De Gulden Leeuw

Merk 2 8711 CL Workum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Gulden Leeuw

• Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
R. O.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Traditioneel restaurant met zeer uitgebreid terras op de Merk. Bediening vlot, vriendelijk en deskundig. Binnen gegeten tafel keurig. 1x zalm en 1x sliptong. Beide meer dan voldoende.
Een aanrader.
Han E.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Een traditionele zaak, gedreven op de manier zoals dat altijd al ging. De centrale ontmoetingsplaats in Workum. Gezellig en gemoedelijk. Het eten is van eetcafe niveau, maar dat kan je al weten bij het betreden. De prijs is navenant. De kaarsjes op tafel zijn nep; daar de manier om efficiënt bezig te zijn.
Wilma W.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Gisteravond hier gegeten. Inderdaad geen hoogstaand niveau. Kwaliteit op zich prima, maar miste het "extraatje". Over de bediening kan ik kort zijn: zeer onprofessioneel. Inderdaad "scharrelt" eigenaresse zelf ook rond, mikt met veel lawaai en weinig ook voor de gast de boel op tafel. Er was niet ingedekt, konden niet beginnen: geen bestek en er kwam ook nog eens een "zwaar gehavend" bord op tafel. Daarop gevraagd of er "onderweg" een ongelukje gebeurd was. "Nee hoor, was al eerder gebeurd..." . Naar mijn idee zet je zo'n bord niet meer voor de gasten. Verder duurde het lang voor er afgeruimd werd. Er werden wel nieuwe drankjes geserveerd, maar bediening liep met lege handen weer weg.
Garnalen etc. waren verder goed, maar het was een allergaartje wat er op tafel kwam aan bijlagen. Zat geen lijn in helaas. Veel te verbeteren hier!
Rik90 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
We hebben vorige week tijdens een rondje Friesland een heerlijke mosselpangehad. Vooraf hadden we de mosterdsoep en de ham met meloen. Deze waren ook heerlijk. De bijgerechten bij de mosselpan waren meer dan genoeg. De bediening was gezellig en vlot.
Theolun .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Avondmaaltijd bij de Gulden Leeuw. Beiden namen we het feestelijk maandmenu. De keuze voor de hoofdgang: zeetong of entrecote viel uit naar de zeetong. Die verscheen met uitgebreid garnituur. Tong was goed gebakken en lekker.
Het menu was geen culinair hoogstandje, wat we ook niet verwachtten, het geheel was gewoon goed.
Vriendelijke bediening. Op ons verzoek werd de geluidsinstallatie aanmerkelijk zachter gezet.
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Op 1e kerstdag met familie hier gegeten. Een mooi kerstmenu. Ik koos als hoofdgerecht voor de eendeborst, die heerlijk mals was. De (sinasappel-)saus kwam in een apart kommetje wat tante zeer waardeerde (zij heeft de gerechten liever puur), maar die mij uitstekend smaakte. Ook de wijn die erbij geserveerd werd was een mooie combinatie en de bediening heel attent. Alle bijgerechten kwamen in aparte schaaltjes met veel variatie.
Als nagerecht ging ik voor het grand dessert: veel bolletjes, blokjes en ook wat fruit en allemaal lekker.
Grote kans dat we hier nog wel eens terugkomen.
J V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2012
Als je de uitvalsbasis bent voor een bekend tv-programma met veel publiek, dan krijg je het druk, heel druk. Dat je de koffieservice hierop aanpast, is begrijpelijk en terecht en wo(e)rd(t) door bijna alle bezoekers geaccepteerd. Als je dan ook nog eens voor vele tientallen gasten een goede lunch kunt serveren verdien je een pluim.

De inrichting is zoals het al jaren is: een bruin (eet)cafe met restaurantmogelijkheden. Niet te moeilijk: je weet wat je kunt verwachten, en dat krijg je dan ook.