De Gulle Waard

Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Catering , Terras
Pim A.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Omdat de Gulle Waard eind van het jaar gaat sluiten afgereisd naar Winterswijk om hier nog een keer te kunnen proeven bij dit "van-kop-tot-kont" restaurant. Prachtige locatie en een ongedwongen sfeer. We kozen voor het viergangen verrassingsmenu. Gestart met een amuse. Daarna een gevarieerd aanbod: salade met o.a bloedworst, balkenbrij, violino. Tussengerecht met o.a. varkenswang. Hoofdgerecht een trio van sukade, biefstukpuntje en rosbief. Als nagerecht een kaasplankje. Het was allemaal prima klaargemaakt met lekkere garnituren en prima wijnkeus bij de diverse gangen. De verwachtingen waren hoog gespannen n.a.v. de reputatie van de Gulle Waard (exposure in de media, id van Euro-toques, betrokken bij Slowfood, de omschrijving van de gerechten, etc.). Maar al met al vonden we de gerechten wat aan de 'veilige' kant en niet zo onderscheidend. We waren met een verrassingsmenu graag wat meer verrast door de keuken. Maar zoals gezegd, het smaakte allemaal prima en de prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde.
Myrna L.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op een mooie avond hebben we met nog 4 vrienden hier gegeten.
Het was druk en gezellig op het terras.
De menukaart was heel irritant grappig, maar na wat gepuzzel hebben 4 van ons een tournedos besteld en uitdrukkelijk vermeld dat het rood moest zijn.
2 waren prima de andere 2 hooguit medium.
Geklaagd en het werd meteen terug naar de keuken gestuurd.
De rondlopende heer(eigenaar) kwam nog even geïrriteerd vragen of het inderdaad niet goed was, vreemd.
De anderen gingen alvast eten en ineens kwam de bediening 2 kleine prima gebakken biefstukjes brengen, voor het wachten, vrij vlot daarna kwamen de tournedos die nu heel goed waren. Dat was een erg leuke geste.
Alles met elkaar hebben we een leuke en lekkere avond gehad
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk gegeten met Donna, Hans en Judith. Prima eten met zorg bereid. Verassend lekkere streekgerechten. Fijne aardige bediening. De locatie is prachtig. Inrichting mag wat moderner, maar een kniesoor die daar op let. Korton ..... super avond met fantastische gerechten. Complimenten.
Mascha H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Afgelopen zaterdag zijn we met ons vrijgezellengroepje van 9 vrouwen neergestreken bij de Gulle Waard. Wij hebben het drie gangen verassingsmenu gegeten en dat was voortreffelijk. Voor mijzelf was het voorgerecht aangepast ivm zwangerschap, maar ook dit was heerlijk. Ik kan het iedereen aanraden om hier te gaan eten en je te laten verassen door de keuken!
Hansli .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ik kom nog wel eens ergens. Het afgelopen jaar heb ik in het Midden-Oosten gewoond en gewerkt. Om mijn zeer recente thuiskomst te vieren, zijn mijn echtgenote en ik uit eten geweest met zes van onze vrienden in mijn favoriete restaurant De Gulle Waard. Als inwoner van Winterswijk ben ik er uiteraard vaker geweest, iedere keer weer geniet ik enorm van dit restaurant. Het is zelfs zo dat wanneer mijn vrouw en ik in de Randstad, Duitsland of het Midden-Oosten uit eten gaan, ik het niet kan nalaten een vergelijk te maken met De Gulle Waard. Dit restaurant heeft mijn hart gestolen en ik ben tot op heden geen ander restaurant tegengekomen in de wereld dat voor een zelfde prijs zulke fantastische gerechten op tafel tovert. Uiteraard zijn er de sterrenrestaurants waar alles, bediening, decor en de gerechten perfect zijn. De inrichting bij De Gulle Waard is wellicht wat gedateerd, maar ik ken weinig andere restaurants die zo mooi en sprookjesachtig gelegen zijn als juist deze. De bediening is geweldig, vriendelijk, beleefd en uitermate attent, zij wisten ons het gevoel te geven dat wij bijzondere gasten zijn. Een aantal van onze vrienden waren voor de eerste keer in De Gulle Waard en daarom hebben we alle acht gekozen voor het Pallieter 7 gangen menu. Hersenkroket, bokkenbal, 5 of 6 verschillende bereidingen van de geit, zwezerik en nog meer. Je moet maar durven als restaurant, mijn vrouw en ik kenden sommige van de gerechten al van eerdere bezoeken, maar de zwezerik hadden we nooit eerder hier gegeten en we zijn er beiden dol op. Goddelijk, lekkerder hebben we nooit eerder geproefd. Het hele menu was verrukkelijk daar was ons hele gezelschap het over eens. Wij hebben allemaal een geweldige avond gehad, verrukkelijk gegeten en die desertwijn die ons werd geadviseerd was de apotheose.
