De Griekse Taverna

Hobbemakade 64 1071 XM Amsterdam Nederland Kaart
31-206717923

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant De Griekse Taverna

De authentieke Griekse keuken

De kracht van de Griekse keuken zit 'm in de combinatie van diverse smaken. Bij De Griekse Taverna proef je in een gezellige café-achtige setting, de eeuwenoude culinaire tradities die vakanties op de Griekse eilanden altijd zo heerlijk maken. Geurige citroenen, biologische olijfolie uit Kalamata, kruidige oregano, tijm en gedroogde munt rechtstreeks uit Griekenland. De hartelijke bediening ontvangt je als lang verloren familie en zal zorgen dat het je aan niets ontbreekt. Stel zelf een mooie mediterrane tafel samen of vraag of zij je erbij willen helpen. Met een beetje geluk wordt er tijdens jouw diner live muziek gemaakt en kun je zelfs nog even met de voetjes van de vloer!

Meer informatie over restaurant De Griekse Taverna

• : Parkeerplaats & Valet parking

Liset R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
In het kader van de restaurantactie van AH zijn we hier terecht gekomen. Heerlijke gerechten en charmante bediening door de eigenaar. Hij nam de tijd om ons te adviseren en alles was mogelijk. Uiteindelijk hebben we vooraf 1 mezede gehad en heeft hij 1 hoofdgerecht als voorgerechtportie bereid. Daarna hebben we 2 hoofdgerechten gedeeld. Onze favorieten: salade van feta in combi met gemarineerde paprika, de inktvisringen en absoluut de moussaka!! Ook waren de griekse yoghurt en de baklava uitzonderlijk lekker. Enige minpuntje is hoe je van de buitenkant op het restaurant kijkt en het interieur, je moet er even doorheen kijken. Al met al een absolute aanrader!
Jenny S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Wat een heerlijk avondje hebben we in dit restaurant gehad. We werden warm welkom geheten door een ontzettend meedenkende en gezellige eigenaar. De feta fondue is een echte aanrader, net als het verrassingstoetje. Ook het hoofdgerecht (garnalen en mixed grill) was echt van goede kwaliteit. Zeker een leuk restaurant met overigens nog een fijn terras :)
j.koolstra .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Lekker eten voor een schappelijke prijs, vriendelijke bediening. Op het terras aan de straat is het onrustig door het langskomende verkeer; windschermen houden het ergste lawaai tegen; binnen zit het wel rustig.
Jantien M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Gezellig, informeel restaurant (met een vriendelijke kat). Zowel de moussaka, de souvlaki als de griekse salade waren erg lekker. En ruime glazen Retsina, alles prima.
Emiel L.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Heerlijk genoten van de onbeperkte mezzes! Zeker een aanrader.
Cora B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk eten en geweldig goede sfeer! We hebben genoten van de gastvrijheid!
Roeland K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Heerlijk eten en erg vriendelijke bediening! De uitstraling en het meubilair is flink verouderd, maar het eten maakte dat meer dan goed!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
de eetgelegenheid doet wat sober aan, oud meubilair en oude prenten aan de muur. Er loopt een poes rond, wat niet zo hygiënisch is. Het eten was goed en lekker. de bediening vriendelijk.
Conny F.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Goed, authentiek Grieks eten voor een zeer redelijke prijs! Vriendelijk personeel. We hadden weinig tijd omdat we na het eten naar een voorstelling gingen. Dat was geen probleem, we werden extra snel bediend. De volgende keer blijven we zeker langer, voor een uitgebreide maaltijd.
Suzan T.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
We kwamen hier spontaan omdat het andere restaurant waar we wilden eten door onvoorziene omstandigheden moest sluiten. Een prettige vriendelijke ontvangst en heerlijk eten, met goede adviezen van de baas en in een rustige, ontspannen sfeer. Ik ben blij dat we hier terecht kwamen.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Echt heel erg fijn gegeten bij De Griekse Taverna. De gastheer is enorm plezierig en het eten zeer smakelijk. Een aanrader!
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Vorige week met mijn vriendin hier geweest. De eigenaar is ontzettend vriendelijk en hij denkt met je mee over samenstelling maaltijd en v. Wij hebben verschillende Mezedes genomen en een karaf rode wijn. Voor net geen 50 euro hadden we een meer dan complete en lekkere maaltijd. De entourage binnen is inderdaad wat verouderd, maar dat heeft dan ook wel weer zijn charme. Zeker de moeite waard om een avondje te gaan eten!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
We hebben oudjaar hier gevierd. Het was een heel leuke avond met geweldig eten. Met Petros en het personeel hebben we een super gezellige avond gehad. We hebben hier echt genoten.
Myrna B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Heerlijk gegeten en leuke tijd daar gehad. De eigenaar Petros zorgt voor een prima Griekse sfeer. Wij komen zeker nog eens terug.
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Het eten is goed en op verzoek wordt er zo min mogelijk zout toegevoegd aan het eten. De prijzen zijn marktconform. De bediening is ook goed en de restauranteigenaar geeft graag uitleg over de ingrediënten en hoe hij het eten klaarmaakt. De inrichting is wat aan de sobere kant en ademt helaas geen Griekse sfeer. De achtergrondmuziek is wel Grieks.
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuke plek en ambiance voor herhaling vatbaar.,
Fleur D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Echt typisch Grieks restaurantje. De echte Griekse smaken en de Griekse ober (die ook Nederlands sprak) deed ons helemaal denken dat we in Griekenland waren. De mezena's zijn een aanrader! Genoten!
Moniek G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
De inrichting is eenvoudig, de sfeer is gezellig, de bediening attent en betrokken, het eten en de wijn in één woord heerlijk.
Amon W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk buiten gegeten. Vooraf de combi van 5 mezedes (o.a. Taramosalata ( viskuit)), tzatziki) met lekker brood. Als hoofdgerechten de vegetarische groentenstoofschotel briam - veel minder vet dan in GR - en stoufadi (?), runderstoofflees met ui en rijst. Daarbij karafje Griekse droge witte wijn, goed koel. Balklava toe. Ik zou zeggen authentiek Grieks. Inrichting binnen is eenvoudig, sfeer is ongedwongen. Wij komen terug! Amon, Leiden
sinsp00 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij (6 vrouwen) hebben heerlijk gegeten bij de Griekse Taverna. De lamshaas was uitstekend, evenals de lamsspiezen en lamsracks. Echt alles was voortreffelijk!
De hapjes vooraf waren ook om te smullen. De eigenaar is zeer attent legt het e.e.a. geduldig uit en neemt voor iedereen de tijd.
Alleen het aanzien van het restaurant van buiten en van binnen is niet zo bijzonder. Een opknapbeurtje zou welkom zijn! Maar als je aan het eten bent vergeet je dat.
Truitje