De Handschoen

Nieuwe Deventerweg 103 8014 AE Zwolle Nederland Kaart

Over restaurant De Handschoen

Culinair genieten in een Saksische boerderij

Restaurant ‘De Handschoen’ is gevestigd in een oude Saksische boerderij gelegen in het voormalige buurtschap Ittersum. De klassieke uitstraling van de boerderij is binnen gecombineerd met moderne elementen. Aan de voorzijde van het restaurant ligt een zonnig terras waar je uitkijkt over een prachtige tuin. Kortom een ideale locatie om in alle rust te kunnen genieten van een heerlijke lunch, diner of zomaar een hapje tussendoor. De Handschoen heeft bovendien een bijzonder karakter doordat een groot deel van het team bestaat uit jongvolwassenen die een eerlijke werkplek in de maatschappij verdienen.

Meer informatie over restaurant De Handschoen

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Buk D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Een zonnige septembermiddag, het geluid van de sproeier op het gazon, een krakende parasol, een knapperig stuk zalm op de huid gebakken op mijn bord, geflankeerd door friet en een royale portie beetgare groene groenten, fijn dille-sausje en tinkelende ijsklontjes in mijn glas, wat een verrukkelijke lunch hebben wij gebruikt. Binnen ziet het er ook al zo gezellig uit, hoewel wat donker. Leuke plek, die hoeve!
Han_Solo .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Op een donderdagavond gegeten met vrouw en dochters. Fantastische plek, eerst ontvangen op het terras, later naar binnen gegaan toen het flink begon te waaien. Was wel erg rustig. Raar, want eten was erg lekker en bediening en ambiance was erg gemoedelijk en plezierig. Ik had de varkensfilet, was goed van smaak. Mijn vrouw de zalmfilet die ze wat zout vond, maar dat is een kwestie van Smaak. De prijs was ook prima, 100 euro voor vier personen met hoofd- en nagerecht plus drankjes. Aanrader!
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Fantastische avondje gehad. Goed ontvangen door de jongeman die aan het werk was. Vroeg bij de tafel gelijk of we wat te drinken wouden. Toen hij uitleg gaf over de menukaart wist hij goed uit te leggen over het trolleyrecept. De sfeer van het restaurant is goed. Het was deze avond niet druk maar je hebt de ruimte om lekker te relaxen aan tafel en je zit niet zo snel bij je buurman die een tafel verder zit op schoot. Het eten was lekker. Mensen van de handschoen hartstikke bedankt voor een leuke avond. Ga zo door!
G.J. R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het vlees (varkensfilet) was te gaar, de asperges van mijn tafelgenoot waren te zacht en niet warm, de rode wijn was te warm, de rekening klopte niet. Het ging gelukkig niet ten koste van de gezelligheid, maar gezien het prijsniveau en ervaringen uit het verleden hadden wij (groep van 9 personen) meer en beter verwacht.
Het systeem met voorgerecht en nagerecht op trolleys leek handig, maar zorgde voor misverstanden en dubbel in rekening gebrachte nagerechten.
De rekening splitsen per echtpaar was te moeilijk, dat mochten we onderling zelf uitzoeken.
ClaireZwolle .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Het was een dinsdag en behalve een grote groep ouderen hadden we het restaurant voor ons alleen. Toch was het af en toe lastig elkaar te verstaan, terwijl de groep niet eens heel hard pratte, dus naar ons idee kwam het door de bijzondere akoestiek in de zaal waar we zaten.
We hebben alle vijf het trolley menu gegeten. Het was echt super. heel mooi opgemaakte kleine voorgerechtjes, met lekker aangemaakte sla. De naam trolley vonden we wel wat afdoen aan het eten. Bij een trolley hadden wij een andere associatie. Daarnaast was de trolley te hoog om vanaf de tafel te zien wat de keuze mogelijkheden waren. Het moeten opstaan was het echter wel waard. Als hoofdgerechten hadden wij vis, waarvan we te toegevoegde waarde van het cellofaan waarin het geserveerd werd niet begrepen; heerlijk malse parelhoen; de zeer ruime portie curry die zelfs voor oma niet te pittig was en toch goed van smaak en tot slot de ravioli (slechts 3 stuks), die goed van smaak waren.
Het dessert weer van de trolley, niet alle keuzes vielen ons even goed in de smaak. De passievrucht moes had te weinig smaak en de tiramisu had 'oude' koekjes. De chocolade moes en de crème brulée daar in tegen waren heerlijk.
Gedurende de hele avond was het personeel alleraardigst en de ruimte voelde niet leeg toen we nog als laatste over waren in het restaurant.
Schelwald .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het restaurant is prachtig verbouwd en heeft een fijne gezellige sfeer.
Het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam en dit verhoogd de fijne sfeer.
Het eten was lekker en het concept van de trolley is leuk en lekker, maar ik vond de keuze van vegetarische menu's te weinig en mijn Indische groenten met rijst niet zo heel erg lekker, een beetje te zuur naar mijn smaak. Mijn man had biefstuk en dat was erg lekker.
Josée V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Voor de zoveelste keer weer heerlijk gegeten, de bediening zoals altijd zeer vriendelijk, in een heerlijk gemoedelijke ambiance die ons zeer aanspreekt. Tot de volgende keer!
Groeten, Barry en Josée
Henniewijnhout .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij de Handschoen, het eten was goed. Voor en nagerechten van de trolley gehad en dit was leuk en lekker. Sfeer is gemoedelijk en authentiek. De bediening was top!
EvD86 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Een zeer goed diner gehad. Service erg goed en het eten was luxe en gevarieerd. Wij hebben gekozen voor het trolley diner en dat was een leuke manier om meerdere dingen te kunnen proeven.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Super leuke avond gehad met heerlijk eten en fantastische bediening.
Leuk concept wat een extraatje aan je avond geeft.
Niet geweten dat ik zo dicht bij huis zo lekker kan eten. En tegen een goede prijs..
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
We waren uit nieuwschierrigheid gaan eten bij de Handschoen en alles was bovenverwachting. Erg leuk concept met de Trolley en het eten was heerlijk! Leuke sfeer en gastvrij.
Jaco V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Eigelijk alle gerechten vonden wij heel erg lekker wij waren er met ons vieren.
De trolley is toch wel heel leuk dat je zelf kan kiezen en ook ziet wat je kiest met uitleg van de vriendelijke dames die het bord klaarmaken en uit serveren.
En Roelof als zeer prettige gastheer.
Fdgbrouwer .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Van high tea genoten. Helaas vonden wij, 3 personen, dat er teveel nadruk zat op de zoete gerechten . De hartige mogen wel wat meer de nadruk hebben
Verder was het heel gezellig
Mpkeizer .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij de Handschoen, leuk concept, een trolley diner, genoeg keuze en de porties kloppen. Goede bediening.
Islotteweer .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Die trolley is een mooi systeem. Wel veel gegeten, we gisteren met een volle maag weer naar huis. Zeker de moeite waard om terug te komen!
Anna148 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Goed idee van de trolly zo kun je 3 voorgerechten en 3 nagerechten nemen. De bediening is goed op de hoogte van het gerecht wat ze serveren. Leuke en prachtige locatie
Wilnagelmaeker .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Goedemorgen,
Net wakker van een erg gezellige avond.
Warm onthaal bij binnekomst, en kwamen bij de open haard tezitten, het geheel oogde ruim, niet de angst dat er straks een gezellige groep achter je zit praten.
(Niets mis mee). Ik ben ook regelmatig deelnemer van een drukke groep.
Maar dit was een gezellige praatavond.
De bediening geweldig, vriendelijk, prettig, rustig( de ontstopper werd gezocht geen paniek).
Kwamen op de goede tijdstippen vragen , hoe het smaakte,en of er nog wat nodig was.
De trolley truc vonden wij geweldig , voor en na, alles was heerlijk, zag er verzorgd uit. En verrassend.
Na afloop in de garderobe was mijn opmerking: Waar is de vrouwelijke bediening"?wij hebben er maar gemaakt " carnaval vieren".
Waarom wij voor julllie restaurant gekozen hadden, was omdat mijn man een paar weken geleden onverwachts tijdens een wandeling bij jullie terecht kwam voor een kopje koffie en hij begreep dat mensen met een beperking met jullie samen werken en dat warderen wij heel erg.
In ons dorp is een bakkerij met het zelfde concept en worden erg fijn geholpen.
Ik zal jullie zeker aanbevelen op mijn werk.