Jimmy W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij voelen ons in de maling genomen. Na een heel positief artikel in de Volkskrant, de naam ' De Gulle Waard', Bourgondisch en Vlaams, een Pallieter Proeverij Menu en een van Kop tot Staart belofte: naar Winterswijk gereden, hotel geboekt en aan tafel! Wat een ontluistering! 7 gangen later en 200 Euro armer: Het is een 'Schamele Waard' met zeer kleine gerechtjes waar kraak nog smaak aan zat. Bijvoorbeeld: bietjes zonder enige dressing of smaakmaker: fantasieloos. De frietjes smaakten naar Oliebollen. Niets kop tot staart, niets bourgondisch maar schrale, fantasieloze en smakeloze (geen kruiden, dressing, jus of saus) gerechtjes.
Hahahaha een 1. Deze recensie sloeg in als een bom, temeer omdat we ervan overtuigd waren dat al onze gasten deze vrijdagavond zeer goed hadden gegeten. Deze overtuiging hebben we omdat wij onze gasten goed volgen, veel contact maken, oprecht vragen naar hun mening. Proever in spe “Jimmy 25” heeft met zijn partner een 7-gangen menu genuttigd en heeft daar € 105,00 voor betaald. Voor de drankjes 16 glazen wijn, 1 cognac, 2 flessen water en 2 koffie moesten ze € 102,50 afrekenen. Bij binnenkomst van de gasten hebben we gevraagd of zij wellicht kwamen n.a.v. het artikel in de Volkskrant. Dit bleek zo te zijn. Gevraagd is of zij ook orgaanvlees wilden eten in het menu. Dat werd wel op prijs gesteld. Gasten hebben bereidingen van runderhart, tong, testikels van bok, hersenkroket en krokante varkenskop geserveerd gekregen in gang 2 & 3. De van “kop tot staart” filosofie kwam ook tot uitdrukking in het voorgerecht: in eigen huis gemaakte charcuterie van diverse delen van rund, bok en varken. En in het hoofdgerecht; 5 bereidingen van bok en 3 van rund. Onze serveersters Marijn en Riette hebben ruim 30 contact momenten gehad met deze gasten. 16 keer voor het inzetten en uithalen van gerechten, 15 keer voor het inschenken van drankjes e.a. Op de vragen zoals “was het in orde ” is geen enkele keer negatief gereageerd. Integendeel. De dames waren ervan overtuigd dat de gasten heerlijk zaten te eten. Ook ten aanzien van de grootte van de porties is geen opmerking gemaakt. Al 25 jaar is daar nog nooit iemand ontevreden over geweest en al zeker niet in een 7-gangen Pallietermenu. Bij het verlaten van ons restaurant hebben zowel mijn vrouw als ik nog gevraagd of men lekker had gegeten. Ook toen niets negatiefs. En dan een 1. Dit is naar ons idee een geval van “hoe beschadig ik een kok”.
Kaatoks .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Bij de Gulle Waard eet je alles van het dier, klaargemaakt door chef-kok Nel Schellekens. Zij gebruikt de dieren "van kop tot kont" en daarbij neemt ze ook nog eens alle producten af van lokale producenten. Zo zouden er meer moeten zijn.
De amuse is steeltjes-en-stengeltjesbouillon en een zacht kaasje met knapperig groen. Ze gooit niets weg!
Vooraf en prachtig proef-paletje van allerlei heerlijkheden: zelf gedroogde ham, een macaron met geitenkaas, vishapjes, vlees van de geit en het scharrelvarken. Vervolgens voor mij een half haantje: zo hoort het beest te smaken. Stevig, karaktervol en een perfect knapperig velletje. En dat haantje is het broertje van onze leghennen. Normaal wordt het "vernietigd", nu mag het opgroeien en lekker smaken.
Mijn echtgenoot had een perfect gebakken tournedos. Alles geserveerd met de mooiste groentetjes. En echte lekkere Belgische frieten.
Het wijnadvies is perfect.
Kortom, heerlijk en eerlijk eten en jeugdige vrolijke bediening. De patron, Henk, overziet het allemaal.
Gaan eten!! Lees wat Mac van Dinther erover schrijft en kijk wat Wouter Klootwijk ervan laat zien.
