De Halve Maen

Dorpsstraat 24 1431 CD Aalsmeer Nederland Kaart

Over restaurant De Halve Maen

Culinair genieten in Aalsmeer

Midden in het dorpshart van Aalsmeer vind je dit knusse restaurant. Op het menu staan seizoensgebonden gerechten, alleen de beste producten vind je terug op je bord. De vriendelijke bediening zorgt ondertussen dat het je aan niks ontbreekt!

Meer informatie over restaurant De Halve Maen

Maandag 17:00 - 21:30
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
J.mosselman M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Wij komen er regelmatig,heerlijk eten goede bediening,en je kunt er rustig met elkaar praten zonder lastig gevallen te worden door te harde muziek,en ook voldoende ruimte tussen de tafels,niet zo opgepropt als veel zaken tegenwoordig waar je als haringen in een ton zit.
AenA .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten. Speciaal was dat de chef zijn visjes aan tafel kwam tonen. Was voor ons een teken om te vragen of een geheel visjes 5 gangen menu mogelijk was. Mooi uitgebalanceerd diner. Jammer was dat de wachttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht erg lang was,
Samantha K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wat een feest om bij de Halve Maen te eten! En iedereen die ik hierover vertelde was al even enthousiast, want het restaurant is heel bekend en geliefd. En ik ontdek het nu pas. Een parel, met fantastische vriendelijke en gezellige bediening. De eigenaar/kok komt zelf even rond met de uiterst verse vis, wij kozen de kabeljauw en schol. We hebben heerlijk lang getafeld, het hoofdgerecht met de vis was erg uitgebreid zonder te veel te zijn, wat een kwaliteit. We hebben lekker de tijd genomen. De dame in de bediening was zeer vriendelijk en altijd aanwezig op het juiste moment. Alles was even vers en mooi toegelicht, gezellig en warme sfeer. De tafels staan niet op elkaar, dus ook zeer geschikt voor zakendiners met sfeer. Ik kan het iedereen aanbevelen, een pareltje.
231947 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Zoals altijd weer heerlijk gegeten in de Halve Maen. We hadden een menu met oa oesters, aspergesoep en tong. De vis is hier altijd fantastisch. Alles smaakte voortreffelijk. Bediening heel vriendelijk. Het interieur zou wel wat opgeleukt kunnen worden.
Ronaldvermeulen1 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vrijdag 18 maart bij de halve maan gegeten.
We hebben ons laten verrassen door de chef met een vlees menu.
Na de amuse en het voorgerecht kon t al niet meer stuk. Wat een smaaksensatie!
De bediening en service was uitstekend!
Een echte aanrader.
Herman J.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Zoals altijd weer van de kookkunsten genoten. Alles tot in de perfectie
bereid. De bediening die in het verleden wel eens iets te wensen overliet
is duidelijk verbeterd met de komst van twee nieuwe sterretjes.
Ga zo door!!
IH .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Op vrijdagavond hier gegeten; een heerlijke avond uit (letterlijk en figuurlijk)! We hebben ons laten verrassen door de chef met een vismenu en genoten van iedere gang. Heerlijke gerechten, prachtig opgediend. Daarbij een prima wijn en uiterst vriendelijke bediening. Alles bij elkaar maakt deze avond uit eten tot een echt feest! Een van mijn meest favoriete restaurants in aalsmeer, waar de kwaliteit iedere keer weer super is!
Els Vleeschhouwer .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Gisteravond met mijn zoon en schoondochter fantastisch gegeten. Ik was daar nog nooit geweest en was bijzonder aangenaam verrast mede door de enthousiaste ervaringen van mijn zoon en zijn vrouw. We werden verwelkomt door de kok/eigenaar en bij het betreden van het restaurant heb je meteen het gevoel alsof je een warme deken omgeslagen krijgt. Erg sfeervol en vooral erg belangrijk dat je met elkaar kan praten en niet wordt overstemd door de gesprekken van andere klanten. Alles is vers en met de nodige ervaring uitgeserveerd en niet te vergeten er wordt geluisterd naar de wensen van de
klant. Zeer zeker een aanrader op vriendelijkheid en culinair gebied. Wij hadden een topavond.
Es9 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
De halve maen was voor ons echt een ware verrassing.
We namen het vier gangen verrassingsmenu.
Het huisgemaakte brood is echt een genot. We begonnen met een huisgemaakte amuze dit een bitterbal die elke keer dat wij komen veranderd van inhoud. Vervolgens krijg je het voorgerecht, een soepje, vlees of vis waarvoor de chef aan je tafel komt met de visvangst van de dag en we sluiten af met een toetje. De wijn en het eten zijn echt verrukkelijk te noemen. Prijs kwaliteit goed. De inrichting is misschien wat oudbollig maar het fantastische eten, het super vriendelijke personeel en de heerlijke wijn maken dat allemaal meer dan goed!
Mysanderius S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Gezellig restaurant. We hebben heerlijk gegeten in de achterkamer. Het restaurant was vol maar niet druk. De Chef komt naar je tafel en laat je mooie verse vis zien, welke te bestellen buiten de kaart om. Heerlijke voor- en hoofdgerechten stonden er op de kaart. Een amuse van een huis gemaakte bitterbal gevuld met garnalen en rivierkreeft. Als voorgerecht oesters en een geitenkaas salade. Als opfrisser een bloedsinaasappel ijs-bol. Onze keuze voor het hoofdgerecht was vis, heerlijk geserveerd met groente en kleine aardappels. Een goede koffie en thee als dessert met heerlijke chocolade. We hebben genoten. Bedankt.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Met een familiefeestje eten bij De Halve Maen, viel niet mee. Waarschijnlijk veel te druk. Om half zeven binnen, het eerste gerecht om acht uur en om half elf klaar. (4 gerechten). Het voorafje twee coquilles verborgen in het groen, smaakte prima en het soepje dat volgde was uitstekend maar het opdienen in een plastic bekertje past niet in een dergelijk restaurant. Het hoofdgerecht, biefstuk had waarschijnlijk, na het bakken en snijden te lang in de oven gelegen. De tranches waren van binnen medium en van buiten gaar? Heel jammer. Het dessert bestaande uit een bolletje ijs met kersen uit een pot. Niet echt verrassend.
