De Grote Griek

5,3
6,6
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Vanavond onverwacht gezellig uit eten met vrienden.. Al met twijfel naar de Grote Griek want vorige bezoekjes verliepen niet lekker... Gerechten die niet kwamen of oeverloos lang wachten, maar goed
Kwamen Iets na 19 uur aan, er waren 5 tafeltjes bezet. Bij het bestellen was er al veel gedoe, degene die ons hielp kon geen enkele inhoudelijke vraag over gerechten beantwoorden
Op goed geluk maar besteld, voorgerechten en hoofdgerechten
Ruim 3 kwartier later werd er tzatziki neergezet met een mandje met 6 stukjes stokbrood (voor 4 personen!!) toen waten we het wachten eigenlijk al meer dan beu
Vervolgens de andere voorgerechten waaronder een schotel met diverse smeerseltjes....Fijn met maar 6 stukjes brood. Toen er vervolgens nog een voorgerecht kwam wat niet besteld was was de maat vol. Deze mensen leren t nooit en de lol was er meer dan vanaf
De hoofdgerechten afbesteld, voorgerechten opgegeten betaald en besloten hier nooooit meer te eten
Service is dramatisch, op al ons ongenoegen kwam de reactie.. Wij hadden niet verwacht dat het op maandag zo druk werd.... Kom op zeg... 5 tafeltjes, bijelkaar nog geen 15 klanten... De grote griek moet zich schamen want dit is geen incident
Raymond F.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen weekend bij De grote griek wezen eten met de familie ( 10 personen)
Na dat we ons drinken hadden besteld moesten we anderhalf uur wachten op ons voorgerecht en weer anderhalf uur later op ons hoofdgerecht, terwijl de mensen die later binnen kwamen eerder hun eten kregen of boos wegliepen Tafels werden niet of nauwelijks afgeruimd.
dit alles terwijl er in Dordrecht een groot evenement plaats vond.
wij komen hier al jaren maar dit was echt de laatste keer.
Tijdens het wachten maar een bericht gestuurd via facebook met de kalcht dat we al 3 uur aan het wachten waren op ons eten.
Als antwoord krijg ik een like. BELACHELIJK !!!!!
Advies niet gaan tenzij je tijd zat hebt.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Vanmiddag wezen eten in de Grote Griek. Op de oude locatie heb ik er in het verleden heerlijk gegeten. Maar er is blijkbaar een nieuwe kok! We waren er om 5 uur en moesten gaan zitten aan een vuile tafel waar de spullen van de voorgangers nog op stonden. Vraag je een radler , hebben ze nooit van gehoord. Dan maar een glaasje fris. Dat moesten ze nog gaan halen in de supermarkt. Na meer dan een half uur kwam de tomatensoep, die er lekker uit zag. Ware het niet dat de peper pot er in was gevallen. Weer een half uur later eindelijk het hoofdgerecht , zalm op een bedje van groenten. De zalm hadden ze geprobeerd te cremeren en was zwart van buiten. Gelukkig was het bedje met groenten wel lekker , als je de zwarte korst van de zalm af sneed dan bleef er wel een aardig stukje zal over. Als ik klaagde over de soep, kreeg ik als reactie dat ze het door zal geven aan de keuken en van de zalm hoorde ik dat deze zo zwart hoort te zijn en dat het normaal is. Kortom als je (niet) lekker wil eten en heeeeeel veeeeel tijd hebt ga dan naar de Grote Griek. Overigens waren wij niet de enige. andere mensen liepen de zaak uit omdat je wel heeeeel lang moet wachten tot er iemand komt met eten of zelfs met de kaart.
Conchita V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Vandaag bij de Grote Griek gegeten. Ik snap alle negatieve recensies eerlijk gezegd niet goed. Mijn zoon[die een zeer lastige eter is] en ik hebben hier heerlijk gegeten, de Zeus schotel en de Grote Griek schotel. Omdat mijn zoon geen lamsvlees lust, mocht hij een ander stuk vlees daar voor in de plaats. Heel erg attent. Het enige "minpuntje'' is dat het erg veel was......dus kregen we de gyros gewoon mee naar huis. Het meisje van de bediening was heel erg vriendelijk, net als de eigenaresse. De sfeer is prima, rustige muziek op de achtergrond, geen fel licht, maar heerlijk sfeervol.
Een echte aanrader voor mensen die van Grieks eten houden.......we komen binnenkort zeer zeker terug!!!
Jeannet En J.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Zaterdag met mjjn vrouw en dochter wezen eten,wat een drama.
