De Grillerije

Groenmarkt 14 8801 KH Franeker Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-40% op de Rekening

Over het restaurant De Grillerije

Franeker op zijn best

In restaurant De Grillerije kun je bourgondisch tafelen. Het is er warm, gezellig en er is een gevarieerde menukaart, die met de seizoenen mee verandert. Ook aan de jonge gasten wordt gedacht. Zij hebben een eigen kinderkaart en krijgen volop aandacht. Zo wordt uit eten gaan met het hele gezin echt een feestje. Wil je weten of jij net zo handig kunt worden als de chef? Boek dan een kookworkshop in de Kookstudio. Leuk met vrienden, familie of collega’s.

Meer informatie over restaurant De Grillerije

Bus en trein zijn op loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Kijk ook eens op onze website www.degrillerije.nl
  • : Langs de grachten en aan de achterzijde van het restaurant

Dinsdag t/m zondag17:00 - 23:00

• Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
anja C.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Tine S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en genoten bij de Grillerije. Vriendelijke bediening en ook onze Sem kreeg een plekje met zn kinderwagen! We komen erg snel weer.
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
prima ontvangst, korte wachttijden, lekker gegeten en de rekening viel super goed mee ! Nederlandse restaurants zijn toch goedkoper dan de Belgische !
Niels F.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Het eten is hier altijd top! De kaart wordt regelmatig vernieuwd dus altijd de mogelijkheid om iets nieuws te proberen. TIP: vier je een verjaardag, geef dit dan bij de reservering al door, dan wacht je vaak een leuke verrassing! ;-)
Ramona V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een geweldige avond gehad. Zeer zeker voor herhaling vatbaar! Het eten was heerlijk, de bediening is vrolijk en de eigenaar draait volop mee en is in voor een geintje. Als je voor decadent en statig gaat moet je niet gaan... Maar als je voor een avond met lekker eten, een lolletje en volop genieten gaat, DOEN!
Dat klopt, is vooral niet statig, wij noemen het bourgondisch en wij houden van feestjes en als er iemand of 6 jarig zijn dan gaat het soms wel eens los, met vuurwerk en nog meer ;-) Vanuit de keuken hou ik alles in de gaten en soms stuur ik de bediening ook aan. Dat is het fijne van een open keuken. En als het even kan lopen wij vanuit de keuken ook mee met de bediening, vinden wij erg leuk. Dank je wel voor je leuke reactie, zijn wij blij mee!!!
Michelle L.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk tapas gegeten in de Grillerije, normaal zitten we in het Grand cafe. Het eten is voortreffelijk zoals altijd. Goede kwaliteit, verse producten. Fijn dat er nu sla en groente kan kiezen. Een minpunt is de ruimte tussen de tafels. Zat met mijn lichaam tegen een balk en met mijn stoel aan de achterkant tegen tegen een andere gast. Erg krap allemaal. Kon niet echt lekker zitten tafelen. Aankleding van het restaurant is wel heel leuk gedaan.
Dank je wel voor je leuke reactie, je hebt gelijk het is hier en daar wat krap, maar dat heeft ook wel weer wat.
Zo maak je vrienden. ;-)
Uiteraard met passie voor ons bedrijf zorgen wij ervoor dat iedereen een gezellige en voorla lekkere avond heeft. We zien u graag weer, en uiteraard mag u een voorkeur geven voor een tafeltje. Veel vaste gasten weten die weg al te bewandelen ;-)
Giszmo .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Gezellige avond gehad, heerlijk gegeten. Ik kende de Grillerije van een eerdere High tea. We komen hier zeker nog eens terug om nog meer lekkers van de kaart te proeven. Alleen al de nagerechten zijn zeker de moeite waard om voor terug te komen, maar als je hier een high tea gebruikt, komen er nog veel meer lekkere dingen voorbij. ;)
Leuk om te horen dat u een leuke avond heeft gehad, we zien u graag weer ;-)
marian N.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten in een gezellig restaurant met leuk en vriendelijk personeel.
dank je wel!!
Kathinka W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Donderdagavond hebben we hier met z'n tweeën gegeten, voorafgaand aan een theatervoorstelling. Daar werd prima rekening mee gehouden. De ontvangst was allerhartelijkst, erg fijn!
Als voorgerecht had ik een witlofsoepje.... heerlijk! De carpaccio van eend was ook een voltreffer. Het 2 persoons hoofdgerecht (Chateau Briand) was fantastisch.... mooi mals en lekker gekruid. Bijgerechten: sla, aardappeltjes en friet. Prima. Het toetje van chocoladetaart en Limoncellaroom met bosvruchten....hemels!
Tot een volgende keer!
o dank je wel, erg leuk om te horen!! Uiteraard proberen wij altijd rekening te houden met gasten die bv naar de voorstelling moeten van de Koornbeurs. Wij hopen dat u daar ook nog een gezellige avond heeft gehad, graag tot een volgende keer.
Kathinka W.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Heel hartelijke ontvangst door vriendelijke gastvrouw. Prima gegeten, lekker en voldoende. Fijne sfeer en er werd goed rekening gehouden met de aanvangstijd van het theater later die avond.
Alleen het afruimen duurde wat te lang, voorgerecht stond er nog nadat het hoofdgerecht op was.
Kleinigheidje dus.
mona H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
afgelopen weekend hier wezen eten, we hadden dit keer het Valentijns menu, wat erg leuk en lekker was. Anders dan anders. Wij zaten vlakbij de deur, maar ik heb gevraagd om een ander tafeltje, was geen probleem. Vriendelijke bediening, was druk, maar bediening oogde relaxt, had tijd voor hun gasten. Was erg gezellig
dank u wel voor uw reactie, blij om te horen dat u een juist tafeltje hebt gekregen die avond en dat het lekker en gezellig was!!
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Afgelopen weekend hebben wij heerlijk gegeten bij Restaurant de Grillerije.
We hebben ons laten verrassen met het 5 gangen Valentijnsmenu.
De gangen zijn verrassend en speels op tafel aan gebracht. De gerechten waren heerlijk op smaak en de porties ruim voldoende. De bediening was erg goed en oplettend en de algehele ambiance was top.

