De Grillerije

Groenmarkt 14 8801 KH Franeker Nederland Kaart

Over het restaurant De Grillerije

Franeker op zijn best

In restaurant De Grillerije kun je bourgondisch tafelen. Het is er warm, gezellig en er is een gevarieerde menukaart, die met de seizoenen mee verandert. Ook aan de jonge gasten wordt gedacht. Zij hebben een eigen kinderkaart en krijgen volop aandacht. Zo wordt uit eten gaan met het hele gezin echt een feestje. Wil je weten of jij net zo handig kunt worden als de chef? Boek dan een kookworkshop in de Kookstudio. Leuk met vrienden, familie of collega’s.

Meer informatie over restaurant De Grillerije

Bus en trein zijn op loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Kijk ook eens op onze website www.degrillerije.nl
  • : Langs de grachten en aan de achterzijde van het restaurant

Dinsdag t/m zondag17:00 - 23:00

• MasterCard , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Grillerije

Theo D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Het was (zoals vanouds) weer heel erg goed en gezellig. We hebben heerlijk gegeten en hebben een leuke avond gehad. Komen vast nog wel eens terug.
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Uitstekende gastvrouwen en heren. Leuk thema dag. Eten prima in orde
klaske E.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
We kregen ons drinken niet. 4 besteld 2ervan gekregen.
Het personeel dat het eten bracht was allemaal jong. Daar horen toch wel 2 ouderen tussen om alles goed te laten lopen. En we zaten boven en dat was te warm.
fedeltia .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
De dames van de bediening waren zeer veel onderling in overleg met elkaar wat resulteerde in lange wachttijden voor en tussen de gangen. Het bestek en borden kletterden er lustig op los waardoor de indruk ontstaan is dat er wel wat aandacht aan het opruimen besteed mag worden.
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
We hebben weer een heel gezellige avond met heerlijk eten en drinken beleefd bij Mona en haar team. Ondanks dat het restaurant helemaal vol zat ging dit niet ten koste van de aandacht van het personeel aan ons en de kwaliteit van het eten. Bij aankomst bleek dat onze gereserveerde tafel zich op de bovenverdieping bevond. We hebben weer een heel gezellige avond met heerlijk eten en drinken beleefd bij Mona en haar team. Ondanks dat het restaurant helemaal vol zat ging dit niet ten koste van de aandacht van het personeel aan ons en de kwaliteit van het eten. Bij aankomst bleek dat onze gereserveerde tafel zich op de bovenverdieping bevond. Helaas is de trap een onneembare barrière voor mijn vrouw. Bij de reservering hadden wij dit niet aangegeven (onze fout dus) en zullen dit de volgende keer dus wel doen. Gelukkig werd dit door de ontvangstdame snel opgelost en konden wij van tafel ruilen met een koppel dat ook net binnengekomen was. Alle betrokkenen hartelijk dank daarvoor!
De herfstdecoratie zag er gezellig en warm uit en op de vernieuwde kaart stonden zoveel lekkere dingen dat de kaart als een cliffhanger functioneert. Je MOET gewoon wel terugkomen om de andere gerechten te proberen!
molenzicht .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Ontvangen door zeer aardig meisje. Het eten was prima, grote porties die erg lekker waren. Originele manier van opdienen. Frites blijft lekker warm in pannetje, evenals de mixed grill.
Ipv van dessert- we waren er met de AH actie- mochten we ook koffie nemen.
We waren hier op vakantie anders zouden we zeker eens teruggaan.
ajoostema .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
We hebben heerlijk gegeten , het personeel was heel vriendelijk en komen graag nog eens terug.
Alles is netjes en schoon.
richtje S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Personeel was aardig. inrichting heel mooi. Eten was lekker leuk opgemaakt. als ik in de buurt ben, kom ik zeker weer.
w.dijkstra55 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Er heerst een levendige, gezellige en een gemoedelijke sfeer. Het eten smaakt er prima en ook serveren ze een lekker wijntje. Vriendelijke bediening.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Vriendelijke ontvangst, lekker eten en leuk opgediend. Wij waren zeer verrast hoe leuk het was, helemaal als je soms de andere recensies leest. Daarom gingen wij hier ook naar toe. Wij zijn dan altijd benieuwd, hoe erg kan het zijn..... nou niet dus. lekker, normale prijzen, alles vers, bediening vriendelijk en vrolijk. Komen voldoende langs aan tafel. En tijden tussen de gerechten vlot, hier en daar soms iets te vlot. maar je kan zelf aangeven als je langzamer wilt. Wij hebben genoten
Lesley K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Fantastische mensen, zodra je binnenkomt voel je je meteen thuis. Over het eten was ik ook erg te vreden, smaakte erg goed!
Wat leuk om te horen, dank u wel, en graag tot een volgende keer. Doen wij het weer met Passie