Groeten van wil
Nicoline H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Een leuke plek waar je lekker kunt eten, prima prijs-kwaliteit verhouding. Ook vriendelijke bediening. Het is een leuke ruimte mooi in een oude boerderij, ik zou ze van harte meer gasten gunnen.
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Een groot restaurant dat op 2 gasten en later 3 leeg was. Een rommelige garderobe, fijne fauteuilstoelen en lelijke kale tafels. Vooraf een witte wijn die omdat die op 7 graden werd bewaard even werd opgewarmd. Gekozen voor het menu van bijna 30 euro. De laatste fles Bourgogne en heerlijke uiensoep voor, rund en varken als hoofd (zonder uitleg) met karige pepersaus en het dessert met drie gerechtjes van de trolley. Op het gebodene was niets op aan te merken: goed. Een paar kritiek puntjes: de overtollige suiker van de crème brule werd terug gestort in het lelijke plastic bakje met suiker: nooit meer doen en ik zou vragen of de gast slagroom met suiker wenst. De salade zat in een veel te klein bakje, goed opscheppen was onmogelijk en de aardige ober vond het bij het afruimen van het hoofdgerecht niet nodig om mijn knoeiwerk eventjes op te ruimen. Het dessert bestek werd er doodleuk naast gelegd. Het nephaardvuurtje in de nagenoeg lege zaal en de te hoog opgehangen tekening van de Zwolse Melkmarkt maakten veel goed. Misschien over een jaartje weer eens terug.
Kedeko D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
De Handschoen is een heel fraai restaurant waar je heerlijk kunt eten in een ongedwongen sfeer. Wij kozen het trolley-diner. Een heel leuk concept waarmee je jezelf kunt verrassen. Voor het hoofdgerecht viel de keuze op de Dorade filet en het hert/zwijn filet. Heerlijk en nog eens feestelijk opgediend. De ontvangst en bediening is gastvrij, je voelt je er meteen thuis. Een aanrader om hier te gaan eten!