De Griekse Taverna

Hobbemakade 64 1071 XM Amsterdam Nederland Kaart
31-206717923

Over restaurant De Griekse Taverna

De authentieke Griekse keuken

Geurige citroenen, fruitige olijfolie, kruidige oregano, gegrilde vis en mals vlees. Zit je in gedachten alweer op een Grieks eiland? Bij De Griekse Taverna proef je de eeuwenoude culinaire tradities die vakanties op de Griekse eilanden altijd zo heerlijk maken. De hartelijke bediening ontvangt je als lang verloren familie. Voor even breekt de zon door.

Meer informatie over restaurant De Griekse Taverna

• : Parkeerplaats & Valet parking

7,2
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke plek en ambiance voor herhaling vatbaar.,
Fleur D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Echt typisch Grieks restaurantje. De echte Griekse smaken en de Griekse ober (die ook Nederlands sprak) deed ons helemaal denken dat we in Griekenland waren. De mezena's zijn een aanrader! Genoten!
Moniek G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
De inrichting is eenvoudig, de sfeer is gezellig, de bediening attent en betrokken, het eten en de wijn in één woord heerlijk.
Amon W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk buiten gegeten. Vooraf de combi van 5 mezedes (o.a. Taramosalata ( viskuit)), tzatziki) met lekker brood. Als hoofdgerechten de vegetarische groentenstoofschotel briam - veel minder vet dan in GR - en stoufadi (?), runderstoofflees met ui en rijst. Daarbij karafje Griekse droge witte wijn, goed koel. Balklava toe. Ik zou zeggen authentiek Grieks. Inrichting binnen is eenvoudig, sfeer is ongedwongen. Wij komen terug! Amon, Leiden
Sinsp00 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij (6 vrouwen) hebben heerlijk gegeten bij de Griekse Taverna. De lamshaas was uitstekend, evenals de lamsspiezen en lamsracks. Echt alles was voortreffelijk!
De hapjes vooraf waren ook om te smullen. De eigenaar is zeer attent legt het e.e.a. geduldig uit en neemt voor iedereen de tijd.
Alleen het aanzien van het restaurant van buiten en van binnen is niet zo bijzonder. Een opknapbeurtje zou welkom zijn! Maar als je aan het eten bent vergeet je dat.
Truitje
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De binnenzijde van het pand (en ook buiten) maakt een beetje een gedateerde indruk. Maar het eten is van een bijzondere kwaliteit. De bediening is prima. De kaart en de gerechten worden netjes uitgelegd. Wij hebben daar prima gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Jetteke P.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een verademing ten opzichte van de standaard Griekse vreetschuur. Allereerst is de inrichting gezellig (niet van die kitchy nepdruiven bijvoorbeeld) en het personeel erg vriendelijk. In plaats van 200 verschillende vleesschotels een aantal selectief uitgezochte gerechten met biologisch vlees of vis (geen zorg, keuze genoeg) Nog een lekker toetje na en voilà. Zo simpel kan goed eten zijn.
Jr_hooimeijer .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Goed en lekker eten. Vriendelijke service. Traditionele griekse gerechten die je niet snel bij de "standaard" griek vindt.
Anneliesva .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Er hing een hele gezellige sfeer in de griekse taverna. De bediening was echt top! Superlieve en attente eigenaar alsook het meisje dat er werkte.

We hadden gekozen voor de Mezedes "all you can eat formule" omdat we niet konden kiezen wat we wouden eten. Echt elke mezede die op tafel kwam was al even lekker.

