De Groene Lanteern

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Judith V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Met 12 personen heerlijk gegeten. Alles was perfect. Zelf de spare ribs sweet chili genomen. Super aardig personeel. Als we in de buurt zijn gaan we zeker weer daar eten.
R. L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Zaterdagavond met tweeën in Café - Restaurant In d' Groene wezen eten, een klein gezellig Café - Restaurant in het centrum van Ouddorp zelf.

Het geheel bestaat uit een Café gedeelte met enkele tafeltjes en een Restaurant gedeelte, in dit laatste gedeelte hadden wij een tafel gereserveerd wat al snel geen overbodige luxe bleek te zijn.

Bij binnenkomst was onze tafel nog niet vrij en werden wij uitgenodigd om aan de bar iets te drinken. Een mooie gelegenheid om alles eens goed gade te slaan, een mooi klein Cafétje wat op het eerste gezicht erg gezellig oogde en waar veel vaste klanten leken te komen.

Na pakweg 30 minuten werden wij naar onze tafel gebracht, deze ruimte kon plusminus 50 gasten herbergen. Erg rumoerig maar ook heel erg gezellig.

Als voorgerecht gekozen voor de Gegratineerde mosselen met kruidenboter en als hoofdgerecht de Zeetong met gebakken Stellendamse garnalen. Als bijlagen schaaltjes met gebakken aardappeltjes en frietjes, salade, boontjes, rabarber en heerlijke andijvie. Al dit lekkers werd begeleid met een goede witte wijn.

Als toetje koos mijn vrouw voor aardbijen met vanille ijs en slagroom, dit stond niet op de kaart maar zij werd hier door de bediening op gewezen. Zelf sloot ik af met een kopje koffie en een lekker glas cognac.