Geen stokbrood kruidenboter vooraf.
3 kwartier moeten wachten op voorgerecht, daarna nog eens dezelfde tijd moeten wachten op hoofdgerecht,terwijl het niet eens druk was (3 tafels bezet).
Eten smaakte wel maar dat kwam misschien wel omdat het behoorlijk kruidig was,dus niet echt bijzonder.
Er was maar 1 iemand van de bediening aanwezig,deze moest alles alleen doen.
Tafels werden niet afgeruimd (geen tijd voor)
Kortom zeer slechte ervaring.
Henriette H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
vandaag 27 feb weze eten bij de grote griek tafel gereserveerd om half 7 ons voorgerecht werd om 10 over half 8 in gedeeltes opgediend waar ongeveer 5 minuten tussen zat het hoofgerecht was helemaal een aanfluiting het leek wel ctisis bij de griek op het bord lagen een paar stukjes vlees en bij 1 pers was de giros rauw en de spies de friet was voor een persoon en zo vet als bagger ook was het eten niet warm doordat er iedere keer maar een bord per keer werd geserveerd ik vond het personeel heel ongeintereseerd en niet ervaren ik had een etensbon gehad van 150 euro en ik moest 90 euro afrekenen en mij werd gezegd dat ze geen geld terug gaven dat begreep ik dus ik vroeg om een tegoedbon voor het resterende bedrag van 60 euro mde serveerster zei dat dit niet kon na veel aandringen dat ik dit niet pikte kwam de eigenaaresse en kliederde mijn tegoed bon onder met een gezicht op onweer hier ga ik dus nooit meer naar toe
Avantu .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Eten was lekker. We hadden Diafora dus vegetarische schotel en de Zeus schotel. Vlees was mals. Vegi schotel lekker en gevarieerd. Maar let op bij het afrekenen! Hierdoor zullen we toch niet gauw meer terugkomen. Dit was nl. de tweede keer dat het met het geld niet fijn voelde. Dus dan lijkt het opzet. Kannetje halve liter retsina kostte 11,50. Of we olijven vooraf wilden, ja lekker. Kregen we ongevragd superhete pepers bij. Bij de bon blijkt echt niet van het huis! Geen brood aub. Kregen we toch. Dat hebben we teruggebracht. Is niet gerekend. De appelsap kwam in een reeds geopend flesje (vast uit een pak?) en de karaf water kostte 3,50 omdat de opbrengst naar het goede doel zal gaan. Voor de zwerfdieren in Griekenland. Zal mij benieuwen... ik hoop het echt van wel!
Dus, Grote Griek, beschaam het vertrouwen van de klant nou niet zo. Jullie eten smaakt heerlijk. Wees nou ook klantvriendelijk bij het afrekenen. Nog een fooi gekregen ook. Die was echt voor het lekkere eten, maar nu komen we door het andere niet zo gauw meer terug.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Super gegeten bij de Grote Griek waar we waren om mijn 50ste verjaardag te vieren.
Personeel had onze tafel schitterend versiert,en was zeer vriendelijk.
Eten was heerlijk !
Pacococo .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Vandaag gegeten bij dit restaurant en eerlijk gezegd viel het een beetje tegen. Bij binnenkomst was er niemand die je ontving of een goedemiddag toewenste. Aangezien de winkels om 5 uur sluiten in Dordrecht waren wel vrij vroeg. Maar ja open is open dus je mag verwachten dat je dan vriendelijk ontvangen wordt. Zelf een plekje bij het raam gevonden, achterin was het wel erg donker. De bediening verliep verder redelijk. Niet bijzonder vriendelijk maar ook niet vervelend. Het eten was prima behalve de patat. Deze vond ik niet restaurant waardig. Het voorgerecht met de zeevruchten was erg lekker en ook op de zwaardvis en souvlaki was niets aan te merken. Zoals hIer onder al eerder beschreven viel de slechte akoestiek direct op. Het galmt. Verder is de zaak keurig ingericht en heeft schone en nette toiletten. Alleen de dode plantjes in de vensterbank sloten hier niet echt bij aan. Conclusie: prima zaak met prima eten, moet alleen nodig de puntjes de i zetten.
Jelmer E.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Echt niet lekker gegeten bij De Grote Griek. De frietjes waren helemaal volgezogen met vet en al het vlees smaakte een beetje hetzelfde. Wij komen hier zeker niet meer terug.
