De Handschoen

Nieuwe Deventerweg 103 8014 AE Zwolle Nederland Kaart

Over het restaurant De Handschoen

Culinair genieten in een Saksische boerderij

Restaurant ‘De Handschoen’ is gevestigd in een oude Saksische boerderij gelegen in het voormalige buurtschap Ittersum. De klassieke uitstraling van de boerderij is binnen gecombineerd met moderne elementen. Aan de voorzijde van het restaurant ligt een zonnig terras waar je uitkijkt over een prachtige tuin. Kortom een ideale locatie om in alle rust te kunnen genieten van een heerlijke lunch, diner of zomaar een hapje tussendoor. De Handschoen heeft bovendien een bijzonder karakter doordat een groot deel van het team bestaat uit jongvolwassenen die een eerlijke werkplek in de maatschappij verdienen.

Meer informatie over restaurant De Handschoen

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 21:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Handschoen

Jan B.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Mooie entourage en een leuke manier van serveren van het voorgerecht en nagerecht. Je kunt drie gerechtjes kiezen uit meerdere gerechten. Het mooie is dat de borden dan aan tafel opgemaakt worden en je meerdere gerechtjes kunt eten en proeven. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Veel kleine voor- en nagerechten dankzij trolley menu. Wij komen zeker nog eens terug.
Ook de bediening was erg vriendelijk.
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
We werden vriendelijk ontvangen,en naar ons tafeltje gebracht. De sfeer was goed en gezellig,het eten erg lekker met ruimte er tussen wat wij wel prettig vonden,al met al hebben wij heerlijk gegeten
Lydie D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
de kerstversiering was heel erg sober kan met weinig kosten heel leuk worden.
Het uit serveren met de trolley zou veel meer bij de gasten gedaan moeten worden, zodat de helft van de gasten aan tafel niet op hoeft te staan. Het personeel is heel erg aardig en het eten is heel lekker.
H B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
het was heel erg naar onze zin , de locatie ,het eten ,de ontvangst en de bediening !
we kunnen het aanbevelen om met een gezelschap hier te gaan eten.
G.J. B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Op 22 december 2017 met 7 personen heerlijk gegeten. Het trolley concept is heel leuk bedacht. Leuke en lekkere kleine voor- en nagerechten. Gaan zeker nog een keer.
A.M. D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
De entourage viel heel erg in de smaak bij onze gasten. Privacy en aankleding geweldig.
Bediening uitstekend. We konden precies kenbaar maken hoe we het graag wilden hebben en er werd rekening mee gehouden. Prettige ontspannen sfeer.
KeesRommens .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
goed restaurant, goede, vriendeliijke bediening, prijs/prestatie verhouding oke. Als wat oudere bezoeker valt het op dat ook hier ( net als bij veel andere restaurants) iedere vorm van een tafelkleed ontbreekt, Het eten wordt gereserveerd op een kale tafel, waaraan we nog steeds niet gewend zijn. Is dat de moderne aanpak of vloeit dat voort uit kostenbesparing?
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Komen graag nog een keer terug. Alles was weer uitstekend verzorgd en lekker gegeten. Onze gasten waren zeer verrast door de kwaliteit.
Lique S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
toen 1 van onze club buiten stond te roken en zichtbaar haar stoel leeg was wilde de restaurantmedewerker toch alvast beginnen met presenteren van de trolley producten. We hebben haar tegen gehouden en eerst gezorgd dat we compleet waren voor we starten. dat had anders gekund
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Verandering van de inrichting, met name meubilair, minder passend bij de oude boerderij-stijl dan voorheen.
Waldo S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Zeer plezierig gegeten. Heerlijke originele gerechten van de trolley en hoofdgerechten waren allemaal van uitstekende kwaliteit en ruim geportioneerd! Perfecte bediening. Heerlijke avond gehad en voor herhaling vatbaar.
Bravo !
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Prima, gastvrije en vriendelijke omgeving waar wij onze communicatietraining hebben gehouden! Verzorging uitstekend, personeel heel attent!