We hebben het erg naar onze zin gehad en komen als we in de buurt zijn zeker weer langs!
Leuk om te horen, dank u wel!!
Kimberly V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het voorgerecht was heerlijk, helaas viel het hoofdgerecht dit keer wat tegen. Stoofpotje van biefstuk met varkenshaas en kip. De varkenshaas en kip was jammergenoeg heel droog. Het toetje, monchou taartje bleek een cupcake met monchou te zijn. Helaas was de cupcake niet luchtig maar vrij hard en droog. Heb beter gegeten bij de grillerije! Al met al hebben we het wel gezellig gehad en waren de andere hoofdgerechten wel top bereid.
Geachte gaste, dank u wel voor u reactie. Wij vinden het jammer dat u het niet meteen melde toen onze bediening aan tafel vroeg is alles naar wens. Wij vinden het erg belangrijk dat u als gast lekker eet en ook tevreden onze deur uit gaat. Wij hadden met liefde iets anders voor u gemaakt. We leuk om te horen dat u tafelgenoten wel lekker hebben gegeten. Mocht u in de toekomst ons nog eens bezoeken, en er is iets willen we u er op attenderen dat u het gewoon tegen ons kunt zeggen en dan maken wij iets nieuws voor u.
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Wij zaten bij de ingang naast de deur, erg op de tocht, last van de kou en stijve nek. Alle klanten die binnenkwamen zeiden dan ook tegen ons oh wat een koud plekje, vervelend.. inderdaad vervelend de kou en het steeds erover worden aangesproken. Tafels kort op elkaar waardoor onze verrassingsmenu geen verrassing meer was, onze buren waren een stap voor en wij zagen en hoorden alles. Vielen veel glazen, bestek door personeel. Bij de deur stonden kaarsen aan waardoor er door de tocht iets in de brand vloog, wat ipv naar buiten door het personeel verder de zaak in werd meegenomen. Wij hadden een vast menu en er was een gang vergeten. En er werd ons geen 2e drankje aangeboden. Wij waren zwaar teleurgesteld en hebben dit een paar keer aangegeven. Moesten alsnog volle bak betalen, alleen drankje kregen we van hun. Waren we niet mee eens en moesten zelf met oplossingen komen, werd ons niks aangeboden. Daardoor nog erger teleurgesteld. En ipv 6 gangen 3 gehad...
De dame in de bediening heeft u meerdere malen gevraagd of ze er nog iets aan kon doen, maar u wou hier niets van weten. Ook melde u het aan het einde vd avond dat u liever ergens anders had gezeten. Als u dat meteen aan het begin zegt bij binnenkomst dan regelen wij dat voor u? Oké er ging iets mis met het menu, dat klopt daar hebben wij onze excuus voor aangeboden. Maar dat u de opmerking maakt dat we alles al hoorden van de andere tafel tja daar kunnen wij niks aan doen dat u mee luistert...

