De Grillerije

Groenmarkt 14 8801 KH Franeker Nederland Kaart

Over het restaurant De Grillerije

Franeker op zijn best

In restaurant De Grillerije kun je bourgondisch tafelen. Het is er warm, gezellig en er is een gevarieerde menukaart, die met de seizoenen mee verandert. Ook aan de jonge gasten wordt gedacht. Zij hebben een eigen kinderkaart en krijgen volop aandacht. Zo wordt uit eten gaan met het hele gezin echt een feestje. Wil je weten of jij net zo handig kunt worden als de chef? Boek dan een kookworkshop in de Kookstudio. Leuk met vrienden, familie of collega’s.

Meer informatie over restaurant De Grillerije

Bus en trein zijn op loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Kijk ook eens op onze website www.degrillerije.nl
  • : Langs de grachten en aan de achterzijde van het restaurant

Dinsdag t/m zondag17:00 - 23:00

• MasterCard , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
J. V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Lekker gegeten en goede service
Lidewey P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
De tapas was echt in één woord geweldig. Er waren 5 rondes waarvan ronde 5 toetjes en ronde 4 mocht jezelf kiezen. We hebben ronde 4 overgeslagen. Het was zó lekker en meer dan genoeg voor 2 personen! En dat voor 25 euro p.p. echt een aanrader!
Anet D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten in een gezellige ambiance,we zijn hier vaker geweest en komen er graag.Een jonge bediening die goed hun best doen.Wat je wel jammer vinden dat er in verhouding veel mensen met hun mobiel bezig zijn,de tafel naast ons die filmpjes met veel geluid afspeelden.Ik verwacht niet dat jullie daar iets aan kunnen veranderen.Als ik hierover een tip mag geven:goed leesbaar bord met mobiel uit of op stil.
Daar heeft u ook gelijk in, daarom hebben wij ook al geen wifi. Wij vinden dat je die telefoon aan de kant legt en gezellig met elkaar praat. Zo'n bord hebben we ook een jaar al buiten staan gehad. Tja het is de tijd van nu, je komt het overal tegen. Ik ben er ook geen voorstander van. Is zelf zo dat mijn personeel hun telefoon begin vd avond bij mij moeten inleveren. En met nazitten mogen ze even kijken. En daarna moet ie worden opgeborgen. Gezellig kletsen dus.!!!
willeke V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Carpaccio was bevroren, na melding werd er alleen sorry gezegd en dat ze het zouden melden bij de kok. Rand van het drinkglas was stuk. Jonge bediening, wat opzich niets uit moet maken, maar ik had het idee dat ze niet goed wisten hoe met klachten om te gaan. Achter ons zat nl iemand die haar lasagne erg zoet vond, ook hier werd alleen sorry gezegd. In ze zeebaars zat overigens een stukje plastic en in de gepofte aardappel een stukje draad o.i.d. dit heb ik verder niet gemeld, er werd toch niets mee gedaan. Bediening is overigens wel vriendelijk.
TrudyQ .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Dirk Jan S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Gezellig restaurant met voldoende keuze uit heerlijke menu's. Het eten was heerlijk en kwam niet te snel zodat we lekker lang konden tafelen! Voor herhaling vatbaar!
elise67 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Uitermate vriendelijke ontvangst. Vlotte en correcte bediening. Daar ik glutenvrij moet eten , 1x gemeldt en direct en goed opgepakt. Het eten was heerlijk. W e komen zeker nog eens terug .
Teresa S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Super .. gezellig... lekker.. sfeervol
Foppe F.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wat een ongelooflijke aangename verrassing! High tea van 3-gangen genuttigd (absolute aanrader!) Heerlijke sfeer, top bediening en waanzinnig verassende mondvermaak gerechten! Chapeau aan de Chef.....!!! Ik kom hier absoluut terug!
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Wij komen regelmatig en het verveelt nooit. Altijd verrassend en lekker.