Stieneke D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
De bediening was zeer vriendelijk. We hebben er heerlijk gegeten. De kaart bied voor ieder wat wils. Gerechten waren heerlijk en zagen er goed verzorgd uit. De aankleding van het restaurant was gezellig en schoon. Dit was de derde keer dat we hier kwamen en alle drie keer was het top.
Nannie T.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Wel complimenten voor de aandacht voor de jarige onder ons,dat was leuk!
Maar er is het een en ander veranderd en dat maakt het minder leuk,en als dat duidelijker bekend was gemaakt via de website dan hadden we niet voor de Grillerije gekozen!
We zijn hier meerdere malen geweest en juist het 3 gangenmenu voor een vaste prijs was heel aantrekkelijk,nu is dat veranderd in een heel beperkte keuze,niet meer van de hele kaart,we vinden dat niet kunnen,of in elk geval geen goede ontwikkeling ,ook de keuze van de tapas wordt niet goed uitgelegd op de site en op de kaart,toen we besloten allemaal de tapas te nemen bleek dat we niet konden kiezen,maar dat de keuken bepaalde,ja dat blijkt nergens uit en is ook niet relex dat je maar moet afwachten terwijl er volgens de kaart wel allemaal keuzes zijn,men gaf naar overleg ook wel toe dat het beter uitgelegd moet worden,maar daar hadden we niet zo veel aan en gaf een beetje een domper op ons verjaardagsfeestje,misschien zijn de veranderingen toch niet zo,n goed idee....
Dank je wel voor je leuke reactie. Wel jammer dat jullie het verkeerd hebben gelezen. Want het is toch wel duidelijk. Ook bijzonder dat jullie ons een 2 geven voor het eten, terwijl u tegen de bediening heeft gezegd was heerlijk en veelste veel.Maar wij gaan er dan ook maar van uit dat het een typfoutje van u is.Want wij vinden het altijd bijzonder dat gasten in het restaurant zeggen dat het heerlijk is en gezellig en achteraf een recensie plaatsen die dan toch compleet het tegenovergestelde is. Maar dat zal wel aan ons liggen.... Uiteraard zien wij u als gast weer graag terug en doen we het gewoon weer eens over, op de precies de zelfde manier zoals wij dat altijd doen, met passie.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Lekker gegeten en goede service
Lidewey P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
De tapas was echt in één woord geweldig. Er waren 5 rondes waarvan ronde 5 toetjes en ronde 4 mocht jezelf kiezen. We hebben ronde 4 overgeslagen. Het was zó lekker en meer dan genoeg voor 2 personen! En dat voor 25 euro p.p. echt een aanrader!
Anet D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten in een gezellige ambiance,we zijn hier vaker geweest en komen er graag.Een jonge bediening die goed hun best doen.Wat je wel jammer vinden dat er in verhouding veel mensen met hun mobiel bezig zijn,de tafel naast ons die filmpjes met veel geluid afspeelden.Ik verwacht niet dat jullie daar iets aan kunnen veranderen.Als ik hierover een tip mag geven:goed leesbaar bord met mobiel uit of op stil.
Daar heeft u ook gelijk in, daarom hebben wij ook al geen wifi. Wij vinden dat je die telefoon aan de kant legt en gezellig met elkaar praat. Zo'n bord hebben we ook een jaar al buiten staan gehad. Tja het is de tijd van nu, je komt het overal tegen. Ik ben er ook geen voorstander van. Is zelf zo dat mijn personeel hun telefoon begin vd avond bij mij moeten inleveren. En met nazitten mogen ze even kijken. En daarna moet ie worden opgeborgen. Gezellig kletsen dus.!!!
willeke V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Carpaccio was bevroren, na melding werd er alleen sorry gezegd en dat ze het zouden melden bij de kok. Rand van het drinkglas was stuk. Jonge bediening, wat opzich niets uit moet maken, maar ik had het idee dat ze niet goed wisten hoe met klachten om te gaan. Achter ons zat nl iemand die haar lasagne erg zoet vond, ook hier werd alleen sorry gezegd. In ze zeebaars zat overigens een stukje plastic en in de gepofte aardappel een stukje draad o.i.d. dit heb ik verder niet gemeld, er werd toch niets mee gedaan. Bediening is overigens wel vriendelijk.
TrudyQ .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Lekker gegeten in een sfeervolle locatie, je mag gewoon van de kaart kiezen, voor de kinderen is er extra aandacht. Ze ontvangen een doosje met teken spulletjes en een knuffeltje, tussendoor krijgen ze siroop met een rietje van een meter lang en drinken maar. Het ijsje wordt opgediend in een autootje.
Dirk Jan S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Gezellig restaurant met voldoende keuze uit heerlijke menu's. Het eten was heerlijk en kwam niet te snel zodat we lekker lang konden tafelen! Voor herhaling vatbaar!
elise67 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Uitermate vriendelijke ontvangst. Vlotte en correcte bediening. Daar ik glutenvrij moet eten , 1x gemeldt en direct en goed opgepakt. Het eten was heerlijk. W e komen zeker nog eens terug .