Noelleke12 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Wat een tegenvaller. Duurde erg lang voor je kon bestellen. Moesten zelfs zelf de dame wenken om te bestellen.ruim 2 uur moeten wachten op eten. Wat opgewarmd is in de magnetron. Ze waren vergeten magnetron folie te verwijderen. Alles was taai en zoutloos. Kortom eens en nooit meer
Ronald P.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Na een dagje kerstmarkt, kwam De Grote Griek op ons pad.
Het zag er aan de buitenkant zeer verleidelijk uit. Het interieur oogde warm en gezelligheid. Binnen werden we warm ontvangen en konden we ons tafeltje kiezen. Er werd ons gevraagd wat we wilde drinken, helaas zonder kaart. Ik vroeg naar de bieren en ik werd mondeling bijgepraat.
De serveerster was zeer aardig. Ze begreep uiteindelijk dat we ook wilde eten dus we kregen een geplastificeerde kaart. Practisch simpel en hygienisch, maar het oogde goedkoop.
We bestelde een Girosschotel en tussentijd kwam onze serveerster regelmatig langs om te zien of we nog wat nodig hadden. Aan de kopsekant van de tafeltjes waren de tafelnummers zichtbaar. Dit zijn vierkante geschreven papiertjes waar de nummers van de tafels op stonden.
Na een acceptabele tijd kwam onze maaltijd, nadat de maaltijd was geserveerd konden we nog niet beginnen, want het bestek moest nog worden gebracht.
Eigenlijk was het allemaal amateuristisch, maar ja het personeel waren jonge meisjes in de leeftijd 18 t/ 24 jaar. Mogelijk een familiebedrijfje waarin de dochters/nichtjes de bediening mocht doen, aan de andere kant, de bediening kan ingehuurd zijn vanwege de kerstmarkt. Wat betreft het eten; het smaakte goed, het was goed gekruidt, wel was het vlees iets aan de knapperige kant.
Jani O.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Paar maanden terug Mezedez gegeten met vriendinnen, dat was heerlijk, gezellig, fijne bediening, gratis drankjes etc. Met man en kinderen (1,5 en 6 jaar) geen succes. Veel te lang op eten moeten wachten ( 1 uur op hoofd gerecht en 45 minuten op desert), eten koud, gebeld of we vroeg konden komen, dat kon maar de keuken was duidelijk nog niet klaar. Kinderruimte rommelig en vies en dat was begin van de avond. Gebroken glas werd niet opgeveegd. Mooi en ruim restaurant. Maar wisselend resultaat.
Philip .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Heerlijk gegeten. Als voorgerecht zijn de tirosalata of de inktvisringen echt een aanrader. Als hoofdgerecht zijn er de bekende schotels met veel vlees, dat super goed gekruid is, met lekkere friet erbij. Ze hebben echter ook redelijk wat traditionele Griekse gerechten en je kunt ook voor mezedes gaan, allemaal kleine hapjes om samen te delen. Je moet soms wat moeite doen om de aandacht te trekken, maar de bediening is wel vriendelijk.
Helen Q.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
In De Grote Griek beland met onze drie kleine kinderen vanwege de aanwezigheid van een speelkamer. Het eten was goed en vers en werd op tijd geserveerd. De kalamaria waren zelf bereid, geen dikke deegkorst, maar een mooi gekruid laagje over malse ringen. Goed gevulde bifteki, malse gyros, prima sidedish met goede friet en lekkere rijst en koolsalade. Wel wat aan de prijs. Wat voor ons een groot voordeel is is de speelkamer. We zien de kinderen alleen als ze iets eten en verder zijn ze uit beeld, zodat wij weer eens ontspannen kunnen praten aan tafel.
De akoestiek is slecht, de geluiden weerkaatsen erg. Als de zaak iets meer aangekleed wordt, kan dit sterk verbeteren.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Ben hier gaan eten met vier personen,we kregen een mooie plaats aan het raam dus het begon goed. We kregen wat drinken, duurde lang voor we dat kregen. Het eten mochten we enige tijd later ook eindelijk bestellen, de zaak zat halfvol maar volgens serveerster was het druk en kan het eten wat lang duren, dat we dat alvast wisten en dat we achteraf niet erover zouden klagen. Toen we vroegen hoe lang het dan ongeveer ging duren moest ze het antwoord schuldig blijven. Dat het uiteindelijk anderhalf uur zou duren tussen het voor en hoofdgerecht was al frustrerend, dat het hoofdgerecht vervolgens ook nog koud was hebben we maar voor lief genomen. We durfden het niet aan terug te sturen in de angst dat we weer een lange tijd moesten wachten.De schotel die we bestelden bevatte gyros (taai), kip (redelijk) souzouki en souflaki (ondermaats).