wij houden van ruime portie's en het is allemaal even lekker. De bediening is altijd vriendelijk en gezellig. Wij hadden dit keer een mixed grill en mijn wederhelft een grote surf en turf, heerlijk!! Het restaurant ziet er altijd gezellig uit en wat ons opvalt dat ze ook telkens alles veranderen, dat vinden wij erg leuk. Kortom een gezellig bourgondisch restaurantje waar alles anders gaat dan dat je gewend bent, je voelt je snel thuis. Althans wij wel.
jaco R.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
we hadden ons niet gerealiseerd dat dit een restaurant type eetcafe betrof: de hoofdgerechten omvatten bergen vlees niet altijd goed bereid. verdere gangen redelijk klaargemaakt. bediening vriendelijk maar niet deskundig.
een so-so waardering op zijn plaats: onvoldoende in de huidige tijd, eerder niveau jaren zeventig.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Top restaurant, heerlijk eten en elke keer weer een feestje ook voor de kids! Zeker een aanrader! Wij komen zeker weer terug...
Dank je wel, vinden wij leuk!!
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Accommodatie met gepaste capaciteit. Ingrediënten werden smaakvol bereid en opgediend.
Wij hebben heerlijk gegeten bij de Grillrije. Met name de bediening en de sfeer kwamen heel positief over.
Ook de airco deed zijn plicht, het was binnen lekker koel.
Dank u wel, ja idd de airco doet goed zijn best. daar zijn wij met warme dagen erg blij mee ;-)
Diek K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
voor 8 personen gereserveerd, waaronder meerdere vegetarisch ingesteld. Prima kaart en dito afwerking. Leuke, vlotte en behulpzame bediening. Het werd een echt 'tafelen'. Aandacht bij bediening is prima, koks hebben het in hun vingers om vcan de gerechten iets lekkers en moois te maken. Tapa's zou ik nog eens over denken of ik die hier wel wil, maar als het om het tafelen gaat is dat een prima keuze.
Wijn en drank zijn mooi in evenwicht met wat op tafel verschijnt.
Dank u wel voor uw reactie, u was een erg gezellig gezelschap.
henk.lammerts .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Voortreffelijk gegeten en daar ging het ook om. Dus heb ik helemaal geen honderdtwintig tekens nodig.
Verder heb ik er ook niets zinnigs over te zeggen
Ha dank je wel!!!
wijkehogenhuis .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het geluidsniveau was rumoerig ivm een groep die een verjaardag vierde. Is anders dan wanneer je samen zit te eten.
Wel zaten we onder de trap en het uitzicht van mijn vriend was een buitenmuur van het gebouw ernaast.
Ondanks was het eten prima en de bediening prima.Zeker een aanrader!
Alyssa V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Heerlijk gegeten!! Ik had de mosselen als voorgerecht, de gamba's als hoofdgerecht en een chocolade lavacake als dessert. Propvol! Complimenten aan de chef en bediening.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Een gezellig restaurant van twee verdiepingen. Slecht ter been? Reserveer een tafeltje beneden. Wij kregen een tafeltje boven toegewezen. Bij het uitreiken van de menukaart vroeg ik ook om de tapaskaart om deze te bekijken. Er werd aangegeven dat tapas bij de reservering aangegeven moest worden. Ik ben dit niet tegengekomen op de site. Na de mogelijkheden gevraagd te hebben in de keuken bleek het uiteindelijk geen probleem te zijn om tapas te bestellen. Gelukkig maar! Alle tapas zijn met veel zorg klaargemaakt en smaken overheerlijk! Na drie rondes waren wij echt voldaan en hebben de vierde ronde gelaten voor wat het was. Echt een aanrader!
Berdina W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Gezellige ambiance, lekker gegeten. Tijd tussen de gangen mag iets rianter. Leuk klein tafeltje aan het raam onder genot live muziek.
Gryt L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Heerlijk gegeten, prima porties, goede kwaliteit, prettige bediening!
We werden voor het raam geplaatst op de bovenverdieping, mooi uitzicht.
Het driegangenmenu voor vaste prijs is een fijn concept.