De Grote Beer

Rembrandtstraat 27 2311 VV Leiden Nederland Kaart

Over restaurant De Grote Beer

Lekker eten en vermaak

Hier is de kaart Europese georiënteerd, denk aan escargots, spinazie-tagliatelle en Hollandse biefstuk. Het Theaterdiner is een avondvullend programma, met een 4-gangendiner en optredens van Tartuffe die bijzondere sketches en liedjes opvoeren. Er is een verwarmde serre of je kan buiten zitten op het terras waar groen gras en het water je omringen. Regelmatig zijn er jazz avonden en je kunt hier altijd een high wine of high tea organiseren.

Meer informatie over restaurant De Grote Beer

6,8
Erg kort
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
De locatie van de Grote Beer is super, vlakbij het centrum en aan de Witte Singel. Steiger voor de deur, bootjes varen voorbij. Een groot terras aan het water en een mooie serre voor als het wat kouder is. Ze hebben lekkere bieren op de tap en in de fles. Wij genoten van een lekkere Texels Skuumkoppe van de tap. En een paar bitterballen. En een borrelhap met chorizo, salami en Parmaham. De borrelhap geserveerd met een beetje sla, gedroogde tomaatjes en olijven. Niks mis mee, alleen was de Parmaham geen Parmaham, maar rauwe ham. Ober gezegd, maar die kwam uit de keuken met de mededeling dat het toch echt Parmaham was. Wij snijden zelf Parmaham op de snijmachine en dit kwam niet in de buurt. Dan nog maar een paar bitterballen. Die kwamen heel snel. Te snel bleek. Wel bruin, maar nog bevroren van bInnen! Misschien zat de kok al met zijn hoofd bij het Leids Ontzet?
Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Restaurant op een leuke locatie aan het water waar je leuk buiten kunt zitten met goed weer, bij iets minder weer zit je leuk in de serre met toch een beetje buiten gevoel.
De aankleding in het restaurant zelf is prima, maar niet bijzonder. De tafels buiten zijn wel aan vervanging toe. Diepe putten en niet meer schoon te krijgen. Niet even hygiënisch naar mijn inzien.

De kaart is leuk en afwisselend en de prijzen zijn prima. De kwaliteit van het eten is goed, maar niet top, maar dat is ook niet wat je zou moeten verwachten voor die prijs.
Wat erg jammer is en daar herken ik me in bij de andere recensies is dat er echt gewerkt moet worden aan de kwaliteit van de bediening. De meiden zijn aardig, maar zijn duidelijk niet erg ervaren. Je moet ze zelf steeds aanspreken als je iets wilt bestellen of als je nog een drankje wilt. Jammer want zo loopt de eigenaar omzet mis. Wanneer ze bij een andere tafel zijn geweest kijken ze niet eerst even om zich heen of ze nog andere mensen van dienst kunnen zijn maar gaan gelijk weer door naar binnen. Dit is zonde.

