De Gulle Schranserij

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 21:30

• Terras
TomOtt .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Weer eens bij de Gulle Schranserij gegeten na een lange tijd hier niet meer geweest te zijn.
Het decor volledig hetzelfde gebleven, veel oude spullen maar geeft een leuke sfeer.
Het viel ons wel gelijk op dat er een nieuwe keukenbrigade was, spannend!

Voorgerecht overgeslagen, gelijk door naar het hoofdgerecht.
We kozen voor de mixed grill, zoals vroeger, en voor de tournedos DGS.
De mixed grill kan ik in 1 woord beschrijven; droog. Waar vroeger het vlees heerlijk mals gebakken werd was het scherpe mes vandaag een must. Een gemiste kans helaas.
De 'Tournedos DGS' was echter wel perfect gebakken, rosé zoals gevraagd. Hierbij overgoten met de saus van kippenlevertjes, lekker maar volgende keer liever iets minder, het was oorlog op het bord.
De service was oké, niet supersnel, gewoon degelijk.

Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Een zaak waar we in het verleden regelmatig kwamen en waar je altijd moest bespreken anders viste je achter het net, ook doordeweeks. Bij toeval hadden we het er onlangs nog over gehad dat we daar snel weer eens heen moesten voor de spare ribs. Als verrassing werden we gisteren door onze zoon uitgenodigd voor zijn verjaardag.
Het was dinsdagavond prime time en de zaak was bij lange na niet vol. Zonder twijfel gingen we vol voor de alom bekende spare-ribs, waar de zaak om bekend staat….of liever gezegd: stond. De spare ribs van voormalig eigenaar Paul Hobbel waren bekend tot in de wijde omtrek. Mals, sappig en zeer smakelijk!!
Wat daarmee gebeurd is weet ik niet, maar deze spare ribs haalden het niet voor de helft van de smaak, die Paul hanteerde. Ik vond ze lichtelijk aan de taaie en droge kant. Daarentegen waren de daarbij behorende frietjes weer lekker knapperig en smakelijk!
Ondanks dat de naam van dit eetcafe hetzelfde is gebleven, heeft er duidelijk een wisseling van de wacht plaatsgevonden, niet alleen qua eigenaar, maar ook qua keukenbrigade en daarmee blijven voor ons de spareribs van Paul favoriet en wil ik die van gisteren snel vergeten. Als er een volgende keer komt, bestel ik graag iets anders van de uitgebreide kaart.
Tom C.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Ik heb hier vroeger heel vaak gegeten omdat ik de spair-ribs altijd zo lekker vond
tegenwoordig eet ik er minder.
De laatste keer dat ik er gegeten heb was ik met 3 man.
ik had natuurlijk weer de spair-ribs die lekker waren maar niet zo lekker als vroeger
verder had 1 persoon (niet zo grootte eter) vroeg of ze haar voorgerecht als hoofdgerecht mocht dat was geen probleem.
De bediening was wel aardig maar was alleen aanwezig als het eten gebracht werd.
verder vind ik het een leuk decor maar een beetje te druk.
Niet duur en zeker waard voor je geld als je lekker snel ergens wat wilt eten.!
Loeskim .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Eten was niet bijzonder maar gewoon, wel erg duur voor wat je er voor moet betalen.
Bediening was normaal.
Prima voor een hapje, maar 19 euro voor een satetje vind ik best duur.
Patat had iets wat meer door bakken mogen zijn, was erg licht.
N265 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Ter ere van het behalen van mijn diploma gingen we hier eten. Het hele restaurant zat vol, toch hebben wij niet lang hoeven wachten. Het voorrecht was carpaccio. Zeer goede balans tussen de pesto de pijnboompitten en de rucola. Als hoofdgedrecht was de varkenshaas en de mixed grill heerlijk. De varkenshaas was heerlijk rosé. Bij het nagerecht nog sterretjes en de felicitaties van het personeel.
