Over restaurant De Hakhorst

Voor jong en oud

Pannekoekboerderij De Hakhorst werd al eens door de ANWB uitgeroepen tot ‘de gezelligste van Nederland’. Eenmaal binnen begrijp je direct waarom. De geur van bakkend beslag, dat sissend steeds meer op een volwaardige maaltijd begint te lijken. Met groente, vlees of fruit, het maakt de kok niet uit wat jij er het liefste op je pannenkoek wilt. Kinderen kunnen zich hier uren vermaken bij de kinderboerderij of in de speelhoek.

Meer informatie over restaurant De Hakhorst

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 20:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 20:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Victor M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
De eerste keer dat we hier zijn gaan eten. Hele mooie, drukke (en zeer gehorige) zaak diep verscholen in een woonwijk. Goed zoeken naar de ingang en voordeur. Aardige ontvangst en zeer attente bediening, lopen goed door in de drukte.

Niet iedereen in de familie wilden een pannenkoek, maar toch bij de Hakhorst gereserveerd met de aanname dat ze natuurlijk vast wel iets anders dan alleen pannenkoeken als hoofdgerecht hadden. Helaas, alleen friet/kroket was het alternatief.

De kwaliteit van de pannenkoeken liet ook zeker te wensen over. Ik had een pannenkoeken met ui/champignons/spek/kaas, maar de uien waren zo goed als ongebakken en van de kaas was er nog maar een heel klein spoor te vinden. Deze kans bij de bediening neer gelegd en een jonge man heeft dit keurig opgelost.

Al met al vind ik de Hakhorst een kans laat liggen. Het is overigens wel een zeer goede plek voor gezinnen met kinderen.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Voor het eerst hier gaan eten. We hadden goede verhalen gehoord.
Het was even zoeken naar een P-plek, uiteindelijk gelukt.
Bij binnenkomst een vriendelijke ontvangst en we werden netjes en vlot aan onze tafel gebracht.
Menu kaarten werden gebracht en drankjes besteld.
Een keuze werd gemaakt en het wachten begon.
De bediening ondertussen attent. Zien dat je glas leeg is en al snel aan tafel staan of er nog een drankje moet komen. Ook wel slim, want da tis natuurlijk omzet.
We zaten aan een tafel naast de open keuken. Konden alles goed volgen. Drie koks waren p.p. met drie pannen in de weer. Onderling werd uitstekend gecommuniceerd, zodat iedereen wist was er bereidt moest worden.
De pannenkoeken waren prima van smaak, mooi van formaat en goed belegd met de gevraagde ingrediënten. Complimenten.
De moeite van het terugkeren waard.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Afgelopen zondag hier pannenkoeken gegeten met kinderen en schoonfamilie. De bediening is attent en snel. De pannekoeken smaken goed. De kinderen willen nog weleens kritisch vergelijken met thuisbaksels maar deze pannenkoeken zijn goedgekeurd! Ik had zelf grote trek en nam een pannenkoek shoarma speciaal. Heerlijk gegeten. De locatie en aankleding vind ik niet bijzonder, beetje troosteloos zelfs.
BP174 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De pannenkoeken zijn allemaal super lekker. We hebben een aantal favorieten: teppa pannenkoek, ballie speciaal, zalm speciaal.
Er is een leuke kinderhoek.
Het is een sfeervolle pannenkoekenboerderij met oud Hollandse gebruiksvoorwerpen. In de serre is het licht, verder is het donker.
Bediening is erg vriendelijk.
Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Als je de routebeschrijving volgt, is even onduidelijk waar de ingang is (parkeerplaats kent een snackbar en aansluitend aan De Hakhorst zit een bistro). Entree langs de toiletten lijkt nergens op, dat is geen binnenkomen.
Medewerkers zijn vriendelijk en alert. Pannenkoeken zijn net aan voldoende. Er wordt waarschijnlijk in zo'n ding gebakken dat tegelijk van onderen en van boven bakt. Dat betekent dat de vulling niet in maar op de pannenkoek zit. Bij een spekpannenkoek gaat dat dus storend fout. Een spekpannenkoek maak je door plakjes spek te bakken en dan het deeg erover te doen, niet door beslag in de pannenkoekbakmachine te doen en er reepjes spek op de leggen en dan af te bakken.
Beste Paustovsky,

