meubelstuk, de stoelen daarentegen zijn niet echt gemaakt om lang op te zitten.
Hartelijk dank voor uw recensie. Wij zullen ons uiterste best doen om de soepen net dat extra beetje karakter te geven! We hopen u dan ook snel nog een keer te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
De Havixhorst
Sjsven .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
De Havixhorst is een fantastische locatie met een heerlijke ambiance. Als je 's avonds aankomt en de vuurkorf staan aan, krijg je meteen het gevoel op een bijzondere locatie te zijn aanbeland.

Voor het eten wordt veel gebruik gemaakt van (zelf gekweekte) streekproducten. Men laat zich niet echter niet door beperken, waardoor een gevarieerd menu ontstaat. Wij hadden het vijf-gangen vlees/vis menu met wijn en dat was top. De wijn was aardig, niet meer dan dat.

Al met al genoten van de avond. Tip: je kunt er ook blijven slapen.