Over restaurant De Hanepoel

Weide en water, restaurant De Hanepoel is landelijk gelegen in het Groene Hart. Als het geen weer is voor het schitterende terras, is er binnen volop ruimte voor gezelligheid. Kom erbij aan de grote houten bar of neem plaats in het huiselijke restaurant. De visgerechten zijn uit allerlei streken aan komen waaien en het vlees vindt altijd zijn weg op de grill. Ook de vegetarische gast kan rekenen op smaaksensaties, want de meeste groente komt uit eigen biologische tuin.

Meer informatie over restaurant De Hanepoel

Maandag t/m zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Milan S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het restaurant zelf heeft een mooie ligging en ziet er verzorgd uit. Het eten is prima maar verder niet zo bijzonder. De opmaak vond ik wel erg bourgondisch (grote porties en zag er niet heel verzorgd uit) de kartonnen bakjes voor de saus sloeg de plank mis maar het eten is smakelijk en alle gerechten zijn van hetzelfe niveau. De bediening is attent en reageert snel. Leuke avond gehad!
Food4us .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Prima gegeten, zonder poespas! De gastheer was uiterst vriendelijk en het eten was vers en smakelijk klaargemaakt. Ook voor de kleinsten onder ons is er een ruime kaart waar men uit kan kiezen.
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Door de locatie, aan de ringvaart, is dit best eens leuk om te proberen. Vooral bij mooi weer valt er veel te zien in en rondom het water. Het terras geeft een mooi uitzicht over het water en de polder. De kaart is middelmatig en de gerechten ook, soepje vooraf, niets mis mee. Als hoofdgerecht namen wij de spare ribs en de ossenhaas puntjes. Ook hier allebei niets mis mee, prima frites, wat frisse salade en een bakje rabarbermoes, maar nogmaals middelmatig. De bediening was een vriendelijke jongedame maar in de serre waar wij zaten gaf alles ons toch een beetje een suffige indruk. Maar zonder al te veel eisen te stellen een aanrader om bij mooi weer even een hapje te doen, meer is het niet.
Céline H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Vanavond hier gegeten met 11 personen. Het uitzicht vanuit het restaurant is prachtig en ook van binnen is het aangepast aan de omgeving. Daar niks op aan te merken. De bediening was helaas vanaf het begin al niet aardig. Nadat de zon weg was werd het koud binnen met de schuifpuinen helemaal open. Dus 1 deur al zelf dicht gedaan. Toen we vroegen rond 20:00 of ook de andere deur dicht mocht, moest dit eerst gevraagd worden. Ze kwam terug met de mededeling, hij kwan een stukje dicht , meer kan ik niet doen. Sorry ? Ik ben op gestaan en heb hem zelf dicht gedaan. Meisje had duidelijk geen zin om te werken en al helemaal geen zin om vriendelijk te zijn. Voor gerecht was lekker ! Hoofdgerecht duurde erg lang terwijl wij ongeveer de enige waren. Hoofdgerecht was zoveel vreselijk veel,echt te veel. De vlees gerechten waden lekker maar was vis was niks bijzonders. Krijg je er een bakje vieze coctail saus bij. Jammer. Mooie locatie maar qua eten en bediening mogen de puntjes wel op de i.
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Dit restaurant is mooi gelegen aan de Ringvaart. Vanaf het terras heb je een prima uitzicht op de voorbijvarende boten. We hebben hier gegeten met zes personen en hadden een ronde tafel in de serre. Vanwege het mooie weer stonden de deuren open. Qua eten geen hoogvlieger en geen laagvlieger. Porties zijn groot maar geen culinair hoogstandje. Vooraf gamba’s , carpaccio en soep. Alle waren redelijk tot lekker. Hoofdgerechten aan onze tafel: Osaka salade (erg pittig), kabeljauw, satéspies, forse ridder (mix van vlees waarvan sommige stukjes mals en andere wat droger) en schnitzel. Alle hoofdgerechten waren voorzien van groenten (waaronder rabarber), patat en gepofte aardappel. Deze laatste was niet geweldig, de vulling was te verschrompeld. De door ons gebruikte desserts waren een pallet van diverse soorten sorbetijs met vers fruit en ijstruffels. Bediening vriendelijk en service goed.
Celine B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Dit etablissement is gelegen aan een leuke locatie, namelijk de Haarlemmer ringvaart. Bij mooi weer kan men leuk buiten zitten. Het interieur is Oud Hollands en het gebouw loopt schuin weg. dit heeft wel zijn charme.

De menukaart is zeer eenvoudig met saaie standaard gerechten.

Wij kozen voor de zeewolf van het krijtbord (dus deze stond niet in het standaar menu). Toen ik informeerde naar hoe deze was bereid kreeg ik als antwoord 'gebakken'. Garnituur werd niet genoemd.
Wat we geserveerd kregen waren 3 stukjes zeewolf in de bloem gerold en daarna gebakken. omringd door enkele mosselen. Dit alles lag op een bedje van gekookte groenten in een ondefinieerbare vette saus (een soort cocktailsaus?).