Yverne B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Een kaart vol bijzondere vleessoorten om bij te watertanden. Alhoewel vegetariërs hier evengoed welkom zijn is de menukaart een feest voor carnivoren en er valt volop te experimenteren met minder bekende waren. Leuk is dat vrijwel alles om de peilers 'regionaal' en 'ambachtelijk' draait. Ook is anti-verspilling hier erg belangrijk. Het concept zit kortom goed in elkaar en het restaurant is prachtig gelegen - een visitekaartje voor de Achterhoek. Het restaurant zelf had qua aankleding iets minder sober en gedateerd mogen zijn. De bediening is, tot slot, vriendelijk en adequaat.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Vlaanderen en de Achterhoek, top-combinatie! Een restaurant waar klassiek gekookt wordt, met een twist. Ze gebruiken prachtige ingrediënten, waar mogelijk uit de omgeving. En die omgeving, de Achterhoek, is rijk aan heerlijkheden! Voorgerechten onder meer Achterhoekse vleeswaren, waaronder het beroemde Naegelholt, gekruid en aan de lucht gedroogde rundermuis. Verder ontbreekt het sublieme Heldervarken uiteraard niet. Verder ook veel Vlaamse geneugten, denk aan toast kannibaal en overheerlijke grijze garnalen (Hollandse garnaal dus). Als hoofdgerecht moet je hier haast wel het gerecht met geitenvlees bestellen (het is bokkenvlees uiteraard). Jong vlees, in ik geloof wel 7 bereidingen. Kop tot staart, een uniek gerecht en werkelijk fantastisch. Waarom dan maar een 8 gemiddeld? Er is ook wel wat aan te merken. Het decor verdient een 10, als je buiten op het terras kunt eten. Is het geen mooi weer, dan is de ambiance binnen toch een beetje gedateerd, vind ik. Datzelfde geldt voor de menukaart. Die staat bol van de olijke woordspelingen, die wat mij betreft begin deze eeuw al oubollig waren: Madammeke in een bubbelbad (zo noemen ze hun Dame Blanche, die overigens heerlijk is). Het geitengerecht dat ik beschreef heet "Capri-olen". De service is trouwens vriendelijk en meer dan adequaat. Uiteindelijk toch een parel van de Achterhoek, mijn geboortegrond!
ElsEls .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Heerlijk gegeten! Je proeft de liefde voor het vak en de creativiteit van de kok. Leuk, dat de bediening de tijd nam om de principes van Nel (keuken) en Henk (restaurant) uit de doeken te doen. Een smaakbeleving op een schitterende locatie!
Sammie3007 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wat een prachtige locatie ! Dat, gecombineerd met een subliem
verrassingsmenu , buitengewoon vriendelijke bediening en natuurlijk heerlijk weer,
bezorgde ons een geweldige avond op het terras !
Een absolute aanrader !
André Pijper
Ad M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Ik had hier veel van verwacht het viel helaas tegen. De locatie is zondermeer mooi het restaurant is wat gedateerd. De amuses zijn niet voor iedereen gelijk en dat geeft geen goed gevoel. De voorgerechten grijze garnalen en de modderpoel waren rommelig opgemaakt en met name de modderpoel was veel te (uit) gedroogd. Ook het goed gekruide haantje had hier een beetje last van. Het meest bestelde hoofdgerecht de capriolen waren een 6 tal bereidingen van een lokaal geitje. Het stoofpotje was prima de rest was wat droog en lauw. De bediening is vriendelijk daar lag het beslist niet aan. Jammer van de lange reis.
Mariejos .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Wederom klasse bij de Gulle Waard.
Er waren nog net asperges . Hun specialiteit , een aspergeovenschotel , was voortreffelijk. Daarnaast worden er asperges op de traditionele wijze geserveerd.
Erg grote porties , iets minder is ook prima !
We eten hier vaker en het altijd uitstekend.
Margreet60 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Afgelopen zaterdag met 4 personen gegeten bij de Gulle Waard.
pluspunten:
-heerlijke wijnen, ook van Nederlandse makelij; goede uitgebreide bierkaart
-verrassende menukaart
minpunten:
-sommige onderdelen waren bijna te zout (bouillon, geitenworstje en de saus bij het hoofdgerecht
-we moesten behoorlijk lang wachten tussen de gangen
-onze tafel werd niet in een keer uitgeserveerd
over het algemeen werden onze hooggespannen verwachting (o.a. door de artikelenreeks in de volkskrant) niet waargemaakt; en de eigenaar maakte een zieltogende indruk zonder contact te maken terwijl hij toch de bediening zou moeten dirigeren.
Goos3 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Drankjes kwamen snel na binnenkomst om 18.10, daarna moesten we meer dan 2 uur !!! wachten op het minuscule voorgerecht zo klein dat het in 2 hapjes op was en moest mijn kleinzoon nog 5 minuten langer wachten op zijn frietjes.
