De Haas

Meer informatie over restaurant De Haas

Duur
Alex1984 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Voor de jumbo restaurantactie was ons oog gevallen op de Haas in Elburg. Al heel lang niet meer gegeven. Dus we vonden dit een mooie optie het weer eens te proberen.

Het eten was overall ok te noemen. Maar dat was het ook. De spareribs zijn van ''ok'' kwaliteit, maar niet goed te noemen. Lange dunne ribbetjes die opzich goed gaar waren, maar het vlees toch wat aan de taaie kant.
Mijn vrouw had de kipsatespies die ook niet heel mals was. Ook ''ok'' maar niks byzonders. De bijgeserveerde frietjes waren prima. De warmte gerechten waren zozo. Een bakje doperwten en wortels die vrij vlak van smaak waren, en schaaltjes witlof, peertjes en salade die ook echt niet meer dan ''ok'' waren.

Ook de bediening was ''ok'' maar het kan allemaal wel wat vriendelijker. Iets meer tijd nemen bij het opnemen van een bestelling en iets meer interesse tonen is op zijn plaats.

We hadden gebruik gemaakt van de couvertactie van de jumbo. Helaas moest ik dit bij het betalen zelf nog aangeven. Dit was niet verwerkt. Jammer. Toont de desinteresse die er een beetje heerst.

Wij zullen er niet zo snel meer heen gaan. De prijzen zijn best pittig voor het eten wat er geserveerd wordt. Als dit echt stukken beter was geweest zou ik de prijzen gerechtvaardigd vinden. Maar dat zijn ze op dit moment echt niet.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Hier gegeten met z'n tweeën. De prijzen vond ik aan de hoge kant, maar we dachten dat het dan wel goed zou zijn. Als voorgerecht namen we de 'Lovely for two starter', een minibuffet voor 2 personen. Het werd aantrekkelijk gepresenteerd en smaakte ook goed. Het bestond uit een bakje Hollandse garnaaltjes, gegratineerde champignons, meloen met serranoham, rundercarpaccio op een stukje stokbrood en een goed gevuld tomatensoepje. Dat beloofde wat voor de rest. De eerste tegenvaller was echter al dat het erg lang duurde voor de lege borden van het voorgerecht werden weggehaald, terwijl er nog maar een paar gasten waren. We moesten hier zelfs de bediening voor roepen omdat het gewoon irritant werd. Terwijl de een wegliep met de vuile borden, kwam de ander al uit deuropening met de hoofdgerechten. Als we niks gezegd hadden, hadden de borden van het voorgerecht nog op tafel gestaan, terwijl men er met de volgende gang aan kwam. Als hoofdgerecht hadden we het runderstoofpannetje en roodbaarsfilet met kreeftensaus. Dit werd voorzien van een bakje (goed te eten) salade en patat en gebakken aardappeltjes. De patat was wat te droog en de aardappeltjes wat te vet. Het stoofpannetje werd goed bevonden, maar ik vond de roodbaarsfilet een onsmakelijk geheel met de z.g. kreeftensaus die er veel te gul overheen gegoten was. Geef dan liever een bakje met saus erbij! De vis leek nog bijna rauw en de saus had een ondefinieerbare smaak. Verder was er met de vis zelf niet veel gedaan om hem wat meer smaak te geven, dus: jakkes! Omdat het voorgerecht en het stoofpotje in de smaak viel, krijgt het eten nog net een voldoende, hoewel de vis dus diep treurig was.
Ook jakkes was dat er op het buitenterras waar veel mensen zitten te eten, gewoon de (niet al te schone) asbakken uitnodigend staan uitgestald én gebruikt worden. Ik vind het zó vies dat men zit te roken tussen de dinerende gasten, ook al is het buiten.
Al met al geen positieve ervaring en we zullen een volgende keer zeker een van de vele andere restaurants uitzoeken in het leuke Elburg.
Hanny B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Met de boot in Elburg, dan is Restauarnt de Haas ook traditie. Mijn partner had carpacio, wat een maaltijd op zich was en vervolgens super gaar Spareribs. Ik koos zelf voor de gevulde vissoep en de biefstuk van de haas a maison, ook erg lekker, wel veel saus bij de. Biefstuk. Veel groente en aardappeltjes en frites, we konden het niet op. Wil je gewoon lekker Hollands eten dan is dit restaurant een aanrader. Het is wel een beetje donker in het restaurant, wel kaarsje op tafel.

Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vanavond hier gegeten. Als je buiten de menukaart bekijkt en de bijbehorende prijzen dan mogen de verwachtingen m.i. hoog zijn. Ontvangst hartelijk en de menu en bierkaart zijn imposant te noemen. Op zich zijn de gerechten kwalitatief in orde maar is de prijs ten opzichte van hetgeen geboden wordt in zijn algemeenheid erg hoog te noemen. De hoofdgerechten in sommige gevallen een euro of 5 naar beneden en dan klopt het een stuk beter. Bijgeleverde groente is niet echt je van het. Het is het allemaal net niet zeg maar. En dat geldt voor het geheel. Voor minder geld eet je een stuk lekkerder bij Le Papilion in Elburg. Dat is mijn advies. Even doorlopen dus!
Lolaz S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
In Elburg is het altijd feest. Zowel in de winter als in de zomer. Heerlijke gerechten met goede porties. Veel groente en aardappeltjes. Soms heb je behoefte aan gewoon ouderwets goed en gezellig eten. Wij komen hier graag!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Bij De Haas in Elburg weer eens heerlijk erwtensoep gegeten, rijk gevuld en compleet met vers roggebrood met katenspek. Echt een aanrader voor wie van ECHTE erwtensoep houdt!
Willem-mozes .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Met vrienden heerlijk gegeten bij "De Haas". Ondanks het feit dat alle tafels al gereserveerd waren (zaterdagavond) konden we plaats nemen aan de stamtafel. De bediening was snel, professioneel en uiterst vriendelijk. Ik koos voor een heerlijke goed gevulde vissoep en vervolgens een cordon blue. Mijn vrienden hadden de keus laten vallen op scholfilet, carpaccio en een goed gevulde salade. We hebben genoten! De sfeervolle inrichting van het restaurant hoort perfect bij het oudheid van het pand. We komen zeker hier terug. Een aanrader!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Heerijk gegeten bij de Haas. Recensie een beetje aan de late kant geschreven. heerlijk naar mijn zin gehad in dit restaurant. Al was de aspergesoep destijds met klontjes erin, het hoofdgerecht ( 600 gram sirloin steak) maakte alles weer goed! Gezellig gezeten en rustig de tijd gehad om te eten. Het is altijd fijn als je ergens zonder reservering binnen kunt komen.
Marjolein R.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Al een aantal keer bij de haas geweest. Helaas de laatste 2 keer is het mis gegaan. De spare ribs waren van mij niet helemaal goed.. Die van mij vriend waren wel lekker. De tweede keer had ik een biefstuk medium gebakken. Deze was helemaal door en door gebakken.. Dit meteen aangegeven en dan wordt er door het personeel beetje lacherig gedaan maar baal er van dat ik dan moet wachten en iedereen al kan eten.. Vervolgens krijg ik de biefstuk terug met allemaal vet erbij van de gebakken champignons. Jammer maar voor mij geen de haas meer.. Ik durf het niet meer aan.
Criston S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
samen met partner een weekendje Elburg en gezien de recensies het diner genoten bij de Haas (restaurant of eetcafé, ik weet het verschil niet, we zaten op het terras). 19 minuten mogen wachten op de kaart, hierna vlug besteld. Biefstuk "van de haas" was ondermaats (klein) qua smaak en formaat, partner haar hoofdgerecht (schnitzel zigeunersaus) kon er niet mee door en we proefde toch echt een pakjes saus. Verse friet betekenen bij de haas iets anders als bij ons, maar dat is een persoonlijke mening. Jammer, zeker nadat we bij de vraag (nadat we gegeten hadden) aangegeven hadden dat het ons nogal tegen viel, het antwoord was dat het druk was... tja, voor hoelang?
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Zondag 31 augustus onze vakantie afgesloten met een vismaaltijd bij restaurant De Haas in Elburg.
We stapten op goed geluk binnen en vonden een plekje in het redelijk volle en wat donker ingerichte Grand Café.
De bediening maakte snel een tafeltje voor ons schoon en zorgden steeds dat we voldoende te eten en te drinken hadden.
Vanwege de kleine trek sloegen we het voorgerecht over en bestelden een pan mosselen en voor mijn tafelgenoot kibbeling uit de (vooral voor het restaurantgedeelte zeer uitgebreide) menukaart.
Verrassend is dat op deze kaart achter elk gerecht een bijpassende wijn èn een bijpassend biertje vermeld staat!
Ook werden we verrast door de grote hoeveelheid kibbeling. De smaak was goed en die van de mosselen ook! We kregen er zowel flink wat lekkere friet als heerlijk gebakken aardappeltjes plus een salade bij. Voor mij ook nog wat stokbrood en 3 smakelijke sausjes.
Hoewel we ècht voldoende hadden gegeten, was mijn nieuwsgierigheid gewekt door de zomerspecial: Sunset Boulevard. Deze verfrissende dessertcocktail bestond uit Grand Marnier met een bol vanille-ijs en verse jus d’ orange en smaakte naar meer!
De (op verzoek) kale bolletjes ijs smaakten ook goed, zodat we met een heel voldaan gevoel vertrokken.
Conclusie: Lekker gegeten. Het mag van mij ietsje minder qua hoeveelheden en wat spannender qua keuzemogelijkheden (lees: verfijndere smaken).
Mijn man was echter laaiend enthousiast; tenslotte was er keuze uit 4 verschillende soorten port (!); hij had lekker gegeten en de inrichting hoefde voor hem ook niet anders/lichter, maar was helemaal goed!
Smaken verschillen....

