De Grillerije

Groenmarkt 14 8801 KH Franeker Nederland Kaart

Over het restaurant De Grillerije

Franeker op zijn best

In restaurant De Grillerije kun je bourgondisch tafelen. Het is er warm, gezellig en er is een gevarieerde menukaart, die met de seizoenen mee verandert. Ook aan de jonge gasten wordt gedacht. Zij hebben een eigen kinderkaart en krijgen volop aandacht. Zo wordt uit eten gaan met het hele gezin echt een feestje. Wil je weten of jij net zo handig kunt worden als de chef? Boek dan een kookworkshop in de Kookstudio. Leuk met vrienden, familie of collega’s.

Meer informatie over restaurant De Grillerije

Bus en trein zijn op loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Kijk ook eens op onze website www.degrillerije.nl
  • : Langs de grachten en aan de achterzijde van het restaurant

Dinsdag t/m zondag17:00 - 23:00

• MasterCard , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Wij komen regelmatig en het verveelt nooit. Altijd verrassend en lekker.
wij houden van ruime portie's en het is allemaal even lekker. De bediening is altijd vriendelijk en gezellig. Wij hadden dit keer een mixed grill en mijn wederhelft een grote surf en turf, heerlijk!! Het restaurant ziet er altijd gezellig uit en wat ons opvalt dat ze ook telkens alles veranderen, dat vinden wij erg leuk. Kortom een gezellig bourgondisch restaurantje waar alles anders gaat dan dat je gewend bent, je voelt je snel thuis. Althans wij wel.
jaco R.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
we hadden ons niet gerealiseerd dat dit een restaurant type eetcafe betrof: de hoofdgerechten omvatten bergen vlees niet altijd goed bereid. verdere gangen redelijk klaargemaakt. bediening vriendelijk maar niet deskundig.
een so-so waardering op zijn plaats: onvoldoende in de huidige tijd, eerder niveau jaren zeventig.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Top restaurant, heerlijk eten en elke keer weer een feestje ook voor de kids! Zeker een aanrader! Wij komen zeker weer terug...
Dank je wel, vinden wij leuk!!
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Accommodatie met gepaste capaciteit. Ingrediënten werden smaakvol bereid en opgediend.
Wij hebben heerlijk gegeten bij de Grillrije. Met name de bediening en de sfeer kwamen heel positief over.
Ook de airco deed zijn plicht, het was binnen lekker koel.
Dank u wel, ja idd de airco doet goed zijn best. daar zijn wij met warme dagen erg blij mee ;-)
Diek K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
voor 8 personen gereserveerd, waaronder meerdere vegetarisch ingesteld. Prima kaart en dito afwerking. Leuke, vlotte en behulpzame bediening. Het werd een echt 'tafelen'. Aandacht bij bediening is prima, koks hebben het in hun vingers om vcan de gerechten iets lekkers en moois te maken. Tapa's zou ik nog eens over denken of ik die hier wel wil, maar als het om het tafelen gaat is dat een prima keuze.
Wijn en drank zijn mooi in evenwicht met wat op tafel verschijnt.
Dank u wel voor uw reactie, u was een erg gezellig gezelschap.
henk.lammerts .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Voortreffelijk gegeten en daar ging het ook om. Dus heb ik helemaal geen honderdtwintig tekens nodig.
Verder heb ik er ook niets zinnigs over te zeggen
Ha dank je wel!!!
wijkehogenhuis .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het geluidsniveau was rumoerig ivm een groep die een verjaardag vierde. Is anders dan wanneer je samen zit te eten.
Wel zaten we onder de trap en het uitzicht van mijn vriend was een buitenmuur van het gebouw ernaast.
Ondanks was het eten prima en de bediening prima.Zeker een aanrader!
Alyssa V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Heerlijk gegeten!! Ik had de mosselen als voorgerecht, de gamba's als hoofdgerecht en een chocolade lavacake als dessert. Propvol! Complimenten aan de chef en bediening.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Een gezellig restaurant van twee verdiepingen. Slecht ter been? Reserveer een tafeltje beneden. Wij kregen een tafeltje boven toegewezen. Bij het uitreiken van de menukaart vroeg ik ook om de tapaskaart om deze te bekijken. Er werd aangegeven dat tapas bij de reservering aangegeven moest worden. Ik ben dit niet tegengekomen op de site. Na de mogelijkheden gevraagd te hebben in de keuken bleek het uiteindelijk geen probleem te zijn om tapas te bestellen. Gelukkig maar! Alle tapas zijn met veel zorg klaargemaakt en smaken overheerlijk! Na drie rondes waren wij echt voldaan en hebben de vierde ronde gelaten voor wat het was. Echt een aanrader!