Wij vinden het jammer dat u het bij ons zo ervaren heeft. Dit zijn wij ook totaal niet gewend.
U geeft aan dat er waarschijnlijk in zo'n ding gebakken wordt dat tegelijk van onderen en van boven bakt, u bedoelt dus een carrousel. Dit is absoluut niet aan de orde en dat had u met eigen ogen kunnen zien. Wij hebben namelijk een open keuken midden in onze zaak. U komt langs de speelhoek binnen, dan volgt de bar en daarnaast staan wij te bakken. Iedereen kan precies zien hoe wij dit doen, en dat is dus op ambachtelijke wijze met pannen en hier wordt elke dag naar gekeken door onze gasten. Wij vinden het daarom ook jammer dat u dus over een machine begint. Dat hadden wij niet verwacht van een Expertproever.

Met vriendelijke groet,
De Hakhorst

Reactie van proever:

Jammer dat niet wordt ingegaan op de essentie van de kritiek: de reepjes spek. Ik heb een achttal gerenommeerde kookboeken geraadpleegd (Haagse Huishoudschool, Margriet etc.) en in alle worden spekpannenkoeken gebakken door plakjes spek uit te bakken en wordt het bakvet gebruikt om de pannenkoeken in te maken met de plakjes erop of eronder.
Ik heb trouwens helemaal geen bezwaar tegen een carrousel.

anf 2e reactie van restaurant:

Bedankt voor uw reactie.
Wij bakken al 29 jaar op deze manier de spekreepjes. Er zijn heel veel mensen die hiervoor terugkomen naar ons. Sterker nog, we horen regelmatig dat ze blij zijn bij ons niet een pannenkoek te krijgen met een paar plakjes spek erop. We hebben het al heel lang erg druk terwijl er in de nabije omgeving nog vier pannenkoekenhuizen zijn, dus dat er in uw kookboeken alleen maar verwezen wordt naar reepjes dat maakt ons niet zoveel uit.
We hadden niet op de spekreepjes gereageerd, omdat mensen door uw recensie vooral denken dat wij in een caroussel bakken, wat niet het geval is, zoals u in onze open keuken kon zien, en dat was voor ons des te meer een reden om te reageren. Wat betreft de spekreepjes, daar zijn de meningen over verdeeld en wij respecteren uw mening hierin.

Met vriendelijke groet,
De Hakhorst
Rrrbakker .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijke pannenkoeken. Ruime keuze in soorten en ook kun je zelf je "beleg" samenstellen. Specialiteit van de maand. Gezellig in een oude boerderij, vriendelijk personeel. Reserveren in het weekend gewenst om teleurstelling te voorkomen. In de serre is het iets rustiger/stiller ivm kinderspeelhoek in het restaurant zelf.
Veronique T.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Prima grote, goed gevulde pannenkoeken in de Hakhorst. Met de hand gebakken, dat kun je zien in de open keuken. Dus hier geen lopende band werk. Heerlijk! Lekker veel variatie zonder dat je je gek zoekt op de kaart zoals bij zoveel pannenkoekenhuizen. Pannenkoek van de maand is ook altijd erg lekker!
Lekkere bieren ook.