Kort samengevat, heerlijk gegeten in een zeer gezellig ietwat rumoerig Café – Restaurant met een vriendelijke bediening tegen een allerzins redelijke prijs. Zeker weten dat wij hier terug komen als we in de buurt komen.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Om te beginnen een schaaltje heerlijke broodjes van het huis. Waar krijg je dat nog. Heerlijk buiten gezeten. Toen het wat frisser werd , werden de terras heaters aangezet. Voorgerecht van de kaart genomen en toen plate service als hoofdgerecht. Alles was prima in orde. De kaart biedt ruim voldoende keus, zodat er voor iedereen wel iets bij is.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
samen met mijn vader gegeten. Leuke ambiance en leuke bediening. Eten is prima, we hebben heerlijk gegeten. Spare ribs zijn een echt een aanrader! Prijs-kwaliteit is zeker goed! Voor een leuke avond met met bekende gerechten is dit een prima en goed restaurant.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gezellig eetcafe .vriendelijk ontvangen na ons telefoontje of er nog een plek was.
Het was best wel druk voor een maandag.
De bediening was vlot.
We hebben heerlijk gegeten
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Eigenaars Anke en Andreas doen er alles aan hun gasten zich welkom te laten voelen, ook het personeel heeft deze instelling en dat is in het toeristen-rijke Ouddorp aan Zee al een pluspunt.
Bij binnenkomst word ik hartelijk welkom geheten en krijg een leuk plaatsje met mijn partner. De kaart heeft genoeg keuze en variatie en de prijzen zijn vriendelijk. Wat zeker in positieve zin opvalt is de wijnkaart, hier spreekt liefde uit voor goede wijn ! Ik had een heerlijke T-bone Steak van de "Beefer Grill" en mijn partner verse Ouddorpse asperges met zalm, allebei kundig bereid en gewoon top!
De prijs/kwaliteit verhouding en het gevoel dat je gast bent in een zaak waar men je graag weer terugziet maakt voor mij dat deze mensen hoge cijfers verdienen.
Suzannerotterdam1972 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Goed en smakelijk eten tegen een prima prijs. Vriendelijk personeel. Niet voor niets is het hier altijd druk en komen de Ouddorpers er zelf ook regelmatig.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Midden in het centrum van Ouddorp. Erg leuk en gezellig ingericht restaurant. Vriendelijke bediening. Maaltijd viel behoorlijk tegen. We gingen voor het driegangenmenu. Vooraf een standaard carpaccio, hoofdgerecht biefstuk. Was een gewoon stuk vlees, geen kruiden, sausje of zo. Dus zelf het zout en de peper erop gedaan. Friet en aardappelen ook zoutloos. Niet geweldig dus. Als dessert een canna potta, mooi opgemaakt bord. Jammer, want het is een leuk restaurant, nu nog een tandje erbij richting smaken van de maaltijd.
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Een gezellig weekendje centerparcs en op zoek naar een leuk restaurant. Na het dorpje bezocht te hebben hier uitgekomen. We werden hartelijk ontvangen en onze jassen werden aangenomen. Restaurant heeft 2 gedeeltes, met een bar en een eetgedeelte. Heel gezellig en modern ingericht. We kregen brood met smeersels van het huis. Ze hebben een uitgebreide menukaart. We kozen allebei voor de kogelbiefstuk en die smaakten erg lekker, ruim voldoende met salade en aardappeltjes/frietjes. We hebben als nagerecht nog een dame blanche en een sorbet op. Mooie opgemaakte borden en we hebben een gezellige en lekkere avond daar gehad!
R&M. .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
vriendelijke attente bediening (ondanks volle zaak) Gratis kraanwater.
Lekker eten, uitgebreide bijlages waar altijd meer van bij te bestellen is.
Niet super goedkoop, maar wel waar voor het geld.
Trudie V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Op nieuwjaarsdag om 19.30 binnen gekomen in een overvolle zaak. Na een kwartier een tafel. Een heerlijke T-bonesteak uitgebreide bijlages. Zeer vriendelijke bediening. We gaan hier zeker vaker heen.
Yola1 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Het is al weer even geleden, dat we in de Groene Lantaern hebben gegeten. We waren met 8 volwassen en 4 kleine kinderen. Volwassen aten het voorgerecht, kregen de kinderen stiften om op de tafelloper te kleuren. Ze kwamen na het voorgerecht vragen of ze al met het hoofdgerecht konden beginnen, anders duurde het voor de kinderen zo lang. Heel netjes.
Het eten, iedereen heeft heerlijk gegeten. Ook de fazantpoot met zuurkool was lekker. Voorgerecht , hoofdgerecht en nagerecht, in één woord fantastisch. Het restaurant is klein, en reserveren is zeker gewenst, ligt midden in Ouddorp.
Assieossie .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Met 4 personen op het laatst gereserveerd , maar goed ook ,want bij binnen komst was iedere tafel bezet .
Na ons eten besteld te hebben kregen we stokbrood met olie en kruideboter.
Voorbij ons drankje ,Heerlijk .
Het restaurant is ruim en gezellig .alles leuk op elkaar afgestemd .
Het eten was heerlijk , ze kwamen regelmatig langs om te vragen of het lekker en genoeg was. Mijn zwager had dame blanche besteld en halverwege was er geen advocaat meer ,de ober kwam weer langs om te vragen of alles oke was .
Mijn zwager zei dat het jammer was dat de advocaat op was , en ja hoor daar kwam de ober terug met de fles advocaat en kreeg hij nog meer advocaat .
En alles ging met n glimlach .toppie wij komen er graag terug .

Strandgast .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Zeer lekker gegeten tegen een heel nette prijs. Ruim voldoende op tafel op tijd de vraag voor extra. Niet pas aan einde van maaltijd wat je vaak ziet.
Leuke omgeving en vriendelijke spontane medewerkers. Altijd tijd voor een grapje en een vriendelijk woord.
Ik kom zeker terug.
Anitra .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Aardige eigenaar hielp ons en gaf ons advies over wat aan te bevelen was qua eten. Wij hebben hier heerlijk gegeten! Leuk allemaal schaaltjes met lekkere en verschillende groentes/aardappels. Grote hoeveelheden en qua prijs zeker niet duur.
John S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Wij komen hier vrij vaak, altijd druk. Kwaliteit van het eten is goed, de prijs uitermate vriendelijk. Niet voor niets het meest bezochte restaurant van Ouddorp. Hier eten vele Ouddorpers en wat minder toeristen. Van buiten verwacht je een gewoon café. Eenmaal aan tafel wordt je direct verrast door de goedkopere prijsstelling. De verwachtingen liggen dan ook niet hoog. In een relatief korte tijd komt het eten op tafel. Het ziet er goed verzorgd uit. Daarna de eerste hap en dan merkt je dat de kwaliteit ver boven verwachting is. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar erg goed eten voor een minimale prijs. Gewoon een leuke gezellige ervaring, ook voor de lunch. Helaas voor ons op Zondag gesloten.