De Groene Weide

Meer informatie over restaurant De Groene Weide

Duur
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Enige tientalen jaren terug was De Groene Weide nog een ouderwets dorpscafé. Volgens mij heet het al jaren Hessel, naar de welbekende zanger/eigenaar. Je kunt er inmiddels ook goed eten.
E kwamen van het strand en dronken eerst elk een Weizenbier. Daarna bestelden we kabeljauwfilet en zeeduivel in parmaham. Het garnituur voor alle gerechten was hetzelfde maar de vis was uitstekend klaargemaakt en werd goed gepresenteerd. We namen beide de in de menukaart aanbevolen wijn, een Sloveense witte en een Chardonnay. Die laatste was wat zoetig voor mijn smaak, maar de Sloveen was erg lekker.
Als toetje panna cotta met passievruchtgelei, resp. trio van sorbet, en daarna koffie. Alles prima n orde. De prijs voor dit alles was € 96. Dat vinden we een beetje hoog, onder meer door de wijn. Maar je moet ook wat als je 20 soorten per glas aanbiedt.
Al met al een geslaagd bezoek.
Ravestijn .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Na 2 weken vakantie nogmaals naar dit restaurant voor de afsluiting. Vooraf een soort zalmrollade met kruidenkaas gedeeld. Zalm was vers en het gerecht smaakvol. Iberico wang als hoofdgerecht. Als wang liefhebber mag de Jus iets minder zout want dat komt die wang nog meer tot zijn recht. Kaasplankje na en tot mijn verrassing andere kazen dan 2 weken terug. Blijft een goed restaurant, tot volgend jaar!
Mariz S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Ik vond het een vrij treurig dorpje. Je zit aan een weg. Ook het pand mist sfeer.
We aten op het Terras en zodra Hessel het gevoel heeft dat iemand het misschien koud zal krijgen gaan het dakje erop. Erg sympathiek.

Goede menukaart.
Ik vond het eten ontzettend lekker. Heerlijke frietjes. De vissoep was goed. Salade. De pasta met paddestoelenroomsaus. Echt prima. De wijn was goed. De kinderen genoten ook van cranberry met appelsap.

De muziek van Hessel is zeer populair. Wij hoorden "het" niet maar hardstikke leuk dat ze van dinsdag t/m zondag veel publiek trekken. Is natuurlijk ook erg grappig. Een popster sfeer met een garderobe en mensen in een crew t-shirt bij de deur. Misschien zoals je in Frankrijk een rose helemaal te gek vindt en thuis dat gevoel helemaal niet hebt?

