De Grote Frederik

Zondag Gesloten

Voordelig
Just K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Alles wat een eetcafé moet hebben en meer. Prima kwaliteit van het eten dat een eetcafé echt wel overtreft. Geen ruime keus, wat als voordeel heeft dat elk gerecht klopt. Prima wijnen waarbij hetzelfde geldt. Relaxed zitten en personeel dat weet wat persoonlijke service en aandacht is. Een plek met karakter.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was al weer even geleden maar via een vriendin kwam ik weer in De grote Frederik terecht. We waren vroeg maar de zaak zat al redelijk vol. -later bomvol dus reserveren- We bestelden knoflookbroodjes en porchetta, langzaam in de oven gegaard buikspek op z'n Italiaans volgens de dame in de bediening. De broodjes waren lekker maar de buikspek was heerlijk! Als hoofdgerecht hadden we de Spareribs en tonijnsteak. Echt lekker en wat fijn dat er gevraagd wordt hoe je de tonijn gebakken wilt hebben. Rood was ook echt rood! Een fijne Chardonay en een IPA van 't IJ (leuk die biertjes) maakten het helemaal af. We hebben een erg gezellige avond gehad. Erg goed eten mooie zaak en gezellige bediening die de nodige humor hebben. Dikke aanrader in Grunn.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zeer sfeervol buurtrestaurant in de Oosterpoort met een uitstekende bediening (hoi Mathilde!) Het warme Camembert-voorgerechtje was niet super, maar wel smaakvol. Het hoofdgerecht (de Bavette) was heel lekker! Aanrader!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Gisteren met een groep in dit kleine eetcafe gegeten.
Geopend met standaard, maar prima brood met dips. Op aanraden van velen de spareribs besteld: portiegrootte was voldoende en het vlees goed mals. De marinade kon ik niet goed thuisbrengen, de nasmaak was namelijk wat bitter, mogelijk iets te ver gecarameliseerd. Bijgerechten bestaan uit een salade en knapperige friet. Afgesloten met een perfecte creme brule en limoentaartje. Service en decor goed. Al met al een prima eetcafe om gezellig een aantal uurtjes door te brengen.
Nadine G.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Afgelopen weekend weer heerlijk gegeten bij de Grote Frederik! Dit restaurant staat inmiddels op ons vast lijstje:) Fijne ambiance, goede prijzen voor wat je krijgt en heerlijk eten. Tevens sfeervol en rustig gelegen! Vriendelijk personeel wat plezier uitstraalt in hun werk, leuk om te zien!
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Misschien wel de beste spareribs van Groningen en ver daarbuiten. Een goed verstopt eetcafé in de Oosterpoort. Geen zin in koken, maar wel in spareribs ? Dat is een eenvoudige keuze.
Vriendelijke personeel met een persoonlijk tintje. Altijd een plezier om hier te komen.
PetraWij .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Gezellige sfeer, aardige bediening. Lekker eten, maar niet goedkoop. Minpunt dat je geen glas of karaf kraanwater mag hebben, terwijl we al meer dan 5 drankjes hadden besteld. Waarom doet de Nederlandse horeca daar toch vaak zo benepen over?
Smit41 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hier de afgelopen jaren heel vaak gegeten. Altijd heerlijk, prima sfeer, leuke mensen. Ze mogen alleen wel iets vaker de kaart vernieuwen.
Absoluut aan te raden.
Batelaaj .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Ik was op zoek naar een betaalbaar en gezellig eetcafé waar je ook nog goed kon eten. Ik had mijn vriendin verrast op een etentje en bios en na wat googlen kwam ik bij De Grote Frederik terecht. Mede na recensies van deze site maar een reservering geplaatst voor 18.45 op zaterdagavond voor valentijnsdag (was aan te raden aangezien het eetcafé niet zo groot was). We gingen met de auto en die konden we prima kwijt ondanks het betaald parkeren in de buurt. Bij binnenkomst mochten we een tafeltje uitzoeken en kozen een tafel niet al te dicht bij de toiletten.
Al snel werden we vriendelijk geholpen en kregen een schaaltje olijven en de menukaart. Deze bestond uit een A4 onderlegger met 4 losse, mooi ontworpen bladen: de voorgerechten, hoofdgerechten, desserts en de drankjes. We begonnen met een lekker speciaalbiertje en een appelsap ( Jammer dat de drankjeskaart niet apart op tafel stond) . Aangezien mijn vriendin geen grote eter is, kozen we voor het warm Turks brood met gezouten boter en Ricola pesto. Heerlijk voorgerechtje. Mijn vriendin koos voor de daghap, een rendang met rijst en ik had wel zin in de spareribs met frites en salade. Deze werden al redelijk snel geserveerd en zagen er prachtig opgemaakt uit. De salade werd n een wekpotje erbij geserveerd, erg leuk. Het smaakte allemaal fantastisch en we moesten ons best doen om alles op te krijgen. Minpuntje was dat er geen citroenwater en extra servetten bij zaten om je handen goed schoon te maken.
Als dessert kozen we voor de proeverij met zijn tweeën. Crème brûlée, chocoladetaart met vanille-ijs en slagroom en limoentaart met limoensorbet. We werden hier echt verwend.
Al met al een geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar.
Bram K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Eten voor een concert in de Oosterpoort kun je beste doen bij De Grote Frederik. Ze houden er echt rekening mee en vragen hoe laat je uiterlijk weg wil. Het enige wat ze niet kunnen beïnvloeden is je eigen kauwsnelheid. De kaart was verrassend: curry, poon, mulfilet, Tagliata di Manzo , getrancheerde bavette (rundvlees) met gedroogde tomaatjes, rucola en Old Amsterdam, lamshammetje, maar ook gewoon spareribs. De presentatie van de gerechten was met zorg gedaan en de bediening vriendelijk en snel. Het eten is echt een verrassing als je uitgaat van een eetcafé. Maar het is natuurlijk wel een eetcafé qua sfeer en aankleding. En de prijs is heel redelijk.
DhrBB .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Super leuke tent met personeel dat zeer vriendelijk en attent is.
Leuke muziek ook, en een mooie uitgebreide kaart . Voor elk wat wils
We waren met een klein groepje en iedereen was het er over eens:
Het eten was super!

