De Grillerije

Groenmarkt 14 8801 KH Franeker Nederland Kaart

Over restaurant De Grillerije

Franeker op zijn best

In restaurant De Grillerije kun je bourgondisch tafelen. Het is er warm, gezellig en er is een gevarieerde menukaart, die met de seizoenen mee verandert. Ook aan de jonge gasten wordt gedacht. Zij hebben een eigen kinderkaart en krijgen volop aandacht. Zo wordt uit eten gaan met het hele gezin echt een feestje. Wil je weten of jij net zo handig kunt worden als de chef? Boek dan een kookworkshop in de Kookstudio. Leuk met vrienden, familie of collega’s.

Meer informatie over restaurant De Grillerije

Bus en trein zijn op loopafstand
  • : Langs de grachten en aan de achterzijde van het restaurant

Dinsdag t/m zondag17:00 - 23:00

• Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Voordelig
Hvanalthuisjellema .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
H-Cuisine .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De visgerechten waren smakelijk en de garnituur was goed in orde.
Vlotte, vriendelijke bediening. De entourage is wat simpel, aan de donkere kant en doet niet sfeervol aan.
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Dit restaurantje ziet er van de buitenkant al aanlokkelijk uit. Hoewel je niet direct in de gaten hebt dat het een restaurant is. Het driegangen menu voor € 28,50 biedt keuze uit herkenbare (weinig verrassende) gerechten. Deze worden mooi opgediend en smaken lekker. De bediening was erg vriendelijk en professioneel. Het restaurant is lekker fris ingericht.
Petermr .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
met een groep van 12 vrienden bij de grillerije gegeten. eten was goed, de gegratineerde mosselen waren lekker, ook de entrecote was goed vlees, hoewel ik het randje vet wel miste. De bediening was attent, alle bestellingen werden netjes tegelijkertijd uitgeserveerd, zodat we allemaal warm eten hadden.
Een minpunt vond ik de schaarse verlichting, waardoor ik (als oudere) de menukaart bijna niet kon lezen.
Leuk restaurant, voor herhaling vatbaar.
CenH .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gezellig restaurant in het hart van Franeker. Prima gegeten. Kistje met verschillende tapas en graved lax vooraf. Gewoon lekker. Lamsrack goede garing, flinke portie. Daarnaast een vleesspies met flinke stukken van kip, varken en rund met pepersaus. Niets op aan te merken. Als laatste de creme brulee, te dun, geen krokant suikerlaagje, beetje jammer. Al met al prima prijs-kwaliteit verhouding. 3 gangen voor 29.90 en vrije keus uit de kaart.
Pielhaas .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
We hebben vrijdag 4 september gebruik gemaakt van het 3-gangen keuze menu voor 29,50. het voorgerecht waren heerlijke gegratineerde mosselen. het hoofd gerecht was 'n brochette (spies) met 6 stukken vlees (3 soorten). Heerlijk gegrild en voorzien van een ruime bijlage van salade, gegratineerde aardappelen en frietjes. Het nagerecht bestond uit 3 bollen ijs met slagroom. Het geheel was de prijs meer dan waard!
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Bediening vlot en attent met persoonlijke aandacht. Ik had de brioche, vlees was heerlijk, mals. Maar voor mij, als niet heel grote eter, veel te veel????.

Genoeg ruimte en privacy en wat een prachtige entourage.