Veel complimenten voor de kok.
Matthieu V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Compacte kaart, geen toeters en bellen, gewoon uitstekende gerechten, goed klaargemaakt. Prima en vriendelijke bediening. En na de lekkere toetjes het ultieme dessert in de vorm van een optreden van Hessel.
HLA .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Zoals elke keer dat we op Terschelling zijn weer bij Hessel gegeten, en elke keer bevalt ons dat prima. Dit keer een tafel gereserveerd in het restaurant binnen, bij aankomst bleek de tafel aan een ander gezelschap vergeven( sorry, een vergissing), wij selecteerden daarop een tafel in de serre, dat bleek een goede keuze. De kaart is niet reusachtig uitgebreid, maar is gevarieerd met voldoende keuze. Mijn vrouw bestelde kabeljauw, werkelijk voortreffelijk bereid, ik at ribeye, ook helemaal niets op aan te merken, net zo min als op de erbij geserveerde frites. Ook verscheen er een schaaltje met warme groente, iets wat je niet vaak ziet. De lijst met wijnen was ruim voldoende, wij hadden geen moeite om iets smakelijks te selecteren. Afgezien van de slordigheid met de gereserveerde tafel viel er voor ons niets aan te merken op dit restaurant, sterker nog, het beviel uitstekend.
Giorgio6 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Geen bezoek aan Terschelling zonder een bezoek aan De Groene Weide van Hessel. Hij is in heel Nederland bekend en staat met dochter Tess regelmatig op het podium in zijn eigen restaurant. We hebben de indruk dat hij aan de muziek meer aandacht besteedt dan aan kaart en keuken. het restaurant is kaal en ongezellig, maar waarschijnlijk makkelijk om te toveren tot een concert- en feestzaal en dan oogt het vast anders! Het eten stelde teleur. De kaart is beperkt, maar dan kan wat erop staat toch heel lekker zijn. Dat was het niet. De zalm was droog, de geitenkaas in bladerdeeg weinig verrassend en ook de bijgeleverde groenten niet bijzonder. Voor een cafetaria was het niet slecht, maar de prijzen van de gerechten zijn hoger dan die van veel betere restaurants in de buurt. Een ding was prima in orde: de bediening, die was vriendelijk en alert. Voor het overige kun je De Groene Weide beter pas 's avonds laat bezoeken, voor een optreden van Hessel en Tess. Dat doen ze goed!
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Hier moet men het van de gezelligheid en evt. Het optreden in de avond hebben ( als je er van houdt) Overdag een wat 'dooie' plek. Weinig sfeer van zichzelf. Terras is een wel beetje leuk aangekleed. Verder blijft het op de een of andere manier zielloos. Niet goed aan te geven wat er mist. Eten is redelijk. Bediening erg vlak en ongeïnteresseerd.
Daar zou misschien meer eer aan te behalen zijn en de sfeer ten goede komen... Nu een plek om aan voorbij te fietsen. Menu en eten is ook niet bijzonder. Geen aanrader.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wat is hier aan de hand? Ben al vaak bij Hessel cs te gast geweest, maar was gedurende dit verblijf op Terschelling nogal teleurgesteld in de bediening. Men leek er niet zo'n zin in te hebben tijdens zowel nieuwjaarsnacht als zaterdagavond als zondagmorgen/middag... De mannen niet zo vriendelijk en de vrouwen niet attent. Ook de lunch was niet zo denderend. Ik besteed er verder geen woorden aan en ga ervan uit dat De groene weide de volgende keer weer top scoort!
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
We hebben hier eerste Kerstdag gegeten en hebben het enorm naar ons zin gehad. Zeer vriendelijke bediening en er werd goed rekening gehouden met mijn notenallergie. Als voorgerecht hadden we de Hollandse garnalen en carpaccio: heerlijk en mooi opgemaakt. Als hoofd allebei gebakken hertenrugfilet. Wederom heerlijk, vooral de vanille-portjus... erg lekker! Voor de kleine man een visstick, met frites en salade. Leuke presentatie in frituurmandje. Ook erg leuk voor kids: het podium & de spelletjeskast. We komen zeker nog eens terug!
MyriamZorn .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
We zijn met een gezelschap van vijf mensen gaan eten op het terras. Als het mooi weer is, zit je lekker in de zon, wordt het frisser dan gaat de overkapping dicht. Terras is gezellig, met prachtig getimmerde loungebanken en ook losse stoelen. In de winter brandt er een lekker warme kachel, maar dat was nu natuurlijk niet nodig. De kaart is niet heeel uitgebreid, maar er staan meer dan voldoende gevarieerde gerechten op. Alle groente komt uit eigen moestuin en is echt lekker gemaakt. De jonge mensen die bedienen zijn hartelijk en voorkomend. We hebben fantastisch lekker gegeten! Extra leuk is het dat later op de avond Hessel en Tess live zingen in het restaurant binnen. Dan is het een gezellige uitgaansgelegenheid op Terschelling voor alle leeftijden!
ThomW .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Geluncht op het terras. Eten was erg lekker, kwaliteit van de producten lijkt net wat hoger dan je normaal verwacht. Bijzonder lekker brood, speciale geitenkaas etc.
Wel jammer dat ze niet gewoon een eenvoudige snee bruin brood hadden voor ons kindje.
Redelijk aan de prijs, maar het eten was dan ook zeer prima.
Donny A.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
We hebben heerlijk gegeten, echt een aanrader!
En het optreden van Hessel en zijn dochter Tess was een geweldige ervaring.
Wij hebben genoten.
Komen hier zeker weer bij een verblijf op Terschelling.
Monique F.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Heerlijk gegeten, wat een verrassende recepten, ook voor het oog. Als je daarna ook nog het concert van Hessel en Tess bijwoont (gratis) heb je een topavond! Wat een geweldige plek, dit geldt trouwens ook voor het terras. Sfeer een dikke tien.
Thomas10 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
We hebben hier met zijn drieën, inclusief ons tweejarig zoontje, prima gezeten, gedronken en gegeten! En de kleine vermaakte zich prima in de gezellige serre. De service was uitstekend, heel attent (er bijvoorbeeld op wijzend dat een Jupiler malt wél 0,5% alc. bevat) en vlot, misschien wat erg vlot bij het voorgerecht. Maar goed, aangezien het ver buiten het toeristisch seizoen was, ook wel begrijpelijk. Eten en drinken heerlijk! - maar ook weer niet zo schokkend om de nogal hoge prijzen te rechtvaardigen. Kan best wat vriendelijker geprijsd, vonden wij. Los hiervan echter van harte aanbevolen.
Sjaakvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
We komen al jaren bij Hessel en als we het met kennissen en vrienden over Terschelling hebben maken we altijd zeg maar "reclame" voor Hessel. We hadden dit voorjaar al een keer gegeten bij Hessel en daarna de "Hesselshow". Eten goed en de show op z'n Hessels. Leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Daarom afgelopen zaterdag als verrassing met vrienden gegeten bij Hessel en daarna weer de "Hesselshow" en Tess niet te vergeten. Eten weer goed, netjes verzorgd en de bediening goed. Maar een smetje deze avond Hessel! We hebben met z'n vieren uitgebreid gegeten voor € 250,00 plus en met ruim wijn. Maar wat dacht je wat! Er moest extra worden betaald voor 2 karafjes "leiding" water! Alleen de discussie hier al over. Nu weten waarom je zo gek bent op "zoet" water! Zout nasmaakje! Gauw afschaffen Hessel!
Wilco En Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Bitterbal met kip en truffel vooraf, heerlijk. Daarna de tournedos, prima. Prijzen wat hoog, maar goed gegeten op een mooi terras
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Natuurlijk is De Groene Weide, lees Hessel, een begrip. Voor mij was het de eerste keer hier, voor mijn vrouw de zoveelste keer. We gingen er met name voor de sfeer naartoe, maar werden aangenaam verrast door het eten en de service.

