De Grote Wielen

Butlan 1 8926 XH Leeuwarden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Grote Wielen

Innojoin .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Restaurant zat vol met ouderen en groepen. Beetje oubollig. Eten standaard. Niet bijzonder. Bediening degelijk en kordaat. Locatie aan de Grote Wielen is mooi als het niet donker is zoals gisteren. Cv deed het niet aan onze kant.
BernardenAntsje .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Als start, wij hebben alles 5 sterren gegeven en hieronder zal de onderbouwing volgen. Dit is echt een restaurant om aan te raden!

Om jullie een goed beeld te geven, eerst maar even een omschrijving wie en wat wij zijn.
Wij zijn een gezin en bestaan uit 2 volwassenen en een kind van 7 jaar. Al jaren zijn wij enthousiaste hobby koks en kunnen enorm genieten van goed eten op alle niveaus.
Daardoor wordt je steeds kritischer wordt ten aanzien wat je voorgeschoteld krijgt.
Wij hebben redelijk adhok besloten om uit eten te gaan op zondag 21 feb 2016 rond 18.30u\
Dit restaurant is geen frietkot en ook geen 3 sterren restaurant......gewoon een goed restaurant voor een snitzel, scholfile of een biefstuk.

De bediening is prima, precies wat je zou verwachten bij dit type restaurant. Vlot, netjes, niet overdreven chique en niet te losjes. Bij binnenkomst krijgen wij de keuze uit een aantal tafels. Na onze keuze, krijgen wij de kaart en wordt ons gevraagd wat wij willen drinken.
In veel restaurant is dit standaard, maar vaak moeten je een 2e drankje bijna de kelner tacklen om te kunnen bestellen. Hier niet....onze glazen waren een paar minuten leeg en er wordt ons gevraagd of wij nog iets willen bestellen. Dit op een zeer nette en niet opdringerige manier. Super!

Niet onbelangrijk het eten:
Mijn partner en ik bestellen beide de gamba's vooraf. Aangezien onze dochter niet een grote eter is, bestellen wij geen voorgerecht voor haar. Ze is helemaal gek op gamba's, dus ze eet lekker van ons mee.
Bij dit gerecht krijgen wij stokbrood met kruidenboter, niet te veel en niet te weinig.
Brood is erg krokant en niet te droog. Kruidenboter smaakvol en zacht.
De gamba's zelf zijn perfect gaar. niet rauw, maar zeker niet te ver gebakken. Dus met een prettige byte. De salade erbij geserveerd is aangemaakt en de tomaat is het hart er uitgesneden!!! vaak krijg je wat droge sla op je bord met tomaat waar nog de groene kroontjes aanzitten.

Het hoofdgerecht, bestond uit een snitzel met gebakken ui en champignons, een runderstoofpotje en voor onze dochter kipnuggets met patat. De bijgerechten waren, gebakken aardappels, gegrilde courgette, worteltjes en een rauwkost-salade.
De snitzel bestond uit mals goed vlees en een krokant laagje en ik kwam geen onkauwbare vetranden tegen. De champignons waren aangebakken, maar waren niet tot snot gebakken.
Het runderstoofpotje was goed gekruid en bestond uit mals vlees.
De kipnuggets waren van goede kwaliteit. Mals vlees en een zeer krokant lekker laagje. Kon wel versgemaakt zijn. De patat was lekker krokant en zacht van binnen.

De gebakken aardappels goed aangebakken. Lekker krokant en zacht van binnen. De worteltjes waren netjes beetgaar en gezoet aangemaakt.
De courgette was heerlijk en niet overgaar en de salade had een frisse dressing.

Al het eten was keurig geserveerd, goed op smaak gemaakt en de hoeveelheid was meer als voldoende voor ons. Wij zijn geen grote eters en hebben ons buikje rond gegeten en er bleef genoeg over. Dus ook voor de grotere eters, is het prima.

Helaas zijn wij niet aan het nagerecht toegekomen. Wij zaten echt vol, en onze dochter moest naar bed, aangezien ze morgen weer naar school moet.