Berdina W.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Gezellige ambiance, lekker gegeten. Tijd tussen de gangen mag iets rianter. Leuk klein tafeltje aan het raam onder genot live muziek.
Bert en Gryt L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Heerlijk gegeten, prima porties, goede kwaliteit, prettige bediening!
We werden voor het raam geplaatst op de bovenverdieping, mooi uitzicht.
Het driegangenmenu voor vaste prijs is een fijn concept.
Anke D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
We hebben een gezellige avond gehad, het eten was lekker en precies genoeg keuze op de kaart. Daarnaast is de inrichting van het restaurant leuk.
Dank je wel
anja C.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
supergezellig, vlotte bediening, vriendelijk, we mochten met ons hondje binnen wat ik zeer aangenaam vond. Heerlijk gegeten!
Fijn om te horen
Tine S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en genoten bij de Grillerije. Vriendelijke bediening en ook onze Sem kreeg een plekje met zn kinderwagen! We komen erg snel weer.
Leuk!!!!
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
prima ontvangst, korte wachttijden, lekker gegeten en de rekening viel super goed mee ! Nederlandse restaurants zijn toch goedkoper dan de Belgische !
Niels F.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Het eten is hier altijd top! De kaart wordt regelmatig vernieuwd dus altijd de mogelijkheid om iets nieuws te proberen. TIP: vier je een verjaardag, geef dit dan bij de reservering al door, dan wacht je vaak een leuke verrassing! ;-)
Ramona V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een geweldige avond gehad. Zeer zeker voor herhaling vatbaar! Het eten was heerlijk, de bediening is vrolijk en de eigenaar draait volop mee en is in voor een geintje. Als je voor decadent en statig gaat moet je niet gaan... Maar als je voor een avond met lekker eten, een lolletje en volop genieten gaat, DOEN!
Dat klopt, is vooral niet statig, wij noemen het bourgondisch en wij houden van feestjes en als er iemand of 6 jarig zijn dan gaat het soms wel eens los, met vuurwerk en nog meer ;-) Vanuit de keuken hou ik alles in de gaten en soms stuur ik de bediening ook aan. Dat is het fijne van een open keuken. En als het even kan lopen wij vanuit de keuken ook mee met de bediening, vinden wij erg leuk. Dank je wel voor je leuke reactie, zijn wij blij mee!!!
Michelle L.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk tapas gegeten in de Grillerije, normaal zitten we in het Grand cafe. Het eten is voortreffelijk zoals altijd. Goede kwaliteit, verse producten. Fijn dat er nu sla en groente kan kiezen. Een minpunt is de ruimte tussen de tafels. Zat met mijn lichaam tegen een balk en met mijn stoel aan de achterkant tegen tegen een andere gast. Erg krap allemaal. Kon niet echt lekker zitten tafelen. Aankleding van het restaurant is wel heel leuk gedaan.
Dank je wel voor je leuke reactie, je hebt gelijk het is hier en daar wat krap, maar dat heeft ook wel weer wat.
Zo maak je vrienden. ;-)
Uiteraard met passie voor ons bedrijf zorgen wij ervoor dat iedereen een gezellige en voorla lekkere avond heeft. We zien u graag weer, en uiteraard mag u een voorkeur geven voor een tafeltje. Veel vaste gasten weten die weg al te bewandelen ;-)
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Gezellige avond gehad, heerlijk gegeten. Ik kende de Grillerije van een eerdere High tea. We komen hier zeker nog eens terug om nog meer lekkers van de kaart te proeven. Alleen al de nagerechten zijn zeker de moeite waard om voor terug te komen, maar als je hier een high tea gebruikt, komen er nog veel meer lekkere dingen voorbij. ;)
Leuk om te horen dat u een leuke avond heeft gehad, we zien u graag weer ;-)
marian N.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten in een gezellig restaurant met leuk en vriendelijk personeel.
dank je wel!!