De tafel was zo gesitueerd in een smalle lange ruimte waar iedereen doorheen moest. Direct na de koffie werd het restaurant en de tafel direct afgeruimd en werden wij eigenlijk weggekeken. Jammer.
Joris G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Gisterenavond heerlijk gegeten, prachtige romige bospaddestoelensoep en een werkelijk voortreffelijke carpaccio. Hoofdgerechten vlees en vis waren ook uitstekend, en heerlijke huswijnen erbij. Kortom aanrader!
L. R.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Rumoerig restaurant met oubollige (of klassieke, net wat je wilt) uitstraling.
De kok (en eigenaar?) is zeer bekwaam en heeft ons van overheerlijke stukken vlees voorzien. Ook de zelfgemaakte aardappeltjes en stoofpeertjes ernaast waren om te smullen. Jammer van de ietwat vervelende mensen die met ons in het restaurant aanwezig waren. Als je van bourgondisch eten houdt zeker een aanrader.
Gideon V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Prima plek, Royale porties, vis net gevangen op je bord,vriendelijk personeel.
Prijs-kwaliteit in evenwicht.
Minpunt is de ontvangst. Je stapt binnen en komt in een halletje waar de garderobe is, achter de volgende deur, die je zelf moet openmaken staat een medewerker om je welkom te heten.
Dat kan beter!
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Voor de derde keer genoten van het acht gangen verrassingsmenu. Dat doen ze maar af en toe op een vrijdagavond en daar kun je dus alleen maar bij zijn als je er op tijd bij bent, want het is altijd in een paar uur een volgeboekt. Volg daarvoor hun Facebookpagina. De topper van de avond was voor ons de gekaramelliseerde buikspek van Livar varken met daarnaast een gamba, bospaddenstoelen, polenta, venkel en kerrie. Ook de gerookte eendenborst met knolselderij, vijgen, zoetzure Chiogga bietjes, zuurdesem croutons en wild fond was een topper. Ieder gerechtje is uitgebalanceerd. Het was een avondvullend etentje. Ideaal om gezellig met vrienden te ervaren. De prijs was heel acceptabel en de bediening uitstekend. Een heerlijk avondje uit dus.
Figuur .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Met vier volwassenen gegeten. We waren erg vroeg (kwart voor vijf), dit was geen probleem. We werden hartelijk welkom geheten. We kozen voor het verrassingsmenu van 4 gangen nadat we de verse vis hadden gezien. Echt alles was heerlijk, de vis was mals de opmaak prachtig. De wijn was er goed bij gekozen. De kok/eigenaar kwam af en toe uit de keuken om te vragen of het smaakte. Vanaf ons tafeltje kon je de 'keuken in kijken',wat rustig en beheerst! Kortom, een geweldig plek om nog eens naar toe te gaan.
Mieke L.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Met partner heerlijk gegeten. Bij het verrassings 4-gangen-menu werd rekening gehouden met de geen / wel vis-wens. Heerlijk gegeten in een gezellige maar correcte sfeer. Een abolute aanrader.
Simon S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Gisteravond getweeën, als kennismaking met restaurant De Halve Maen, genoten van een heerlijk driegangenmenu (Iens dinerdeal). Uitgebreid tot een viergangenmenu met een sublieme aspergesoep. Het eten was voortreffelijk, de bediening heel vriendelijk en de sfeer aangenaam. Prettig dat het interieur ruim is opgezet (riant veel ruimte tussen de tafels). Kortom: de hoge Iens-waardering heeft dit restaurant in alle opzichten waargemaakt!
Jamie_lee .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Tijdens de Iens Dinerweek gegeten bij dit restaurant. Ik kan niet anders zeggen dan dat het eten echt voortreffelijk was! Met name het hoofdgerecht, scharfilet met (romige) risotto en gegrilde groenten, smaakte echt geweldig. Enige minpunt was wellicht het dessert. de rode vruchtencompote was (te) zuur waardoor de verdere smaak van het dessert iets weg viel. Ook de wijnen waren goed uitgezocht en door het vriendelijke personeel. Zeker een aanrader!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Vorige week met z'n 4en hier gegeten op zaterdagavond. Het hele restaurant zat vol met daarbij een zeer grote groep. Hierdoor duurde het erg lang voor de verschillende gangen werden geserveerd. Andere gasten hebben daar luidkeels over zitten klagen. Jammer voor de sfeer.
De bediening is service gericht en alert op lege glazen. Daarentegen is de inrichting wat oudbollig.
We bestelden a la carte. Voorgerechten met vis, waarbij zowel het warme als het koude voorgerecht goed van smaak waren en goed van grootte waren. Tussendoor kregen we een zeer smaakvolle amuze met sinaasappelijs. De hoofdgerechten (vis en ree) waren voorzien van een grote hoeveelheid knapperige groenten. Vis en vlees waren precies goed gegaard, lekker gekruid en bijzondere garnituur. Alleen wat weinig aardappeltjes erbij.
De desserts (kaasplankje en een trio op bord) waren mooi opgemaakt en wederom bijzonder smaakvol. Bij de koffie en thee werden nog lekkere bonbons geserveerd.
Kortom, qua eten niks te klagen gehad. Aankleding en doorlooptijd kunnen beter.