De Haagsche Kluis

Plein 20 2511 CS Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant De Haagsche Kluis

Dit pand ademt herinneringen...

Dineren in een prachtig Rijksmonument, wie zegt daar nou ‘nee’ tegen? In de kelder bevindt zich nog de oude kluis, vandaar de naam. Dit restaurant staat al jaren bekend als een gezellige en veelzijdige uitgaans- en vergadergelegenheid. Geniet hier in historische sferen van een voortreffelijk diner en een mooi glas wijn.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Haagsche Kluis

Maandag t/m zondag 11:30 - 22:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras

Jouw recensie over het restaurant De Haagsche Kluis

Renzo D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
het eten was goed, de jongen die ons eerst bediende had duidelijk een lange dag gehad en was weinig attent. Verder tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.
Maya V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Lekker gegeten! Vriendelijk personeel dat rekening hield met mijn intolerantie. Er werd (zonder overdrijven) een stuk of 15 keer gevraagd of alles naar wens was :p
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Het twaalfuurtje was prima, mijn eigen maaltijdsalade quinera met zwaardvis was totaal anders dan ik van een maaltijdsalade verwachtte en viel erg tegen. De ober bracht nog extra salade zoals ik gewend was om de pijn te verzachten
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Wat een leuke plek. Authentieke inrichting, lekker eten en een alleraardigste bediening. Extra dank gaat uit naar Jeroen, die onze tafel onder zijn hoede had. Wat leuk dat je ons meer vertelde over de geschiedenis van het pand en dat je het historische tuinhuis liet zien, dat waardeerden we zeer!
Jessie B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Met een internationaal gezelschap van 21 mensen (werk gerelateerd) hebben wij in dit restaurant gedineerd. Het interieur is prachtig en wij kregen de schitterende zaal achter in de tuin. De bediening was in het begin veel te traag (drukke donderdagavond) maar gaandeweg werd het professioneler en vriendelijker. Het eten was goed voor zo een grote groep en kwam goed 'getimed' op tafel. Jammer is dat er naast wijn, bier en andere dranken op tafel geen kraanwater wordt geschonken. De gastvrouw legde uit dat men vindt dat daar 'misbruik' van wordt gemaakt. Mijn argument dat een gezelschap van 21 mensen ruim eet en drinkt en gratis kraanwater milieuvriendelijker en gastvrijer is, werd niet gehonoreerd, resulterend in 50 Euro extra op de rekening voor 10 flessen water. Dit is niet meer van deze tijd en veel andere restaurants serveren bij een diner juist wel milieuvriendelijk lekker kraanwater. Kortom, laat de Haagsche kluis het beleid aanpassen en de kraanwater- trend ondersteunen.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, je kunt hier (ook op een drukke avond) rustig praten en de inrichting is erg mooi. Het allerleukst vonden we de ober die ons de synagoge achter het restaurant heeft laten zien en vol enthousiasme vertelde over de geschiedenis. Super leuk!
Menno D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Mooie plek met historie. Centrum Den Haag. Prachtig. Bediening vlot en vriendelijk. Eten lekker. Geen bijzondere kaart. Beetje afgeleefd interieur.iGeen 8 omdat de biefstuk koud was en het interieur met zo'n historie meer aandacht verdient.
Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Voor herhaling vatbaar!
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Een mooie locatie: centrum Den Haag, plein vlakbij het Binnenhof, Mauritshuis en het winkelhart. De Haagsche Kluis is een sfeervol gebouw met inrichtingselementen uit het verleden (mooi hout- en tegelwerk, verschillende "kamertjes", oud hekwerk), terras voor en achter in de tuin met daarin ook een gebouw dat destijds diende als synagoge.
We hebben in de Haagsche Kluis de afgelopen dagen tijdens onze driedaagse stedentrip geluncht en avondgegeten en beide keren was het eten prima. De lunchsalade met biet, peer, pecannoten en bruin brood en de clubsandwich waren smakelijk. De hoeveelheid was royaal. De biefstuk 's avonds was zoals biefstuk hoort te zijn: mals en lekker groot. De drie slibtongetjes met friet waren ook helemaal oké. Koffie met appeltaart en ijs toe. Wat wil je nog meer? Een persoonlijke, attente bediening. Die was er ook. Goede prijs/kwaliteitverhouding? Jip! Aanrader voor lekker no-nonsense eten dat met zorg wordt opgediend in een prachtige omgeving.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Voor het eerst gegeten en gedronken bij De Haagsche Kluis op het Plein in Den Haag. Gezien het mooie weer op het terras. Gekozen voor het driegangen menu: een trio van kabeljauw als voorgerecht, een heerlijke entrecote als hoofdgerecht en een combinatie van ijs en verse vruchten als dessert, gecombineerd met een goed glas wijn (Malbec en Rosé). Vriendelijke en adequate bediening. Redelijke prijzen. Het was goed toeven bij De Haagsche Kluis. Voor herhaling vatbaar dus.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Vandaag geluncht bij de Haagsche Kluis. Het was druk, maar er kwam net een nog niet leeggehaalde tafel vrij. Wat daarna gebeurt, is al een teken aan de wand. Snel wordt het serviesgoed weggehaald en direct komt iemand anders om eerst met een natte, en daarna met een droge doek de tafel grondig schoon te maken. De koffie en de lunchkaart worden met een vriendelijk glimlach geserveerd.

