De Griekse Taverna

Hobbemakade 64 1071 XM Amsterdam Nederland Kaart
31-206717923

Over het restaurant De Griekse Taverna

De authentieke Griekse keuken

De kracht van de Griekse keuken zit 'm in de combinatie van diverse smaken. Bij De Griekse Taverna proef je in een gezellige café-achtige setting, de eeuwenoude culinaire tradities die vakanties op de Griekse eilanden altijd zo heerlijk maken. Geurige citroenen, biologische olijfolie uit Kalamata, kruidige oregano, tijm en gedroogde munt rechtstreeks uit Griekenland. De hartelijke bediening ontvangt je als lang verloren familie en zal zorgen dat het je aan niets ontbreekt. Stel zelf een mooie mediterrane tafel samen of vraag of zij je erbij willen helpen. Met een beetje geluk wordt er tijdens jouw diner live muziek gemaakt en kun je zelfs nog even met de voetjes van de vloer!

Meer informatie over restaurant De Griekse Taverna

• : Parkeerplaats & Valet parking

Inge V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
de eetgelegenheid doet wat sober aan, oud meubilair en oude prenten aan de muur. Er loopt een poes rond, wat niet zo hygiënisch is. Het eten was goed en lekker. de bediening vriendelijk.
Conny F.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Goed, authentiek Grieks eten voor een zeer redelijke prijs! Vriendelijk personeel. We hadden weinig tijd omdat we na het eten naar een voorstelling gingen. Dat was geen probleem, we werden extra snel bediend. De volgende keer blijven we zeker langer, voor een uitgebreide maaltijd.
Suzan T.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
We kwamen hier spontaan omdat het andere restaurant waar we wilden eten door onvoorziene omstandigheden moest sluiten. Een prettige vriendelijke ontvangst en heerlijk eten, met goede adviezen van de baas en in een rustige, ontspannen sfeer. Ik ben blij dat we hier terecht kwamen.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Echt heel erg fijn gegeten bij De Griekse Taverna. De gastheer is enorm plezierig en het eten zeer smakelijk. Een aanrader!
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Vorige week met mijn vriendin hier geweest. De eigenaar is ontzettend vriendelijk en hij denkt met je mee over samenstelling maaltijd en v. Wij hebben verschillende Mezedes genomen en een karaf rode wijn. Voor net geen 50 euro hadden we een meer dan complete en lekkere maaltijd. De entourage binnen is inderdaad wat verouderd, maar dat heeft dan ook wel weer zijn charme. Zeker de moeite waard om een avondje te gaan eten!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
We hebben oudjaar hier gevierd. Het was een heel leuke avond met geweldig eten. Met Petros en het personeel hebben we een super gezellige avond gehad. We hebben hier echt genoten.
Myrna B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Heerlijk gegeten en leuke tijd daar gehad. De eigenaar Petros zorgt voor een prima Griekse sfeer. Wij komen zeker nog eens terug.
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Het eten is goed en op verzoek wordt er zo min mogelijk zout toegevoegd aan het eten. De prijzen zijn marktconform. De bediening is ook goed en de restauranteigenaar geeft graag uitleg over de ingrediënten en hoe hij het eten klaarmaakt. De inrichting is wat aan de sobere kant en ademt helaas geen Griekse sfeer. De achtergrondmuziek is wel Grieks.
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke plek en ambiance voor herhaling vatbaar.,
Fleur D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Echt typisch Grieks restaurantje. De echte Griekse smaken en de Griekse ober (die ook Nederlands sprak) deed ons helemaal denken dat we in Griekenland waren. De mezena's zijn een aanrader! Genoten!
Moniek G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
De inrichting is eenvoudig, de sfeer is gezellig, de bediening attent en betrokken, het eten en de wijn in één woord heerlijk.
Amon W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk buiten gegeten. Vooraf de combi van 5 mezedes (o.a. Taramosalata ( viskuit)), tzatziki) met lekker brood. Als hoofdgerechten de vegetarische groentenstoofschotel briam - veel minder vet dan in GR - en stoufadi (?), runderstoofflees met ui en rijst. Daarbij karafje Griekse droge witte wijn, goed koel. Balklava toe. Ik zou zeggen authentiek Grieks. Inrichting binnen is eenvoudig, sfeer is ongedwongen. Wij komen terug! Amon, Leiden
sinsp00 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij (6 vrouwen) hebben heerlijk gegeten bij de Griekse Taverna. De lamshaas was uitstekend, evenals de lamsspiezen en lamsracks. Echt alles was voortreffelijk!
De hapjes vooraf waren ook om te smullen. De eigenaar is zeer attent legt het e.e.a. geduldig uit en neemt voor iedereen de tijd.
Alleen het aanzien van het restaurant van buiten en van binnen is niet zo bijzonder. Een opknapbeurtje zou welkom zijn! Maar als je aan het eten bent vergeet je dat.
Truitje
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De binnenzijde van het pand (en ook buiten) maakt een beetje een gedateerde indruk. Maar het eten is van een bijzondere kwaliteit. De bediening is prima. De kaart en de gerechten worden netjes uitgelegd. Wij hebben daar prima gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Jetteke P.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een verademing ten opzichte van de standaard Griekse vreetschuur. Allereerst is de inrichting gezellig (niet van die kitchy nepdruiven bijvoorbeeld) en het personeel erg vriendelijk. In plaats van 200 verschillende vleesschotels een aantal selectief uitgezochte gerechten met biologisch vlees of vis (geen zorg, keuze genoeg) Nog een lekker toetje na en voilà. Zo simpel kan goed eten zijn.
Jasper H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Goed en lekker eten. Vriendelijke service. Traditionele griekse gerechten die je niet snel bij de "standaard" griek vindt.
anneliesva .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Er hing een hele gezellige sfeer in de griekse taverna. De bediening was echt top! Superlieve en attente eigenaar alsook het meisje dat er werkte.

We hadden gekozen voor de Mezedes "all you can eat formule" omdat we niet konden kiezen wat we wouden eten. Echt elke mezede die op tafel kwam was al even lekker.

Ik kijk al uit om weer terug te gaan!
Kathleen B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wauw, wat een geweldige gerechten heb ik hier gegeten! Als voorgerecht had ik samen met mijn vriend keuze uit allerlei verschillende gerechtjes, zoals kikkererwten
kroketjes, bladerdeeghapjes, gehaktballetjes in tomatensaus en noem zo maar op. Als hoofdgerecht heb ik de moussaka gegeten, dat was ontzettend veel, maar o zo lekker! Als toetje hadden we allebei de baklava en kregen we van het huis daar een dessertwijn bij. Kortom, ik heb een heerlijke avond gehad, met ontzettend lekker eten. Echt een aanrader.
jf1 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Leuk eetcafe! Super gegeten, gezellige bediening met sterke menutips en een mooie kaart. Erg goede prijs - kwaliteit verhouding!
rarnhem .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk eten, leuke en gezellige bediening. Goede uitleg over het eten gekregen. Met volle maag naar huis gekeerd. Het was lekker weer, buiten gezeten.