De Havixhorst

Schiphorsterweg 34 7966 AC De Schiphorst Nederland Kaart

Over het restaurant De Havixhorst

Gastronomisch genieten

Een walhalla voor restaurantminnend Nederland. Waarom? Omdat aardappelen en groenten speciaal voor De Havixhorst worden verbouwd en het wild uit de regio, de paddenstoelen uit het omringende bos en de kruiden uit de eigen kasteeltuin komen. Voeg daar de sprookjesachtige locatie aan toe en je hebt alle ingrediënten voor een heuglijke avond in huis. En nee, natuurlijk kun je hier niet alleen ‘s avonds terecht. Voor trek rond het middaguur heeft De Havixhorst een uitgebreide en zorgvuldig samengestelde lunchkaart waaruit het net zo moeilijk kiezen is!

Meer informatie over restaurant De Havixhorst

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
- Ontbijt 07:00 - 11:00

Erg rustig

Jouw recensie over het restaurant De Havixhorst

Kees W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Geweldig diner, mooie gerechten, attente bediening, prachtige locatie. Nagerecht ( koffie pannacotta) voldeed alleen niet aan onze verwachtingen. Maar zeker voor herhaling vatbaar, genoten!
Berta E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Restaurant was leeg, maar toch alle service en aandacht.
GH D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Mooie ambiance. We werden ontvangen en onze jas werd opgehangen. Vervolgens heerlijke amuses en vervolgens 4/5 gangen. Allemaal heerlijk. Ontzettend vriendelijke bediening. We proberen weer eens te komen!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Schitterende locatie, bediening met klasse en motivatie, super wijnkaart, heerlijk en interessant eten!
majavandenberg .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Alles was weer voortreffelijk zowel de ontvangst, de ambiance, het diner, het super ontbijt, de suite met alle ruimte en heerlijk bed kortom weer voor herhaling vatbaar.
Roel en Maja
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Ik vond het jammer dat er niemand stond om onze jassen aan te pakken als ontvangst, dat doet wel iets extra's
De plek was heel fijn, de sfeer ook, helaas vergat onze ober steeds wie welk gerecht zou krijgen en niet alleen bij het bedienen maar ook bij het uit serveren.
De wijn was echt fantastisch, het eten mooi opgediend maar ik had nergens een super ervaring. De eend was niet lekker en teveel.
Al met al was de entourage fantastisch maar qua prijs (dan verwacht je echt iets supers)en wat we er voor hadden viel het mij helaas tegen.
Succes met verbeteren want jullie plek verdient het
Rianne D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Echt heerlijk gegeten. Fantastisch vegetarisch menu en bijzonder vriendelijke bediening. We hebben hier vaker gegeten naar tevredenheid maar ditmaal was er echt niets aan te merken.
Machiel H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Een heerlijke ervaring in dit prachtige chateau!
We aten hier op een maandagavond, daardoor was het al erg rustig, maar de indruk die het personeel maakt is adequaat, professioneel en persoonlijk, dus ook in een drukkere setting zal dat waarschijnlijk goed gaan.
De amuses en de gerechten (we aten het 5-gangen menu) zijn verrassend, goed van kwaliteit en samenstelling en mooi op smaak (niet te zout of te veel smaken).
En ja, de ambiance en sfeer zijn geweldig, je waant je in een Frans chateau, en de gerechten voldoen ruimschoots aan de verwachtingen die worden gewekt.
Op de mooie wijnkaart staan ook een paar Overijsselse wijnen, en die zijn de moeite waard.
Hier komen wij graag en zeker terug!
Olaf a'dam .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Een mooie locatie. Pracht gebouw, sfeervol. Maar dat is het dan ook. Het is er ijskoud. De drie verwaringen in de eetzaal kunnen de ruimte niet warm krijgen. Daarom was zowl de deur van de lounge en de eetzaal dicht. En dat was weer hinderlijk. Elke keer die deuren die open gegooid werden.en klappend dicht sloegen. De bediening was denk ik nog met een opleiding bezig. Er ging teveel mis. Sam stelde zich voor als onze tafelheer, maar Sam hebben we de hele avond niet meer gezien. Er zat ook geen logica in het uitserveren van de tafels. De bediening wist de prijs niet van he verassingsmenu. En weinig vakkennis over de geserveerde producten. Een mooie wijkaart. Maar helaas het lwam drie keer voor dat de wijn die we kozen er niet was. En geen excuses. De gerechten waren matig. Een amuze van pompoensoep. Het smaakte meer naar bonen. Had er iets extra's van gemaakt. Het voorgerecht met kalfswang en zwezerik was aardig. Enkel de saus smaakte wat naar maizena. Het hoofdgerecht met de patrijs was ook redelijk, enkel was het niet warm genoeg. Het dessert heben we laten zitten. We wilden iets warms opzoeken.