Meestal heb ik wel een lijstje aan puntjes die verbeterd kunnen worden, maar hier had ik gewoon niks op aan te merken. Een dikke dikke pluim voor zowel de bediening als de keuken.
Super bedankt voor een heerlijk afsluiting van ons weekend!
Harry-Jan W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Hier op woensdagavond gegeten samen met twee collega ondernemers. We hadden gereserveerd, maar dit bleek achteraf niet niet nodig want we waren de enige gasten na 19.00 uur die avond... Zowel ontvangst, bediening en als het eten waren top! Zelf genoot ik van de uitstekende kalfslever met uien, spekjes en champignons en een rijkelijk garnituur van gebakken aardappelen, warme en koude groenten. Dat de kok en de de ober zich uitstekend hebben gepresenteerd voor drie gasten die avond verdiend een hele dikke pluim! Een aanrader.
Catherine D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Hier staat klassiek Hollands eten zoals gebakken lever met spek en uitjes gelukkig nog op het menu. Dat is thuis moeilijk zelf te maken, maar deze kok doet het perfect. Gezellig restaurant met gemoedelijke sfeer en prachtig uitzicht over het meer.
Erik .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Tja, wat moet je hiervan zeggen? Deze plek is echt bedoeld voor groepen en ouderen, vind ik. Er komen veel mensen van bedrijven (vergaderingen, teamuitjes e.d.). De ligging aan het water is mooi. Verder is de ambiance erg oubollig (de kleedjes liggen nog nét niet op de tafels); ook de kunststof harmonica scheidingswanden zijn erg ongezellig. Het personeel is wel vriendelijk, maar nou niet bepaald 'hip'. Het eten is niet heel verrassend, maar wel goed. Cappuccino/koffie is niet lekker en het gebak leek vaak oud.

Jammer, want hier zou echt een hele leuke zaak van te maken zijn.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Vanwege de mooie ligging aan het water hadden wij dit restaurant gekozen om ons bezoek te ontvangen. Na eerst op het terras wat te hebben gedronken, genoten wij binnen van een heerlijke maaltijd. De carpaccio, vitello tonato en de uiensoep zagen er goed uit en smaakten prima. Ook de aanblik van de hoofdgerechten schol, sliptong en roodbaars was goed, maar niet gelikt. De smaak was aangenaam. De groenten waren vers, de gebakken aardappelen waren zelfgemaakt. De witte en rode wijn werd door één van onze gasten, een wijnkenner, als uitstekend beoordeeld. Wij waren het daarmee eens. De bediening was zeer vriendelijk, supersnel en af en toe met een vleugje humor. De prijs/kwaliteit verhouding was gunstig. Wij komen hier zeker nog eens terug.
Omnomnom .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Hier gegeten met een groep.

Het lijkt mij een familie bedrijf en de mensen zijn er netjes en aardig. Naar mijn idee doen ze erg hun best.

Locatie is erg leuk aan het water met leuk uitzicht. Zeker op het terras zit je mooi.

Het eten was ok, niet verschrikkelijk slecht, maar ook niet verschrikkelijk goed. Ik werd getrakteerd, dus ik weet niet of de prijs-kwaliteit verhouding goed is.
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Hier gegeten met een familiegroep, dus alle leeftijden vertegenwoordigd. Koffie met (goed) gebak vooraf, serveerster had helaas niet door dat we graag een 2e ronde wilden.
Daarna over tot de tafelbarbecue. Buffet met voor elk wat wils vlakbij de tafel: 7-8 soorten kip/vlees en allemaal erg lekker. Verder wat salades en rauwkost. Goed nagedacht over aparte borden voor het rauwe vlees. 3 bbq-platen in de tafel waarop het zelf bbq-en heel goed lukte. Navulbare knijpflessen voor sauzen, gevolg is wel dat de bbq-saus dus zonder stukjes is: jammer. Satésaus stond niet op tafel, ook geen appelmoes (favoriet bij kids), maar werden na verzoek direct gehaald. Er werd ook regelmatig gekeken of er iets aangevuld moest worden. Overall oordeel is dat we écht goed gegeten hebben.
Tafelbbq-en is een aanrader voor een etentje met een groep: volop activiteit, maar wel aan tafel, dus geen continu stokkende gesprekken.
Verder is het restaurant comfortabel ingericht en heb je een prachtig uitzicht over De Grote Wielen. Het terras ziet er aanlokkelijk uit, dus in de zomer nog maar eens naartoe!
Barber U.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2012
De lunch die wij hier hadden was ok. De schnitzel was wat papperig en de zalmfilet erg droog. De smaken en bijgerechten waren verder prima.
Geweldig gelegen aan water, een mooi terras met vrij uitzicht. (Bij minder weer is binnen bivakkeren helaas wel minder aantrekkelijk.)
Maartje91 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Tijdens de terug weg van een kleine vakantie hier bij toeval beland. Het was heerlijk weer en zijn hier lekker buiten op het terras gaan zitten, mooi uitzicht op het water. Door een miscommunicatie kreeg ik alleen een verkeerd hoofdgerecht op tafel. Desondanks dit lekker gegeten en dit is hierna goed opgelost.
Terras met mooi uitzicht, lekker eten voor niet al te veel geld en vriendelijk en professioneel personeel.