De Groene Weyde

Nieuwe Ebbingestraat 149 9715 BA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Groene Weyde

Eetcafe volgens klassiek recept

De Groene Weyde is een restaurant met een rijke geschiedenis, iets wat je aan de buitenkant al terugziet aan de oude voorgevel. Het team zorgt voor een gemoedelijke avond, waar vele kwaliteitsproducten de revue passeren. Alles is in balans, dus ook aan de groenten is gedacht. Geen zin in vlees? Dan staat er altijd een dagverse vis - of een vegetarisch gerecht - op het menu.

Meer informatie over restaurant De Groene Weyde

• : Gratis parkeren in de buurt & betaald parkeren in de buurt

woensdag t/m zondag vanaf 17:00 uur
maandag & dinsdag gesloten

Marina V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Ik kwam hier voor de eerste keer. het was aangeraden door meerdere mensen. En ik was niet verrast dat ze het aangeraden hadden. Werkelijk een heerlijk plekje om te zijn. Eten gewoon heerlijk en eerlijk. Ik had gevraagd om een rustig plekje en dat ook gekregen maar de indeling van het restaurant is gewoon erg goed en vriendelijk voor de gasten. In zijn geheel zeker een aanrader om weer te gaan eten. Als extra op het menu staan twee combi gerechten van zowel vlees als vegetarisch gerecht en dat vond ik super.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten..leuke bediening en relaxte sfeer..vond alleen de tafels te veel op elkaar
Kassa N.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Geweldig eten super kwaliteit en gezellige lokatie! Voor hoofd en nagerecht alles kwaliteit ook de bediening goed prijs kwaliteit zeker boven verwachting
andre V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Lekker drie gangen menu gehad. Eten was heerlijk. Goede service en gezellige sfeer. Nog altijd fijn om te komen. Bediening was vriendelijk en losjes. Zeker de moeite waard om een keer te te gaan eten.
A K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik heb samen met mijn oud collega's heerlijk gegeten. We hebben lekker kunnen na zitten, zonder weggekeken te worden! Voor herhaling vatbaar.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
lekker gegeten niet te duur leuke gerechten buiten de kaart en prima op smaak. komen zeker terug. Leuk dat er ook gerechten buiten de kaart om zijn.
jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
We hebben hier met z'n drieen een drie gangen menu gegeten. Vooraf een grof gesneden tartaar, die iets meer op smaak had mogen zijn gebracht met peper en zout (zelf dus gedaan). Daarna de daghap "wat de pot schaft": een trio van gevogelte, erg smakelijk! En een proverij van huisgemaakte gerechtjes als desert. Nadat alles schoon op was, wat betekent dat het goed gesmaakt heeft, hadden we geen honger meer maar de porties hadden wat groter gemogen. Wellicht een iets uitgebreider voorgerecht en / of desert, aangezien die ook redelijk duur waren voor de grootte. Al hadden wij het 3 gangen menu voor een prijs van ongeveer 25 euro.