Ik kom zeker nog eens eten.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Een leuk en sfeervol restaurant met een vlotte, toegankelijke en attente bediening. Wij namen het driegangenmenu. Vooraf een heerlijke geitenkaas met spek. Hoofdgerecht lams racks en lams koteletjes. Een aanrader. Afgerond met koffie en een likeurtje.
JanenSigi .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
We zijn hier met de familie op eerste kerstdag gaan eten. In een woord: Fantastisch! Ondanks dat het heel druk was, werden we echt verwend. We hadden een prachtige plaats in het restaurant, aandacht voor de kinderen en volwassen en echt heerlijk gegeten. Heel, heel knap om op zo'n dag voor meerdere grote groepen er zo iets speciaals van te maken. Dit is voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Gerard784 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Wij komen hier al jaren met onze vereniging te eten die bestaat uit een 25-30 personen. Van te voren maken we een afspraak en op moment van binnenkomst worden we meteen royaal voorzien van gastvrijheid. Ook op het eten en drinken hoeven we nooit lang te wachten! Ook het eten voldoet aan al de verwachtingen. Het stoofpotje was overheerlijk goed op smaak, vlees was ook heerlijk mals. Ook de bediening loopt vrolijk rond wat wel aangeeft dat ook achter de schermen een super sfeer hangt! Kortom ons zien ze terug!
Hofstra01 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Vorige week heerlijk uit eten geweest bij De Grillerije. We werden vriendelijk ontvangen bij de deur. De bediening was erg spontaan en gastvrij. Mijn dochter was jarig en toen we dit aangegeven hadden werd ze op een leuke manier verrast met vuurwerk! Dit was een groot succes! Het eten was heerlijk, goed op smaak en leuk gepresenteerd. Een bezoek aan de Grillerije is zeker voor herhaling vatbaar!
Heerlijktafelen .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
We hebben hier meermalen gegeten maar de laatste keer was een teleurstelling. We hebben eerst lang op de kaart moeten wachten en daarna duurde het nog lang voordat de gangen geserveerd werden. Het personeel was niet goed op elkaar ingespeeld. Meerdere keren kwam er iemand bij ons tafeltje met de vraag of we nog iets wilden drinken en meerdere malen moesten we lang wachten. Het hoofdgerecht kregen we pas na twee uur. En wachten is op zich geen ramp als het eten lekker is maar ook hier was genoeg op aan te merken. Bij een persoon was het vlees aangebrand en bij meerdere was het vlees taai. De saus bij het stoofpotje was erg zwaar en zoet van smaak. Groente was een ratatouille maar smaakloos, evenals de aardappelen in schilletje waar smaak nog kraak aan zat. Helaas was ook het toetje, de grand desert niet helemaal goed. Het glaasje met yoghurt of iets wat hier voor moest doorgaan was zuur en niet goed op smaak. Het ijs was wel goed.
Ook vraagt de bediening altijd bij het hoofdgerecht of alles naar wens is, Wilt u dan nog iets bijbestellen of u heeft een opmerking betreffende het eten dan horen wij het dan graag, want als er iets is dan kunnen we er nog iets aan doen!!!. Dat vinden wij erg belangrijk. Maar nee, u meld het hier..
Inge F.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Het leukste restaurant van Friesland in 2013 maakt het nog niet lekker!
Zonder meer sfeervol restaurant. Echter zeer spaarzame verlichting zodat je het vetrandje niet kan scheiden van je ribeye. Jammer! Na het goede voorgerecht (hertencarpaccio met een bitterbal) kregen we van het huis twee grappige reageerbuisjes. Op onze vraag wat het was vertelde men dat het blue curacao was met vruchtensap. Het leek ons geen goede combinatie met de fles rode wijn waar we net van genoten dus dit hebben we overgeslagen. Een hoofdgerecht was echt teleurstellend. De kalfribeye was erg droog en smakeloos. Geen zout en peper. Dat stond overigens ook niet op onze tafel; vergeten want ik zag het wel op andere tafeltjes staan. Wat ik echt erg vond van de paddenstoelensaus die er bij zat. Zoet! Dat had ik nog nooit zo gehad en ik vond het echt smerig. Op de vraag van de bediening of alles smaakte heb ik dat ook gemeld en men zou het doorgeven aan de keuken. Ook de sla die ik als tegenhanger nam was alleen maar zoet. Geen zuurtje wat e.e.a. weer in evenwicht kon brengen. Ik word dan altijd echt sacherijnig als je dan niks terug hoort van de keuken. Het vlees van mijn tafelgenote was overigens wel goed. Helaas is mijn ervaring dus teleurstellend geweest en wij zijn gelukkig uitzonderingen als ik de andere enthousiaste recensies lees.......
Smaken verschillen.
Rina V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Echt heerlijk gegeten hier. Prima prijs-kwaliteit verhouding, goede porties voor een leuke prijs (3-gangen 28,50). Smaakvol bereid en geserveerd door een vriendelijke bediening in een leuk ingericht restaurant. Voor herhaling vatbaar!
Margret-nl .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
Twee weekjes geleden, n.a.v. de recensie op Iens.nl hier gaan eten, klopt precies, goed gegeten, lekkere lamskoteletjes, ook lekker veel, en prijs € 28,50. prima prijs - kwaliteitverhouding. Alleen "terras" niet geschikt om te blijven zitten, i.v.m. de aanhoudende run op de naastgelegen afhaalchinees. Hierdoor straat vrij druk.
Lekkereuiteters .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
Top restaurant ! Een hele eerlijke keuken ! En er wordt heerlijk gebruikt gemaakt van verse kruiden !
Wij hadden een menu voor 28,50 en we kregen een heerlijk voorgerecht, heerlijk geroosterde lamslarbonaatjes, heerlijke groenten e.d en weer een heerlijk toetje... Voor weinig zo veel kwaliteit dat maak je niet vaak meer mee ! En...we konden niet terug met de taxi..want er was nog maar 1taxi beschikbaar, toen bracht de kok ons persoonlijk naar ons hotel top top gastvrijheid ! ze wilde er nog niets voor hebben ook !