Het werd voor ons een sandwich oude kaas en een clubsandwich. Bij de clubsandwich wordt ook nog frites met mayonaise geserveerd. Het is een volledige maaltijd, waarvan de prijs-kwaliteit meer dan in orde is. Lekkere schone frietjes, kennelijk uit een fris bad met frituurvet. De ruim belegde clubsandwich herbergt o.a. een laag met rollade en ei, en een met gebakken spek met kaas, uiteraard vergezeld van een groenten garnituur. Een lekker kopje koffie erbij en weer een goed lunchadres gevonden in Den Haag.

De inrichting? De sfeer van een oud café. Ik hou er wel van, zeker als je zoveel zaken op Het Plein vindt die tafels en stoelen hebben uit het 'tijdloze middensegment'.
EllenDeLaHaye .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gisteravond met vier personen bij de Haagsche Kluis gegeten. Twee personen hadden de vegetarische quiche, de anderen de saté, vervolgens zalige toetjes: winterijs, oogappeltje en trio van chocolademousse. We vonden het allemaal zalig! De sfeer was ook bijzonder in zo'n mooie ruimte. De keuken bevindt zich zelfs in een oude kluis: een aanrader om even te bekijken :-)
Lammineke V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Heerlijk gegeten. Makreel voorgerecht was bijzonder. Bediening was gewéldig.
Rustig kunnen eten, fijne stoelen. Prettige omgeving.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
met nog een gevonden AH spaaractie kaart lekker gegeten in de werkkamer van josef Luns,mooie locatie,prima witte huiswijn,apart mooi opgemaakt voorgerecht,goeie parelhoen en een prachtig kaasplankje,bonuspunt voor het restaurant vanwege de karaf gratis kraanwater met citroen.......leuke avond,dus als iemand nog AH boekjes heeft liggen...GA..!!! nog 4 dagen geldig.
Linda P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Leuke sfeer, mooi pand. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Smakelijk gegeten! De bediening was goed en erg vriendelijk.
Irm W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Het voorgerecht 'zalmtartaar' was verrassend lekker. Vis was zonder graat.. dat had ik niet verwacht, was ik wel reuze blij mee. Dat vind ik smakelijker eten :)
Verder sfeer prima en gezellig kwam een bekende tegen. Hij had ook de zijn AH restaurantactiebon ingezet.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
De ontvangst in dit gezellige bruine eetcafé was heel vriendelijk, maar de rest van de avond duurde het soms wat lang voor we aandacht van het (tamelijk amicale) personeel kregen. De collega's en hetgeen er aan de bar gebeurde leek belangrijker dan wat er in het eetgedeelte speelde. De gedekte tafel was vies, maar dit zag de serveerster zelf gelukkig al en ze kwam meteen met een doekje. Bestek en glaswerk waren niet schoon, de rest van het etablissement had ook wel wat properder mogen zijn, maar gelukkig waren de toiletten wel schoon. Dat is de reden, dat we dit restaurant het voordeel van de twijfel gunden. Daar zijn we blij om, want de kalfsentrecôte was mals en sappig en de pepersaus was erg lekker. Ook de tartaarsaus (met dragon, yummie) was zeer smakelijk. Jammer van de bleke, lauwe frites. Lekkere cabernet sauvignon, goede koffie en een meer dan uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Even weer bij de les, mensen van de Haagsche Kluis, want met wat kleine puntjes op de i kunnen jullie gemakkelijk veel hoger scoren.
Daniel O.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Als we niet meteen weten waar we gaan eten, wordt het regelmatig de Haagsche Kluis. Waarom? Het eten is altijd uitstekend, de bediening opvallend attent, de lokatie boeiend en knus, de prijzen redelijk. Dus tja wat wil je nog meer? Het enige waar je voor op moet letten, is het tijdstip wanneer je er naartoe gaat. Vrijdag en zaterdag is het mij te druk en te lawaaierig aan het Plein. Sommigen vinden dat gezellig, maar voor ons is het de herrie en de rook die ons weerhoudt, zelfs bij de Haagsche Kluis.
P K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Lunch. Clubsandwich en Vitello tonnato. Als je van 'veel' houdt, zit je goed bij de Haagsche Kluis. Bij de Vitello opgerolde plakjes vlees en ergens tussen de sla wat tonijnpasta. Bij de sandwich te dikke boterhammen en ook weer veel sla maar allemaal niet verfijnd, een beetje boers. De bediening is bovenmodaal goed en het terras op het Plein kan niet stuk. Volgende keer maar eens iets anders van de kaart proberen.
Boris D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
vrijdag 16 mei hier gegeten. mix grill en biefstuk .
mix grill was veel en lekker, biefstuk wat minder.
bediening was traag maar vriendelijk.
locatie van het restaurant is mooi.