De Grote Frederik

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Grote Frederik

Joost V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Was in buurt en moest ff en hapje eten. Weinig keus, twee varianten voor wel 4 gangen. We gaan voor de zalm voorgerecht, erg lekker met lekker sausje, lam tussengerecht met lamsdraden tussen 2 dunne schijfjes koolraap en doperwten, geheel flauw van smaak en de kalfshoofdgerecht, stukjes kalf met dit keer blokjes koolrabi en iets van radijsjes, prima en voor het eerste iets met wat rijk is aan koolhydraten, een broodje. Een vrij zware rode wijn uit het wijn arrangement bij de kalf is wat mij betreft een verkeerde keus. Het eten is niet slecht maar ook niet bijzonder, aardig aan de prijs en mijn honger was nog niet gestild. Vraag me af wat voor ambities je hebt op zo’n locatie.
Nicole R.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Ongelofelijk lekker gegeten bij De Grote Frederik afgelopen zaterdag. Mooi, intiem restaurant, zeer schappelijk geprijsd voor kwalitatief zeer goed eten en heerlijke wijn. Ook nog vriendelijke bediening. Echt een aanrader!
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Via via gehoord van dit oude restaurant in een nieuw jasje. De nieuwe eigenaren hebben het oude traditionele restaurant omgetoverd tot een prettige, rustieke bistro met een kleine maar fijne, seizoensgebonden kaart. Geheel naar de bistro-mode die een jaar of tien geleden vanuit Parijs is komen aanwaaien verrast DGF met niet-alledaagse smaakcombinaties en texturen, wat vaak spannende en soms gewaagde gerechten oplevert. Afgezien van het hoofdgerecht, waar de koolrabi en radijs in m.i. net niet de aansluiting bij het heerlijke vlees vonden, was het 4-gangen diner een waar genot. De geserveerde wijnen zijn met zorg uitgekozen en ook nog eens sympathiek geprijsd. Vriendelijke bediening maakt het geheel af. Heerlijke avond gehad. Veel succes gewenst met jullie restaurant!
Ria W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Wat een mooie aanwinst voor de Oosterpoort buurt! We werden hartelijk ontvangen en kregen fijne uitleg over de gerechten en de kaart. Leuk dat zo flexibel met de gerechten wordt omgegaan! Het huis aperitief en amuse waren al een lekker smaakmaker. Alles is huisgemaakt en vers van het seizoen - kijk daar houden mijn man en ik van! Wijn-spijs combi's ook top! We hebben een heerlijke avond beleefd en komen zeker nog eens terug. Zeker nu we hebben gehoord dat er vaak van kaart gewisseld wordt. We laten ons graag opnieuw verrassen. Ga zo door!
Frans U.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Sterren-diner in een Bistro. Aandacht voor de gast en liefde voor eten. Eindelijk weer "gastronomie" zoals het bedoeld is. Wij namen ook de begeleidende wijnen en vonden de toelichting hierop deskundig. Een aanrader!
Frans U.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Sterren-diner voor de prijs van een Bistro. Gastvrij en met liefde geserveerd. Eindelijk weer "gastronomie" met liefde voor eten en de klant. Ik kom terug!
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
De bestelde gerechten waren allen super (bij elk van mijn ca. 5 bezoeken), zowel qua smaak als opmaak niets op aan te merken. De locatie en de bediening zijn erg leuk. Ik zal er echter toch nooit weer heengaan, omdat er voor vegetariërs weinig (en as we speak qua hoofdgerecht op de menukaart zelfs geen) keus is. Na vriendelijk vragen aan de eigenaresse of er in de toekomst misschien meer plek/variatie voor vegetariërs op de kaart gemaakt kon worden, werd mij toegebeten "Nee. Zo'n restaurant zijn wij niet." Dan moet ik helaas concluderen dat ik jullie klant dan niet meer ben.
MaartenU .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
We hebben gisteren met vrienden heerlijk gegeten bij Bistro De Grote Frederik! We waren hier al vaker geweest, maar sinds 1 maart heeft het nieuwe eigenaren en een nieuwe kaart. Het is ons erg goed bevallen. Zeer gastvrije bediening en heerlijke gerechten! Aanrader om naar toe te gaan.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Al heel vaak gegeten bij dit gezellige restaurantje in de mooiste buurt van Groningen. Kleine kaart maar leuke gerechten. Eigenlijk kies ik altijd de spareribs want die zijn voortreffelijk! Ziet er leuk uit, betaalbaar en goede service. Ben erg blij met dit restaurant bij mij in de buurt.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Alles wat een eetcafé moet hebben en meer. Prima kwaliteit van het eten dat een eetcafé echt wel overtreft. Geen ruime keus, wat als voordeel heeft dat elk gerecht klopt. Prima wijnen waarbij hetzelfde geldt. Relaxed zitten en personeel dat weet wat persoonlijke service en aandacht is. Een plek met karakter.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was al weer even geleden maar via een vriendin kwam ik weer in De grote Frederik terecht. We waren vroeg maar de zaak zat al redelijk vol. -later bomvol dus reserveren- We bestelden knoflookbroodjes en porchetta, langzaam in de oven gegaard buikspek op z'n Italiaans volgens de dame in de bediening. De broodjes waren lekker maar de buikspek was heerlijk! Als hoofdgerecht hadden we de Spareribs en tonijnsteak. Echt lekker en wat fijn dat er gevraagd wordt hoe je de tonijn gebakken wilt hebben. Rood was ook echt rood! Een fijne Chardonay en een IPA van 't IJ (leuk die biertjes) maakten het helemaal af. We hebben een erg gezellige avond gehad. Erg goed eten mooie zaak en gezellige bediening die de nodige humor hebben. Dikke aanrader in Grunn.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zeer sfeervol buurtrestaurant in de Oosterpoort met een uitstekende bediening (hoi Mathilde!) Het warme Camembert-voorgerechtje was niet super, maar wel smaakvol. Het hoofdgerecht (de Bavette) was heel lekker! Aanrader!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Gisteren met een groep in dit kleine eetcafe gegeten.