En... soms zijn er spaaracties waarbij je 1 pannenkoek gratis krijgt bij 1 betaalde pannenkoek, ik mag het merk yoghurtdrink hier niet noemen waar je dat kunt sparen maar google maar even.
Damhert .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gezellig restaurant in oude boerenschuur die sfeervol is ingericht. Er is ruime keuze uit diverse soorten pannenkoeken; je kunt ook zelf de pannenkoek samenstellen met diverse ingrediënten. De pannenkoeken zijn heerlijk en het personeel is vriendelijk. Enig minpunt is dat er op de cola nauwelijks prik zit. Dat was ook al het geval bij een eerder bezoek aan dit restaurant.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Na al die mooie recensies dacht ik"zeker allemaal van familie, vrienden en personeel. Toch maar eens binnengelopen en ja heus het is echt een uitstekend pannenkoekrestaurant. En je kunt ook nog meelsoorten kiezen. Op een druilerige woensdagmiddag was het niet druk, maar de pannenkoeken waren heerlijk en de service prima.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Als pannenkoekenliefhebber heb je dit restaurant op je lijstje staan! Midden in het groen van Leusden, als buurman van bistro Bling. Een mooie combinatie, voor elck wat wils en beide hoog genoteerd.

We waren hier maanden geleden voor het laatst geweest en dan kun je te maken krijgen met een wisseling van koks. Zeker in pannenkoeken restaurants is dat het geval. Nou, dat viel dus bepaald niet tegen. Het werd een drankje vooraf en daarna een pannenkoek appel/walnoten/rozijnen en eentje met spek/kaas/champignons. Beide uiteraard volkorenmeel, goed gegaard en een royale garnituur, tot aan de randen verdeeld. Zonder meer heel smakelijk!

Wij hadden niet voor het oorspronkelijke restaurant gekozen vanwege de drukte binnen met veel kinderen in de speelhoek. Het werd dus de aangebouwde serre. De bediening was attent, ondanks de drukte kwam de bestelling redelijk vlot op tafel. Ergo: ben je een liefhebber, dan zet je De Hakhorst ook op je lijstje.

Parkeren kun je vrijwel naast het restaurant t/o een snackbar. Loop het bruggetje over en aan je rechter hand bevindt zich De Hakhorst.
Johanneke D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Niet normaal!!! Echt mega lekkere pannenkoeken hebben ze hier!!! Dit is echt een restaurant die anders is dan andere!! Hele bijzondere pannenkoeken hebben ze op de kaart staan!! Ruimschoots belegd en het deeg is ook echt lekker!
Eerst werden de kinderpannenkoeken opgediend (wat handig is zodat zij alvast wat konden eten voordat wij onze pannenkoeken kregen) en deze waren zelfs al heerlijk. Een pannenkoek met banaan om van te smullen! Goed gebakken!! Iets later kwamen onze pannenkoeken en deze waren zo goed belegd dat we echt vol zaten!
Er is een mogelijkheid om binnen te zitten, in de serre en buiten op een gezellig terras. En er is genoeg voor de kids om zich bezig te houden.
Wij komen hier zeker vaker!!!!
Herhab .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Vorige week samen met de achterneefjes pannenkoeken gegeten.
Fijn om te weten dat zij een ''pannenkoek van de maand '' hebben en dat was dit keer echt een heerlijke verrassing ( gesneden haas van wild zwijn, spek,uien en bospaddestoelen saus ) !
De pannenkoeken zijn mooi gebakken en er is keuze uit beslag te maken.
Zelfs mensen met een gluten allergie kunnen hier terecht !
Rosanna0011 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Erg lekkere pannenkoeken! Ik heb bij verschillende pannenkoekhuizen gegeten, maar bij de Hakhorst vind ik ze het beste smaken. Binnen heeft een restaurant een gezellige pannenkoekhuissfeer. De bediening is vriendelijk en maakt gezellig praatjes met je.
wim V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Heerlijke pannenkoeken serveren ze bij de Hakhorst. Wij hadden: pannenkoek met geitekaas, walnoten, rucola en kannetje honing.
Volgens mijn man heerlijk!
Ik had de pannenkoek met spek, kaas, ham, prei en tauge. Erbij: lekkere knoflooksaus. Pannenkoekenbeslag heel dun met veel vulling. Goed gebakken en genoeg voor een flinke eter.
Eelke D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Uitstekend pannenkoekenrestaurant. Erg lekkere pannenkoeken, snel op tafel. Mijn zoon van 2,5 heeft zich uitstekend vermaakt met de glijbaan en de speelhoek. Leuke inrichting.
Jobke D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Op het laatste moment nog kunnen aanschuiven voor een pannenkoek vlak voor de wedstrijd tegen Oranje. Wat een service en flexibiliteit. De pannenkoek was erg goed (een halve ballie speciaal en een halve shoarma speciaal). Verse ingrediënten, top beslag en zeer goed gebakken.
Weizmann .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Voor de tweede keer gegeten. Na een jaar weer eens teruggekeerd, nu met een man of 25.

