De Grillerije

Groenmarkt 14 8801 KH Franeker Nederland Kaart

Over het restaurant De Grillerije

Franeker op zijn best

In restaurant De Grillerije kun je bourgondisch tafelen. Het is er warm, gezellig en er is een gevarieerde menukaart, die met de seizoenen mee verandert. Ook aan de jonge gasten wordt gedacht. Zij hebben een eigen kinderkaart en krijgen volop aandacht. Zo wordt uit eten gaan met het hele gezin echt een feestje. Wil je weten of jij net zo handig kunt worden als de chef? Boek dan een kookworkshop in de Kookstudio. Leuk met vrienden, familie of collega’s.

Meer informatie over restaurant De Grillerije

Bus en trein zijn op loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Kijk ook eens op onze website www.degrillerije.nl
  • : Langs de grachten en aan de achterzijde van het restaurant

Dinsdag t/m zondag17:00 - 23:00

• Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Kathinka W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Donderdagavond hebben we hier met z'n tweeën gegeten, voorafgaand aan een theatervoorstelling. Daar werd prima rekening mee gehouden. De ontvangst was allerhartelijkst, erg fijn!
Als voorgerecht had ik een witlofsoepje.... heerlijk! De carpaccio van eend was ook een voltreffer. Het 2 persoons hoofdgerecht (Chateau Briand) was fantastisch.... mooi mals en lekker gekruid. Bijgerechten: sla, aardappeltjes en friet. Prima. Het toetje van chocoladetaart en Limoncellaroom met bosvruchten....hemels!
Tot een volgende keer!
o dank je wel, erg leuk om te horen!! Uiteraard proberen wij altijd rekening te houden met gasten die bv naar de voorstelling moeten van de Koornbeurs. Wij hopen dat u daar ook nog een gezellige avond heeft gehad, graag tot een volgende keer.
Kathinka W.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Heel hartelijke ontvangst door vriendelijke gastvrouw. Prima gegeten, lekker en voldoende. Fijne sfeer en er werd goed rekening gehouden met de aanvangstijd van het theater later die avond.
Alleen het afruimen duurde wat te lang, voorgerecht stond er nog nadat het hoofdgerecht op was.
Kleinigheidje dus.
mona H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
afgelopen weekend hier wezen eten, we hadden dit keer het Valentijns menu, wat erg leuk en lekker was. Anders dan anders. Wij zaten vlakbij de deur, maar ik heb gevraagd om een ander tafeltje, was geen probleem. Vriendelijke bediening, was druk, maar bediening oogde relaxt, had tijd voor hun gasten. Was erg gezellig
dank u wel voor uw reactie, blij om te horen dat u een juist tafeltje hebt gekregen die avond en dat het lekker en gezellig was!!
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Afgelopen weekend hebben wij heerlijk gegeten bij Restaurant de Grillerije.
We hebben ons laten verrassen met het 5 gangen Valentijnsmenu.
De gangen zijn verrassend en speels op tafel aan gebracht. De gerechten waren heerlijk op smaak en de porties ruim voldoende. De bediening was erg goed en oplettend en de algehele ambiance was top.