Geopend met standaard, maar prima brood met dips. Op aanraden van velen de spareribs besteld: portiegrootte was voldoende en het vlees goed mals. De marinade kon ik niet goed thuisbrengen, de nasmaak was namelijk wat bitter, mogelijk iets te ver gecarameliseerd. Bijgerechten bestaan uit een salade en knapperige friet. Afgesloten met een perfecte creme brule en limoentaartje. Service en decor goed. Al met al een prima eetcafe om gezellig een aantal uurtjes door te brengen.
Nadine G.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Afgelopen weekend weer heerlijk gegeten bij de Grote Frederik! Dit restaurant staat inmiddels op ons vast lijstje:) Fijne ambiance, goede prijzen voor wat je krijgt en heerlijk eten. Tevens sfeervol en rustig gelegen! Vriendelijk personeel wat plezier uitstraalt in hun werk, leuk om te zien!
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Misschien wel de beste spareribs van Groningen en ver daarbuiten. Een goed verstopt eetcafé in de Oosterpoort. Geen zin in koken, maar wel in spareribs ? Dat is een eenvoudige keuze.
Vriendelijke personeel met een persoonlijk tintje. Altijd een plezier om hier te komen.
PetraWij .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Gezellige sfeer, aardige bediening. Lekker eten, maar niet goedkoop. Minpunt dat je geen glas of karaf kraanwater mag hebben, terwijl we al meer dan 5 drankjes hadden besteld. Waarom doet de Nederlandse horeca daar toch vaak zo benepen over?
Smit41 S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hier de afgelopen jaren heel vaak gegeten. Altijd heerlijk, prima sfeer, leuke mensen. Ze mogen alleen wel iets vaker de kaart vernieuwen.
Absoluut aan te raden.
Batelaaj .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Ik was op zoek naar een betaalbaar en gezellig eetcafé waar je ook nog goed kon eten. Ik had mijn vriendin verrast op een etentje en bios en na wat googlen kwam ik bij De Grote Frederik terecht. Mede na recensies van deze site maar een reservering geplaatst voor 18.45 op zaterdagavond voor valentijnsdag (was aan te raden aangezien het eetcafé niet zo groot was). We gingen met de auto en die konden we prima kwijt ondanks het betaald parkeren in de buurt. Bij binnenkomst mochten we een tafeltje uitzoeken en kozen een tafel niet al te dicht bij de toiletten.
Al snel werden we vriendelijk geholpen en kregen een schaaltje olijven en de menukaart. Deze bestond uit een A4 onderlegger met 4 losse, mooi ontworpen bladen: de voorgerechten, hoofdgerechten, desserts en de drankjes. We begonnen met een lekker speciaalbiertje en een appelsap ( Jammer dat de drankjeskaart niet apart op tafel stond) . Aangezien mijn vriendin geen grote eter is, kozen we voor het warm Turks brood met gezouten boter en Ricola pesto. Heerlijk voorgerechtje. Mijn vriendin koos voor de daghap, een rendang met rijst en ik had wel zin in de spareribs met frites en salade. Deze werden al redelijk snel geserveerd en zagen er prachtig opgemaakt uit. De salade werd n een wekpotje erbij geserveerd, erg leuk. Het smaakte allemaal fantastisch en we moesten ons best doen om alles op te krijgen. Minpuntje was dat er geen citroenwater en extra servetten bij zaten om je handen goed schoon te maken.
Als dessert kozen we voor de proeverij met zijn tweeën. Crème brûlée, chocoladetaart met vanille-ijs en slagroom en limoentaart met limoensorbet. We werden hier echt verwend.
Al met al een geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar.
Bram K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Eten voor een concert in de Oosterpoort kun je beste doen bij De Grote Frederik. Ze houden er echt rekening mee en vragen hoe laat je uiterlijk weg wil. Het enige wat ze niet kunnen beïnvloeden is je eigen kauwsnelheid. De kaart was verrassend: curry, poon, mulfilet, Tagliata di Manzo , getrancheerde bavette (rundvlees) met gedroogde tomaatjes, rucola en Old Amsterdam, lamshammetje, maar ook gewoon spareribs. De presentatie van de gerechten was met zorg gedaan en de bediening vriendelijk en snel. Het eten is echt een verrassing als je uitgaat van een eetcafé. Maar het is natuurlijk wel een eetcafé qua sfeer en aankleding. En de prijs is heel redelijk.
DhrBB .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Super leuke tent met personeel dat zeer vriendelijk en attent is.
Leuke muziek ook, en een mooie uitgebreide kaart . Voor elk wat wils
We waren met een klein groepje en iedereen was het er over eens:
Het eten was super!

Zelf gemaakte viskoekjes en een lamsbout ( geen boutje)
Daarbij de keuze uit speciaal bier en / of leuke wijnen.
Een aanrader !