De Groene Weyde

Nieuwe Ebbingestraat 149 9715 BA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Groene Weyde

Eetcafe volgens klassiek recept

De Groene Weyde is een restaurant met een rijke geschiedenis, iets wat je aan de buitenkant al terugziet aan de oude voorgevel. Het team zorgt voor een gemoedelijke avond, waar vele kwaliteitsproducten de revue passeren. Alles is in balans, dus ook aan de groenten is gedacht. Geen zin in vlees? Dan staat er altijd een dagverse vis - of een vegetarisch gerecht - op het menu.

Meer informatie over restaurant De Groene Weyde

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

woensdag t/m zondag vanaf 17:00 uur
maandag & dinsdag gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Groene Weyde

jaap H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Lekker eten en een overzichtelijke kaart. Bediening erg prettig.
janfam .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Met een goede vriend gegeten in De Groene Weyde. De ontvangst en bediening was vriendelijk en correct. De ambiance is een sfeervol eetcafé, helaas was het wel heel erg rustig in de zaak. De menukaart is compact met creatieve benamingen, maar er is voldoende keuzevariatie. Mijn hoofdgerecht was het runderstoofpotje. Het was op zich goed vlees en een royale portie, maar het vlees was niet zo zacht als het hoort te zijn wat mij persoonlijk betreft. Het werd in een schaaltje opgediend , waarom niet in een leuk klein pannetje? Het bord was verder gevuld met een heerlijke gepofte aardappel, een goed smakende stoofpeer, een gekookte tomaat en een stukje hartige taart. Daarbij een goed gevulde schaal met prima frites en een/de overheerlijke rode bietensalade. Het dessert was de panna cotta. Deze was erg mooi opgediend en het smaakte voortreffelijk. De avond werd afgesloten met een prima kop koffie. Samengevat was het een goede eerste ervaring.
Cecile D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Eten was goed, bediening netjes maar sfeer ontbrak. Het voelde als doorstroom.. niet persoonlijk.. koel. Helaas niet voor herhaling vatbaar.
Minke H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Promotiefeestje gegeven, was perfect geregeld! Uitstekende service en iedereen heeft heerlijk gegeten. In overleg was zeer veel mogelijk, waardoor het extra persoonlijk is geworden.
Ida H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk gegeten, een uitstekende, vriendelijke bediening!
Botsje B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk gegeten in dit gezellige eetcafee. Aardige bediening!
Jantinus V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Leuk adres om lekker te eten met vriendelijke bediening
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Heerlijk gegeten, vlotte bediening. De maaltijden zagen er verzorgd uit. Goed stukje vlees , de bietensalade was overheerlijk. Het toetje panna cota met een topping van bosvruchten maakte ons etentje compleet.
Itamar K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
We eten hier zo een twee keer per jaar. Vorige week weer en het was weer heerlijk! Altijd een prettige sfeer, leuke, vlotte bediening en ontzettend lekker eten. Bij het dessert had ik de neiging om het bord erbij op te eten; zo ongelooflijk lekker vond ik het!
Antoon W.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Mooie locatie aan het Noordenplantsoen. Jonge bediening. Niet heel allert maar wel gezellig.
Leuke vegetarische gerechten. Erg genoten.
Wel stevige restaurantprijzen voor een eetcafe-entourage.
Toch kom ik zekere nog eens terug
C J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Goed gegeten voor een prima prijs. De porties waren ruim voldoende. De sfeer is prima. Het hoofdgerecht best of both worlds is wel echt een aanrader!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Prima eten, vriendelijke bediening, gemoedelijke sfeer.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Heerlijk gegeten in dit leuke restaurant. Zowel de vegetarische als vleesgerechten waren heerlijk. De jus was echt fantastisch over het vlees ( gerecht best of booth worlds) en de bladerdeeghapjes met gorgonzola waren ook erg lekker. De porties waren precies goed en de service was vriendelijk en laagdrempelig. Fijn eetcafé op een mooie locatie. P.s. Ook een fijn terras tegenover het plantsoen.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het eten was prima, en de sfeer prettig. Maar de bediening liet te wensen over. Er werden drankjes en wensen vergeten, en we moesten lang wachten tot de bestelling werd opgenomen. Ook kwam het eten niet tegelijk de keuken uit, waardoor we op elkaar moesten wachten en het eten koud werd. Het is echter lekker eten voor een prettige prijs, en de bediening was erg aardig.
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Ik kwam hier voor de eerste keer. het was aangeraden door meerdere mensen. En ik was niet verrast dat ze het aangeraden hadden. Werkelijk een heerlijk plekje om te zijn. Eten gewoon heerlijk en eerlijk. Ik had gevraagd om een rustig plekje en dat ook gekregen maar de indeling van het restaurant is gewoon erg goed en vriendelijk voor de gasten. In zijn geheel zeker een aanrader om weer te gaan eten. Als extra op het menu staan twee combi gerechten van zowel vlees als vegetarisch gerecht en dat vond ik super.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten..leuke bediening en relaxte sfeer..vond alleen de tafels te veel op elkaar
Kassa N.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Geweldig eten super kwaliteit en gezellige lokatie! Voor hoofd en nagerecht alles kwaliteit ook de bediening goed prijs kwaliteit zeker boven verwachting
andre V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Lekker drie gangen menu gehad. Eten was heerlijk. Goede service en gezellige sfeer. Nog altijd fijn om te komen. Bediening was vriendelijk en losjes. Zeker de moeite waard om een keer te te gaan eten.
A K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik heb samen met mijn oud collega's heerlijk gegeten. We hebben lekker kunnen na zitten, zonder weggekeken te worden! Voor herhaling vatbaar.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
lekker gegeten niet te duur leuke gerechten buiten de kaart en prima op smaak. komen zeker terug. Leuk dat er ook gerechten buiten de kaart om zijn.