Voor mij was de smaak er toen snel vanaf. De zeewolf was niet lekker gebakken, de mosselen zagen er erg onsmakelijk uit en de saus was niet lekker. Helaas zat alles bedolven onder de saus.
Mijn advies is om de saus apart te serveren.

De bediening was eenvoudig.

Eenvoudige streektent charmant gelegen aan het water.
MKrom .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2014
Leuk restaurant met Hollands-Franse keuken. Unieke locatie aan de Ringvaart en op een zonnige dag top buiten eten. Etablissement ligt hier al meer dan 100 jaar. Supervriendelijke bediening. Eten is eenvoudig, maar goed. Wij namen o.m. het 2 gangen menu (19,50) en kozen gerookte forel en heekfilet uit de oven. Lekker. Verder namen we carpaccio (9,50) en Osakasalade (17,50) met gebakken ossenhaas-puntjes, champignons en paprika. Huiswijn o.m. Sauvignon Blanc. En helemaal super: Naast gewoon bier twee verschillende tapbiertjes van de Texelse Bierbrouwerij. Heerlijk buiten indrinken dus en vervolgens ontspannen hapje eten.
Sjak64 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Via groupon hier gegeten. Pluspunt is dat je elk hoofdgerecht van de kaart mag kiezen. Wij hebben american steak, spareribs, sate en vistrio. Alle gerechten prima kwaliteit met ruime portie's. Attente bediening en gezellige ambiance.
Ook zonder groupon komen we hier zeker nog eens terug.
To!
Monique F.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Bij Restaurant De Hanepoel gegeten op 1e Kerstdag 2013.
Net als onze 1e keer in februari 2013, ook nu weer ontzettend genoten.
Voortreffelijk eten, hele vriendelijke bediening voor wie niets te veel is, veel gezelligheid en een perfectie prijs-kwaliteit verhouding. Kortom een echte aanrader.
Wij komen hier in ieder nog heel graag een keer terug.
Mdomdo .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Gevarieerde kaart voor een lekkere lunch, hoeveelheid mag wat mij betreft iets meer. Bediening is vriendelijk en het uitzicht op de langsvarende boten over de Ringvaart is natuurlijk fantastisch. Hier zitten ook altijd mensen, aan te bevelen dus.
ToosvanSwieten .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Gewoon een goed,recht door zee,restaurant met een mooi terras aan het water. Varkens ribeye (?) was goed.
Bediening vlot en vriendelijk. Aanrader,gaan we nog eens heen als we met de auto in de buurt zijn
Trui .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
Zondag j.l. heb ik, samen met mijn lief, gegeten in dit restaurant. Het interieur doet mij een beetje denken aan een herberg. Vooral omdat de deurklopper tegen de deur tikt bij het betreden van de lokatie en je een paar treden naar beneden moet. Je hebt een mooi zicht op de Ringvaart. En dan het eten...Mijn lief koos voor de gebakken mosseltjes, de tongfiletjes en als dessert de coupe met sorbetijs en vers fruit. Ikzelf smulde van de gamba's, de (goed gebakken) tournedos en de chocolade ijs truffels. We dronken er een heerlijke Grenach Blanc bij. De borden waren mooi opgemaakt met een gevarieerd groente garnituur. En dan de bediening...vriendelijk, correct en attent. Mijn man liet het vorkje van zijn dessert vallen, maar omdat er ook een lepeltje bij lag, wilde hij zijn toetje daar verder mee opeten. De dame van de zwarte brigade bracht echter onmiddellijk (ongevraagd!) een nieuw vorkje. Klein detail misschien, maar voor ons veelbetekend. Kortom een etentje waar je nog even van na geniet!
Danitsja G.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Knus restaurant aan het water, met een fijn terras in de zomer. Wij komen hier zeer regelmatig vanwege de goede service en het lekkere eten. Zowel voor lunch, borrel als diner is het goed toeven. Afgelopen zaterdag hebben we weer gegeten in het restaurant. Heerlijke paling salade van de hier in de omgeving bekende Eveleens vooraf. Gevolgd door een met Kaagse kaas gevulde varkenshaas voor mij en een botervis voor mijn man. Ook voor ons zoontje van 2,5 jaar wordt er goed gezorgd met een aangepast menuutje en een kleurplaat. Aanrader!
Monique F.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Een absolute aanrader zowel op gebied van service bij het reserveren, de uitstraling van het restaurant, prijs-kwaliteit verhouding. Maar vooral de service van het personeel als ook het voortreffelijke eten. Het een was nog lekkerder dan het ander. Wij aten met 6 personen en hebben van elkaar geproefd. Restaurant de Hanepoel wij kunnen alleen maar zeggen: tot de volgende keer!!
Diana L.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Heb heerlijk gegeten ik had een varkenshaas met roomsaus was goed gebakken en goed van smaak mn vriendin had een carpaccio die ze heerlijk vond goed gevulde bord , ze had ook een tournedos die precies gebakken was zoals zij hem lekker vind en ook haar creme brulee was heerlijk borden zagen er goed uit er was bloemkool spruitjes met spek op een spiesje een peertje al met al ruim voldoende bediening was vriendelijk en behulpzaam de zaak ademd een hele gezellige sfeer uit