Een vlotte, vrolijke en vriendelijke service. Niets op aan te merken. Zelfs met vol terras ging alles erg vlot!
Calombaris .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De Groene Weyde is een zeer verrassend restaurant. In eerste instantie oogt het als een gezellig eetcafé waar je een lekker daghapje kan eten, maar niets is minder waar. De gerechtjes zijn erg verfijnd en kunnen zeker mee in het hogere segment. Bediening en decor is ook erg aangenaam. Ik kan iedereen aanraden hier eens een hapje te gaan eten. Het is er relaxt, er is een grote keuze uit biologisch/vegetarische gerechten en ook de drankenkaart is zeer uitgebreid.
Paul I.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Prima maaltijd, ruime keus ook uit vegetarische menu's, zorgvuldige bediening, goede sfeer. We hebben heel genoegelijk gegeten.
d.c.bakema-de.vos .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Het eten was heerlijk. Heel mooi opgediend. We hebben genoten . Het is zeker voor herhaling vatbaar. Vrienden van ons hebben het restaurant nu ook ontdekt. We hebben ook lekker buiten kunnen zitten op het terras.
mwilting .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Dit is voor mij ook zo'n adresje waar de prijs-kwaliteitverhouding ok voelt en waar ik het altijd naar mijn zin heb als ik lekker wil eten in een prettige sfeer en niet al te duur. Leuke menukaart met speelse namen. Voor ieder wat wils. Vlot personeel.
j.degeus .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het voorgerecht was dusdanig slecht van kwaliteit dat wij deze beoordeling geven. De zalmcarpaccio werd gepresenteerd op een warm bord en was zeer waterig van smaak. De smaak van zalm werd niet geproefd. HEt was alsof de zalm ontdooid werd op een warm bord en te vroeg opgediend. De uitstraling van het hoofdgerecht was eenvoudig en de smaak wel oké maar ook niet meer dan dat. Jammer want Iens gaf ons vooraf een totaal andere indruk.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Vooraf kregen we een origineel welkomstdrankje aangebonden, een attentie die zeldzaam is.
De kaart was gevarieerd en zelfs de daggerechten vertoonden een grote verscheidenheid/ Ik koos voor een sucadelapje, een gerecht dat weinig aangeboden wordt, mijn tafeldame voor tonijn in sesamkorst. Beide begeleid door een eenvoudige maar wederom gevarieerde en bovendien smakelijke garnituur van aardappel- en groentengerechten. Lekkere wijn en lekkere koffie. Leuke plek en prettig informele bedieing
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
een eetcafe waar je zelfs met een grote groep prima kan eten. driegangen voor een schappelijke prijs, met lekkere gerechten, die goed zijn klaargemaakt. aardappeltjes aan de zoute kant, toetje een aanvaardbare kleine portie.
YvonnevtO .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heb hier gegeten met een grote groep. Zaten aan een mooie lange tafel in het midden van het restaurant. Het groepsmenu was nog vrij uitgebreid en heb uiteindelijk voor de zalm carpaccio gekozen, lekker fris. Als hoofdgerecht " de gestoofde hertsukade". Erg lekker en mals. De bediening was uiterst service gericht. En de kok is erg creatief en flexibel, aangezien een tafelgenoot een kaartje had afgegeven ivm diverse allergieën. Top gedaan! De aankleding gaf mij wel een beetje een "kroeg"-gevoel, ipv een restaurant gevoel. Daarom geef ik daar een lagere score aan.
beanmrjb .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Dit eetcafe is aan te bevelen: goede prijs/kwaliteit verhouding en een vriendelijke bediening. En leuk om de geschiedenis van de Groene Weyde terug te lezen in de menukaart. Ga zo door !
Itamar K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Je moet ook een keer een tien durven geven! We komen regelmatig in de Groene Weyde, omdat je er zo heerlijk eet, het een lekkere losse sfeer heeft en de bediening er altijd vlot en enthousiast is. Deze keer was het eten gewoon geweldig. Helemaal als je de prijs in aanmerking neemt. Absolute topper!
Ivar D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Zo op de vrijdag, een sfeervol, gezellig en vol restaurant. Het eten is uitstekend, zowel voorgerecht (carpaccio), hoofdgerecht (de heerlijke hinde) als het na gerecht. Ook ontbreekt het niet aan bijgerechten, in het geval je een grote eter bent. De gerechten zien er stuk voor stuk mooi uit.

De bediening is oplettend, maar niet teveel aanwezig.

Zeker een aanrader!
jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Gisteravond hier voor eerst gegeten, we waren erg verrast door een heerlijke Biefstuk van de haas met kalfskroketjes. Gezellige gemoedelijke sfeer, wij komen snel weer terug.
Namine .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Wij hebben 26 mei hier met ons gezin gegeten. We hebben a la Carte gekozen. Bediening was vriendelijk. Het eten was lekker en vooral aan de desserts kon je zien dat ze ambachtelijk gemaakt werden. Wat ik alleen ik jammer vond is dat je nergens iets van decoratie tegen kwam. Niks van kaarsen, bloemen of iets van sfeer. Dit maakt toch dat ik niet gauw terug zou gaan ondanks dat ik heerlijk gegeten heb.