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Gisteravond 23-11-2013 wezen eten met vrienden.Het eten was zo slecht! Het vlees was rauw 2 uur gewacht op het hoofdgerecht , om 8 uur besproken om 10 uur het eten.Het vlees is 2 keer terug gebracht de groente wat als bijgerecht werd geserveerd was nattig in een vreemd sausje...Het toetje was ijs met stroopwafels die waren zo hard dat je ze niet door kon bijten!!!! Echt vreselijk en never nooit meer!! Het personeel was wel aardig ,net en correct.
Marinus H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Dit restaurant doet zijn naam eer aan. Want schransen kan je hier als te besten. Je heb allereerst heel veel keus qua vlees soorten. En dan nog qua grote. Wat dacht je van een biefstuk van 800 gram. En zo kan je nog veel meer Bourgondisch eten. Je krijg zeer veel voor het geld wat je betaal. En het is nog goed ook. Service gewoon goed... Niet opdringerig maar ook niet ongeïnteresseerd. Decor is gezellig. Dus voor een avondje schransen moet je hier zijn.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
In tegenstelling tot enkele recensies hieronder ben ik positief te spreken over De Gulle Schranserij. Gezellige aankleding, restaurant is in tweeën gedeeld waardoor er een huiselijke sfeer ontstaat (i.p.v. vreetschuur). We zaten bij het raam en daar tocht het wel! Bediening prima. Tijd tussen de gerechten was lang, maar niet extreem en aangezien we wel in waren voor lang tafelen was het voor ons geen probleem. Aan alle wensen werd voldaan. Mandje stokbrood was goed gevuld, meer dan 10 sneetjes en lekkere kruidenboter. Eten was allemaal prima (goed gaar, niets verbrand). Erg lekker waren de roergebakken spareribs (voorgerecht, waren lekker mals en zoet) en de lamskoteletjes (hoofdgerecht, lekker gekruid). Iets minder was de visschotel DGS. Grote portie (overigens waren alle porties groot), maar niet de beste kwaliteit vis. Prijs ligt ook laag, dus de verhouding klopt wel. Een ander minpuntje was dat het eten erg zout was. Bij thuiskomt nog een paar glazen water gedronken!
Al met al zeker een positieve ervaring, leuke avond gehad!
Elsadelacosta .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Nadat we onze bestelling hebben gedaan ,met als voorgerecht het RIJKGEVULDE mandje stokbrood met kruidenboter, te weten 4 sneetjes stokbrood, met n kuipje kruidenboter zoals je bij de slager krijgt als je vlees koopt, wat n blamage voor dat geld,
wij hebben de bediening daar over aangesproken en daarna werd er n nieuw mandje geserveerd met kruidenboter in n klein schaaltje maar werd wel 2 x berekend.
daarna de kogelbiefstuk waarvan ik de helft heb laten staan omdat men er met het mes niet doorheenkwam daarna n steakmes gevraagd maar doordat er n grote spier in zat onmogelijk door heen te komen, kortom slecht gegeten voor samen 65e dus zeker neit voor herhaling vatbaar, jammer
Escroquerie .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
In ''De Gulle Schranserij' wees mijn neef mij op de Romeinse Vleesschotel voor twee personen. Er werden twaalf heerlijk bereide stukken vlees geserveerd op een prachtige bakplaat. Als bord kregen we een houten snijplank met sauzen, friet, gepofte aardappelen en salade. Dit in combinatie met de aankleding maakte een gezellige sfeer.

De bediening vond ik onvoldoende, want er waren twee rondes in dit restaurant om te eten. Voor de vleesschotel was de tijd net te kort voor een gezellig avondje. Ik ben gewend wat langer te tafelen. De bediening vroeg ook of we het op konden. We kregen erg de indruk dat ze ons weg wilden hebben. Ook kregen we de indruk dat we als ''magere eters'' werden gezien, omdat we de 12 stukken vlees niet op zouden kunnen. Jammer