Hoofdgerecht geit en haan zo droog en smakeloos.
Andere gerechten waren goed.
Misschien had de keuken een slechte dag en dat was dubbel pech voor ons ook gezien de gepeperde rekening.
AnitaP .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Gisteravond bijzonder lekker gegeten bij Gasterij de Gulle Waard. We waren met een groep van tien personen en we wilden graag kennis maken met het 'eten van mannen'. Wat we voorgeschoteld kregen overtrof onze verwachtingen. Om te beginnen was het zeer smakelijk en was de presentatie verrassend, kleurrijk en prachtig. Het 'eten van mannen' is gebaseerd op de gedachte dat het vlees een bijproduct is van de productie van eieren, zuivel, leer etc. De mannen (haantjes, (geiten)bokjes, rammetjes en beertjes),die in de regel geselecteerd en vernietigd worden, worden verwerkt in meer dan smakelijke gerechten. Bovendien wordt dier (én de mens) recht gedaan door het in zijn totaliteit te verwerken; van kop tot teen.
Het is vrijwel onmogelijk alles te benoemen wat we voorgeschoteld kregen. Een selectie: helderham, naegelholt, geitenworst, geroosterde haantjes, stierenballetjes, stukjes krokant gebakken hart, bitterbal van geitenvlees, gerookt rundvlees (spectaculair opgediend onder een cloche met nog zichtbare rook) en diverse bijgerechten en salades met bloemen, worteltjes, bieten, een macaron met geitenkaas, hooilikeur, en zo voort.
De introductie van het menu door de chefkok was inspirerend en gepassioneerd. De bediening was vriendelijk en informatief. De inrichting van het restaurant is uitnodigend en sfeervol.
We hebben een bijzonder mooie en lekkere avond gehad bij gasterij de Gulle Waard.
Otto S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Heerlijke gegeten bij De Gulle Waard. Was hier al verschillende keren eerder geweest, maar deze keer spande de kroon. De menukaart is een presentatie van wollige en grappig bedoelde woordspelingen, waar ik kromme tenen van kreeg, maar goed, ieder zijn meug... De bediening is ongedwongen en aardig; de dames deden erg hun best om het ons naar de zin te maken, onder de rustige supervisie van Nel´s echtgenoot, een vriendelijke en galante heer. We hadden het vleesmenu en dat was een prima keuze. Na een kleine amuse kregen we een bord met een proeverij van eigengemaakte vleeswaren. Er zaten twee stukjes gedroogde worst van varken en geit bij, alleen waren die zo piepklein dat ze nauwelijks waarneembaar waren. Klein onbedoeld zuinigheidje... Hoofdgerecht was een proeverij van rundvlees: erg smakelijk en ook dit bord was mooi opgemaakt, met een beetgare groentemix en grote frieten als bijlage. De aankleding van het restaurant is nog steeds oubollig en is het gezelligst wanneer het donker is: de goedkope etalagematerialen vallen dan niet zo op en de verlichting, kaarsen en uitzicht naar buiten geven een sprookjesachtige indruk.
Al met al een heerlijke avond.
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Hier staat iemand in de keuken die haar ziel en zaligheid in de gerechten stopt. En dat kun je zien en proeven.
We hebben genoten van het 4 gangendiner van vlees en vis. Elk gerecht op zich was een plaatje. Alles is keurig verzorgd en je krijgt waar voor je geld. Ook met het schenken van wijn zijn ze niet zuinig. En na afloop een gezellig praatje met Nel die vol passie praat over haar vak. De tijd tussen het uitserveren van de gerechten mag wel iets korter.
EllenUil .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Geen aanrader. Het eten wat het allemaal net niet (lauw, droog, niet lekker) en de wachttijden veel te lang. Het personeel te jong en niet opgeleid. Te duur voor de geboden kwaliteit.
Yoka S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Dit is eten zoals eten moet zijn! Nel Schellekens stopt hart en ziel in haar keuken. Alles wat op tafel komt is op een uiterst verantwoorde manier tot stand gekomen, ook geen té jonge diertjes en van een oude bok weet Nel de heerlijkste worst te maken. We hebben zoveel lekkers geproefd dat we rollend naar huis konden. De bediening was prima en helaas kwamen we in het pikkedonker aan, maar de omgeving schijnt ook mooi te zijn. Het interieur kan wel wat vernieuwing gebruiken, maar wie heeft het daar nog over als het eten top is! Op de website van Giesz kun je meer van Nel's producten zien en bestellen. Dat vind ik een super extraatje.