We hebben het erg naar onze zin gehad en komen als we in de buurt zijn zeker weer langs!
Leuk om te horen, dank u wel!!
Kimberly V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het voorgerecht was heerlijk, helaas viel het hoofdgerecht dit keer wat tegen. Stoofpotje van biefstuk met varkenshaas en kip. De varkenshaas en kip was jammergenoeg heel droog. Het toetje, monchou taartje bleek een cupcake met monchou te zijn. Helaas was de cupcake niet luchtig maar vrij hard en droog. Heb beter gegeten bij de grillerije! Al met al hebben we het wel gezellig gehad en waren de andere hoofdgerechten wel top bereid.
Geachte gaste, dank u wel voor u reactie. Wij vinden het jammer dat u het niet meteen melde toen onze bediening aan tafel vroeg is alles naar wens. Wij vinden het erg belangrijk dat u als gast lekker eet en ook tevreden onze deur uit gaat. Wij hadden met liefde iets anders voor u gemaakt. We leuk om te horen dat u tafelgenoten wel lekker hebben gegeten. Mocht u in de toekomst ons nog eens bezoeken, en er is iets willen we u er op attenderen dat u het gewoon tegen ons kunt zeggen en dan maken wij iets nieuws voor u.
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Wij zaten bij de ingang naast de deur, erg op de tocht, last van de kou en stijve nek. Alle klanten die binnenkwamen zeiden dan ook tegen ons oh wat een koud plekje, vervelend.. inderdaad vervelend de kou en het steeds erover worden aangesproken. Tafels kort op elkaar waardoor onze verrassingsmenu geen verrassing meer was, onze buren waren een stap voor en wij zagen en hoorden alles. Vielen veel glazen, bestek door personeel. Bij de deur stonden kaarsen aan waardoor er door de tocht iets in de brand vloog, wat ipv naar buiten door het personeel verder de zaak in werd meegenomen. Wij hadden een vast menu en er was een gang vergeten. En er werd ons geen 2e drankje aangeboden. Wij waren zwaar teleurgesteld en hebben dit een paar keer aangegeven. Moesten alsnog volle bak betalen, alleen drankje kregen we van hun. Waren we niet mee eens en moesten zelf met oplossingen komen, werd ons niks aangeboden. Daardoor nog erger teleurgesteld. En ipv 6 gangen 3 gehad...
De dame in de bediening heeft u meerdere malen gevraagd of ze er nog iets aan kon doen, maar u wou hier niets van weten. Ook melde u het aan het einde vd avond dat u liever ergens anders had gezeten. Als u dat meteen aan het begin zegt bij binnenkomst dan regelen wij dat voor u? Oké er ging iets mis met het menu, dat klopt daar hebben wij onze excuus voor aangeboden. Maar dat u de opmerking maakt dat we alles al hoorden van de andere tafel tja daar kunnen wij niks aan doen dat u mee luistert...