Verder was het restaurant verre van royaal met sauzen en smeersels, zodra je bij bestelde betaalde je de hoofdprijs. (5€ voor 3 eetlepels tzatziki). Toetje hebben we maar niet genomen. De serveersters die er waren moesten we ook constant aanroepen als we wat wilden drinken of iets nodig hadden, vind ik persoonlijk vervelend. Gebrek aan organisatie, niet berekend op drukte terwijl de zaak heel wat tafels telt. Ik heb het idee dat als ze de zaak halveren en wat personeel erbij nemen, in de keuken en kunde in de bediening, de kwaliteit omhoog gaat. Het groeit ze nu echt een beetje boven hun pet, en de zaak zat niet eens helemaal vol... Ons zie je er niet meer terug!!
Keesvaneersel .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Waarin een Grote Griek klein kan zijn.

Hier moet je dus echt niet naar toe als je wat te vieren hebt. Redelijk vlot werden de comsumpties opgenomen en geleverd, ( door medewerker 1) maar vervolgens duurde het een half uur voordat de maaltijd besteld kon worden. Het was flink druk in de zaak, maar het lijkt me dat je je daar op instelt, zeker als het koningsdag is. Na de vraag waar e.e.a bleef, werd er werk gemaakt van het voorgerecht. (Medewerker 2) na nog een rondje consumpties (medewerker 3) werd na herhaald vragen en voortdurende excuses dat het zo druk is (door achtereenvolgens 3 medewerkers) na anderhalf uur uiteindelijk het hoofdgerecht opgediend. Voor 1 persoon moest dit nogmaals gevraagd, want dit werd gewoon niet uitgeserveerd. Tijdens de maaltijd werd bij herhaling en redelijk opdringerig gevraagd of we nog iets wilden drinken.
De maaltijd zelf was ver onder het verwachtingsniveau op basis van eerdere ervaringen bij de Grote Griek. Vlees was niet smakelijk, vis niet geheel gaar en van een stoofpotje was inderdaad een potje gemaakt. Een maaltijd hebben we retour gedaan omdat deze echt niet acceptabel was. Wederom veel excuses van het personeel. Uiteraard hoefde deze maaltijd ook niet te worden afgerekend. De sfeer: door de drukte en de geproduceerde decibellen, het druk en zwaarvoetig door de zaak rennen van medewerkers, was deze zeer donkere ambiance verre van gezellig. Het ontbeert deze zaak aan organisatietalent, een goede kok en maaltijden die smakelijk zijn. Geloofwaardigheid van medewerkers, die zich de benen uit het lijf rennen, is minimaal bij het voortdurend moeten excuseren voor alles wat fout gaat.
De kans op herhaling is nul, want wij komen daar niet meer. Jammer en onnodig!

Bij de uitgang een pepermuntje, dat dan weer wel.

Monique M.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Beetje en tegenvaller. "Vroeger" kon je hier heel goed eten. Vanavond er geweest. Waren vroeg en als eerste enigste in de zaak. Al snel stroomde het vol. Helaas waren ze onze bestelling vergeten waardoor we pas na 1 1/2 uur het hoofdgerecht kregen. Dat was een teleurstelling.. Lauw droog vlees. En onze zoon had een kindergerecht me kipfilet waarbij de kipfilet rauw van binnen was. Vind dat bij een kind (bij iedereen trouwens maar zeker niet bij een kind) echt een kwalijke zaak. Gelukkig hebben ze het bij de rekening eraf gehaald. Zonde dat zo'n goede zaak zo achteruit is gegaan..
Mae W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Voor de tweede keer hier na mijn werk gaan eten. Alleen!!
Geen enkel probleem. Ik mocht een tafeltje uitzoeken. Krantje erbij en mijn favoriete nummer bestellen: souvlaki en gyros. Erbij frites, saus en sla.
Het smaakte allemaal heerlijk. Portie was erg groot.
Personeel zeer vriendelijk en attent.
Voor herhaling vatbaar.
Koningkje .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Ze hebben nu Griekse tapas die je in 3 rondes van 5 maal kan bestellen. Normaal moet dan wel de hele tafel mee doen maar wij waren met onze kinderen. Die hoefden niet mee te doen. en omdat het woensdag was hebben zij zelfs gratis gegeten. Mijn man en ik hebben gesmuld van allerlei lekkere Griekse hapjes. Zeker voor herhaling vatbaar. Met de kinderruimte, kindermenu en aandacht is het ook een zeer kindvriendelijk restaurant.