Ik kijk al uit om weer terug te gaan!
Kathleen B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wauw, wat een geweldige gerechten heb ik hier gegeten! Als voorgerecht had ik samen met mijn vriend keuze uit allerlei verschillende gerechtjes, zoals kikkererwten
kroketjes, bladerdeeghapjes, gehaktballetjes in tomatensaus en noem zo maar op. Als hoofdgerecht heb ik de moussaka gegeten, dat was ontzettend veel, maar o zo lekker! Als toetje hadden we allebei de baklava en kregen we van het huis daar een dessertwijn bij. Kortom, ik heb een heerlijke avond gehad, met ontzettend lekker eten. Echt een aanrader.
Jf1 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Leuk eetcafe! Super gegeten, gezellige bediening met sterke menutips en een mooie kaart. Erg goede prijs - kwaliteit verhouding!
Rarnhem .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk eten, leuke en gezellige bediening. Goede uitleg over het eten gekregen. Met volle maag naar huis gekeerd. Het was lekker weer, buiten gezeten.
SelmavanHuijzen .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
De voorafjes waren erg lekker en leuk om uit te kiezen van dienblad. Hoofdgerecht mix grill en lam waren lekker, niet byzonder. Bediening kwam weinig langs, zodat het tweede drankje wat laat kwam. Het is gezellig ingericht, we zaten lekker aan het raam.
Astridvdbm .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
wij hebben hier heerlijk gegeten, we hebben gekozen voor de mezeda's (verschillende soorten griekse hapjes) de eigenaar komt van te voren met een grote schaal met de verschillende gerechten aan de tafel. hier kun je dan een keuze uit maken. Zie het als een menu kaart maar dan vanaf een schaal. Zo hebben wij ons eigen menu samengesteld. wij waren met zijn tweeën en op aan raden van de eigenaar hebben wij de gerechtjes gedeeld zodat we echt van alles wat hebben gegeten. Het eten was heerlijk, vers bereid met ook echt griekse ingrediënten. als toetje hebben we gekozen voor de baklava! deze was ook huisgemaakt en niet zo'n nat stuk baklava welke ik weleens elders heb gegeten.

het personeel was uitermate vriendelijk, en in het restaurant hangt een ongedwongen sfeer.

voor de rokers onder ons, dit restaurant heeft echt een rook lounge, geen klein hokje waar je in de kou staat. maar gewoon echt een grote ruimte boven, een bank en tafeltjes waar je rustig in een gezellige ruimte je koffie en sigaret kunt nuttigen!
Veronique K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Heerlijk gegeten bij dit Griekse restaurant. Ik was er al eerder geweest en nam dit keer vrienden mee van buiten Amsterdam. Het eten is hier heerlijk en traditioneel. De eigenaar adviseerde ons welke drankjes we het beste bij het eten konden nemen.
Zeker een aanrader!
Jansje B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Dit is voor ons 1 van de beste Griekse restaurants in Amsterdam. Het eten en de service is fantastisch. Eigenaren zijn ontzettend vriendelijk en nemen echt de tijd voor je. Decor is niet speciaal maar prima. Wij komen hier zeker weer terug.
Harmonie4 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Authentiek Grieks eten, goed bereid, smaakvol. Niet te vet en niet te zout.
Heerlijke Griekse wijn.
Vriendelijke deskundige Griekse bediening, met goede begeleiding van de gerechten.
Ongekunsteld eenvoudig interieur, met een tevreden poes in de vensterbank.
We komen terug.
Hfontein .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Voorafgaand aan bezoek Concertgebouw hier heerlijk gegeten. Traditionele Griekse gerechten net even lekkerder dan je in het algemeen gewend bent, ook in Griekenland. Leuke ambiance. Nu eens geen blauw wit en klassieke zuilen, maar gewoon een eetcafe achting restaurant met Griekse accenten. We werden bijzonder hartelijk ontvangen door de eigenaar, die uitstekend advies gaf over wat te kiezen en wat qua smaakbeleving in welke volgorde het best tot zijn recht kwam. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs. Wij komen zeker terug! Aanrader!
D D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We konden maar heel kort eten en hadden dat van tevoren doorgegeven. We werden super vriendelijk ontvangen en snel stonden alle heerlijkheden op tafel. Met het feestje erna hadden we ons toch wat meer moeten inhouden met de Tzatziki....
Ijda .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het eten was van goede kwaliteit. Het vlees was erg goed (vooral het biologisch Nieuw Zeelands lam) en erg goed klaar gemaakt. De rest was simpel maar lekker. Niet een heel uitgebreide kaart maar dus wel goed klaargemaakt. De kruidenthee is leuk om te bestellen. Je krijgt allemaal kleine potjes met versgedroogde kruiden uit Griekenland waarmee je zelf je thee kan samenstellen.
Het decor is niet spectaculair. De bediening is vriendelijk en relaxed ondanks dat het druk was. Al met al een gezellige en avond.