Uiteraard heeft de dame in de bediening ontzettend haar best gedaan om u tevreden te stellen, maar u stond er niet voor open, wij wouden u wel koffie aanbieden, maar u moest nog 2 gangen. maar u wou weg. Wij hebben geen enkele kans gehad om de fout te herstellen, En dat betreuren wij ten zeerste, wij doen er alles aan om iedereen een gezellige avond te bezorgen. Maar u zei zelf het is zo druk, daarom zei ik niets. Er was meer dan genoeg bediening dus u kon het gewoon zeggen!, druk of niet druk. zeg het gewoon...
Wendy T.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
mona H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, gezellige sfeer, gastvrije ontvangst.
De menukaart is erg mooi en verrassend, wij hebben genoten
André M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten.
Uitstekende bediening.
Inrichting is wat gedateerd verdient een make-over. Maar het eten was voortreffelijk. Komen zeker terug!
hvanalthuisjellema .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We hebben letterlijker en figuurlijk een heerlijk avondje gehad. Lekker eten , vriendelijke bediening.
Bij het proeverijtje als voorgerecht zou het fijn zijn als ze vooraf vertellen waar het uit bestaat zodat je niet voor verassingen komt te staan. Hoofdgerecht was echt heerlijk. Zowel het herfstpotje als de Ierse entrecote was goed verzorgd. Genoeg bij producten. Het was gewoon erg goed.
H-Cuisine .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De visgerechten waren smakelijk en de garnituur was goed in orde.
Vlotte, vriendelijke bediening. De entourage is wat simpel, aan de donkere kant en doet niet sfeervol aan.
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Dit restaurantje ziet er van de buitenkant al aanlokkelijk uit. Hoewel je niet direct in de gaten hebt dat het een restaurant is. Het driegangen menu voor € 28,50 biedt keuze uit herkenbare (weinig verrassende) gerechten. Deze worden mooi opgediend en smaken lekker. De bediening was erg vriendelijk en professioneel. Het restaurant is lekker fris ingericht.
petermr .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
met een groep van 12 vrienden bij de grillerije gegeten. eten was goed, de gegratineerde mosselen waren lekker, ook de entrecote was goed vlees, hoewel ik het randje vet wel miste. De bediening was attent, alle bestellingen werden netjes tegelijkertijd uitgeserveerd, zodat we allemaal warm eten hadden.
Een minpunt vond ik de schaarse verlichting, waardoor ik (als oudere) de menukaart bijna niet kon lezen.
Leuk restaurant, voor herhaling vatbaar.
CenH .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gezellig restaurant in het hart van Franeker. Prima gegeten. Kistje met verschillende tapas en graved lax vooraf. Gewoon lekker. Lamsrack goede garing, flinke portie. Daarnaast een vleesspies met flinke stukken van kip, varken en rund met pepersaus. Niets op aan te merken. Als laatste de creme brulee, te dun, geen krokant suikerlaagje, beetje jammer. Al met al prima prijs-kwaliteit verhouding. 3 gangen voor 29.90 en vrije keus uit de kaart.
Piel H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
We hebben vrijdag 4 september gebruik gemaakt van het 3-gangen keuze menu voor 29,50. het voorgerecht waren heerlijke gegratineerde mosselen. het hoofd gerecht was 'n brochette (spies) met 6 stukken vlees (3 soorten). Heerlijk gegrild en voorzien van een ruime bijlage van salade, gegratineerde aardappelen en frietjes. Het nagerecht bestond uit 3 bollen ijs met slagroom. Het geheel was de prijs meer dan waard!
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Bediening vlot en attent met persoonlijke aandacht. Ik had de brioche, vlees was heerlijk, mals. Maar voor mij, als niet heel grote eter, veel te veel????.

Genoeg ruimte en privacy en wat een prachtige entourage.

Ik kom zeker nog eens eten.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Een leuk en sfeervol restaurant met een vlotte, toegankelijke en attente bediening. Wij namen het driegangenmenu. Vooraf een heerlijke geitenkaas met spek. Hoofdgerecht lams racks en lams koteletjes. Een aanrader. Afgerond met koffie en een likeurtje.
JanenSigi .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
We zijn hier met de familie op eerste kerstdag gaan eten. In een woord: Fantastisch! Ondanks dat het heel druk was, werden we echt verwend. We hadden een prachtige plaats in het restaurant, aandacht voor de kinderen en volwassen en echt heerlijk gegeten. Heel, heel knap om op zo'n dag voor meerdere grote groepen er zo iets speciaals van te maken. Dit is voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Gerard784 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Wij komen hier al jaren met onze vereniging te eten die bestaat uit een 25-30 personen. Van te voren maken we een afspraak en op moment van binnenkomst worden we meteen royaal voorzien van gastvrijheid. Ook op het eten en drinken hoeven we nooit lang te wachten! Ook het eten voldoet aan al de verwachtingen. Het stoofpotje was overheerlijk goed op smaak, vlees was ook heerlijk mals. Ook de bediening loopt vrolijk rond wat wel aangeeft dat ook achter de schermen een super sfeer hangt! Kortom ons zien ze terug!
Hofstra01 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Vorige week heerlijk uit eten geweest bij De Grillerije. We werden vriendelijk ontvangen bij de deur. De bediening was erg spontaan en gastvrij. Mijn dochter was jarig en toen we dit aangegeven hadden werd ze op een leuke manier verrast met vuurwerk! Dit was een groot succes! Het eten was heerlijk, goed op smaak en leuk gepresenteerd. Een bezoek aan de Grillerije is zeker voor herhaling vatbaar!