Zelf gemaakte viskoekjes en een lamsbout ( geen boutje)
Daarbij de keuze uit speciaal bier en / of leuke wijnen.
Een aanrader !
Jasper L.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Al meerdere keren gegeten bij de Grote Frederik. Op het eerste gezicht een klein en gezellig buurtrestaurantje. Wat kun je verwachten denk je de eerste keer... Nou, de lekkerste spareribs van Groningen, goede wijnkaart, prima speciaalbiertjes. Eigenlijk is alles lekker. De kwaliteit is ver boven wat je mag verwachten voor een buurtrestaurantje/eetcafe. Ook de bediening is top! De gastvrouw is relaxed en vrolijk. Bij ons tweede bezoek herinnerde ze ons nog, wat ons meteen erg op ons gemak deed voelen. Prijs kwaliteit is buitengewoon. Een echte aanrader!!
Lotte_fr .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Leuk, gezellig buurt-eetcafé. Vriendelijke bediening en typische café inrichting zorgen voor een prettige sfeer. De kaart is beperkt en niet zo verrassend, maar wat wordt geserveerd is smakelijk. Iets meer verrassing op de kaart zou wel fijn zijn. Wel is alles betaalbaar en passend bij de kwaliteit. Echt wat je verwacht van een eetcafé. Geen pretenties, maar gewoon goed eten.
G-Dog .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heel prima eetcafé. Broodje vooraf en als hoofdgericht sliptong die erg lekker was. Bediening was op een gegeven moment wel klaar met de avond en begon alvast luidruchtig op te ruimen.
Wel wat aan de prijs voor een eetcafé.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Heerlijk buurtrestaurant. Heerlijke ribs, goede wijnkaart, prima speciaalbiertjes. Bediening die in je dit soort restaurants wil hebben; relaxed en vrolijk, voelde me erg op mijn gemak. Prijs kwaliteit is goed op orde. Kom d'r weer!
LongTallErnie .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Verrassend. Klein eetcafe achter de Oosterpoort. Ideaal voor een combinatie met een concert. Wij hebben hier met 5 personen gegeten. De ontvangst is bijzonder vriendelijk. Joviale (jonge) mensen, met hart voor de zaak. Amicaal, humoristisch.
De sfeer is open en warm. Wel klein en heel dicht op elkaar. Stoeltjes echt te minimaal. Tijd voor een kleine investering hierop.
Het eten maakte echt veel goed. Ik was blij verrast met een rendang op het menu. Toch een persoonlijke favoriet. En ja...in dit eetcafe maken ze dus een heerlijke, smaakvolle rendang. Niet te zwaar gekruid, maar goed op smaak.
De Argentijnse Malbec paste er prima bij.
Tsja, gewoon een prima plek om te eten.
ME D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Een week geleden op woensdag gegeten voor de eerste keer. Erg lekker gegeten, heeft uitstraling van een eetcafe. Doet een beetje denken aan een eenvoudig eetcafe in Zuid Europa waar je blij verrast wordt door de kok.
Elizee .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij de Grote Frederik. Het decor en de prijzen doen denken aan een gezellig eetcafé, maar het eten is vele malen beter dan een eetcafé!
Vooraf warm Turks brood met rucola pesto en gezouten boter gegeten en een mosterdroomsoep. Beide erg lekker!
Als hoofdgerecht heerlijk vlees, Bavette met old Amsterdam was lekker mals. Zelfgemaakte frietjes en een lekkere salade erbij maakte het compleet. Ook de Longhaas met gorgonzola saus was erg lekker.
De bediening is vriendelijk en snel, de prijs/kwaliteit verhouding is super!
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Dit typische informele buurt eetcafé heb ik meerdere keren aangedaan en iedere keer ben ik qua prijs /kwaliteit verhouding niet teleurgesteld. De eendenborst, longhaas en bavette, met de zelfgemaakte friet en groente waren smakelijke gerechten. De koffie is er niet echt een geweldige afsluiting, maar al met al krijg je waar voor je geld en is het een prima stek om in Groningen-Zuid(/Oost) te eten.
Olaf L.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Al meer dan tien jaar weg uit onze studentenstad en nu terug in het eetcafe dat we destijds graag bezochten. En het viel niet tegen! Kwaliteit van dit archetype eet-cafe is verrassend opgemaakt en lekker eten, tegen een nette prijs. Leuke kaart met veel variatie en prettige bediening. De zaak zelf zou wel een likje verf kunnen gebruiken maar je zou het ook 'charmant' kunnen noemen.