Helaas dit restaurant verdient beter. Betere begeleiding van de bediening, meer vakkennis, een betere organisatie en meer warmte. Je kunt het niet nekel van de prachtige locatie en entourage hebben. Jammer. Investeer in de bediening en verwarming.
Harry-d-B .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Voor het kerstdiner naar de Havixhorst, een prachtige locatie met sfeer. De vuurkorven en de vele lichtjes leken een uitnodiging. Wat een teleurstelling toen er bij binnenkomst niemand te vinden was en we maar op het geluid afgaand bij de keuken terechtkwamen. Eindelijk kwam iemand naar ons toe, geen verontschuldiging, niets!
Toen bij het ophangen van de jassen er één op de grond viel keek het personeel 'vriendelijk' toe hoe we die weer opraapten. Het eten was voortreffelijk, maar dat mag ook wel voor de bijna € 90,- per couvert.
Daar kwamen dan de drankjes nog overheen.
De ruimte waar we zaten was niet behaaglijk, aan de koude kant en het tochtte steeds door de openstaande deur.
Hoewel tevoren was aangegeven dat één persoon suikervrij was, moest aan tafel nog beslist worden wat het dessert zou zijn; slordig!
Het lijkt er wel op dat de Havixhorst doet of het een bepaalde standing wil ophouden. Wat het eten betreft klopt dat wel, maar niet wat de service en gastvrijheid aangaat. Jammer.
harry Z.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Ontvangst met een " huis apperitief". Cava die later voor 9,50 op de rekening staat. Belachelijk. Informeer de gast eerst. Amuse van Bulger en rogge. Smakeloos. Voorgerecht zeebaars met wat schuimpjes als tartaar geserveerd. Geen enkele smaak te vinden, geen zout, geen zuur, geen zoet. een slecht begin. Tussengerecht Rouleau van Konijn. Lekker maar twee gasten hadden kleine botjes in het eten. Bij Masterchef wordt je direct naar huis gestuurd. Hoofdgerecht Sousvide gegaarde eendenborst. Lekker maar ook weer erg vlak, niks spannends en wederom ontbreekt zout. Dessert chocolade taartje met ijs. Mwa, erg simpel. En een kopje thee met verse munt na. Staat voor 7,50 op de rekening. Prijs/kwaliteit is hier ver te zoeken. Voorgerechten vanaf 18 euro en hoofdgerechten van 35-45 euro. Kortom, zeer teleurstellend.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gekozen voor de sfeer van een havezate. De amuse van broccolisoep was veel te zout. Daarnaast een mousse van avocado die wij ronduit niet lekker vonden. Lekker brood met roomboter. Als vooraf een carpaccio van watermeloen en mozzarella. Heel apart en een vreemde smaakcombinatie, net als de oester met buikspek. De hoofdgerechten waren lekker, kabeljauw en lam. Als dessert kazen uit de streek (Amsterdam?!). Een behoorlijke rekening. Al met al nogal teleurstellend.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een keer van een vier gangen en een keer van een vijf gangen menu genoten. Van amuses tot en met desserts het klopte. Iedere gang was ruim tot zeer ruim. De wijnen waren stuk voor stuk met de grootste zorg uitgekozen en ronduit passend. Het personeel was zeer vriendelijk, attent en deskundig. Wij bevelen dit restaurant zeer aan.
Ben-en-Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Hoe bestaat het dat dit restaurant op deze zondagavond (9 oktober) leeg is op ons na. Wat een entourage van binnen en buiten. Je waant je in luxe maar zonder de daarbij behorende prijzen want die liggen flink lager. Zeer deskundige en vriendelijke bediening, het vier gangen diner was subliem evenals de bijbehorende wijnen. We voelden ons vanavond in de watten gelegd. Tot de volgende keer !!!
daniel L.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gisteravond zeer hartelijk ontvangen door John Spruit en zijn brigade. Mooie gerechten gegeten ( waaronder een rouleau van konijn en botermalse eend en graslam). Lekkere bijpassende wijnen. Dit alles gereserveerd in een mooie klassieke ambiance.
Nathalie H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gisteravond met een aanbieding van heerlijk.nl met vrienden hier gegeten. Een 4 gangen verrassingsmenu.
Prachtige locatie. Vriendelijke ontvangst. Begonnen in de lounge, die sfeervol is. Gegeten in het restaurant. Begonnen met steak tartaar. Viel in de smaak. Minpunt was het bord waarop het werd opgediend. Een diep bord, niet passend bij dit gerecht. Brood wat er bij werd geserveerd kon wat meer zout gebruiken. Daarna konijnen rouleau. Klein gerechtje, erg smaakvol. Hoofdgerecht van lamsnek en lamshaas was heerlijk. Het werd opgediend op een erg klassiek ( Griekse stijl) bord. Was jaren geleden hip, kan nu niet meer. Erg bescheiden met groente. Dessert met heerlijk rijp en zoet zomerfruit, amandelcake en yoghurtijs.