Hanny B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Dit is een restaurant waar je voor een redelijke prijs kan eten, geen culinaire hoogstandjes maar wel smaakvol. Wij namen de uiensoep en vissoep vooraf, waren prima. mijn partner koos weer voor spareribs, helemaal prima en zoveel dat je er echt niet meer op kunt. Ik had het vistrio, waarvan de zalm een beetje droog was. Je krijgt er ruim groentes en aardappeltjes bij.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
De Haas gaat ons niet meer terugzien. Buiten het terras aan de straatkant, valt er weinig positiefs over te melden. Hoofdprobleem: bediening staat achter een muurtje/ achter bar niet direct grenzend aan restaurantgedeelte en heeft totaal geen oog voor de klanten. Bediening duurt dusdanig lang dat we uiteindelijk zelf de bediening maar zijn gaan opzoeken. Hetzelfde was het geval met afrekenen; en niet alleen bij ons... Alle gasten moesten zelf naar de bediening in een aangrenzende ruimte lopen om te vragen of ze af mochten rekenen. Dit is verre van gastvrij en klantgericht.
Nog iets waar wij ons aan stoorden: als je de Haas binnenkomt, hangt er allemaal ouderwetse/klassieke schilderijen aan de muur. En dan schallen (te hoog volume) er Nederlandstalige hits en vervolgens knetterharde house door het restaurant. Wij vonden de schilderijen al foeilelijk, maar smaken verschillen. Als je kiest voor een klassieke inrichting/schilderijen, pas dan ook je muziek hierop aan. Muziek hoort een toevoeging te zijn, geen storend element. Jammer dat dit restaurant niet beter presteert. Volgens ons valt er zeker op die locatie en met dat pand best iets leuks van te maken.