Al met al leuk om hier te eten in een ongedwongen sfeer, maar er zijn zeker nog wat verbeter puntjes.
Cor-janssen .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Alles oke. Ruimte was eenvoudig en niet overal even schoon. Met name de raamdorpels. Over het algemeen alles ruim voldoende.
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Even wezen lunchen bij De Grote Beer in Leiden. Leuke plek, lekker aan het water. De droge witte wijn (Frans?) was erg lekker. Onze lunch bestond uit het notenbrood met geitenkaas en honing en het broodje met zalm en brie. Beide lekker, beetje weinig brie bij de zalm.
Het eten scoort dus goed en de plek aan het water maakt dat ook het decor een goede score krijgt. De service krijgt een zesje. Dit omdat er smoezelige bierviltjes op tafel lagen, de asbak niet geleegd was en hoewel de serveersters zeer vriendelijk waren, had de bediening wel iets oplettender gemogen.
Een beetje een stoorzender vond ik het tafeltje naast ons waar medewerkers samen zaten te roken. Iets te onverschillig naar de omgeving toe, vond ik.
Flurps .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Lekker gegeten in dit restaurant dat wat uit de loop ligt. De serre waar wij zaten was vrijwel leeg deze vrijdagavond. De bediening was vriendelijk en vlot. De mixed grill was goed bereid en de soep vooraf heerlijk. Waarschijnlijk overdag of in de zomer wat voller hier.
LekkereteninNL .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Zondag 20 september hier geluncht met familie. Lokatie is aardig. Wat direct opviel was het personeel,dat hing aan de bar en zeer ongeïnteresseerd was. Gedag zeggen was moeilijk. Tijdens eten serveren traag en treurig. Brood was snel op en nadat bijna alles op was kregen we nog een kroket. Toen deze bijna koud was kregen we er brood bij.
Erg jammer van de sfeer. Voor iets gezellig kan je beter verder kijken.
SlamatMakan .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Vorige week woensdag met 2 oude vrienden hier gegeten. Hel was al bijna half negen en prachtig weer. Wij kozen ervoor om in het veranda te zitten. het ziet er heel gemoedelijk uit. Prachtige uitzicht op de tuin en singel. Vriendelijk en attente bediening. Ik bestelde een glas wijn en vroeg er een glas water bij. Hierop werd door de bediening voorgesteld om een karaf water neer te zetten met 3 glazen erbij. Dat scoort; én geen glas consumptie minder gedronken. Aanrader voor alle etablissementen in Nederland! Zou standaard moeten zijn.
We bestelden mixed grill, saté en biefstuk. Alle gerechten goed bereid en ook aandacht voor gevarieerd groente op het bord. Al met al een zéég goed prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader
Flikker .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Vanavond heerlijk hier gegeten. Ondanks een drukke avond was het personeel zeer attent en hoefde we niet lang te wachten op ons eten. Fijne ambiance en een mooie locatie. Aanrader!
Camiel K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Hier gisteren weer eens gegeten. De service was goed, maar het eten was drama.
Als je een biefstuk bakt, moet je die daarna laten rusten kok. Anders onstaat er bij aansnijden een enorme bloedplas op het bord. Niet echt smakelijk! Mijn buurman had de mixed gril. Hij vroeg zich af of dit een kleine snack was. Byzonder klein portie. Dus geen aanrader voor eten. Voor drinken is de locatie wel ok.
TvW .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Op de kaart voor elk wat wils. Vlotte en correcte bediening.
Iedereen ging voor 2 voorgerechten.
De Bretonse vissoep was matig van kwaliteit: te zout en weinig inhoud. De salades zagen er goed uit en smaakten ook prima. De prijs kwaliteit verhouding in orde.
HannekeBl .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Vorige week bij het Tartuffe Theaterdiner geweest, wat een topavond! Vriendelijke bediening, vooral 1 jongeman die zelf alle liedjes meezong, en het eten was lekker. Ik had een salade met gerookte kipfilet, een soepje, varkenshaas met pepersaus en een brownie-ijstaart als dessert. Toch knap dat de hele zaal steeds tegelijk het eten kreeg, zonder lang te moeten wachten. Het optreden van Tartuffe was fantastich, ouderwets avondje lachen!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
We aten hier met een grote groep op het prachtige terras aan de singel. Hierdoor een goede ambiance. Echter, personeel was wat sloom en het duurde lang voordat we allemaal ons eten hadden. Eten was van matige kwaliteit, en stond niet in verhouding met de prijs. Eén van ons bestelde lamsrack met honing-tijmsaus die naar rode wijnsaus smaakte, maar volgens personeel echt honing-tijmsaus was. Ik zou dit restaurant niet aanraden, voor deze prijs kan je beter eten in Leiden.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Eerst gezellig geborreld op het leuke terras aan het water. Daarna naar binnen voor het diner. Vroeger was het een gezellig bruin restaurant, nu was alles wit geschilderd zonder visie, heel sfeerloos. Het eten was wel goed, alleen was 1 klein bakje patat niet zo veel voor 4 volwassenen. De bediening was niet aardig, een arrogante jongen die het allemaal teveel was. Na het hoofdgerecht lieten ze ons maar zitten en stonden te kletsen aan de bar met de rug naar ons toe. Weinig enthousiasme, met veel moeite konden we er achter komen welke kazen het kaasplankje bevatte. We hebben ook nog fooi gegeven, maar vertrokken zonder een groet, heel onverschillig.
Jannette1990 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2013
Het is niet m'n hobby negatieve recensies te schrijven, maar deze keer kan ik er niet omheen. Toch wel flink teleurgesteld na het bezoek van dit restaurant. Verwachtte er echt iets van! Het eten viel enorm tegen, de gangbare en simpele gerechten zijn lekker, zoals de carpaccio, de gerookte zalm, maar de bereiding van de meer ingewikkelde producten laat te wensen over. Of misschien was de kwaliteit van de producten onvoldoende. De marinade bij de lamsrack was misselijkmakend en natuurlijk geeft een vetlaagje het stukje vlees meer smaak, maar dit was téveel vet. Ook de desserts vielen tegen, de cheesecake was veel te luchtig en meer een kwarktaart dan een cheesecake, de romigheid ontbrak en de topping was mierzoet. Eigenlijk was alleen alles wat niet huisgemaakt was lekker, zoals het ijs en het broodje vooraf, dat vind ik triest. Ik ben minder teleurgesteld wanneer je in een goedkoper restaurantje eet, maar dat is in dit geval niet zo, je betaalt voor alleen het diner al tegen de 40 euro p.p. Bediening vind ik zelf ook belangrijk, maar helaas was de madame die ons bediende arrogant en onaardig. Het stokbroodje en het voorgerecht kwamen tegelijk, terwijl je toch aanneemt dat je eerst het broodje krijgt en vervolgens pas het voorgerecht.
Ze deed niets meer dan noodzakelijk en er kon geen enkele glimlach vanaf. De locatie maakt heel veel goed, maar ik zou enkel terugkomen voor een wijntje (die was dan wel weer heel lekker) op het (zonnige) terras aan het water.
Eend-2 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Zondag 30 sept. '12 een high tea gehad met 4 personen. We zaten in de zon in de serre, waardoor veel smolt (chocoladekoekjes/bonbons, slagroom) en het echt te heet was. (in die zin zou decor slecht zijn; maar uitzicht is mooi)
De High Tea was bedroevend. De kip- en zalmsandwiches waren gewoon plakjes die je zelf ook zo zou kunnen maken m.b.v. vlees-/viswaren uit de supermarkt. De koekjes leken ook supermarktkwaliteit. De scones waren te droog. Voor die prijs kan je elders een veel betere High Tea krijgen. Erg jammer; aangezien de lunchbroodjes meestal prima zijn. De High Tea lijkt meer bij elkaar gekocht dan vers en met goede smaak gemaakt.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Vandaag met zes personen gegeten bij dit restaurant. Zelf had ik het duo van makreel en forel. Goede portie voor een voorgerecht en erg smakelijk met een goede saus. De rest van de voorgerechten was ook erg goed.

Vervolgens duurde het lang voordat het hoofdgerecht kwam, maar het geweldige decor met zicht op de grachten maakt veel goed. De hoofdgerechten zelf vielen wat tegen. Zo was de biefstuk bij de mixed grill taai bijvoorbeeld en waren beide varkenshaaasmedaillons doorbakken, terwijl dit maar bij 1 gevraagd was. Op deze kleine dingen na was het goed eten.