De bediening was duidelijk zeer ervaren, rustig en zeer voorkomend. We konden het voorgerecht lekker buiten bestellen en later naar binnen, als het te koud zou worden. Het voorgerecht was dik scoren. Een heerlijke aspergesoep, met gerookte zalm en shiso purper. Misschien was de soep iets slapjes qua bite, maar de smaak overviel ons echt. Prima vol van smaak, mooie asperge erin en de zalm was gewoon top (op het eiland gerookt?).

Het hoofdgerecht was ook echt dik voor elkaar. Het vispotje, gestoomd in perfecte beurre blanc. Mooi op smaak en super vers. Aardappelpuree erbij en lekkere prei al dente. Ik had een ribbetje met lamsvlees, mooi in eigen jus. Salade als side dish viel wat tegen (te veel zuur in de vinaigrette) maar de gebakken aardappel was weer erg prima. Daar wordt met plezier gekookt.

Dan maar door met het nagerecht en daar viel ook de kok wat door de mand. De bosbessentaart was bijna van plastic. Ruim twee keer de toegestane hoeveelheid gelatine en dan met het toefje slagroom, de standaard aardbei en de munt. Kom op, dat kan echt heel veel beter. Alles bij elkaar wel een erg gezellige avond en het eten beter dan verwacht.
Hanseman .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Tijdens deze voorjaarsvakantie hebben wij twee keer gegeten bij Hessel. De eerste keer tijdens een zg. Macaroni avond. Je krijgt dan tegen een aantrekkelijk tarief plateservice. Een tweede keer hebben wij a la carte gegeten. De ambiance is goed en het personeel zeer vriendelijk, maar helaas zijn er aandachtspunten:
- Prijs versus kwaliteit: wij hadden twee voorgerechten, drie hoofdgerechten en een aantal consumpties. In totaal betaalden wij €110, behoorlijk aan de prijs,
- wachttijd: de tijd tussen voor- en hoofdgerecht was te lang. We hebben meer dan een uur zitten wachten.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Redelijk gegeten. Het was erg in stil in januari (hulde dat zo'n restaurant dan toch open blijft) , maar de bediening wist dat met veel gezelligheid op te vangen. Vissoep was uitstekend. Vegetarisch pennegerecht en blank angus was ook goed, maar niet echt speciaal. Tarieven zijn wel flink aan de maat. Zeker als daar geen optreden van Hessel bij is inbegrepen.
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2013
Soms kun je met te hoge verwachtingen gaan eten in een bepaald restaurant.
Voor ons gold dat voor het restaurant van Hessel, het was niet slecht, wel teleurstellend, de passie ontbrak op alle fronten.
Eind van het seizoen, misschien de oorzaak?
De serranoham van partner was prima, mijn vissoep, huisgemaakt, dan niet zo oké.
Beiden namen we als hoofdgerecht de angus ossenhaas, vlees met een erg grove structuur, best mals vlees, met de draad mee getrancheerd. Laat dat trancheren toch!
Daar bij gerekend dat de bediening niet uitblonk in attentie en er
evenmin in slaagde het gevraagde correct uit te voeren, heeft er toe geleid dat we voor de 2e keer deze week van een tip hebben afgezien.
Je bent betalende gast en dan wil je het gevoel hebben dat men jou bezoek waardeert.