Uiteraard heeft de dame in de bediening ontzettend haar best gedaan om u tevreden te stellen, maar u stond er niet voor open, wij wouden u wel koffie aanbieden, maar u moest nog 2 gangen. maar u wou weg. Wij hebben geen enkele kans gehad om de fout te herstellen, En dat betreuren wij ten zeerste, wij doen er alles aan om iedereen een gezellige avond te bezorgen. Maar u zei zelf het is zo druk, daarom zei ik niets. Er was meer dan genoeg bediening dus u kon het gewoon zeggen!, druk of niet druk. zeg het gewoon...
Wendy T.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Laatst vreselijk behandeld door De Grillerije. Ze hebben een 3 gangenmenu voor €28,50. Er staat op hun website: Het is heel simpel, kies een voor- hoofd- en nagerecht van ons gehele menu. Bij sommige dure gerechten staat dat er een toeslag geld als je dat in het 3 gangenmenu neemt. Ook in het restaurant werd ons dat verteld. Dus iedereen zoekt iets uit, soepjes, kaasplankje, broodplankje.

Een van de voorgerechten kwam pas toen de rest het al op had, erg jammer. Toen kwam het hoofdgerecht, de biefstuk was doorbakken besteld, maar was nog ontzettend rauw. Terug gestuurd, na een kwartier was het nog rauw. Toen maar meegenomen en thuis in stukjes gesneden en even heel kort gebakken, toen was het lekker.

Thuis de bon bekeken, klopte niks van. Op 2 na had iedereen het 3 gangenmenu, die moesten dus hun hoofdgerecht gewoon betalen. Maar ze hadden niet de goede gerechten gerekend, wel de duurste... Ook het kaasplankje werd nog los berekend, terwijl dat als voorgerecht bij het menu is gegeten. Er stond niks bij dat het niet meetelde, alleen dat je uit de HELE kaart kan kiezen. Als het niet meetelt had de bediening er wel wat van mogen zeggen toen het besteld werd.

Toen ik er over belde met het restaurant werd me verteld dat het kaasplankje niet meetelt, omdat ze ervan uit gaan dat je dat neemt nog voor je voorgerecht. Net als het broodplankje, die telt ook niet. Toen ik zei dat dat wel zo was, en dat het broodplankje niet extra was gerekend, moest ik maar langs komen om dat nog te betalen!

En dat het vlees nog rauw was na 2 keer bakken moest ik niet over zeuren. Volgens haar verkochten ze nooit vlees doorbakken, omdat de mensen toch niet weten wat ze bedoelen met medium en doorbakken, dus geven ze het vlees altijd maar medium mee. Als ik mijn vlees doorbakken wil moet ik maar kip bestellen... Alsof ik dom ben en niet weet hoe ik mijn vlees wil. Ze hoeft het zelf niet op te eten, alleen te bakken zoals ik het wil. En na 2 keer bakken was het nog niet eens medium, dus ik weet niet waar ze het over heeft.

Je mag er toch hopelijk wel vanuit gaan dat je krijgt wat je besteld hebt, en ook betaalt voor wat je besteld hebt. Niet dat je er ineens duur bij moet betalen, €14,50 voor 2 stukjes harde kaas, klein stukje brie, en paar bolletjes roomkaas. Dan durf je ook wel.

Je hoort steeds meer hele slechte verhalen over De Grillerije, dus niet naar toe gaan. Er zijn veel betere restaurants in Franeker, waar je wel als gast wordt behandeld, en waar naar een oplossing wordt gezocht, en niet de telefoon zomaar wordt opgehangen als je belt met een klacht.

De dames van de bediening waren prima, en het vuurwerk voor de jarige ook. Jammer dus dat er zoveel dingen mis gingen.
Wendy T.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
mona H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, gezellige sfeer, gastvrije ontvangst.
De menukaart is erg mooi en verrassend, wij hebben genoten
André M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten.
Uitstekende bediening.
Inrichting is wat gedateerd verdient een make-over. Maar het eten was voortreffelijk. Komen zeker terug!
hvanalthuisjellema .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We hebben letterlijker en figuurlijk een heerlijk avondje gehad. Lekker eten , vriendelijke bediening.
Bij het proeverijtje als voorgerecht zou het fijn zijn als ze vooraf vertellen waar het uit bestaat zodat je niet voor verassingen komt te staan. Hoofdgerecht was echt heerlijk. Zowel het herfstpotje als de Ierse entrecote was goed verzorgd. Genoeg bij producten. Het was gewoon erg goed.
H-Cuisine .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De visgerechten waren smakelijk en de garnituur was goed in orde.
Vlotte, vriendelijke bediening. De entourage is wat simpel, aan de donkere kant en doet niet sfeervol aan.