Anja M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Vandaag geweest, social deal. We zijn aangenaam verrast. We hebben heerlijk gegeten. Prettige rustige atmosfeer, fijne bediening. Twee keer de trolly een feestje, hoofdgerecht dorade en varken. Goede porties, lekkere salade met veel aandacht gemaakt.
We komen graag eens terug, ook voor de normale prijs! Dank voor deze avond!
Tineke D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Genoten van een heerlijk diner op Valentijnsdag. We wonen in de buurt en wilden eens binnen kijken. We zijn meer dan positief verrast. Mooie originele gerechtjes van de trolleykar kunnen kiezen. Als hoofdgerecht sukadelapjes die van buiten heerlijk knapperig waren en van binnen heerlijk zacht. Daarbij een salade met heerlijke dressing, lekkere grote patatten en wat 'al dente' groentes. Helemaal goed! We komen vast nog een keer terug!
Han_Solo H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Op een donderdagavond gegeten met vrouw en dochters. Fantastische plek, eerst ontvangen op het terras, later naar binnen gegaan toen het flink begon te waaien. Was wel erg rustig. Raar, want eten was erg lekker en bediening en ambiance was erg gemoedelijk en plezierig. Ik had de varkensfilet, was goed van smaak. Mijn vrouw de zalmfilet die ze wat zout vond, maar dat is een kwestie van Smaak. De prijs was ook prima, 100 euro voor vier personen met hoofd- en nagerecht plus drankjes. Aanrader!
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Fantastische avondje gehad. Goed ontvangen door de jongeman die aan het werk was. Vroeg bij de tafel gelijk of we wat te drinken wouden. Toen hij uitleg gaf over de menukaart wist hij goed uit te leggen over het trolleyrecept. De sfeer van het restaurant is goed. Het was deze avond niet druk maar je hebt de ruimte om lekker te relaxen aan tafel en je zit niet zo snel bij je buurman die een tafel verder zit op schoot. Het eten was lekker. Mensen van de handschoen hartstikke bedankt voor een leuke avond. Ga zo door!
G.J. R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het vlees (varkensfilet) was te gaar, de asperges van mijn tafelgenoot waren te zacht en niet warm, de rode wijn was te warm, de rekening klopte niet. Het ging gelukkig niet ten koste van de gezelligheid, maar gezien het prijsniveau en ervaringen uit het verleden hadden wij (groep van 9 personen) meer en beter verwacht.
Het systeem met voorgerecht en nagerecht op trolleys leek handig, maar zorgde voor misverstanden en dubbel in rekening gebrachte nagerechten.
De rekening splitsen per echtpaar was te moeilijk, dat mochten we onderling zelf uitzoeken.
ClaireZwolle .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Het was een dinsdag en behalve een grote groep ouderen hadden we het restaurant voor ons alleen. Toch was het af en toe lastig elkaar te verstaan, terwijl de groep niet eens heel hard pratte, dus naar ons idee kwam het door de bijzondere akoestiek in de zaal waar we zaten.
We hebben alle vijf het trolley menu gegeten. Het was echt super. heel mooi opgemaakte kleine voorgerechtjes, met lekker aangemaakte sla. De naam trolley vonden we wel wat afdoen aan het eten. Bij een trolley hadden wij een andere associatie. Daarnaast was de trolley te hoog om vanaf de tafel te zien wat de keuze mogelijkheden waren. Het moeten opstaan was het echter wel waard. Als hoofdgerechten hadden wij vis, waarvan we te toegevoegde waarde van het cellofaan waarin het geserveerd werd niet begrepen; heerlijk malse parelhoen; de zeer ruime portie curry die zelfs voor oma niet te pittig was en toch goed van smaak en tot slot de ravioli (slechts 3 stuks), die goed van smaak waren.
Het dessert weer van de trolley, niet alle keuzes vielen ons even goed in de smaak. De passievrucht moes had te weinig smaak en de tiramisu had 'oude' koekjes. De chocolade moes en de crème brulée daar in tegen waren heerlijk.
Gedurende de hele avond was het personeel alleraardigst en de ruimte voelde niet leeg toen we nog als laatste over waren in het restaurant.
schelwald .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het restaurant is prachtig verbouwd en heeft een fijne gezellige sfeer.
Het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam en dit verhoogd de fijne sfeer.
Het eten was lekker en het concept van de trolley is leuk en lekker, maar ik vond de keuze van vegetarische menu's te weinig en mijn Indische groenten met rijst niet zo heel erg lekker, een beetje te zuur naar mijn smaak. Mijn man had biefstuk en dat was erg lekker.