Pannenkoeken net als de eerste keer; we wisten dus wat we zouden krijgen (lees recensie 13 mei 2013). Dit keer toch wel een minpuntje van bijkomstige aard: we werden bediend door een jonge dame, echt een "beginneling". Fout natuurlijk: Op een groep van 25 zet je een professionele bediening, niet een beginneling die niets weet. En daar is meteen een steeds meer opkomend restaurantergernis: bedienend personeel weet vaak niet waar bepaalde gerechten uit bestaan. Neem je mensen aan, die je laat bedienen, vertel ze dan waaruit gerechten bestaan! Het is uitermate hinderlijk als een serveerster voor soms de eenvoudigste vraag eerst nog naar de keuken moet hollen.

Gevolg van de te onervaren bediening was dan ook dat enkele gasten tot drie keer toe een verkeerde pannenkoek kregen. Maar even later wist een andere, juist uiterst ervaren personeelslid, de zaken weer aardig "recht" te brijen.

Verder blijft het een leuk restaurant waar we zeker nog wel eens met de kleinkinderen langskomen, al ben ik dan nog steeds niet gek op pannenkoeken.... Want het blijft een kindervriendelijke gelegenheid.
Blue_eyed_couple .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
De bediening van De Hakhorst is vrij informeel, maar wel vriendelijk en welwillend. Op zaterdag is het binnen een heksenketel met spelende kinderen, dus gasten zonder kinderen kunnen het beste een plekje reserveren in de serre. De pannenkoeken zijn dun maar wel goed belegd. Wij hebben allebei de Hakhorst Speciaal gegeten (spek, ham, kaas, champignons en ui, met currysaus en peterselie) en die was smakelijk. Het puntje appeltaart achteraf was niet erg bijzonder en zullen we de volgende keer niet nogmaals bestellen. Voor de pannenkoek komen we echter wel gewoon weer terug!
Stephan T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
Een leuke locatie, dat zeker. Bediening was vriendelijk. Wel jammer dat bij de vraag of er ook WIFI was, werd aangegeven dat ze dit wel hadden, maar wij dit niet mochten gebruiken. Dat vind ik niet erg klantvriendelijk.

De uiensoep was lekker, maar ik zou als tip meegeven om te werken met een stukje stokbrood, kaas erover en even onder de grill. Nu waren het croutons en een handje geraspte kaas, dat is net iets minder.

De pannenkoeken waren lekker, maar erg dun. Ik heb twee pannenkoeken gegeten en ook die tweede ging er met gemak in. Dat is mij nog nooit gebeurd in een pannenkoekenrestaurant, dat zijn meestal stevige pannenkoeken waarbij een tweede pannenkoek niet nodig is of in ieder geval zorgt dat je 'propvol' zit. De spek van mijn spekpannenkoek waren spekreepjes. Ik had liever traditionele plakken spek gezien, dat vind ik veel meer horen bij een pannenkoek.
Gerco .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
De Hakhorst is een mooie pannenkoekenboerderij verscholen in het groen. De bediening is vlot en op deze mooie zomeravond was er voldoende personeel aanwezig voor een vlotte bediening. Je kunt zelf een pannenkoek samenstellen of er 1 kiezen uit de specials. Kortom de Hakhorst heeft alles wat je van een pannenkoekenboerderij mag verwachten.