Toen nog koffie en thee gedronken met friandises. Stelde niet veel voor. huisgemaakt kokokrondjes, stukjes brownie, aangevuld met bonbons. Gelukkig stond er bij de eerste 3 gangen steeds brood op tafel, anders waren we niet met een voldaan gevoel van tafel gegaan.
We schrokken wat van de rekening. 8,50 voor een glas wijn ( wel lekkere wijn), 9,50 voor een aperitief van cava met vlierbloesemsiroop, 7,50 voor een kopje thee met wat friandises (wat ongevraagd werd geserveerd), 3,25 voor een flesje frisdrank.
Al met al een leuke avond gehad, lekker gezeten in comfortabele stoelen, vriendelijke bediening, lekker eten maar wel wat weinig en hoge prijzen.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hebben hier de laatste maand 3 keer gedineerd; twee keer zakelijk en een keer met vrienden. Alle diners waren een feest, zowel qua gerechten als qua bediening. Nieuwe chef de cuisine is John Spruit, een aanstekelijk enthousiaste en gepassioneerde chef die niet alleen veel talent, maar ook humor heeft. Hij heeft ons verrast met spannende smaken, structuren en combinaties. Maitre-sommelier Chris Wijland is een galante en bescheiden gastheer, die op prettige wijze de gasten in de watten legt. We hadden prachtige wijnen uit onder andere Zuid-Afrika en uit Spanje. De Havixhorst is een wonderschone locatie waar men zowel aan een tafel voor 2 als op een evenement voor 150 gasten een geweldige ervaring zal hebben.
Levensgenieter0546 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteren onverwachts een suite gereserveerd bij de Havixhorst. Toen we aankwamen bij dit schitterende Chateau was het een enorme drukte met een Rally en diverse feesten. wij werden vlot geholpen door een keurige gastvrouw en kregen een geweldige suite. Of wij konden dineren vanwege de drukte was niet mogelijk. Zij zou het vragen aan de keukenchef. Op het terras konden wij heerlijk in het zonnetje genieten van een mooi glas wijn en na tien minuten kwam de Chef aan tafel en hij gaf aan graag een 4 gangen diner voor ons te bereiden. Wat een gastvrijheid, niets is teveel. Rond half 8 gingen wij aan tafel en werden wij bediend door een lieve dame met veel aandacht voor alle gasten. Na 2 geweldige amuses kregen wij een absurd goed 4 gangen diner. Een ceviche van Tarbot, wat een plaatje en wat een smaaksensatie, gevolgd door een langzaam gegaarde eendenborst met gemberjus en bundelzwam en als hoofdgerecht diverse bereidingen van lam met jus van lavendel. Voor het dessert mochten wij bij de Chef in de keuken een kijkje nemen. Wat een passie straalt deze man uit!!!!! Met veel bewondering keken wij naar zijn gasfornuis van Molteni, de droom van elke grote chef-kok. Het viel ons op dat hij alleen in de keuken stond terwijl er toch aardig wat tafels om ons heen bezet waren. Met een grote glimlach nam hij de tijd voor ons en met veel passie vertelde hij over zijn passie voor koken. Na deze rondleiding kregen wij een gouden ei met een bereiding van geitenyoghurt, rozemarijn, bloedsinaasappel en vanille parfait, wat een mooie smaken. We hebben een geweldige avond gehad en zeker ook een geweldig verblijf bij dit schitterende Hotel. Klasse, waarvoor onze dank.
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Sfeervolle omgeving.
Ook al kende ik de Havixhorst van naam, ik was er nog nooit geweest. Maar de beeldententoonstelling "Op poten, 100 dierenbeelden", trok me over de grens. Van harte aanbevolen!
Aangezien het stralend weer was, hebben we ook gebruik gemaakt van het terras. Thee met gebak (aan de prijs) in een sfeervolle omgeving met een chique uitstraling. Vriendelijke bediening.
Peleonieter D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Volgen de executive chef John Spruit al meerdere jaren. Worden altijd door hemzelf en zijn teams culinair in de watten gelegd. Laatste keer op de Havixhorst spande de kroon. Het is een compleet plaatje. De entourage, de bediening en last but not least de culinaire hoogstandjes van John en zijn team. We hebben ons overgegeven aan een meergangen menu, volledig naar eigen inzicht van John samengesteld. De smaakbeleving was voortreffelijk. De gangen sloten perfect op elkaar aan. Vis, vlees, wild, het was onovertroffen zowel culinair als kunstzinnig.
De afsluiting met het dessert in de wijnkelder verplaatste ons naar een andere epoque. John en team, heel hartelijk bedankt voor jullie inzet en enthousiasme. Volgende keer boeken we een overnachting in het prachtige chateau.