De Haselderhof

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 18:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 23:00

Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Bij binnenkomst werden we zeer gastvrij ontvangen. Mijn vrouw heeft dodelijke noten/pinda allergie en glutenallergie, maar dit was geen probleem. Werd eerst netjes gevraagd aan de keuken en vervolgens kregen we een mooie rustig tafeltje met eendrachtig uitzicht.
Het restaurant was netjes verzorgt, schoon en goed oplettend en vriendelijke bediening.
Na de amuse van het huis( mosterdsoep met lokale ham) hadden we gekozen voor een voorgerecht van zalm. Deze werd voor mijn vrouw aangepast ivm met haar allergie. Heerlijk genoten, al had er voor mijn gevoel iets meer zalm in het gerecht gemogen. Vervolgens werd er netjes gevraagd of het hoofdgerecht direct door mocht gaan of we nog even wilde wachten.
Het hoofdgerechten was mooi, netjes en voldoende. Erg smaakvol. Ik had de ravioli genomen die heerlijk vers bereid was, mijn eva ging voor het wild zwijn, wat zo zacht als biefstuk was.
Als toetje was er gekozen voor de banaanmoes met ijs en door mij de trio kaas. Heldere uitleg van waar de kazen vandaan kwamen.
Bij de koffie kregen we nog een spoon van chocolade en werd nog snel doorgegeven dan mijn vrouw het stukje cake niet mocht ivm gluten!!!! Vaak komen we tegen dat men dit aan het eind vand
De avond vergeet.
Speciale dank voor de zeer vriendelijke dame die ons serveerde, we hebben genoten en goed gelachen....
Dank u wel voor de mooie recensie. We zijn blij dat u een fijne avond gehad heeft. Hopelijk tot een volgende keer!
Stoeptegeltje .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Na een tour door de kasteelruïne hadden we flink trek gekregen. Prima lunchkaart, met veel keuze betreft broodjes en vlaai. Niet spectaculair, maar zeker goed te eten! Aardige dame in de service en leuk uitzicht over Valkenburg.
Frami .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Met de lift naar boven en dan kom je bij het restaurant met een mooi uitzicht over Valkenburg. Mooi, sfeervol restaurant. Prettige en kundige bediening. Het eten is van prima kwaliteit tegen een redelijke prijs.
Exceed .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Bediening moet zich in deze zaak echt schamen.
De mevrouw achter de bar en in de bediening werkt volgens ons niet graag in de horeca. Zo chagrijnig zij ons bediende e bleef aanstaren deed ons eten ook niet bepaald goed laten smaken. Jammer.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
De Haselderhof is een verrassing in Valkenburg. Waar het voor de verbouwing nog een uitstraling van een eetcafé had, heeft het nu een mondain karakter. Een lokaliteit die je eerder in een grote stad verwacht.Zeer vriendelijke bediening en een uitstekende keuken. Alles was zeer smaakvol. Het voorafje was een keurig gegaard stuk zalm op een (klein)bedje van groenten, vervolgens een zeer geslaagde eendenborst. Eén puntje van kritiek, het is echt wel lekker om wat groenten te krijgen. Niet alleen gezond voor de klanten, maar ook broodnodig voor de variatie. Het maakt een gerecht compleet.Het vegetarische menu klonk wat simpel: groene asperges met een gebakken ei, maar het was verrassend lekker.Het dessert was een goddelijke combi van zoet gebak en ijs. Altijd goed. Het wijnarrangement was een mooie keuze van wijnen en opvallend gul geschonken. Alles bij elkaar een reden om terug te komen.Ik vind de prijsstelling voor een twee- en drie gangen menu net iets te hoog. Dat kan mensen weerhouden om te komen, wat jammer is want de keuken is echt goed en de brigade verdient een vol restaurant.
Rutger T.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
De Haselderhof vervangt het oude plein en podium naast de welbekende kasteelruïne. Gelegen boven op een berg/heuvel heeft het restaurant een mooi uitzicht over het dorp en de vallei. Het aanzicht van buiten is erg modern en strak, vooral met de ruïne als contrast. Ook het interieur is erg modern, maar straalt ook de Zuiderlijke hartelijkheid uit. In combinatie met de muziek geeft het een hele rustgevende en relaxte sfeer.

In het midden van het restaurant staat een rij met Limburgse vlaai prominent opgediend, hier kan je niet omheen. Bijna iedereen die binnenkomt neemt dan ook een stuk. Je kunt kiezen uit kersen, appel, pudding of rijstevlaai. De kersenvlaai is heerlijk, de pudding vlaai was niet speciaal.

De soepen van de dag zijn zeker aan te raden. Het is duidelijk te zien dat ze er hier van houden om hun soep op te kloppen met wat room. De soep heeft een heerlijk aroma en vult goed. De broodjes bij De Haselderhof zijn voortreffelijk. Ik had de Italiaanse Bol met bacon. Het bord is goed gevuld met een flinke salade er bij, maar het was vooral de saus in combinatie met de bacon die mij deed watertanden. Ik ga zeker nog een keer terug om hun avond menu te proberen.

De bediening was niet slecht, maar ook niet geweldig. Je kunt zien dat ze net pas open zijn en de dames nog wat moeten wennen.